Ajd da se javim napokon sa konkretnim stvarima ne samo sa ovim tizerima:
Zelenko nastavio sa problemima oko lera, iako se situacija popravila zamenom jednosmernog ventila na servu, ispostavilo se da je posle jedno 2 nedelje puklo i crevo. Testiran sistem pod pritiskom da sad nema vise takvih problema i na kraju nisam izdrzao da ne napravim novu trecu po redu 48mm klapnu:
Tu problemima nisu stali, nazalost samo je u jednom trenutku motor ostao bez pritiska. Rastureno sve, pregledano, nisam nasao nista konkretno, preventivno zamenio zupcanik uljne pumpe jer im je to "boljka", sastavljeno nazad i 3.2 bara na leru i preko 5 bara preko 2000 obrtaja, prosto nisam siguran sta je bio problem. Otvoren filter za ulje, nula preljastine, nabavljen i novi zupcanik za svaki slucaj:
Naravno glupi problemi nisu stali tu, bukvalno isti dan zalepile ove pumpice za stakla, rastavljene, ociscene i vracene, takodje zamenjena i zadnja cantra jer sam je izgleda polomio pri tovarenju u gepek
Pozitivno je to sto moze 12.7s do 100km/h umesto fabrickih 13.8s i sto je max brzina 158+km/h, po GPS verifikovano, pa je zasluzio jedno dobro ribanje:
Za ljubicastog nema puno novina, dovrsena je glava i ceka se kuciste bregaste da se vrati sa masinske da moze sve da se ugradi:
I spremljeni iglicasti lezajevi sa caurama za menjac:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Napokon stiglo kuciste bregaste sa masinske, napokon nadjena kombinacija delova da se uspesno sklopi motor. Prvi utusci su pozitivni, naravno predstoje radovi na limariji pa motor nece biti u potpunosti razradjen i nastelovan do sledece godine i trebace videti jos sta sve treba uraditi da radi kako je zamisljeno, ali za sada prilicno solidno radi preko 1500 obrtaja, ispod toga se muci malo. Posto je situacija takva kakva je, provozao sam ga samo malcice, uradio jedan mali test ubrzanja od 40 do 80km/h u drugom stepenu prenosa, izmerio 4.3s i iako ne mogu definitivno da tvrdim iz toga dok ne bude skroz gotov motor, ali takvo ubrzanje bi bilo indikacija da motor ima oko 95ks. Svakako kad se zavrsi ako uspe ispod 9.5s do 100km/h i bude imao max brzinu preko 175km/h mogu biti siguran da ima takvu snagu:
Zelenko dobio suspleh, na ivice je stavljena alu vinkla posto je to najkriticniji deo za ostecivanje kao zrtvujuci materijal koji se lako zameni:
Iznenadjujuce kako se za par meseci uprlja filter vazduha:
I vec neko vreme se borim sa nekim fantomskim nestajanjem antifriza, nekad kao da nestaje, nekad ne, ali u poslednjih par dana se u ovih 500km iskazao problem definitivno napokon, pukla ekspanziona posuda, pa je zamenjena sa drugom polovnom:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Dugo se nisam javio sa nekim detaljima. Nastelovani ventili posle par radnih ciklusa, zapecacen poklopac ventila sa novim dihtungom dok ne uradimo stelovanje ponovo nakon razrade motora i prestelovane dizne, na kraju 134ccm@2.5bara, skoro da sam pogodio po racunu pre pocetka radova kad sam ocekivao oko 132ccm:
Naleteo na sliku, pa eto od ideje do realizacije Usustini nakon svih ovih radova na motoru, mislim da sam ga namestio za sada da radi prilicno dobro, malcice se muci sa lerom ali 99% fabrickog osecaja je tu, prima lepo gas od 1500 do 7500 obrtaja, nema knedli, linearno vuce, nije ostao bez snage ni u nizim obrtajima i pored agresivne bregaste, ne prijavljuje nikakve greske na fabrickom ECU, cekam da uradim razradu nakon limarije pa da izmerim performanse i uporedim oba Yuga. Takodje novo vesanje napred i sper diferencijal mi se cine da odlicno rade, auto ima puno bolji start iz mesta nego pre, takodje i duza peta lepo radi i motor se ne muci sa njom cak ni u nizim obrtajima, bolje ide sa njom nego sto je pre isao sa fabrickom:
Iako sam stavio sve nove manzetne kad sam sklapao auto pre 2 godine, nazalost leva do menjaca je pocela da zeza. Mada vec pri sklapanju auta je lezaj na manzetni imao previse lufta, a vidim da nove dolaze sa drugacijom izvedbom lezaja pa se nadam da ce biti sad uspesno reseno curenje iako sam morao da premestam selnu jer je nisu dobro fabricki ugradili:
Posto sam skidao suspleh, slikao sam "malo" bolje kako to izgleda:
I par slicica nakon spremanja za tehnicki, za ove dve godine predjeno 9400km:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Nego, reci mi, sta ces sad kad krenu ovi leteci? Jel smisljas gde bi krila mogla da se usrafe .
Svaka cast po ko zna koji put. Iako nema bas puno odgovora, verujem da dosta ljudi prati i koristi ovu temu za svoje igrarije. I hvala ti za sav trud i dokumentovanje svojih majstorija!
Prosli tehnicki ali ne bas savrseno kako bih zeleo. Nekako je zadnji levi dobos dobio takvu 8micu da smo ga jedva nacentrirali na strugu da se poravna, ocigledno mi auto porucuje da za mene nisu fabricki auti i da sam trebao da ulozim u diskove pozadi kad sam ga sklapao:
Naravno sa hladnijim vremenom poceo da zeza i ventilator kabine pa je i on zamenjen:
Naravno morali smo da uradimo i zimsku opremu, pa je auto dobio zamenu polomljene plasticne zavesice uz gumene nastavke i jedno voskiranje:
Naravno da bi zavredio novogodisnji poklon, morao je da prenese 305kg otpada (definitivno ne podnosi to dobro kao ljubicasti koji ima nivelaciju visine):
Novogodisnji poklon je stigao malo ranije, ali ce sacekati ugradnju na prolece. Nazalost nije bilo vremena i "vremena" kad se sklapao, fabricki amortizeri su pokazivali neke blaze znake propadanja, ali sad su vec polako na izdisaju:
Ljubicasti je takodje dobio poklon, hteo sam nesto tisi izduv nego pre, varijanta 2 koju sam napravio je bas bila cist promasaj pa sam se odlucio da ipak ostavim izradu profesionalcima, uzeti Imasaf skroz protocan lonac. Trenutno nije jos fiksiran na autu, ali bio je montiran uz pomoc stapa i kanapa i 90% je efekta sto sam hteo, dosta tise, relativno dubok zvuk u nizim obrtajima i na parcijalan gas, malo reskiji zvuk u visim obtajima na veci gas. Rekao bih relativno OEM zvuk nekih modernijih auta, nadam se da ce tako ostati i nakon ugradnje:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
"Gotov" izduv, tj trebace malo pobrusiti i ofarbati ali to ce sacekati radove na limariji. Usustini sam prilicno zadovoljan, relativno dubok zvuk iako ima malo reskiji zvuk na vecim obrtajima. Naravno ler zbog sportske bregaste je i dalje prilicno upadljiv. Ono sto je najbitnije da iako je skroz protocan, to je da je na leru oko 65-70db i na pun gas ide do 83db sto je prilican pomak u odnosu na prethodnih 80db na leru i 100db na punom gasu koje sam imao sa poluprotocim loncem. I jos vise iznenadjujuci rezultat s obzirom da zeleni ima neprotocan lonac, a ostvaruje 48-51db na leru i 78db na punom gasu:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Ajd verovatno poslednje javljanje za ovu godinu. Zelenko ovaj put na tapetu, resavanje nekih sitnica koje nikako da stignem, plus nekih problema koji se nazalost ponavljaju... Pa da pocnemo, prvo pre mesec dana sam popravio desnu zavesicu samo da bi ponovo zavrsila polomljena, tako da sam ih sad malo skratio i preoblikovao i montirao novu pa nadam se da je sad resen problem:
Pre godinu dana menjao regulator pritiska goriva i ponovo crkao. Ovaj put se probusila membrana i poceo da gura gorivo u usisinu sto se pokazalo i kroz potrosnju od 10.7l u odnosu na obicno 9-9.5l po gradu. Posto mi bilo malo neverovatno da po drugi put se to desava na necemo sto nije neki poznati problem, posto sam sacuvao prethosni, oprao sam ga detaljno i vratio i za sada radi. Izgleda se zaprljao, verovatno neki zaostao secer iz cevi posto je auto dosao kod mene sa par kila secera u rezervoaru:
Remenica klinastog se iskrivila, pa sam odlucio vec kad je menjam da zamenim i zupcasti, da ugradim siri 18mm umesto fabrickog od 15mm, takodje ujedno da ugradim i manju remenicu za malu bregastu cim se postize veci protok na uljnoj pumpi i da zamenim spaner koji iako pre 2 godine se cinio kao nov se bukvalno poceo raspadati. Na kraju i nova remenica seta malo ali manje, nisam siguran sta je tu tacno problem, mirnije radi motor posto je tu i remenica za senzor radilice, bilo je nekih komplikacija oko spanera jer sam ja racunao da na Yugu je spaner od Yuga ali se ispostavilo da je ipak od Floride bio fabricki pa je to zahtevlo izradu nove ekscentricne caure da bi se mogao montirati bolji spaner i nije mogao da se uklopi standardni Yugov:
I iako sam kupio jos kad sam sklapao auto, nisam za 2 godine stigao da namontiram. Ali napokon ukrojeni novi donji kederi na staklu posto se fabricki skupio za 1.5cm sto bi po jakoj kisi vec par puta pravilo problem sa CB da izgubi kontakt, nadam se da ce sad to biti reseno:
Ljubicasti nazalost jos uvek ceka svoj red i opet je docekao jos jednu zimu napolju po snegu jer mu zelenko zauzeo garazu dok su bili radovi:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Tako ispada kada je kilometraza po GPS, a sipanje od cepa do cepa Fabricki je deklarisan na 9.5l, mislim da je to ok rezultat s obzirom da je malo modifikovan i da moji vozaju kratke relacije, a ja kad ga vozim ne gledam na potrosnju...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Posle 5 radnih dana, napokon gotove obe grane. Brdo potrosene smirgle (slika nije docarala kolicinu), vremena, zivaca, truda i polomljenog alata da se postignu ne bas neki zavidni rezultati. Nazalost obe grane su prilicno losi odlivci, usisina je bila ispod 26mm, izduvna oko 27mm, sa dosta talasa i grubog odlivka gde su se spajali kalupi, tako da konacan rezultat je za obe grane nesto malo preko 28mm ali barem prosireni celom duzinom, ulaz na usisnoj grani prosiren sa 47 na 50mm tako da sad 48mm klapna moze da dise punim plucima, izduvna optimizovana da se izbegne mesanje izduvnih gasova izmedju 1 i 4 klipa. Takodje ofarbane obe grane u crno, usisinu nisam planirao ali kad sam je oprao vec je bilo dosta ostecenja na fabrickom zavrsnom sloju i onda od mojih milion skidanja i stavljanja u stegu dok sam vadio polomljen alat i premeravao dimenziju je bas vizuelno pokvarilo utisak:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."