Iskustvo kolege

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Iskustvo kolege

Uto Jan 24, 2006 1:35 pm

Mozda nekom pomogne:

Znaci kolega vozi 145 1.4 TS '98. god...

Zeza ga auto od kad ga je kupio na sledeci nacin (ista situacija i leti i zimi):

Upali bez problema.
Da gas, auto se ugusi, broj obrtaja padne na 400-500, i polako se vrati na normalnih 850-900...

Sto se auto vise zagreva, to gusenje je sve manje i manje...Posle 5-6-7 minuta rada na leru, auto vec pocinje lepo da prima gas ali se i dalje po malo gusi...

Posle desetak minuta auto radi skroz ok, prima lepo gas i ide kako treba...

U medjuvremenu je promenjen termostat, i auto se dosta brze greje, ali i dalje isti problem sa gusenjem.

-----------------
Po promeni protokomera, auto se ponasa skroz kako treba, znaci odmah po paljenju prima gas kako treba i lepo ide...

E sad, kakve veze protokomer ima sa zagrevanjem automobila. (Protokomer je noviji tip koji u sebi ima i davac temperature vazduha, ECU je 1.5.5)
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: Iskustvo kolege

Uto Jan 24, 2006 2:35 pm

imandic napisao:Mozda nekom pomogne:
E sad, kakve veze protokomer ima sa zagrevanjem automobila. (Protokomer je noviji tip koji u sebi ima i davac temperature vazduha, ECU je 1.5.5)
Na osnovu temperature motora ili vazduha ECU dozira gorivo. Ako ECU misli da je motor topao doziraće manje goriva. Kad se motor stvarno ugreje onda je to ok jer tako i treba, kad je hladan onda je to malo goriva i neće da radi kako treba.
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Uto Jan 24, 2006 2:40 pm

Pa znam to počasni...Ti mislis da je crko davac temperature vazduha ugradjen u protokomer a da je sam protokomer ok?

A sta ako bi stavio taj protokomer, a povezao novi senzor za temp. vazduha...Mozda bi to onda lepo radilo?

Protokomer je vezan sa 5 zica, a moj (bez davaca temperature) ima 4 komada...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jan 25, 2006 10:48 pm

ili jednostavno samo zalemiti otpornik koji simulira neku srednju temperaturu
ili promenjivi otpornik sa komandamas iz kabine bilo bi to kao rucni sauh
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Čet Jan 26, 2006 12:06 am

Pa nema razloga da bilo sta prevezujem, samo vezem moje 4 zice od protokometra gde treba, a 5 (koja ide do senzora) ostavim da visi...

Znaci samo je pitanje da li takav protokomer moze da se iskoristi kod mene na autu (senzor temperature mi je ok, i njega bi koristio i dalje)...

BTW, ima li neko semu koji konektori na protokomeru sa 4 pina su isti na onom koji ima 5 komada? Pa da probam da "ubudzim to"? Kontam da je na ovom sa 5 zica 1 masa, a 3 veza na termodavac.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jan 26, 2006 3:58 pm

Ivane ne razumem bas najbolje sta hoces da uradis? Da iskoristis polovan protokomer, na kojem ne radi davac temp?
Ili da kupis nov protokomer, koji u sebi ima davac temp i povezes ga na svoj sistem?[/img]
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Čet Jan 26, 2006 4:03 pm

Ma jok, necu nista...Meni radi lepo...

Nego na osnovu simptoma koje je kolega imao, ja bi rekao da je protokomer ispravan, i da ga je zajebavao samo senzor temperature...Pa razmisljam kako spasiti ljudima pare, da ne kupuju ceo protokomer samo zbog senzora...

E zato hocu da probam da povezem taj protokomer kod mene, cisto da probam da li ce da sljaka jer ja imam odvojen senzor od protokomertra...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jan 26, 2006 4:09 pm

A sta kazes da to ustanovimo na normalan nacin :dugokosi: :
Slika

Gledas najdonju tabelu, i meris otpore na kontaktima datim na semi ;)

Isti otpori treba da se pokazu i kod tebe na tvom davacu (pod uslovom da su oba ipravna, i da se meri na istoj temp.)
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Čet Jan 26, 2006 4:12 pm

Prava stvar! :palac_gore:
Korisnikov avatar
imandic
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
Lokacija: Kragujevac
Lokacija: Kargujevac
Postovi: 54
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 11:56 am

Čet Jan 26, 2006 4:17 pm

Super...Probacu pa cu da javim rezultate...

Povratak na “Area Servizio”