Teško ti ovde neko može dati savet koga ćeš se držati kao "pijan plota", a pogotovo da ti neko potpiše da toliko i toliko vremena ili nikada nećeš imati problema. Takođe ćeš čuti različitih mišljenja i iskustava, što već i jeste slučaj. Na kraju moraš sam da prelomiš šta ti je činiti.
Meni je ovde jedino neobično što kažeš da će popravka MA sistema koštati do 1.200€ jer se za te pare, a i manje od toga radila zamena MA jedinice, odnosno stavljanje nove, dok su reparacije išle za oko 300€. Cenim da je kod tebe konkretno zamena MA?
Mogu samo na kraju preneti moje iskustvo sa MiTo iz 2009. i MA jedinicom iz problematične, odnosno osetljive serije. Prodat je dalje sa nekih 63.000 km na satu i motor je radio kao sat, u savršenoj formi. Ali od prvog dana je negovan po najvišim standardima, ulje uvek preporučeno i na maksimumu, zamene nikad preko 10.000, najčešće između 7-8 hiljada, što je kod mene bio i neki godišnji prosek. Uz takvo održavanje ne bih strepeo od posedovanja jednog primerka sa MA, ali definitivno bih strepeo prilikom kupovine ukoliko ne bih imao vrlo preciznu informaciju o stanju i načinu održavanja vozila pre mene.
Bez obzira što sada vozim jednu Giuliu snova, mogu reći da mi nedostaje ex-MiTo jer je bio najzabavnije vozilo koje sam posedovao i sa njim imam samo najlepša iskustva za šest godina vlasništva. MA jedinica nikada ne bi predstavljala prepreku za jednu takvu ljubav, kao što ne predstavljaju ni kasniji modeli sa unapređenim verzijama ovog sklopa.
Od mene toliko, možeš sačekati još nečije mišljenje, ali na kraju ćeš svakako morati sam da se presabereš i odlučiš koliko rizika da preuzmeš. Nema posedovanja automobila bez nekog rizika, bilo da si prvi ili deseti vlasnik.
Multiair
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Multiair
Alfanatic, kako je tvoj Mito imao MA kad je imao 155ks, a taj nije imao multiair...QV je imao MA, kao i verzije od 135 i 105ks. Ti si imao Giuliettu sa multiairom.
Inače, o multiairu sve najbolje. Fenomenalna stvar. Problemi proiziliaze iz nedisciplinovane eksploatacije, a najčešče pogrešnog izbora ulja. Nekim ljudima je radio bez problema, drugim nije. Ja sam se držao onog što je preporučeno, menjao filter, sipao tačno preporučeno ulje, držao ga na max i menjao ga na do 10000km i nikad nikakav problem iako sam auto kupio polovan i prodao ga sa oko 120000 na satu.
Nešto mi ta popravka deluje preskupo...
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
Inače, o multiairu sve najbolje. Fenomenalna stvar. Problemi proiziliaze iz nedisciplinovane eksploatacije, a najčešče pogrešnog izbora ulja. Nekim ljudima je radio bez problema, drugim nije. Ja sam se držao onog što je preporučeno, menjao filter, sipao tačno preporučeno ulje, držao ga na max i menjao ga na do 10000km i nikad nikakav problem iako sam auto kupio polovan i prodao ga sa oko 120000 na satu.
Nešto mi ta popravka deluje preskupo...
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
Acqua-Olio-Benzina
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Multiair
Gotovo, to je dokaz da sam odrtavio
Danak godinama, previše rada i premalo spavanja. Mozak pregoreo, sećanja se mešaju. Naravno da MA pravi tu razliku do QV i naravno da sam mahinalno prisustvo MA na kasnijim Alfama preslikao i na ex MiTo. Izvinjavam se svima i ograđujem od tog dela teksta, a ostatka se i dalje držim i mislim da stoji. Za utehu će mi biti da čak i stručna lica mešaju info o postojanju MA u Giuliama.
Ubuduće se držim one triput meri pa seci

Ubuduće se držim one triput meri pa seci

ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Mars7
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 Multiair 105HP bez turba - 2010 godiste
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Multiair
Hvala vam na odgovorima 
Izgleda da taj deo i nije toliko strasan koliko se prica imajuci na umu iskustvo Alfanatica i Starac Vujadina, sasvim je moguce da prethodni vlasnik iz inostranstva nije lepo odrzavao deo sa propisanim uljem i redovnim malim servisom. I moj brat od koga sam kupio auto je donekle kriv za ovo imajuci na umu da kada je auto kupljen prosle godine, nije sipano Selenia ulje vec Eneos 5W-40, tek na sledecem malom servisu je poceo da koristi Selenia ulje. Moguce je da ga je to dokrajcilo posto je ceo sistem toliko osetljiv na ulje.
Kad smo vec kod ulja, koristi se Selenia ulje 5w-40 za Multi-purpose engines, jel mi mozete potvrditi da je to propisano ulje ili je mozda neko drugo?

Evo vam i Filter MA jedinice koji je izvadjen

Sto se tice cene jedinice, ja sam hteo da to odradi Brana posto svi hvale njegov servis, medjutim, kada smo ja i moj ujak pozvali servis navedena je cena zamene cele jedinice (ukoliko se utvrdi da je ona u pitanju), 150 hiljada dinara za novu jedinicu + 50 hiljada dinara za vadjenje stare i ugradnje nove jedinice, sve u svemu nekih 1700 evra bi ceo taj proces kostao.
Ono sto me je dosta iznenadilo je da uopste nije spomenuta mogucnost popravke jedinice vec samo zamena, ne znam zasto Brana vise ne popravlja te jedinice, negde je pisalo da je ceo proces rizican i da nema garancije da ce uspeti tako da je mozda to razlog.
Nakon Brane smo nasli jednog majstora koji moze nabaviti nove delove za jedinicu i samim tim ukoliko je steta mala, daleko je isplativije da se popravi nego da se kupi nova jedinica od 1300 evra zbog malog kvara. Naravno sada se ispostavilo da je dobar deo jedinice u losem stanju ali to je sada sredjeno i stari delovi su zamenjeni novim.
P.S: Starac Vujadine, sta podrazumevas pod nedisciplinovanom eksploatacijom jedinice?

Izgleda da taj deo i nije toliko strasan koliko se prica imajuci na umu iskustvo Alfanatica i Starac Vujadina, sasvim je moguce da prethodni vlasnik iz inostranstva nije lepo odrzavao deo sa propisanim uljem i redovnim malim servisom. I moj brat od koga sam kupio auto je donekle kriv za ovo imajuci na umu da kada je auto kupljen prosle godine, nije sipano Selenia ulje vec Eneos 5W-40, tek na sledecem malom servisu je poceo da koristi Selenia ulje. Moguce je da ga je to dokrajcilo posto je ceo sistem toliko osetljiv na ulje.
Kad smo vec kod ulja, koristi se Selenia ulje 5w-40 za Multi-purpose engines, jel mi mozete potvrditi da je to propisano ulje ili je mozda neko drugo?

Evo vam i Filter MA jedinice koji je izvadjen

Sto se tice cene jedinice, ja sam hteo da to odradi Brana posto svi hvale njegov servis, medjutim, kada smo ja i moj ujak pozvali servis navedena je cena zamene cele jedinice (ukoliko se utvrdi da je ona u pitanju), 150 hiljada dinara za novu jedinicu + 50 hiljada dinara za vadjenje stare i ugradnje nove jedinice, sve u svemu nekih 1700 evra bi ceo taj proces kostao.
Ono sto me je dosta iznenadilo je da uopste nije spomenuta mogucnost popravke jedinice vec samo zamena, ne znam zasto Brana vise ne popravlja te jedinice, negde je pisalo da je ceo proces rizican i da nema garancije da ce uspeti tako da je mozda to razlog.
Nakon Brane smo nasli jednog majstora koji moze nabaviti nove delove za jedinicu i samim tim ukoliko je steta mala, daleko je isplativije da se popravi nego da se kupi nova jedinica od 1300 evra zbog malog kvara. Naravno sada se ispostavilo da je dobar deo jedinice u losem stanju ali to je sada sredjeno i stari delovi su zamenjeni novim.
P.S: Starac Vujadine, sta podrazumevas pod nedisciplinovanom eksploatacijom jedinice?
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Multiair
Nema na čemu, mada sam još uvek u rebusu zbog samog sebe i sopstvene senilnosti
A nije da to nisam znao jer sam mnogo puta u okviru sopstvene MiTo teme svojevremeno polemisao da mi je žao što nije QV, dok sa druge strane manje boli glava zbog odsustva brige o MA i aktivnom vešanju. Jednostavno mozak nešto prebaci od premora i uhvati se neke nove realnosti, možda i pod uticajem ove slike koja je svežija i ostala u sećanju iz Giuliette

Ali da se vratimo na temu, cena intervencije mi je i dalje misterija, ali moguće da u svetlu aktuelnih poskupljenja svega i svačega trend nije zaobišao ni taj sektor. Bilo bi idealno da nastaviš sa potpuno novom MA jedinicom, ali nadam se da i ovako trajno rešavaš problem. Eto, ako je baš tako velik strah, možda da menjaš za 155 bez MA pa izbegneš glavobolju, a dobiješ dodatnu dozu zabave
Da ne glumim advokata kolegi Starcu, ali cenim da je pod nedisciplinovanom eksploatacijom podrazumevao izbegavanje bilo čega od onoga što smo gore spominjali kao optimalan i poželjan režim servisiranja. Znači koristiti propisano ulje, ne osloniti se na napolju preporučene intervale zamene na 15-20 hiljada, već to skratiti na maksimalno 10 u ovim našim uslovima ili jednom godišnje ako je manje od toga. Držati ulje na maksimumu. Tako sam praktikovao sa Giuliettom, a da je kod mene ostala do 40.000 km dao bih da se preventivno zameni filter, čak i ako serviseri to zaborave da preporuče.
Što se ulja tiče, najbolje je koristiti ono što preporuči proizvođač vozila, mada ne mora uvek i obavezno ista marka ulja. Ja sam u MiTo jedno vreme točio Shell, ali to je takođe bilo preporučeno ulje od ovlašćenog servisera kome sam poverio održavanje. Najvažnije je da je propisana gradacija i originalno ulje, ali opet je idealno držati se fabričke preporuke oko svega. Nadam se da si uz vozilo dobio i manual sa svim preporučenim intervalima i informacijama, a čak i ako nisi to se lako skine sa neta. Na primer ovde:
https://manual-directory.com/manual/201 ... rs-manual/
Manual kaže da je za te motore preporučeno Selenia Star 5W-40 ulje:

Interesantno je da su za Giuliettu MA promenili gradaciju na 0W-30, Selenia Digitek. Ali to je druga tema.

A nije da to nisam znao jer sam mnogo puta u okviru sopstvene MiTo teme svojevremeno polemisao da mi je žao što nije QV, dok sa druge strane manje boli glava zbog odsustva brige o MA i aktivnom vešanju. Jednostavno mozak nešto prebaci od premora i uhvati se neke nove realnosti, možda i pod uticajem ove slike koja je svežija i ostala u sećanju iz Giuliette


Ali da se vratimo na temu, cena intervencije mi je i dalje misterija, ali moguće da u svetlu aktuelnih poskupljenja svega i svačega trend nije zaobišao ni taj sektor. Bilo bi idealno da nastaviš sa potpuno novom MA jedinicom, ali nadam se da i ovako trajno rešavaš problem. Eto, ako je baš tako velik strah, možda da menjaš za 155 bez MA pa izbegneš glavobolju, a dobiješ dodatnu dozu zabave

Da ne glumim advokata kolegi Starcu, ali cenim da je pod nedisciplinovanom eksploatacijom podrazumevao izbegavanje bilo čega od onoga što smo gore spominjali kao optimalan i poželjan režim servisiranja. Znači koristiti propisano ulje, ne osloniti se na napolju preporučene intervale zamene na 15-20 hiljada, već to skratiti na maksimalno 10 u ovim našim uslovima ili jednom godišnje ako je manje od toga. Držati ulje na maksimumu. Tako sam praktikovao sa Giuliettom, a da je kod mene ostala do 40.000 km dao bih da se preventivno zameni filter, čak i ako serviseri to zaborave da preporuče.
Što se ulja tiče, najbolje je koristiti ono što preporuči proizvođač vozila, mada ne mora uvek i obavezno ista marka ulja. Ja sam u MiTo jedno vreme točio Shell, ali to je takođe bilo preporučeno ulje od ovlašćenog servisera kome sam poverio održavanje. Najvažnije je da je propisana gradacija i originalno ulje, ali opet je idealno držati se fabričke preporuke oko svega. Nadam se da si uz vozilo dobio i manual sa svim preporučenim intervalima i informacijama, a čak i ako nisi to se lako skine sa neta. Na primer ovde:
https://manual-directory.com/manual/201 ... rs-manual/
Manual kaže da je za te motore preporučeno Selenia Star 5W-40 ulje:

Interesantno je da su za Giuliettu MA promenili gradaciju na 0W-30, Selenia Digitek. Ali to je druga tema.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Multiair
Alfanatic, odgovorio si umesto mene tako da nema šta da dodajem.
Što se tiče ulja, pored Selenie, u vreme kad sam ja imao Giuliettu (pre 3 godine) i Motul je imao ulje koje ispunjavalo tačnu specifikaciju za motore sa multiair...možda ih sada ima više na našem tržištu.
Što se tiče zabune oko toga koji motor ima multiair interesantno je da gomila ljudi misle da Fića 500 Abarth ima multiair.
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
Što se tiče ulja, pored Selenie, u vreme kad sam ja imao Giuliettu (pre 3 godine) i Motul je imao ulje koje ispunjavalo tačnu specifikaciju za motore sa multiair...možda ih sada ima više na našem tržištu.
Što se tiče zabune oko toga koji motor ima multiair interesantno je da gomila ljudi misle da Fića 500 Abarth ima multiair.
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
Acqua-Olio-Benzina
- srecko_mata
- Contact:
- Garaža: Ex. Alfa Romeo GT 1.9 jtd 16v
Ex. Alfa Romeo Giulietta 2.0
Ex. Alfa Romeo MiTo QV
Audi A6 C8 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Multiair
multiair zeza samo ako nije lepo odrzavan. Mislim da je ta prica oko toga da je MA los nastao iz neznanja majstora pre svega i ljudi koji voze te motore. Uz dobrog majstora koji poznaje taj motor neces imati problema.
Moje iskustvo sa MA je fenomenalno. Redovno menjanje ulja na 8-10k, ciscenje mikrofiltera ili zamena i sve je top. Taj filter sa tvoje slike verovatno nije nikad ociscen.
I da, da ne zaboravim ja sipam motul ulje koje je starac pomenuo, mogu sutra i da ti napisem koje tacno. Nisam ljubitelj selenie pa zbog toga koristim motul.
Ja sam letos ocistio MA i zamenio dihtung dekle, misleci da je to bio kvar, i koliko mi se cini to je kostalo 150-200e zajedno sa novim svecicama.
Moje iskustvo sa MA je fenomenalno. Redovno menjanje ulja na 8-10k, ciscenje mikrofiltera ili zamena i sve je top. Taj filter sa tvoje slike verovatno nije nikad ociscen.
I da, da ne zaboravim ja sipam motul ulje koje je starac pomenuo, mogu sutra i da ti napisem koje tacno. Nisam ljubitelj selenie pa zbog toga koristim motul.
Ja sam letos ocistio MA i zamenio dihtung dekle, misleci da je to bio kvar, i koliko mi se cini to je kostalo 150-200e zajedno sa novim svecicama.
Samo lagano, i pun gas.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Umeju Italijani da zakomplikuju i oko banalnijih stvari kao što su, recimo, dimenzije točkova na Giuliji. Videh čak u Estrema paketu da su zadnje 19-ice negde 225 mm, a kod nekih slabijih modela u hijerarhiji zadnje 18-ice su 255 mm. I uopšte ne mogu pohvatati gde i zašto. Što se MA tiče, čak u ovlašćenom na prvu loptu nisu bili sigurni da li moja Giulia ima MA, što je na kraju potvrđeno podizanjem haube
Ali ovo što sam ja odvalio samo je moj propust i tu nema šta da se priča. Šest godina sam živeo sa tim vozilom uz punu svest da nemam MA i često govorio i pisao o tome, a onda....
Stižu godine, moraće malo da se uspori tempo
Re: Multiair
starac vujadin napisao: ↑Sub Dec 31, 2022 8:11 pmŠto se tiče zabune oko toga koji motor ima multiair interesantno je da gomila ljudi misle da Fića 500 Abarth ima multiair.
Umeju Italijani da zakomplikuju i oko banalnijih stvari kao što su, recimo, dimenzije točkova na Giuliji. Videh čak u Estrema paketu da su zadnje 19-ice negde 225 mm, a kod nekih slabijih modela u hijerarhiji zadnje 18-ice su 255 mm. I uopšte ne mogu pohvatati gde i zašto. Što se MA tiče, čak u ovlašćenom na prvu loptu nisu bili sigurni da li moja Giulia ima MA, što je na kraju potvrđeno podizanjem haube

Ali ovo što sam ja odvalio samo je moj propust i tu nema šta da se priča. Šest godina sam živeo sa tim vozilom uz punu svest da nemam MA i često govorio i pisao o tome, a onda....


ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Mars7
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 Multiair 105HP bez turba - 2010 godiste
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Multiair
Pozdrav ljudi 
Nisam bacio update oko toga sta se dogodilo sa MiTom na kraju. Pre svega auto vozim vec skoro dva meseca od kad je popravljena MA jedinica i za sada nisam imao ni najmanji problem, auto ide bolje nego pre i trosi manje benzina (0.4l u proseku). Majstor je rekao da je MA jedinica na autu vec bila dirana, pre svega u sferi onih "Piston-a" koji pumpaju ulje u ceo taj sistem koliko sam ja razumeo.
- ovaj video pokazuje o kojem delu jedinice je rec.
Da se vratim na MA, ona je bila u jako losem stanju sto se tice hidropodizaca i svih 8 su manje vise bili za zamenu a cak 4 su odmah ispala iz svojih lezista kada je majstor vadio MA sa glave motore. Sve u svemu, gotovo svi mehanicki delovi su zamenjeni osim solenoida oko kojih se nista ne moze uraditi ali oni rade bez ikakvih problema.
Redovno pratim nivo ulja i generalno sam dosta naucio od svih vas ovde sto se tice odrzavanja.
Ukoliko neko bude imao istu situaciju kao ja u buducnosti, preoporucio bih mu da ukoliko popravka bude iznad 900-1000 evra za jedinicu, kupi potpuno novu jedinicu, pre svega zbog Solenoida koji ukoliko crknu mogu napraviti problem zbog toga sto se ne mogu popraviti, ja bih to uradio da se nisam toliko uplasio od MA, ali dobro sta je tu je XD.
Za kraj imam pitanje koje mozda nije za ovu sekciju: sta se tacno dogadja kada se MiTo bez Turba ubaci u Dynamic, citao sam da se na verzijama sa turbom upali turbina dok je na Normal i All weather to ugaseno. Ceo taj sistem oko Dynamic nisam razumeo, znam da volan postaje tvrdji, da je gas osetljiv i da zadrzava obrtaje sekundu dok saltas brzine. Jel auto dobija vecu snagu kada je u Dynamic ili ne postoji nikakva razlika snage izmedju Dynamic i Normal moda voznje?

Nisam bacio update oko toga sta se dogodilo sa MiTom na kraju. Pre svega auto vozim vec skoro dva meseca od kad je popravljena MA jedinica i za sada nisam imao ni najmanji problem, auto ide bolje nego pre i trosi manje benzina (0.4l u proseku). Majstor je rekao da je MA jedinica na autu vec bila dirana, pre svega u sferi onih "Piston-a" koji pumpaju ulje u ceo taj sistem koliko sam ja razumeo.
- ovaj video pokazuje o kojem delu jedinice je rec.
Da se vratim na MA, ona je bila u jako losem stanju sto se tice hidropodizaca i svih 8 su manje vise bili za zamenu a cak 4 su odmah ispala iz svojih lezista kada je majstor vadio MA sa glave motore. Sve u svemu, gotovo svi mehanicki delovi su zamenjeni osim solenoida oko kojih se nista ne moze uraditi ali oni rade bez ikakvih problema.
Redovno pratim nivo ulja i generalno sam dosta naucio od svih vas ovde sto se tice odrzavanja.
Ukoliko neko bude imao istu situaciju kao ja u buducnosti, preoporucio bih mu da ukoliko popravka bude iznad 900-1000 evra za jedinicu, kupi potpuno novu jedinicu, pre svega zbog Solenoida koji ukoliko crknu mogu napraviti problem zbog toga sto se ne mogu popraviti, ja bih to uradio da se nisam toliko uplasio od MA, ali dobro sta je tu je XD.
Za kraj imam pitanje koje mozda nije za ovu sekciju: sta se tacno dogadja kada se MiTo bez Turba ubaci u Dynamic, citao sam da se na verzijama sa turbom upali turbina dok je na Normal i All weather to ugaseno. Ceo taj sistem oko Dynamic nisam razumeo, znam da volan postaje tvrdji, da je gas osetljiv i da zadrzava obrtaje sekundu dok saltas brzine. Jel auto dobija vecu snagu kada je u Dynamic ili ne postoji nikakva razlika snage izmedju Dynamic i Normal moda voznje?
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Renault Clio RS 197
- ex Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Multiair
Neke Alfe imaju vecu snagu u D, neke ne. Npr. moja ex-Giulietta 1.4 tjet 120 ks je imala isto snage (i obrtnog momenta) u svim modovima, dok npr. 2.0 jtd 150ks ima max snagu samo u D. Nije bas ispravno reci da "pali turbinu", nego ostvaruje veci pritisak. Od ostalih stvari koje se promene su jacina asistencije servo volana, ESP reakcija (kasnije reaguje, dopusti vise 'igre'), brake booster, da kocnica ranije/ostrije reaguje (nisam siguran ovo za mita, na giulietti ima) i naravno odziv pedale gasa.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Multiair
Kolega Horvat je sve to lepo objasnio. U suštini oslobodi se pun potencijal vozila u smislu snage i obrtnog momenta, a ujedno se dobije i na osećaju kroz bržu i oštriju reakciju papučica, volana, kočnice. Imao sam praktično sve generacije Alfi opremljene DNA sistemom i mogu reći da se razlika između N i D najviše oseti u MiTo. Moguće da je pre svega moj subjektivni doživljaj koji se najbolje pokaže u vozilu manje mase i gabarita, što ne mora biti potkrepljeno i ciframa.
U svakom slučaju mi je drago što je problem otklonjen i što konačno može da se nesmetano uživa u sjajnom malom Alfinom zvrku
U svakom slučaju mi je drago što je problem otklonjen i što konačno može da se nesmetano uživa u sjajnom malom Alfinom zvrku

ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- giuliettablue
- Garaža: Alfa Romeo giulietta
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Multiair održavanje, korisni saveti, multiair solenoid
SAVETI ZA ZAŠTITU I ODRŽAVANJE MULTIAIR JEDINICE
1) Zamena ulja na 5k do 8k kilometara
2) Dobar kvalitet ulja (jako bitno)
Preporuka:
-Euro5 5w 40 (135hp - 300hp)
Castrol edge (acea c3 ispunjava zahteve fiata) Oprez kod replika.
-Euro6 0w 30 (135hp - 220hp)
Motul XClean 8100, zadovoljava Fiat 9.55535
-Za prepravljene motore, 5w 50 (250hp-300hp)
Castrol Edge
Liqui Moly Moligen i TopTec4100 5w40
AMS Oil
Motul 8100
Izbegavati Seleniu ulje.
Na promeni ulja očistiti multiair solenoid filter brake cleanerom u kojem se zna dosta nakupiti crnog taloga izgorelog ulja i smanjiti protok ulja kroz njeg. Kupovina novog solenoida se preporučuje barem jednom u 100,000 kilometara. Kupovati samo ricambi original. Prosečna cena oko 80-100e.
Pre zamene ulja ne bi bilo loše nasuti u motor ispirač motora liqui moly (engine flush) i ostaviti da radi 5 minuta na ugrijan motor kako bi ocistio kanale multiaira kuda kruži ulje i smanjio šanse taloženja taloga i smanjio šanse da multiair ostane bez pritiska ulja. Ako je motor puno zaprljan, nije loše isprati motor jeftinim uljem dva puta. Znaci dva puta novo ulje, novi filter ulja i dva puta ispirac motora.
ULJE MORA BITI ŽUTE BOJE I NAKON 3000km.
Savjet: Euro5 motori također mogu koristiti 0w30 ulje tokom zimskih meseci radi boljeg podmazivanja pri hladnom startu. (odnosi se na tempature -10 -15 stepeni)...
Preporučuju se na prvom paljenju pogotovo na temperaturama ispod 5 stepeni, ostaviti motor da odradi barem 2 minute. Čisto zbog toga da multiair dobije dovoljno ulja prije kretanja u vožnju.
3) Optimalna temperatura ulja tokom vožnje i prije gašenja. Optimalna temperatura ulja je od 60 do 110 C. Prije nego dostignete 60c , ne voziti u visokim obrtajima.
Nemojte gasiti automobil ako je temperatura ulja ispod 60c. Hladno ulje ne može cirkulisati kroz motor pravilno i ima smanjenu sposobnost podmazivanja. Takođe, hladno ulje se ne može lako spustiti nazad u karter i može stvoriti naslage. Dakle, ako vozite uglavnom po gradu, preporučuje se malo isterati automobil na autoput kako biste pomogli da se ulje zagrije.
Ako ulje pređe 120 C, ohladite ga. (Svakako se preporučuju posle agresivnije vožnje ostaviti automobil da odradi u mestu par minuta). Izgorelo ulje stvara mnogo naslaga. Za jače tjunirane multiair motore savjetuje se ugraditi bolji hladnjak ulja.
4) Spora vožnja i preduga vožnja u niskim brojem obrtaja, stvara naslage ulja. Vozili automobil u cijelom rasponu obrtaja od 1000 do 6000 i punu snagu motora. To ne znači da treba stalno pritiskati motor i dovodi do granica maximuma.
5) 90% kvarova se dešava između 80k - 120k km. Sa ovim stavkama može se smanjiti šanse za mogući kvar (do 50%).
6) Minimalno dva puta sedmično voziti automobil. Multiairu ne odgovara ako se dugo ne vozi.
6) Svi kvarovi do sada se odnose na multiair I (1rst gen). FCA tvrdi da je multiair II riješio problem. Ako ipak morate kupiti novu multiair jedinicu, gledajte da kupite jedinicu namijenjenu za vaš motor. Jer nisu sve iste.
Postoje slučajevi kada je multiair izbacivao grešku bez razloga.
Jedan od razloga zasto multiair pravi probleme je jako zaprljan motor od neredovne zamene ulja.
Multiair sistem je dobar sistem. Mislim da je najveci problem u tome sto multiair nije toliko zastupljen na našem trzistu kao motor pa sami i majstori nisu dovoljno upoznati sta je multiair i kako odrzavati. Nadam se da cu nekome pomoci sa ovim savetima
1) Zamena ulja na 5k do 8k kilometara
2) Dobar kvalitet ulja (jako bitno)
Preporuka:
-Euro5 5w 40 (135hp - 300hp)
Castrol edge (acea c3 ispunjava zahteve fiata) Oprez kod replika.
-Euro6 0w 30 (135hp - 220hp)
Motul XClean 8100, zadovoljava Fiat 9.55535
-Za prepravljene motore, 5w 50 (250hp-300hp)
Castrol Edge
Liqui Moly Moligen i TopTec4100 5w40
AMS Oil
Motul 8100
Izbegavati Seleniu ulje.
Na promeni ulja očistiti multiair solenoid filter brake cleanerom u kojem se zna dosta nakupiti crnog taloga izgorelog ulja i smanjiti protok ulja kroz njeg. Kupovina novog solenoida se preporučuje barem jednom u 100,000 kilometara. Kupovati samo ricambi original. Prosečna cena oko 80-100e.
Pre zamene ulja ne bi bilo loše nasuti u motor ispirač motora liqui moly (engine flush) i ostaviti da radi 5 minuta na ugrijan motor kako bi ocistio kanale multiaira kuda kruži ulje i smanjio šanse taloženja taloga i smanjio šanse da multiair ostane bez pritiska ulja. Ako je motor puno zaprljan, nije loše isprati motor jeftinim uljem dva puta. Znaci dva puta novo ulje, novi filter ulja i dva puta ispirac motora.
ULJE MORA BITI ŽUTE BOJE I NAKON 3000km.
Savjet: Euro5 motori također mogu koristiti 0w30 ulje tokom zimskih meseci radi boljeg podmazivanja pri hladnom startu. (odnosi se na tempature -10 -15 stepeni)...
Preporučuju se na prvom paljenju pogotovo na temperaturama ispod 5 stepeni, ostaviti motor da odradi barem 2 minute. Čisto zbog toga da multiair dobije dovoljno ulja prije kretanja u vožnju.
3) Optimalna temperatura ulja tokom vožnje i prije gašenja. Optimalna temperatura ulja je od 60 do 110 C. Prije nego dostignete 60c , ne voziti u visokim obrtajima.
Nemojte gasiti automobil ako je temperatura ulja ispod 60c. Hladno ulje ne može cirkulisati kroz motor pravilno i ima smanjenu sposobnost podmazivanja. Takođe, hladno ulje se ne može lako spustiti nazad u karter i može stvoriti naslage. Dakle, ako vozite uglavnom po gradu, preporučuje se malo isterati automobil na autoput kako biste pomogli da se ulje zagrije.
Ako ulje pređe 120 C, ohladite ga. (Svakako se preporučuju posle agresivnije vožnje ostaviti automobil da odradi u mestu par minuta). Izgorelo ulje stvara mnogo naslaga. Za jače tjunirane multiair motore savjetuje se ugraditi bolji hladnjak ulja.
4) Spora vožnja i preduga vožnja u niskim brojem obrtaja, stvara naslage ulja. Vozili automobil u cijelom rasponu obrtaja od 1000 do 6000 i punu snagu motora. To ne znači da treba stalno pritiskati motor i dovodi do granica maximuma.
5) 90% kvarova se dešava između 80k - 120k km. Sa ovim stavkama može se smanjiti šanse za mogući kvar (do 50%).
6) Minimalno dva puta sedmično voziti automobil. Multiairu ne odgovara ako se dugo ne vozi.
6) Svi kvarovi do sada se odnose na multiair I (1rst gen). FCA tvrdi da je multiair II riješio problem. Ako ipak morate kupiti novu multiair jedinicu, gledajte da kupite jedinicu namijenjenu za vaš motor. Jer nisu sve iste.
Postoje slučajevi kada je multiair izbacivao grešku bez razloga.
Jedan od razloga zasto multiair pravi probleme je jako zaprljan motor od neredovne zamene ulja.
Multiair sistem je dobar sistem. Mislim da je najveci problem u tome sto multiair nije toliko zastupljen na našem trzistu kao motor pa sami i majstori nisu dovoljno upoznati sta je multiair i kako odrzavati. Nadam se da cu nekome pomoci sa ovim savetima
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Multiair
Za Multiair motore je bitan detalj da ulje mora biti u Fiat standardu 9.55535-S2
Acqua-Olio-Benzina
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Multiair
Multiair da je dobar od samog pocetka, ne bi fabrika pravila toliko revizija iste jedinice. Naravno sistem kako funkcionise je odlicno smisljen i tu nema dileme. Da je problem lose odrzavanje tj prevelik interval zamene ulja, jeste problem, Da su ljudi bas toliki mentoli da sipaju pogresno ulje, sumnjam, pogotovo na zapadu gde je sistem ipak koliko toliko uredjeniji sto naravno ne znaci da je bezgresan.
Da je Selenia losa i da je treba izbegavati, nije istina, nije losa, naravno nije ni najbolja pa ne treba siriti svakakve glasine.
Treba se drzati fabricke specifikacije tj Fiat standarda i odabrati neki normalan interval zamene i onda nema greske tj ne bi je smelo imati ali se desava zbog gomile fabrickih gresaka kod same jedinice..
Generalno ulja se razlikuju po aditivima a cenu diktira snaga brenda, sto ne znaci da je neko tamo jeftino ulje koje naravno poseduje Fiat standard 9.55535-S2 lose i isto tako najskuplje ulje, najbolje!
Da je Selenia losa i da je treba izbegavati, nije istina, nije losa, naravno nije ni najbolja pa ne treba siriti svakakve glasine.
Treba se drzati fabricke specifikacije tj Fiat standarda i odabrati neki normalan interval zamene i onda nema greske tj ne bi je smelo imati ali se desava zbog gomile fabrickih gresaka kod same jedinice..
Generalno ulja se razlikuju po aditivima a cenu diktira snaga brenda, sto ne znaci da je neko tamo jeftino ulje koje naravno poseduje Fiat standard 9.55535-S2 lose i isto tako najskuplje ulje, najbolje!
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- alex81
- Garaža: Alfa Romeo Gulietta 1,4 MA
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Multiair
Хвала на корисним саветима.
Ускоро надам се треба да постанем власник једне Ђулијете 1,4 мулти аир.
Писао сам у теми о куповини. Она је 2011 и по овоме што сте писали тај мулти аир је из прве серије која се сматра проблематчном.
Аутомобил је мало прешао, редовно и на време одржаван, Стојанов у гаранцији, после Ануш Суботица (опречна мишљења о сервису).
Нисам сигуран да ли је чишћен или мењан МА филтер, проверићу.
Ако није то бих свакако превентино урадио. Не знам да ли то у Суботици неко ради и да ли има добар мајсто за то?
Свакако опција остаје сервис Брана Вранић. Видим по препорукама и искуствима да је то некако најбоља опција.
Ускоро надам се треба да постанем власник једне Ђулијете 1,4 мулти аир.
Писао сам у теми о куповини. Она је 2011 и по овоме што сте писали тај мулти аир је из прве серије која се сматра проблематчном.
Аутомобил је мало прешао, редовно и на време одржаван, Стојанов у гаранцији, после Ануш Суботица (опречна мишљења о сервису).
Нисам сигуран да ли је чишћен или мењан МА филтер, проверићу.
Ако није то бих свакако превентино урадио. Не знам да ли то у Суботици неко ради и да ли има добар мајсто за то?
Свакако опција остаје сервис Брана Вранић. Видим по препорукама и искуствима да је то некако најбоља опција.