AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Ned Mar 30, 2025 8:09 pm

Ko god je vozio 159-ku / Breru / Spidera 2.2 JTS verovatno se u nekom momentu suočio sa ozloglašenim kodom P0016: Phase synchronisation (exhaust)/Revs.

Kao i svaki odgovoran vozač alfe, pobeogao sam na forume da potražim rešenje i tu dolazim do večitog pitanja: Šta od četiri stvari u naslovu ne valja?

Forumi kažu da postoji 4 rešenja ovog problema (rangirano po težini):

- Zamena senzora bregaste
- Zamena solenoida
- Čišćenje solenoida
- Zamena varijatora
- Zamena lanaca i lančanika.

Konkretno u mom slučaju sa autom se dešava sledeće:

- Pre kupovine mi je prošli vlasnik rekao kako su mu u servisu Jakšić rekli da postoji problem sa varijatorom (vrlo upitno prvo zbog pouzdanosti prošlog vlasnika kao osobe i načina održavanja auta, drugo zbog pouzdanosti Jakšića kao servisera, budući da su stavili lance koji su se posle 7.000km rastegli za 1 cm.)
- Pre malo manje od 20.000km (u tom momentu na satu 232.000km) su zamenjeni lanci sa lančanicima (Rađeno kod Brane, stavljen set Ina)
- Posle menjanja, periodično (jednom u 2-5 meseci) se palio check engine, sa greškom P0016. Kada se ugasi preko dijagnostike ne upali se narednih 2-5 meseci.
- Pre 4 meseca ili 2.000km - 3.000km (u tom momentu 248.000km) počinje redovno da se pali Check Engine (posle gašenja greške na svakom 4-om paljenju auta) i da na dijagnostici izbacuje grešku P0016
- Auto je bio kod Brane na malom servisu i zbog check engine-a, gde je njegovo objašnjenje bilo "To beži bregasta za koji stepen, sve je uredu, ako ti smeta, ugasi ga dijagnostikom, neće praviti problem".

Možda neće praviti problem na autu, ali pravi problem meni mentalno. Tu sam se bacio u lični pohod da saniram problem jednom zauvek:

- Zamenio sam oba senzora bregaste, idalje se pali CE i izbacuje P0016 tako da sam senzore otpisao
- Očistio sam Solenoide. Međutim na situ koji se nalazi na istim sam našao gromuljice veličine 1x1 milimetar koji izgledom vrlo podsećaju na grafit. U razgovoru sa jednim od članova na AlfaOwner forumu došli smo do zaključka da su to ili komadići klizača lanca, što je vrlo verovatno, ili karbon koji je otpao sa nekog dela motora i došao do solenoida, manje verovatno. Čišćenje solenoida naravno nije pomoglo, tako da sad ostaju radikalnije, a i skuplje metode: Zamena lanaca i lančanika, zamena solenoida i zamena varijatora.

Pre nego što uopšte planiram dalje bilo šta od toga napravio sam mali set testiranja u nadi da shvatim do čega je. Testiranje sam obavio ovako:

- Povezao sam dijagnostiku i očitao vrednosti za realan položaj izduvnog varijatora i idealan položaj istog. Tu sam naišao na prvi problem. Nisam dobio nikakve vrednosti. Čisto radi primera to treba da izgleda ovako . Ja sam imao samo dve paralelne linije koje su konstantno bile jednake nuli.

- Potom pokušao da očitam vrednosti za varijator na usisnoj bregastoj i dobio sam ovo:

Slika

Opet postoji problem budući da narandžasta linija bi, da je motor zdrav, trebala da prati plavu, a ukoliko nešto ne valja da odstupa od plave, ali da se pomera. Kod mene iz nekog razloga stoji u mestu i ne pomera se.

Cela ideja ovoga bila je da se vidi da li se odstupanje od idealnih vrednosti pozice varijatora dešava sa obe strane (što bi indikovalo na rastegnut lanac) ili samo sa jedne (što bi indikovalo na solenoid ili varijator). Ovo testiranje nije i nije me doveli ni do kakvog zaključka.

Sledeći test bio je da vidim šta se dešava sa greškama kada ne gori check engine. Bitna informacija ovde jeste da postoje 2 vrste grešaka: sačuvane i aktuelne. Sačuvane su u nekom momentu bile prijavljene međutim onda su se ugasile (ili zbog neadekvatne dijagnostike (kao što je u mom slučaju) ili zato što je problem nestao, a greška nije obrisana). Dake očitao sam greške na motoru i dočekalo me je ovo:

Slika

Naime, kada sam zamenio senzore na bregastim napravio sam grešku u postavljanju što je izazvalo senzor za usisnu bregastu da prijavi grešku (P0017). Ja sam tu grešku obrisao dijagnostikom na telefonu koja je nije izbrisala iz memorije već samo kao aktuelni problem. U nastavku možete slobodno da zaboravite da je P0017 bio prijavljen.

Što se tiče druge greške (P0016), ona je prijavljena kao aktuelna. Obrisao sam obe i ugasio auto. Upalio sam auto ponovo i greška je opet prijavljena ali Check Engine nije upljen. Opet sam ugasio auto i opet upalio i opet sam počašćen sa P0016 i Check Engine-om.

Slika

Ja više nemam ideja a pitanja imam koliko volite.

Sa jedne strane sve me šalje na varijator / solenoid na izduvnoj bregastoj: nisu izbacivali rezultate pozicije, za njihovu bregastu izlazi greška, lanci su promenjeni tako da nije logično da su oni i na kraju što mi je prošli vlasnik spomenuo varijator.

Sa druge strane imam ozbiljne sumnje na lanac: Masovno, ljudi prijavljuju rastezanja, gromuljice nađene na solenoidu, kvalitet zamenskih lanaca, inženjerski aspekt rešenja podmazivanja lanca (dizna koja se lako zapuši, pritom na ovo čak indukuju gromuljice).

Šta vi, cenjene kolege možete da zaključite iz svega ovoga. Ima li iko iskustva sa ovakvim problemom i ima li iko da preporuči mehaničara koji bi se baktao sa ovakvim problemom?
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4658
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Ned Mar 30, 2025 8:59 pm

Kod dizela je tu gresku znao da izazove zupcanik radilice,
Mozda senzor ima prekide sa strujom, otuda i ravna linija na grafiku, ali mi je cudno zasto je ravna i za trazenu vrednost, to mi nema logike.
Mozda motor jednostavno nije uzubljen kako treba, nije bas da servisi imaju mnogo iskustva sa tim motorim, pogotovo ako postoji neka posebna procedura oko toga. Takodje je motor poznat po istezanju lanca, tako da te ne cudi ako ponovo budes morao da ga menjas, mada istezanje posle 7000 ne znam kako moze da se desi, cak i da je stavljen najlosiji kvalitet.
Slika
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Pon Mar 31, 2025 11:16 pm

Što se tiče struje proveriću instalaciju sutra ali generalno ne bi trebalo jer ga MES registruje da je tu, i na grešci prikazuje da je voltaža sa tog senzora slaba a ne nepostojeća. Koliko sam gledao ima različite greške za senzor koji je crkao i za senzor koji registruje grešku.

Što se tiče uzubljivanja, servise je radio Brana, tako da mislim da to ne mora da se dovodi u pitanje, plus nema simptome lošeg uzubljivanja, lepo radi na leru, normalno ubrzava itd... A rastezanje lanca me i brine najviše. Ponovno menjanje je samo ulazak u novi krug iste avanture. Trebalo bi skontati šta je problem, i rešiti ga. Ovako ću se samo vrteti u krug na svakih 20.000km. Ako je moja teorija u vezi lanca tačna, nešto je zapušilo diznu za podmazivanje lanca (najverovatnije komadić plastike sa klizača) i to sad pravi belaj. U tom slučaju jedino što bi na duže staze pomoglo je kompletno rasturanje i čišćenje motora, plus zamena nekih delova i promena ulja na pola godine / 5.000km...

Sa druge strane, ako je problem varijator / solenoid, to predstavlja problem sam za sebe. Gde naći nov varijator? Da li onda menjati oba? Čak i da je to problem, lanac idalje postoji kao problem u budućnosti, jer iskreno mislim da će biti blagoslov ako dogura do 60.000km (sa redovnim servisima na 10.000km) a sve preko će biti čudo! Opet kažem, najbolje bi bilo da se motor skroz rasklopi, ali to zahteva, ako ne novca, onda vremena i znanja...
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4658
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Uto Apr 01, 2025 8:21 pm

Ima logike da lanac nema podmazivanje kako treba, mozda je to i razlog prethodnog sto je trajao tako kratko. Ne znam da li se moze proveriti stanje lanca bez nekog veceg rasturanja?
Slika
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Sre Apr 02, 2025 12:08 pm

Najjednostavnije što može da se skije je poklopac ventila i već tu može da se proveri, a to je već lep posao... Ja se samo brinem šta posle? I ako se ispostavi da se lanac istegao zbog lošeg podmazivanja, kako to rešiti? Mislim nije kao da će nov razvod i nova dizna da reše stvar. Treba se nekako oprati ceo sistem podmazivanja, a čisto sumnjam da će jedno, dva ili tri ispiranja sa krš uljem i aditivom rešiti stvar. U najboljem, a naravno i najskupljem slučaju, trebalo bi da se rasklopi ceo motor do zadnje šrafa, sve se lepo očisti, spakuje nazad i to je to. U realno svetu najbolje bi možda bilo da se ispusti ulje, sipa novo sa aditivom, izbaci se, skine se dizna, očisti se, i opet još dva puta. Pritom, ni to nije neka garancija da će se problem trajno rešiti ali kontam da će lanac izdržati barem 60.000km...
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Pet Apr 04, 2025 4:29 pm

Istraživanje se nastavlja...

Bio sam kod Brane danas i on garantuje da nije do lanca. Kako on kaže, oba ili neki od varijatora imaju lufta. Svakako posle uskrska auto ide kod njega da pregleda lanac pa da smišljamo šta ćemo dalje.

Da li je neko možda imao iskustva sa repariranjem varijatora? Pošto od kupovine novog, apsolutno nema ništa...
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2474
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Pet Apr 04, 2025 7:41 pm

Varijatori su oko 110e po komadu koliko videh u Intercars, Kolbenschmidt.
Solenoidi varijatora su oko 50e po komadu, takodje Intercars.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
RatkoM
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm
Lokacija: Beograd
Postovi: 241
Pridružio se: Sre Apr 06, 2016 4:17 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Sub Apr 05, 2025 6:14 pm

Imao sam slučaj pre godinu -dve sa varijatorima i to se baš specifično čuje, drugačije od istegnutog lanca Stavio sam dobre polovne varijatore i za sad je sve OK. Nisam znao za ovu opciju novih iz inostranstva.
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Pet Apr 11, 2025 10:21 pm

MiloshBg napisao:
Pet Apr 04, 2025 7:41 pm
Varijatori su oko 110e po komadu koliko videh u Intercars, Kolbenschmidt.
Solenoidi varijatora su oko 50e po komadu, takodje Intercars.
Lepo za znati... Ja sam našao za otprilike 500e oba marke HEPU...
RatkoM napisao:
Sub Apr 05, 2025 6:14 pm
Imao sam slučaj pre godinu -dve sa varijatorima i to se baš specifično čuje, drugačije od istegnutog lanca Stavio sam dobre polovne varijatore i za sad je sve OK. Nisam znao za ovu opciju novih iz inostranstva.
Možda malo glupo pitanje, ali kakav zvuk su pravili i pod kojim uslovima?
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio
RatkoM
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm
Lokacija: Beograd
Postovi: 241
Pridružio se: Sre Apr 06, 2016 4:17 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Ned Apr 13, 2025 9:32 pm

U nekom rasponu od 1500-1800 rpm. Bolje se čuje nakon puštanja gasa, tj, pri spuštanju obrtaja od 1800-1500 rpm. Liči na neko čegrljanje, ne mnogo glasno, ali se jasno čuje, posebno ako se zvuk odbija od nekog zida ili vozila u garaži ili haustoru. Ne liči na zvuk istegnutog lanca koji, recimo, klepeće i to se jače čuje
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Pon Maj 05, 2025 2:13 pm

Upravo sam se čuo sa Branom i na kraju su ipak bili lanci u kombinaciji sa usisnim varijatorom. Eto da se zabeleži, očigledno je moguće, 20.000km i lanci su se rastegli. Sva sreća pa su bili u garanciji...
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4658
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Pon Maj 05, 2025 2:55 pm

Ako je sve ok sa podmazivanjem mozda da predjes na neko drugo ulje?
Slika
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Uto Maj 06, 2025 4:45 pm

Pokupio sam danas auto od Brane i malo popričao sa njim. Ne postoji ni jedno logično objašnjenje zašto se lanac opet rastegao. INA kao marka delova bi trebala da ima vrhunski kvalitet, te je moguće da je to samo bila anomalija u proizvodnji i da me jednostavno prati maler... Sada je stavljen Febi pa da vidimo šta će da bude. Sve ostalo kaže da je super...
bums85 napisao:
Pon Maj 05, 2025 2:55 pm
Ako je sve ok sa podmazivanjem mozda da predjes na neko drugo ulje?
Pričali smo i o tome... Kaže da je najbolje koristiti Liqui Moly, a da Seleniu, u tom motoru, treba izbegavati. Kaže kako skoro nijedna tečnost koja je fabrički propisana za taj motor ne valja, sem antifiriza. Čitao sam malo o tome na AlfaOwner, ljudi su napravili čitavu nauku oko toga u 150 različitih tema, sa ne znam ni ja kakvim istraživanjima. Univerzalno je da niko ne koristi Seleniu...
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio
Korisnikov avatar
horvat
Drug Član
Drug Član
Garaža: Renault Clio RS 197
- ex Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013
Lokacija: Subotica
Postovi: 1413
Pridružio se: Ned Avg 14, 2016 2:46 am

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Čet Maj 08, 2025 9:05 am

Ja sam koristio Ravenol VSI 5w40 i sto se tice lanca i njegovih zvukova, u tih ~40.000 km koliko je auto bio kod mene, nije se ni trunku promenio, ni na hladnom startu, ni ovako.

https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-40
Korisnikov avatar
Lakson
Drug Član
Drug Član
Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Lokacija: Beograd
Postovi: 87
Pridružio se: Pet Jul 15, 2022 5:09 pm

Re: AR 159 2.2 JTS - P0016 Mitski problem bez rešenja: Lanac/Solenoid/Varijator/Senzor

Uto Maj 13, 2025 12:54 am

horvat napisao:
Čet Maj 08, 2025 9:05 am
Ja sam koristio Ravenol VSI 5w40 i sto se tice lanca i njegovih zvukova, u tih ~40.000 km koliko je auto bio kod mene, nije se ni trunku promenio, ni na hladnom startu, ni ovako.

https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-40
Ne znam... Nema mi smisla da ulje pogrešnog proizvođača može da dovede do rastezanja lanca. Da sam koristio mineralno umesto sintetičkog pa ajde ali zato što sam koristio Liqui Moly a ne neko drugo mi baš ne ide u glavu... Iskreno, mirnije spavam kada samo verujem da je bila fabrička anomalija i da nisam imao sreće... Valjda će ovi sad biti bolji...
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda" :quadrifoglio

Povratak na “Area Servizio”