
Nedoumica... Opruge... What to do?!
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Ja sam imao taj problem, jer i moje felne su sire nego sto fabrika predlaze, tako da sam isto na lezecim ili omanjim rupama, udarala mi je guma u rubove i pocela je da se ostecuje. Moras da vidis po stranim forumima koji je max ET za Breru i koja sirina felne. Ako ikome i ovo pomogne, max fit da ne kaci na alfi 147 FL je 18x8j ET35. Sve ispod bi trebalo da kaci dok je auto spusten. Moje su npr. 8,5x18 et 30, i kaci u rubove bas
To je i razlog zasto sam skinuo gewinde jer spusten kacim, a podignut mi i ne trebaju gewinde, a Tomasonke nisam hteo da menjam jer sam ih jedva nasao...

- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Problem je u felnama,koje nemaju odgovarajuci ET za tvoje vozilo,a amortizeri i opruge rade pravilno i bas onako kako bi i trebalo,da bi obezbedili odgovarajuci nivo udobnosti i stabilnosti za auto.
To sto ti gume udaraju u podkrilo i rub krila,ne bi smelo da se desava kada je postavljen odgovarajuci setup.
U slucaju vecih tezinskih opterecenja,cesanje zadnjih tockova bice jos izrazenije,a sa gumenim odbojnicima jos se niko nije usrecio...
Sve u svemu estetski izgleda jako lepo,ali je upotrebna vrednost bitno smanjena.
To sto ti gume udaraju u podkrilo i rub krila,ne bi smelo da se desava kada je postavljen odgovarajuci setup.
U slucaju vecih tezinskih opterecenja,cesanje zadnjih tockova bice jos izrazenije,a sa gumenim odbojnicima jos se niko nije usrecio...
Sve u svemu estetski izgleda jako lepo,ali je upotrebna vrednost bitno smanjena.
A Man's Got to Know His Limitations...
- Nicola Romeo
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 150ks '06
--------------------------------
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115ks '02
--------------------------------
Ex Alfa Romeo 156 SW 2.0TS 16v 155ks '00.
-------------------------------- - Lokacija: Zvezdara
- Lokacija: Beograd
Post 
Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Ili uzmes i ispeglas rubove

Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
G0XY napisao: Sve u svemu estetski izgleda jako lepo,ali je upotrebna vrednost bitno smanjena.



- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Gledao sam dosta po forumima i razne kalkulatore koristio- prihvatljiva je dimenzija felne, gume su problem..
Na trenutnim 255/35 kačim zapravo spoljni bok gume, sa preporučenim 235/35 to ne bi smelo/trebalo da se dešava.
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Na šta tačno ovde misliš? ..znam da nije dobro rešenje, ali trenutno tražim neko privremeno/trenutno kako ne bi napravio neko veće sranjeG0XY napisao:,a sa gumenim odbojnicima jos se niko nije usrecio...
Gledao sam dosta po forumima i razne kalkulatore koristio- prihvatljiva je dimenzija felne, gume su problem..
Na trenutnim 255/35 kačim zapravo spoljni bok gume, sa preporučenim 235/35 to ne bi smelo/trebalo da se dešava.
Ništa se ne brini, sigurno neće ići na staroalonso14 napisao:Sve radi ,ali nek ostane manje vise ovakva, prelepa je

Living for the open roads.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Evo ovako...
Umetanjem tog gumenog blokatora hoda opruge,dobijas nestabilan i vrlo nekontrolisan auto,jer opruga ne moze da odradjuje posao za koji je predvidjena,a amortizer nema puni hod i radnu funkciju.Dobijas shtosovanje i nejednaku silu sabijanja u pojedinim delovima opruge,dobijas skakutanje po talasastim i drugim neravninama i dobijas veliku verovatnocu da se tocak odlepi od podloge i da ti zadnji kraj i ceo auto ode gde ne bi zeleo.
Dobijas sve u svemu nestabilan i opasan auto i opruge sa rokom trajanja od par meseci,posto ce nejednaka sila sabijanja po navoju da ih satre.
Umetanjem tog gumenog blokatora hoda opruge,dobijas nestabilan i vrlo nekontrolisan auto,jer opruga ne moze da odradjuje posao za koji je predvidjena,a amortizer nema puni hod i radnu funkciju.Dobijas shtosovanje i nejednaku silu sabijanja u pojedinim delovima opruge,dobijas skakutanje po talasastim i drugim neravninama i dobijas veliku verovatnocu da se tocak odlepi od podloge i da ti zadnji kraj i ceo auto ode gde ne bi zeleo.
Dobijas sve u svemu nestabilan i opasan auto i opruge sa rokom trajanja od par meseci,posto ce nejednaka sila sabijanja po navoju da ih satre.
A Man's Got to Know His Limitations...
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
ček ček, ti govoriš o gumenim umetcima u opruge- kojima se postiže sve što si naveo.. ovo je gumeni odbojnik (graničnik) koji se stavlja na šipku amortizera, koji samo u slučaju preteranog opterećenja ne dozvoli dalje sabijanje amortizera.. rad u normalnim uslovima vožnje ne bi se nimalo promenio -ne?
ovakav odbojnik:

ne ovo u oprugu što ide:


ovakav odbojnik:

ne ovo u oprugu što ide:

Living for the open roads.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Sorry
Ali je svakako bilo korisno i tu temu o istom trosku da obradimo
Opet nista ne dobijas,sem stosovanja amortizera o taj gumeni odbojnik,sto opet moze dovesti do odlepljivanja tockova i iskakanja auta u nekoj krivini,u kojoj bi se nasao neki talas ili veca neravnina,pogotovo ako si pod blagim opterecenjem.
Koliko sam video,tebi od spoljne ivice gume pa do krila ima vrlo malo prostora.Ono sto bi jedino moglo iole da pomogne,bez da se šire rubovi,je da se montira guma manje širine koja bi imala sužavanje iz pravca ruba felne ka gazećoj površini,što je vrlo popularno kod tjuniranih vozila na dalekom istoku.
Ovo je drastičan primer na slici,ali bi mogao malo blaži konus,koji bi bolje završavao posao,bio bi manje izražen i prilikom uvlačenja točkova u kombinaciji sa minusom koji bi dobijali točkovi,pratilo bi ivicu ruba na distanci i ne bi kačilo.


Ali je svakako bilo korisno i tu temu o istom trosku da obradimo

Opet nista ne dobijas,sem stosovanja amortizera o taj gumeni odbojnik,sto opet moze dovesti do odlepljivanja tockova i iskakanja auta u nekoj krivini,u kojoj bi se nasao neki talas ili veca neravnina,pogotovo ako si pod blagim opterecenjem.
Koliko sam video,tebi od spoljne ivice gume pa do krila ima vrlo malo prostora.Ono sto bi jedino moglo iole da pomogne,bez da se šire rubovi,je da se montira guma manje širine koja bi imala sužavanje iz pravca ruba felne ka gazećoj površini,što je vrlo popularno kod tjuniranih vozila na dalekom istoku.
Ovo je drastičan primer na slici,ali bi mogao malo blaži konus,koji bi bolje završavao posao,bio bi manje izražen i prilikom uvlačenja točkova u kombinaciji sa minusom koji bi dobijali točkovi,pratilo bi ivicu ruba na distanci i ne bi kačilo.

A Man's Got to Know His Limitations...
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
To je tzv "German look"
, to navlačenje gume na felnu prevelike širine.
Lm, @Marko, video sam makinu live u nedelju. Da izgleda - izgleda
ali mislim da uža guma mora bezuslovno, a vrlo moguće da bi u tvom slučaju gewinde ipak bile rešenje da "vuk bude sit a ovce na broju" 

Lm, @Marko, video sam makinu live u nedelju. Da izgleda - izgleda


- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Da, definitivno isto razmišljamo- ići će gume 235, neće biti tako drastičan primer džrman luk-a ali trebalo bi da bude dovoljno da reši problem..
Ako ne- čekam Bobanove gewinde da idu na doboš.. naći će taj još neke bolje pa će mu ove biti višak
Ako ne- čekam Bobanove gewinde da idu na doboš.. naći će taj još neke bolje pa će mu ove biti višak

Living for the open roads.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Mislim da od Bobana, bolje nema 

“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Nije bio ovako drastičan primer ali sam svakako na 8J felnu "navukao" 225 koja je dobila konus. Jedina loša stvar je što možeš da zaboraviš na rim protector pa su sami rubovi felne dosta izloženiji ivičnjaku pri parkiranju.
Za daily use baš i nije, drugo su vikend kolica gde možeš ekstremno da modigikuješ.
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Potpisujem sve napisano. Koristio sam na 156 replike 18" i ovakav način rešavanja problema.G0XY napisao:Sorry![]()
Ali je svakako bilo korisno i tu temu o istom trosku da obradimo![]()
Opet nista ne dobijas,sem stosovanja amortizera o taj gumeni odbojnik,sto opet moze dovesti do odlepljivanja tockova i iskakanja auta u nekoj krivini,u kojoj bi se nasao neki talas ili veca neravnina,pogotovo ako si pod blagim opterecenjem.
Koliko sam video,tebi od spoljne ivice gume pa do krila ima vrlo malo prostora.Ono sto bi jedino moglo iole da pomogne,bez da se šire rubovi,je da se montira guma manje širine koja bi imala sužavanje iz pravca ruba felne ka gazećoj površini,što je vrlo popularno kod tjuniranih vozila na dalekom istoku.
Ovo je drastičan primer na slici,ali bi mogao malo blaži konus,koji bi bolje završavao posao,bio bi manje izražen i prilikom uvlačenja točkova u kombinaciji sa minusom koji bi dobijali točkovi,pratilo bi ivicu ruba na distanci i ne bi kačilo.
Nije bio ovako drastičan primer ali sam svakako na 8J felnu "navukao" 225 koja je dobila konus. Jedina loša stvar je što možeš da zaboraviš na rim protector pa su sami rubovi felne dosta izloženiji ivičnjaku pri parkiranju.
Za daily use baš i nije, drugo su vikend kolica gde možeš ekstremno da modigikuješ.
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Meni su već felne takvog oblika da ne smem prići ivičnjaku.. 

Living for the open roads.
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Ovo što Goxy kaže je skroz tačno, ta spravčica se zove "shock absorber", takodje sam hteo da ih stavim, ali jednostavno auto gubi funkciju, tj. opruge i dobijaš bukvalno auto pravljen za drag trke.
Ja ti savetujem tanji profil, i tako guma odlazi u stretch ili kako vi kažete german style. Tačno ćeš dobiti malo na obimu. Stretchovana guma je lepa na pogled, ali guma trpi više i svaki vulkanizer će da te otera u pm, kad budeš trebao da ih skidaš ili navlačiš opet
Eo ti setup:

Ja ti savetujem tanji profil, i tako guma odlazi u stretch ili kako vi kažete german style. Tačno ćeš dobiti malo na obimu. Stretchovana guma je lepa na pogled, ali guma trpi više i svaki vulkanizer će da te otera u pm, kad budeš trebao da ih skidaš ili navlačiš opet

Eo ti setup:

Ne samo ivičnjaku nego već i nekoj rupi jačoj ili neravnini. A ja se kosim jednom čudnim mišljenjem, da bolje da mi se izgrebe felna, nego bočno da mi pukne guma i da je bacim ili me ostavi na putu... Felnu ću opet udariti sutra - preksutra.Sauriann napisao:
Potpisujem sve napisano. Koristio sam na 156 replike 18" i ovakav način rešavanja problema.
Nije bio ovako drastičan primer ali sam svakako na 8J felnu "navukao" 225 koja je dobila konus. Jedina loša stvar je što možeš da zaboraviš na rim protector pa su sami rubovi felne dosta izloženiji ivičnjaku pri parkiranju.
Za daily use baš i nije, drugo su vikend kolica gde možeš ekstremno da modigikuješ.
- itsemro
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm 120HP
- Lokacija: Sarajevo
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Da li mogu opruge sa Alfe 145 na Alfu Mito? Sportske su neke, naravno...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Ne bih preporučio takvu vrstu budževine, opruge možda jesu slične ali svakako nisu namenjene za Mito.
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1130.html
Je l' koristiO neko ove Novitec opruge? Planiram da uparim neke opruge sa Bilstein B8 amortizerima na svojoj 156 8v jtd.
U igri su još H&R opruge, uz Novitec.
Je l' koristiO neko ove Novitec opruge? Planiram da uparim neke opruge sa Bilstein B8 amortizerima na svojoj 156 8v jtd.
U igri su još H&R opruge, uz Novitec.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- CrniBombarder156
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo156 2005 1.9 16V MJET
- Lokacija: Novi Sad
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Moj savet ti ide na B8 ukoliko zelis, bilo sta sto je -3, B6 je za ili fabricku visinu ili neke opruge do -2,5 max, mozda bi neke SP ili GTA opruge isle dobro na B6
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Eibach pro kit ide lepo uz b6.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Ide, ali ide lepse uz B8
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
B8 mi je previse za ulicu u smislu da je greota rkati ih po rupama i ivicnjacima a nisu jeftini. B6 je oko 20k komad...
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Nedoumica... Opruge... What to do?!
Vozio i pro kit sa b6 i b8, nema neke razlike, vecu razliku ucinili, b8 i sport line
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”