kako 156 2.4JTD povlaci iz nizih obrtaja

Bez duše bismo bili samo mašine...
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Jul 16, 2007 2:07 pm

ja kad sam uzeo ovu alfu....imala je problem sa paljenjem one cuvene crvene brizgaljke na kontrolnoj tabli....i to sam rijesio podesavanjem onog sarafa na turbini tj podesavanjem pritiska tako da se sad ne pali...
sto se tice turbine, pretpostavljam da ima posljedica na performanse...ali ubrzanje ove moje do 100km gotovo da ne odstupa od fabricki deklarisanog, ne dimi skoro nista i prilicno je tiha a prakticno se ponasa kao sto je brabus rekao..od 2000 krece, na 2500 je vec mnogo bolja i tu pocinje da lijepi kako treba...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Jul 16, 2007 2:31 pm

:shock: :shock: :shock: :shock: Podesavao si sraf na turbini??? E pa vidis, meni je Bosanac, tip koji popravlja turbine objasnio da taj sraf kontrolise pritisak koji se stvara u turbini i da je on plombiran bas zato sto je namesten da se ne dira. Ima neku masincinu koja kosta djavo i po koja bas sluzi da steluje taj sraf koji si ti pritegnuo. On mi je rekao da nemam nikakvu garanciju na turbinu ukoliko ga budem dirao. Ako je on mene slagao, lazem i ja tebe, ali isto mi je rekao i Desha....
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Jul 16, 2007 2:50 pm

e ja sam se trudio to da rijesim 2 mjeseca dok nisam dosao na forum i pomocu dijagnostike rijesio problem....receno mi je da uradim to sto sam uradio :) da pritezem taj saraf (ima jos jedna stvar koja je fabricka .greska.) dok se lampica nije prestala paliti i da cu tada zvizdanje koje se do tada culo ispod haube cuti iz auspuha sto se i desilo a auto ide kako treba i ubrzanje je prakticno kao fabricki deklarisano...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 15, 2007 10:13 pm

Cek der malo...
Jesil' ti onaj sto je pitao koju corbu da sipa:
dal' obican ili .eko. dizel?

ako si sipao D2 onda me ne chudi...uopste :shock:
a kako 2.4 JTD vuce iz niskih obrtaja :lool:
uostalom, kada budes dolazio do BGa, najavi se pa da probas

Moja je inace 2.4 JTD 2002 godiste (150 ks sa varijabilnom geometrijom turbine) pa vuche jos od 1500, a tih 4000 nisam ni jednom (lazem, mozda jednom) dostigao. Jednostavno, nije mi trebalo a i ne volim da muchim motor bez ikakve potrebe. U Italiji na auto-putu cruising speed oko 180 km/h pri otprilike 3000-3200 o/min u petoj (nemam shestu a voleo bih :lool: )

Sta bi moglo biti sa tvojom...hmmm...
svasta
-Ciscenje brizgaljki
(posebno ako si KOJIM SLUCAJEM sipao D2 iliti obican dizel jer D2 pri sagorevanju onog preVISKA sumpora stvara tvrd talog)
ECU .misli. da ubrizgava dovoljnu kolicinu goriva, posto kolicinu goriva odredjuje pritisak + vreme. ECU nema pojma da je promer na brizgaljkama smanjen, pa sa istim pritiskom i vremenskim trajanjem jednog ubrizgavanja dodje manje goriva u cilindar. Manje goriva u cilindru= manje snage.

-Turbina
meni napuklo bilo crevo vazduha taman pre ulaska u motor (znaci posle turbine). ECU bi trebalo da provali po protokomeru da manje vazduha dolazi u motor i da smanji i kolicinu goriva koje ubrizgava pa samim time i da obori snagu. Desilo mi se i da mi je crevo vazduha spalo (nisam imao metalne shelne pa sam stavio bio plasticne dok ne dodjem do radnje) u toku voznje.
Sta se desilo:
odjednom pad snage (ubrzavao sam sa semafora) i CRNA DIMCUGA pozadi iz auspuha.
Crni dim prestaje posle pola sekunde. ECU video da nema dovoljno vazduha za sagorevanje standardne kolicine goriva, dal preko protokomera ili preko sonde sa katalizatora svejedno, i smanjio kolicinu goriva koje ubacuje u cilindre. Crni dim nestao.
Nastavljam da vozim jos oko 150-200 m do prvog parkinga sa smanjenom snagom ali bez ikakvih nuspojava osim toga.
Zakljucak:
kada turbina ode (ili je pri kraju), kompjuter kompenzuje smanjenu kolicinu vazduha sa smanjenom kolicinom goriva. Nemas dim iz izduva, sve je u redu a masina ne vuce...(doduse i manje trosi ali :idea: )

Inace te lagarije oko vremena ubrizgavanja (pa samim time i kolicine goriva koje stize u cilindar) se koriste i kod power box-ova kojima se radi neki (kakav takav) tuning.
Jos jednostavnije je zameniti senzor za temeraturu vazduha u usisu sa piggy-jem koji javlja ECU da je temp. manja nego sto jeste (ECU misli da je vazduh hladan i gust i da moze da sagori mnoogo vise goriva nego da nema tog malog gov**** :)

U piiiip*** ala sam se raspisao :shock:
necu vishe nikada, majke mi...
odjavljujem se sa foruma na 3 meseca (evo samokaznjavam se :) )

PS: i nemoj vise neko da spomene 2.4 JTD (bilo koji) i to, kako vuce. TO BRE CHUPA i ako bubrezi ne osete ubrzanje, onda nije nesto u redu sa motorom i tacka (da ne kazem PUNTO)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Sep 21, 2007 7:28 pm

2.4 JTD 2002. 150 ks=Ludilo! Kako povlaci?- sve,sad i odmah!
Bukvalno se sve desava DO 2000 obrtaja. Ni do 4000 nisam stigao koliko se oseti sila u ledja. Samo shishti... uuuuuUUUUUU!

Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”