.
Najpre srećna nova 2023. godina! Svima sve najbolje !!
Imam problem kod paljenja pri hladnom vremenu: što je hladnije vani to auto više okleva da upali.
Npr., kod 0°C teba mu 2-3 sekundi, kod -5°C teba mu 3-4 sekundi i sl.
Takodje, i što duže auto stoji da se ne pali to dodaje problemu. Npr., ako je prethodno paljenje bilo pre 6-12h upalice bez problema, ali ako je stoji 24h bez paljenja biće kao gore što sam naveo, a ako stoj 2 dana biće još teže itd.
Ima li ko ideju šta bi mogao biti uzrok?
Alfa je 1.9 16V.
.
Hladan start.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Hladan start.
Akumulator...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Nije akumulator, skoro nov je, a volti koje merim sa MES-om, a i onde na upaljacu su sasvim OK.
.
Nije akumulator, skoro nov je, a volti koje merim sa MES-om, a i onde na upaljacu su sasvim OK.
.
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Hladan start.
Mozda negde vuce struju. Ja sam imao problem sa masom. Ociscena, zasticena (masa) i sad nema problema.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Ni to ne bi trebalo da je problem. Jer problem je samo prvo hladno startovanje, svako drugo tokom dana nije problem.
Što je vani hladnije to auto više okleva da upali. ........................................................................... Niska temp. je odlučujući faktor problema!?
Što motor duže stoji na hladnom (npr, 2-3 dana) to paljenje potom duže traje. ..................... Nešto što vremenom raste/opada?
Problem je samo prvo hladno startovanje. .................................................................................... Jednom upaljen motor eliminiše problem!
.
Ono što meni pada na pamet je da problem ima veze sa pritiskom goriva. Da li po gašenju motora pritisak u railu ostaje na nekoj vrednosti i koliko dugo treba da opadne i da li opada na nulu?
Ni to ne bi trebalo da je problem. Jer problem je samo prvo hladno startovanje, svako drugo tokom dana nije problem.
Što je vani hladnije to auto više okleva da upali. ........................................................................... Niska temp. je odlučujući faktor problema!?
Što motor duže stoji na hladnom (npr, 2-3 dana) to paljenje potom duže traje. ..................... Nešto što vremenom raste/opada?
Problem je samo prvo hladno startovanje. .................................................................................... Jednom upaljen motor eliminiše problem!
.
Ono što meni pada na pamet je da problem ima veze sa pritiskom goriva. Da li po gašenju motora pritisak u railu ostaje na nekoj vrednosti i koliko dugo treba da opadne i da li opada na nulu?
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Hladan start.
Kako vergla, ako dobro vergla, nije ti losa logika....
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Vergla dobro! Radi toga u akumulator i alanser ne sumnjam.
Može biti do struje ali indirektno. U MES-u ima parametara: 'Fuel filter heater relay', 'Fuel temperature' i 'Fuel temperature signal'.
Da li je ko imao kakvih problema sa ovim grejačem, jeli on deo filtra kada se kupi ili je stalni deo na autu?
.
Vergla dobro! Radi toga u akumulator i alanser ne sumnjam.
Može biti do struje ali indirektno. U MES-u ima parametara: 'Fuel filter heater relay', 'Fuel temperature' i 'Fuel temperature signal'.
Da li je ko imao kakvih problema sa ovim grejačem, jeli on deo filtra kada se kupi ili je stalni deo na autu?
.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Nisu ni grejači. I njih sam proveravao, a i ne daje nikakvu grešku. Dima bitno nema nazad. Inače, van tog lošeg hladnog starta motor odlično radi u vožnji, u svim režimima.
Jutros sam gledao neke parametre. Ler nije stabilan varira od 850 ± 15 pa i više povremeno. (Kada je sve uredu varijacije ne idu preko ± 2-5). korekcije dizni: u početku je prva bila oko -1,2 i još jedna nešto malo u minusu, a druge dve su u plusu podeljeno da bude sve nula. Posle 4-5 minuta rada na parkingu ta prva je otišla u -2,4, a sve ostale su bile u plusu.
Onaj grejač na filtru za gorivo je bio na ON od starta motora, a kod temperature goriva oko 5°C. Tolika je bila i vanjska temperatura.
Za tih nekoliko minuta rada, ta 'Fuel temperature' je porasla na oko 8-9°C i potom je 'Fuel filter heater relay' otišao u OFF.
.
Nisu ni grejači. I njih sam proveravao, a i ne daje nikakvu grešku. Dima bitno nema nazad. Inače, van tog lošeg hladnog starta motor odlično radi u vožnji, u svim režimima.
Jutros sam gledao neke parametre. Ler nije stabilan varira od 850 ± 15 pa i više povremeno. (Kada je sve uredu varijacije ne idu preko ± 2-5). korekcije dizni: u početku je prva bila oko -1,2 i još jedna nešto malo u minusu, a druge dve su u plusu podeljeno da bude sve nula. Posle 4-5 minuta rada na parkingu ta prva je otišla u -2,4, a sve ostale su bile u plusu.
Onaj grejač na filtru za gorivo je bio na ON od starta motora, a kod temperature goriva oko 5°C. Tolika je bila i vanjska temperatura.
Za tih nekoliko minuta rada, ta 'Fuel temperature' je porasla na oko 8-9°C i potom je 'Fuel filter heater relay' otišao u OFF.
.
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: Hladan start.
Srecna nova godina svima.
Kad auto upali da li radi ravnomerno ili ne?
Korekcija prve dizne kad se zagrejao bila je preko -2.4?
Proveri kako su ti konektori na diznama,da li imaj dobar kontakt?
Ocisti regulator pritiska goriva.
Kad auto upali da li radi ravnomerno ili ne?
Korekcija prve dizne kad se zagrejao bila je preko -2.4?
Proveri kako su ti konektori na diznama,da li imaj dobar kontakt?
Ocisti regulator pritiska goriva.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Ne radi baš ravnomerno: 850 ± 15 pa i više povremeno. Mada je ovo možda od skora, a problem sa paljem sam imao i prošle zime.
Pomenuta korekcija od -2,4 je posle paljenja 5-6 minuta, dakle nezagrejanaog. Ranije je uglavnom jedna bila do oko -1,4. Tako je i sada počelo pa se odjednom promenilo na -2,4. Ta nagla promena me je zbunila, to nisam viđao ranije. A korekcije kod zagrejanog nisam snimao skorije, a ranije kada sam snimao bile su manje više OK, ispod su 1, bilo plus ili minus.
Konektori su dobri.
Za čišćenje regulatora ću da pretražim ovde, ali ako tačno znaš koji topik da gledam, daj link!!
.
Ne radi baš ravnomerno: 850 ± 15 pa i više povremeno. Mada je ovo možda od skora, a problem sa paljem sam imao i prošle zime.
Pomenuta korekcija od -2,4 je posle paljenja 5-6 minuta, dakle nezagrejanaog. Ranije je uglavnom jedna bila do oko -1,4. Tako je i sada počelo pa se odjednom promenilo na -2,4. Ta nagla promena me je zbunila, to nisam viđao ranije. A korekcije kod zagrejanog nisam snimao skorije, a ranije kada sam snimao bile su manje više OK, ispod su 1, bilo plus ili minus.
Konektori su dobri.
Za čišćenje regulatora ću da pretražim ovde, ali ako tačno znaš koji topik da gledam, daj link!!
.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Hladan start.
Da li si proveravao da li je motor dobro uzupcen? Ako je preskocio 1 zub moze da se desi da tesko pali, a posle da radi normalno. Takodje netacno ocitavanje temperature ulaznog vazduha moze da utice na isto
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Radjeni su veliki servisi, jedino tada ako je bilo propusta ... Kako proveriti da li je tačno uzupčen?
A neka dizna(e) mogu li one davati ovakav problem?
.
Radjeni su veliki servisi, jedino tada ako je bilo propusta ... Kako proveriti da li je tačno uzupčen?
A neka dizna(e) mogu li one davati ovakav problem?
.
- mundiri
- Garaža: Alfa Romeo 147 DC 1.9 Jtdm Q2 125kw
EX: Alfa Romeo 147 1.6ts 77kw - Lokacija: Kraljevo
Post
Re: Hladan start.
@tristatri imam skoro pa identican problem, da li si resio taj problem, i ako jesi moze li koja informacija?
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Nisam još. Imao sam neki put od desetak dana na jug Grćke, a tamo je i noću bilo preko 10°C. Ovih dana ovde ga vozi žena i ništa ne smem da pitam.
Mislim da mi je problem hladnog starta deo nekog šireg problema. Sumnjam na MAF ili dizne.
Aktuelni MAF je nov, ali Hoffer (tj. Meat&Doria) i zemlja porekla Kina, zato ne otklanjam sumnju ni sa njega još.
Ako šta budem rešio (pre kraja zime) javljam.
.
Nisam još. Imao sam neki put od desetak dana na jug Grćke, a tamo je i noću bilo preko 10°C. Ovih dana ovde ga vozi žena i ništa ne smem da pitam.
Mislim da mi je problem hladnog starta deo nekog šireg problema. Sumnjam na MAF ili dizne.
Aktuelni MAF je nov, ali Hoffer (tj. Meat&Doria) i zemlja porekla Kina, zato ne otklanjam sumnju ni sa njega još.
Ako šta budem rešio (pre kraja zime) javljam.
.
- mundiri
- Garaža: Alfa Romeo 147 DC 1.9 Jtdm Q2 125kw
EX: Alfa Romeo 147 1.6ts 77kw - Lokacija: Kraljevo
Post
Re: Hladan start.
Hmmm, iskreno sto se MAF senzora tice ne znam, ali sto se tice dizni ja sam moje proveravao, tj ne na stolu, ali radio sam prelive i jedino je 4-ta isla malo preko, ostale 3 bile su identicne, i korekcije su bile veoma dobre od -0.33 do +0.26.
Cak i sada ovih dana na ovoj temperaturi oko 0 iako nisam vozio nekoliko dana palio je ekstra, tako da mi tek sad nista nije jasno
Da nisi slucajno reparirao alnaser, sumnjas li na njega?
Cak i sada ovih dana na ovoj temperaturi oko 0 iako nisam vozio nekoliko dana palio je ekstra, tako da mi tek sad nista nije jasno
Da nisi slucajno reparirao alnaser, sumnjas li na njega?
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Imao sam restrikcione pločice na EGR-u. Mislim da joj to, ma šta ko rekao, smeta. Smeta ECU u svojim obračunima. Totalnu blokadu nisam radio, jer je bilo problema da se softverski ugasi EGR. Sada mislim i da to nije moguće perfektno uraditi, jer će uvek imati konsekvence na neke druge mape itd. itd.
Danas sam skinuo drugu, poslednju pločicu (zapravo imao sam ih na dve meste po jednu, svaku sa restrikcionim rupama odredjenog promera). Od danas ga pratim nanovo ...
Plus kod filtra za gorivo odozgo po žlebu 'konzerve' imao sam sasvim malo nafte, za par kapi. To sam obrisao pa i to pratim ...
Alanser nisam ništa dirao. Na njega ne sumnjam, vergla bez problema ...
.
Imao sam restrikcione pločice na EGR-u. Mislim da joj to, ma šta ko rekao, smeta. Smeta ECU u svojim obračunima. Totalnu blokadu nisam radio, jer je bilo problema da se softverski ugasi EGR. Sada mislim i da to nije moguće perfektno uraditi, jer će uvek imati konsekvence na neke druge mape itd. itd.
Danas sam skinuo drugu, poslednju pločicu (zapravo imao sam ih na dve meste po jednu, svaku sa restrikcionim rupama odredjenog promera). Od danas ga pratim nanovo ...
Plus kod filtra za gorivo odozgo po žlebu 'konzerve' imao sam sasvim malo nafte, za par kapi. To sam obrisao pa i to pratim ...
Alanser nisam ništa dirao. Na njega ne sumnjam, vergla bez problema ...
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladan start.
.
Ono što me trenutno sasvim čudi je to da odmah od momenta paljenja EGR odmah biva otvoren na nekih 33%. Posle 70 sec, ako ne diram ništa pedalu, prebaci EGR na 1% i za parametar 'Air control inhibition' da 'Prolonged Idle', a pre toga je bilo 'Cold start'.
Prema nekim podacima sa neta, nevezano za JTD, stoji da kod prvog starta EGR ne bi smeo da bude otvoren. Ako sam dobro razumeo baš da bi lakše startovao.
Ovom prilikom molim nekog od kolega, ko ima MES, da proba na svom autu (156, 16V): konektovati MES, štiklirati parametre 'EGR valve opening' i 'Air control inhibition', upali auto, ne dira pedalu i da otprati 90 sekundi. Pa da mi kaže šta dobija za ove parametre u ovim prvom vremenu nakon paljenja.
Ko je iz Niša možemo i da se videmo, potom na pivo ...
.
Ono što me trenutno sasvim čudi je to da odmah od momenta paljenja EGR odmah biva otvoren na nekih 33%. Posle 70 sec, ako ne diram ništa pedalu, prebaci EGR na 1% i za parametar 'Air control inhibition' da 'Prolonged Idle', a pre toga je bilo 'Cold start'.
Prema nekim podacima sa neta, nevezano za JTD, stoji da kod prvog starta EGR ne bi smeo da bude otvoren. Ako sam dobro razumeo baš da bi lakše startovao.
Ovom prilikom molim nekog od kolega, ko ima MES, da proba na svom autu (156, 16V): konektovati MES, štiklirati parametre 'EGR valve opening' i 'Air control inhibition', upali auto, ne dira pedalu i da otprati 90 sekundi. Pa da mi kaže šta dobija za ove parametre u ovim prvom vremenu nakon paljenja.
Ko je iz Niša možemo i da se videmo, potom na pivo ...
.