Polako se pripremam za kupovinu famozne "Bankarke". 156-ica je na oglasima, već ima par ljudi koje čekam da je pogledaju pa rekoh da pogledam glavnu stvar oko koje lomim glavu - potrošnja. Naime išao sam da pogledam 3 159-ke 2.2 JTS, od te tri, dve (koje se voze svakodnevno po gradu) po bord kompjuteru kažu da troše 10-11 L/100km, pritom jedan od prodavaca kaže sledeće "Džibrim je svaki dan, jer sam pre vozio trke pa nisam navikao da sporo vozim, znači ono nikad ispod 3-4 hiljade obrtaja a i realno kad čuješ kakvo ozvučenje ima i ti bi je džibrio, gle *počne da turira na sred parkinga*". Posle toga sve je bilo jasno kao dan oko stanja konkretno te alfe osim jedne stvari, kako tako malo troši uz takvu vožnju? Poučen iskustvima na 156-ici (pokazuje potrošnju bar 2-3 litra manje(Dizel)) odmah sam posumnjao na tačnost bord kompjutera i bacio sam se u dalje istraživanje.
Na Alfa owners Britanci pišu (doduše za Breru i Spidera koji su malo teži) da troše od 11.5-12.5. Ovo mi se činilo realnije ali mi je idalje bilo malo čudno budući da mi Giulietta (1.4 TB 150ks) troši 10.5-11.5 po gradu a razlika je 800 kubika. Tu se ja nađem pametam pa pitam ćaleta (najveća moguća greška) koji ima lep istorijat sa automobilima veće kubikaže (E39 Hartge, Chrystler 300C). On mi je potpuno narušio koncepciju sa rečenicom:"Ma ne očekuj ništa ispod 15 litara a budi spreman i na 20". Uzmem ja tu da pogledam i matematika mu je stvarno bila na mestu, da se auto proizveo 1992. Iz čiste radoznalosti ja tu pogledam za 3.2 JTS kolika je potrošnja. 12-14 L/100km grad, te sam tu odlučio da stanem sa istraživanjem i obratim se Horvatu za pomoć. Za sad se vodim njegovom računicom od 12.5 do 15 L/100km, nije baš najveselija po mene ali računam da je informacija od nekoga ko je vozi svaki dan plus ne pokušava da mi je uvali. Hvala ti ovom prilikom <3
Super sad pokušavam da smislim kako to smanjiti. Za sad imam tri ideje:
Prva, da je ne "Džibrim", veoma očigledno.
Druga da skinem DPF filter. Čitao sam da dosta poboljšava performanse i značajno smanjuje potrošnju, plus još jedna stvar manje koju moram da servisiram.
Treća je mapiranje/chiptuning motora. E sad tu nastaje problem.
Odrastao sam pored čoveka koji bi pre sam sebi odsekao nogu nego čipovao auto, tako da je mentalitet "Nemoj to, odleteće ti klip u vazduh" prenesen i na mene. Da nije priče o potrošnji ne bih ni razmišljao o mapiranju, 185ks je i više nego dovoljno, vozio sam auto više puta, vuče kao nepismen, ali me idalje kopka to da sam apsolutno svuda video da mapiranje smanjuje potrošnju za nekih 15%-20%. Onda sam se još setio i činjenice da je atmosferac. Znam da postoji mapiranje atmosferaca ali se performanse tako zanemarljivo povećavaju da se ljudima jednostavno ne isplati da to rade, pa se onda postavlja pitanje, ako se performanse gotovo ne povećavaju da li se onda i potrošnja ne smanjuje? Tako da mi treba sada vaša pomoć.
Sve što imate oko bilo čega gore navedenog, pucajte. Skidanje DPF-a, čipovanje bukvalno svaka moguća informacija znači.
P.S. Zaboravih da dodam, čitao sam i Ratkovu temu o ugradnji gasa ali da budem iskren ne bih baš da se upuštam u tu priču. Nije mi žao performanse ali misli da je malo previše posla. Jedino ako baš bude moralo
Ukratko: Da li ću smanjiti potrošnju mapiranjem i skidanjem DPF-a na benzincu atmosfercu?
Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
- Lakson
- Drug Član
- Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS - Lokacija: Beograd
- ikac90
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.0 JTS
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Pozdrav! 156 2.0 JTS 166ks pri normalnoj vožnji Beogradom kada nema preterane gužve drži prosek oko 10-11 litara, ako samo vožiš kratke realacije po brdovitom Vračaru, imao sam prosek i 15-16 litara, normalne vožnje. Te brojke možeš verovatno da očekuješ i od 2.2 JTS.
I jedna mala digresija- DPF znači "diesel particulate filter" i poprilično sam siguran da ga 2.2 JTS nema, ali zato imas obične katalizatore, moguće i više njih, kao i lambda sonde, opet više njih.
I jedna mala digresija- DPF znači "diesel particulate filter" i poprilično sam siguran da ga 2.2 JTS nema, ali zato imas obične katalizatore, moguće i više njih, kao i lambda sonde, opet više njih.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Kakav dpf na benzincu? Po gradu ne ocekuj ispod 12-13 litara, na otvorenom ispod 10, moze cak i ispod 9. Mapiranje gubljenje vremena, a i pitanje da li bi se neko zezao sa tim motorom. Jedino smanjnje potrosnje, makar finansijski, ti je ugradnja plina ako uspes da nadjes uredjaj za jts.
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
+1 za sve sto je bums85 napisao. Moje iskustvo je malko cak gore, na otvorenom nisam video ispod 9L nikad, i to samo jednom sa madjarskim gorivom, a sa srpskim najnize 9.5L. RatkoM je ugradjivao plin u 2.2 jts, pa procitaj njegovu temu za vise informacija o tome.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Ljudi obožavaju da pričaju "lovačke priče" o potrošnji svojih vozila, što mi je zaista fascinantno. Potrošnja od 12 litara uz "džibrenje i sportsku vožnju" jeste uvreda za zdrav razum. Realnost je takva da čak i ova moja "štedljiva" Giulia sa staloženom vožnjom po gradu i automatiku koja šalta čim malo prebaci 1.000 obrtaja, teško može ispod 11-12 litara. JTS je druga priča, a ako se pita vlasnik V6 3.2 i odgovori iskreno, jasno je da srče benzin abnormalno mnogo, što su novinari konstatovali već svojevremeno na predstavljanju 159 V6.
Iskreno, ako ti je potrošnja kod te bankarke problem, ne vidim pametnije rešenje od kvalitetne ugradnje plina (što je bio izazov kod JTS) ili prelaska na diesel. Alternativa bi bila prelazak na manje i gradu primerenije vozilo, ili da očerupaš jedno pola bankarke i skineš joj masu jer je najveći neprijatelj performansi i potrošnje upravo velika kilaža
Iskreno, ako ti je potrošnja kod te bankarke problem, ne vidim pametnije rešenje od kvalitetne ugradnje plina (što je bio izazov kod JTS) ili prelaska na diesel. Alternativa bi bila prelazak na manje i gradu primerenije vozilo, ili da očerupaš jedno pola bankarke i skineš joj masu jer je najveći neprijatelj performansi i potrošnje upravo velika kilaža
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Ja mogu samo da ti potvrdim da smo ja i Igor bas komentarisali potrosnju i da smo se slozili da bi za moje relacije po Bgd ona trosila sigurno preko 15l. I to bez preterano teske noge na gasu. Plasim se da nema lakog resenja, tj da je ipak najlakase ugradiri plin koliko god to lose zvuci. Tako ces imati jeftinu daily voznju a zbavu kada prebacis na benzin.
- Lakson
- Drug Član
- Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS - Lokacija: Beograd
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Malo sam ispao glup u društvu što se tiče ovoga za DPF, ne znam kako nisam ranije povezao benzin i DPF. Verovatno jer je dizelima česta falinka, ne bih znao. Svakako nakon što sam otvorio temu pao mi je napamet 1.9 JTS. Gledao sam malo na hrvatskom forumu pošto nigde drugde nisam mogao na nađem ništa van toga šta je fabrički deklarisano. Hrvati kažu kako je potrošnja zanemarljivo manja ali se opet i kod njih vrti cifra od 10-11 l/100km. Svakako mislim da ako je potrošnja zaista manja za litar do dva, nema poente uzimati 1.9 JTS.
Dizela vozim već par godina tako i ne mogu da grešim dušu lepo ide, ali mi moram priznati fale mi visoki obrtaji što sa dizelom baš i ne može da se izvede. Nekako baš sam zacrtao da uzmem 159-ku benzin ali, po onome šta je na oglasima, 2.2, eventualno 1.9 se čine kao jedine opcije. E sad što se tiče gasa/plina. Pročitao sam celu ratkovu temu i nekako mi se sve to klimavo čini sa "bagovanjem" i online podešavanjima. Mislim generalno ne otpada kao opcija u budućnosti ali bih zaista voleo da to zaobidjem. Zvaću ovih dana momke u Protuning da pitam šta misle o mapiranju, da li se isplati i koliko bi koštalo.
Dok sam čitao ratkovu temu video sam da se spominje pitanje isplatljivosti ugradnje plina zbog predjene godišnje kilometraže pa bih hteo i toga da se dotaknem. U suštini ja mesečno predjem nekih 1000-1200km možda malo jače. Pretežno gradska vožnja 2-3 puta relacija Novi Sad - Beograd i svremena na vreme Beograd - Topola. Te sam se bacio na računanje. U 156-icu sipam do vrha kada stigne do 1/4 rezervoara (fobija od stradanja pumpe za gorivo). Trip varira od 480- do 600 km zavisi koliko sam proveo na auto putu. Ali eto neka bude da je oko 500km na 45l. Time dodjemo da je neka "kombinovana potrošnja" 9 litara. Ne znam da li ova brojka samo meni ne izgleda realno ali tako bi otprilike trebalo da bude, ukoliko trip i sat za gorivo ne lažu. Da ne dužim priču, matematički, ako računamo da benzin troši 15 l/100km, a dizel 9 l/100km, dodjemo do rezultata da za distancu od 1200km dizelu treba 22.140 dinara a benzincu 31.500 din. Čisto da začinim na kraju, na godišnjem nivou, dizel odnese 265.680 din a benzin 378.000din.
E sad tu se postavlja pitanje koliko je realno da smanjim potrošnju na 12-13 l/100km. Rutinska i tako reći zahtevnija relacija mi je kuća fakutet (Žarkovo-Pravni) znači nekih 40-60km nedeljno gradske vožnje po centru i ostalo sve po kraju (Banovo brdo, Petlovo brdo, Košutnjak itd.). Tu otprilike spalim nekih 150-250km nedeljno. Mislim da je ugradnja plina nepotrebna ako ako je potrošnja od 12 litara izvodljiva medjutim ako je 15 i preko onda je plin neizbežan. Svakako vidim da će se jesti pašteta nadalje ali će barem biti 159-ka ispod prozora.
Dizela vozim već par godina tako i ne mogu da grešim dušu lepo ide, ali mi moram priznati fale mi visoki obrtaji što sa dizelom baš i ne može da se izvede. Nekako baš sam zacrtao da uzmem 159-ku benzin ali, po onome šta je na oglasima, 2.2, eventualno 1.9 se čine kao jedine opcije. E sad što se tiče gasa/plina. Pročitao sam celu ratkovu temu i nekako mi se sve to klimavo čini sa "bagovanjem" i online podešavanjima. Mislim generalno ne otpada kao opcija u budućnosti ali bih zaista voleo da to zaobidjem. Zvaću ovih dana momke u Protuning da pitam šta misle o mapiranju, da li se isplati i koliko bi koštalo.
Dok sam čitao ratkovu temu video sam da se spominje pitanje isplatljivosti ugradnje plina zbog predjene godišnje kilometraže pa bih hteo i toga da se dotaknem. U suštini ja mesečno predjem nekih 1000-1200km možda malo jače. Pretežno gradska vožnja 2-3 puta relacija Novi Sad - Beograd i svremena na vreme Beograd - Topola. Te sam se bacio na računanje. U 156-icu sipam do vrha kada stigne do 1/4 rezervoara (fobija od stradanja pumpe za gorivo). Trip varira od 480- do 600 km zavisi koliko sam proveo na auto putu. Ali eto neka bude da je oko 500km na 45l. Time dodjemo da je neka "kombinovana potrošnja" 9 litara. Ne znam da li ova brojka samo meni ne izgleda realno ali tako bi otprilike trebalo da bude, ukoliko trip i sat za gorivo ne lažu. Da ne dužim priču, matematički, ako računamo da benzin troši 15 l/100km, a dizel 9 l/100km, dodjemo do rezultata da za distancu od 1200km dizelu treba 22.140 dinara a benzincu 31.500 din. Čisto da začinim na kraju, na godišnjem nivou, dizel odnese 265.680 din a benzin 378.000din.
E sad tu se postavlja pitanje koliko je realno da smanjim potrošnju na 12-13 l/100km. Rutinska i tako reći zahtevnija relacija mi je kuća fakutet (Žarkovo-Pravni) znači nekih 40-60km nedeljno gradske vožnje po centru i ostalo sve po kraju (Banovo brdo, Petlovo brdo, Košutnjak itd.). Tu otprilike spalim nekih 150-250km nedeljno. Mislim da je ugradnja plina nepotrebna ako ako je potrošnja od 12 litara izvodljiva medjutim ako je 15 i preko onda je plin neizbežan. Svakako vidim da će se jesti pašteta nadalje ali će barem biti 159-ka ispod prozora.
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda"
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Uzmi otvori spritmonitor, pogledaj tamo podatke za svoj trenutni auto, izracunaj razliku izmedju toga i ovog sto si sad napisao, pa zatim tu istu razliku (probaj i procentualno i apsolutno) dodaj na brojku koju tamo vidis za 2.2 jts. Preciznije ti ne mozemo pomoci...
https://www.spritmonitor.de/en/
https://www.spritmonitor.de/en/
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Ne sekiraj se, dešava se i iskusnijima
Što se ostalog tiče, pre svega uopšte ne mora biti pravilo da motor manje kubikaže u identičnom vozilu mora imati i manju potrošnju u realnim uslovima eksploatacije, pogotovo ako je razlika zanemarljiva. Veći motor je rasterećeniji i to u praksi može doneti praktično identičnu potrošnju u poređenju sa manjim.
Takođe, vrlo je diskutabilno govoriti o konkretnim ciframa jer nije ista gradska vožnja ako na svakih 100 metara imaš semafor i upadaš u špiceve, ili sa druge strane imaš rasterećenije bulevare i eventualno zelene talase. Puno tu stvari ima uticaja, a jedino adekvatno poređenje jeste odvesti istu turu u istim uslovima sa identičnim vozilom gde je jedina razlika vrsta pogona. Mislim da zbog mase ni diesel "devetki" nije baš lako proći sa 9 litara u hardcore gradskoj vožnji.
Opet se vraćam na masu i evo ti samo poređenje mojih bivših MiTo i Giuliette sa praktično identičnim motorima. Iako je Giulietta kupljena nova, ima MA, TCT menjač, kao i na papiru obećanu osetno nižu potrošnju od MiTo, praksa je pokazala da zapravo MiTo u svim režimima potroši manje goriva! Eventualno bi možda Giulietta potrošila neki deci manje u totalno bapskoj vožnji po skroz rasterećenoj magistrali pri optimalnoj brzini. Čak šta više, na otvorenom putu, odnosno na autoputu MiTo se "vrteo" na 3.300 obrtaja pri nekih 120-130 kn/h, dok je Giulietta to odrađivala na 2.800. I opet je MiTo imao bolje cifre. Čak sam se raspitao i kod uvoznika, a tamo je usledio očekivani odgovor - tih oko 150 kg razlike u masi + gabaritima ipak znači!
Da ne gnjavim više, jasno mi je da razbijaš glavu i tražiš bilo kakvu zadovoljavajuću matematiku, ali na kraju ćeš ipak podvući crtu i shvatiti da čudotvornog leka nema. Želiš automobil koji nije prevashodno projektovan za grad i to je to, a na kraju ostaje da se srce i razum dogovore oko svega, te donesu presudu
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Ne sekiraj se, dešava se i iskusnijima
Što se ostalog tiče, pre svega uopšte ne mora biti pravilo da motor manje kubikaže u identičnom vozilu mora imati i manju potrošnju u realnim uslovima eksploatacije, pogotovo ako je razlika zanemarljiva. Veći motor je rasterećeniji i to u praksi može doneti praktično identičnu potrošnju u poređenju sa manjim.
Takođe, vrlo je diskutabilno govoriti o konkretnim ciframa jer nije ista gradska vožnja ako na svakih 100 metara imaš semafor i upadaš u špiceve, ili sa druge strane imaš rasterećenije bulevare i eventualno zelene talase. Puno tu stvari ima uticaja, a jedino adekvatno poređenje jeste odvesti istu turu u istim uslovima sa identičnim vozilom gde je jedina razlika vrsta pogona. Mislim da zbog mase ni diesel "devetki" nije baš lako proći sa 9 litara u hardcore gradskoj vožnji.
Opet se vraćam na masu i evo ti samo poređenje mojih bivših MiTo i Giuliette sa praktično identičnim motorima. Iako je Giulietta kupljena nova, ima MA, TCT menjač, kao i na papiru obećanu osetno nižu potrošnju od MiTo, praksa je pokazala da zapravo MiTo u svim režimima potroši manje goriva! Eventualno bi možda Giulietta potrošila neki deci manje u totalno bapskoj vožnji po skroz rasterećenoj magistrali pri optimalnoj brzini. Čak šta više, na otvorenom putu, odnosno na autoputu MiTo se "vrteo" na 3.300 obrtaja pri nekih 120-130 kn/h, dok je Giulietta to odrađivala na 2.800. I opet je MiTo imao bolje cifre. Čak sam se raspitao i kod uvoznika, a tamo je usledio očekivani odgovor - tih oko 150 kg razlike u masi + gabaritima ipak znači!
Da ne gnjavim više, jasno mi je da razbijaš glavu i tražiš bilo kakvu zadovoljavajuću matematiku, ali na kraju ćeš ipak podvući crtu i shvatiti da čudotvornog leka nema. Želiš automobil koji nije prevashodno projektovan za grad i to je to, a na kraju ostaje da se srce i razum dogovore oko svega, te donesu presudu
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Gio
- Garaža: Biće valjda jednog dana Alfa...
- Lokacija: Bgd
Post
Na plin je to 22000 pri 20% većoj potrošnji (18lit/100km) a ne verujem da moze da bude manja razlika u potrošnji plin-benzin. Ne isplati ti se nikako (trebaće ti 20 meseci da isplatis uređaj). I to ti kazem ja koji vec 22 godine vozim na plin.
Trenutno vozim astru j sedan od 140ks sa plinom i stanujem na zvezdari. Po gradu moj auto koji je takođe težak (1.5t) ne mogu da spustim ispod 12. "moj grad" je zvezdara-centar-banjica. Ja prelazim 3000km mesečno i to bar 2/3 je van grada gde ovaj motor tng-a troši ispod 8lit/100km pa je meni super računica ali za tvoju kilometrazu jts na plin mislim da nije.
Ako možeš da istrpiš 250eur mesečno za gorivo, ja se ne bih zezao sa ugradnjom plina.
Sent from my SM-A525F using Tapatalk
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Ako voziš 1200 km mesečno, to ti je 29000 din jeftinijeg benzina pri potrošnji 15 lit/100km.Lakson napisao:Malo sam ispao glup u društvu što se tiče ovoga za DPF, ne znam kako nisam ranije povezao benzin i DPF. Verovatno jer je dizelima česta falinka, ne bih znao. Svakako nakon što sam otvorio temu pao mi je napamet 1.9 JTS. Gledao sam malo na hrvatskom forumu pošto nigde drugde nisam mogao na nađem ništa van toga šta je fabrički deklarisano. Hrvati kažu kako je potrošnja zanemarljivo manja ali se opet i kod njih vrti cifra od 10-11 l/100km. Svakako mislim da ako je potrošnja zaista manja za litar do dva, nema poente uzimati 1.9 JTS.
Dizela vozim već par godina tako i ne mogu da grešim dušu lepo ide, ali mi moram priznati fale mi visoki obrtaji što sa dizelom baš i ne može da se izvede. Nekako baš sam zacrtao da uzmem 159-ku benzin ali, po onome šta je na oglasima, 2.2, eventualno 1.9 se čine kao jedine opcije. E sad što se tiče gasa/plina. Pročitao sam celu ratkovu temu i nekako mi se sve to klimavo čini sa "bagovanjem" i online podešavanjima. Mislim generalno ne otpada kao opcija u budućnosti ali bih zaista voleo da to zaobidjem. Zvaću ovih dana momke u Protuning da pitam šta misle o mapiranju, da li se isplati i koliko bi koštalo.
Dok sam čitao ratkovu temu video sam da se spominje pitanje isplatljivosti ugradnje plina zbog predjene godišnje kilometraže pa bih hteo i toga da se dotaknem. U suštini ja mesečno predjem nekih 1000-1200km možda malo jače. Pretežno gradska vožnja 2-3 puta relacija Novi Sad - Beograd i svremena na vreme Beograd - Topola. Te sam se bacio na računanje. U 156-icu sipam do vrha kada stigne do 1/4 rezervoara (fobija od stradanja pumpe za gorivo). Trip varira od 480- do 600 km zavisi koliko sam proveo na auto putu. Ali eto neka bude da je oko 500km na 45l. Time dodjemo da je neka "kombinovana potrošnja" 9 litara. Ne znam da li ova brojka samo meni ne izgleda realno ali tako bi otprilike trebalo da bude, ukoliko trip i sat za gorivo ne lažu. Da ne dužim priču, matematički, ako računamo da benzin troši 15 l/100km, a dizel 9 l/100km, dodjemo do rezultata da za distancu od 1200km dizelu treba 22.140 dinara a benzincu 31.500 din. Čisto da začinim na kraju, na godišnjem nivou, dizel odnese 265.680 din a benzin 378.000din.
E sad tu se postavlja pitanje koliko je realno da smanjim potrošnju na 12-13 l/100km. Rutinska i tako reći zahtevnija relacija mi je kuća fakutet (Žarkovo-Pravni) znači nekih 40-60km nedeljno gradske vožnje po centru i ostalo sve po kraju (Banovo brdo, Petlovo brdo, Košutnjak itd.). Tu otprilike spalim nekih 150-250km nedeljno. Mislim da je ugradnja plina nepotrebna ako ako je potrošnja od 12 litara izvodljiva medjutim ako je 15 i preko onda je plin neizbežan. Svakako vidim da će se jesti pašteta nadalje ali će barem biti 159-ka ispod prozora.
Na plin je to 22000 pri 20% većoj potrošnji (18lit/100km) a ne verujem da moze da bude manja razlika u potrošnji plin-benzin. Ne isplati ti se nikako (trebaće ti 20 meseci da isplatis uređaj). I to ti kazem ja koji vec 22 godine vozim na plin.
Trenutno vozim astru j sedan od 140ks sa plinom i stanujem na zvezdari. Po gradu moj auto koji je takođe težak (1.5t) ne mogu da spustim ispod 12. "moj grad" je zvezdara-centar-banjica. Ja prelazim 3000km mesečno i to bar 2/3 je van grada gde ovaj motor tng-a troši ispod 8lit/100km pa je meni super računica ali za tvoju kilometrazu jts na plin mislim da nije.
Ako možeš da istrpiš 250eur mesečno za gorivo, ja se ne bih zezao sa ugradnjom plina.
Sent from my SM-A525F using Tapatalk
- RatkoM
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm - Lokacija: Beograd
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Potrošnja 159 2.2 JTS u čisto gradskoj vožnji je 12.5-15.5 l/100, u zavisnosti od doba dana i gde se tačno vozi po gradu. U špicu, u kreni-stani režimu i više.
Na auto-putu 9.5-10 l/100 pri 130 km/h. Konrektno, za novogodišnje praznike, Bgd-Dimitrovgrad-Bgd 9.7 l/100, na zimskom setu. Radovi na auto putu su spustili potrošnju ispod 10 l jer sam vozio 130-140 na AP,
Otvoreni put 8-8.5 litara lagane vožnje, prošli vikend Bgd-Kosmaj-Aranđelovac-Rudnik-Topola-Mladenovac-Beograd ( 0 km na autoputu) 7.5 l/100 i to mi je najmanja potrošnja u poslednje vreme
Na auto-putu 9.5-10 l/100 pri 130 km/h. Konrektno, za novogodišnje praznike, Bgd-Dimitrovgrad-Bgd 9.7 l/100, na zimskom setu. Radovi na auto putu su spustili potrošnju ispod 10 l jer sam vozio 130-140 na AP,
Otvoreni put 8-8.5 litara lagane vožnje, prošli vikend Bgd-Kosmaj-Aranđelovac-Rudnik-Topola-Mladenovac-Beograd ( 0 km na autoputu) 7.5 l/100 i to mi je najmanja potrošnja u poslednje vreme
- RatkoM
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm - Lokacija: Beograd
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Što se plina tiče, dok je benzin bio skuplji bilo je baš isplativo. Po ovim cenama i nije neka razlika s obzirom na cenu ugradnje i nesigurnost koju nosi sa sobom .
Neizvesne su cene, ako benzin poskupi ili plin pojeftini na polovinu cene benzina (kao što je u okruženju), ima smisla.
Neizvesne su cene, ako benzin poskupi ili plin pojeftini na polovinu cene benzina (kao što je u okruženju), ima smisla.
- RatkoM
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm - Lokacija: Beograd
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Što se tiče smanjenja potrošnje, meni pada na pamet izduv, pošto je auto baš tih pa mislim i da je prigušen. Otvorenijim izduvom bi se verovatno nešto dobilo, pitanje je samo treba li remap da bi se to videlo i ko to u Srbiji ume da uradi kod atmo benzinca sa direktnim ubrizgavanjem, posebno što se promenom izduva kod atmo benzinca indirektno utiče i na ciklus usisa/izduva motora
- Lakson
- Drug Član
- Garaža: ̶ ̶̶̶A̶̶̶l̶̶̶f̶̶̶a̶̶̶ ̶̶̶R̶̶̶o̶̶̶m̶̶̶e̶̶̶o̶̶̶ ̶̶̶1̶̶̶5̶̶̶6̶̶̶ ̶1̶.̶9̶ ̶J̶T̶D̶m̶ ̶̶̶S̶̶̶p̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶t̶̶̶w̶̶̶a̶̶̶g̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶
Alfa Romeo Giulietta SUPER 1.4 TB
Alfa Romeo 159 2.2 JTS - Lokacija: Beograd
Post
Re: Smanjenje potrošnje na 159-ci 2.2 JTS
Zvao danas momke iz ProTuninga. Kažu da su radili jednu 2.2 JTS i da nisu uspeli da smanje potrošnju uopšte. Navodno se posle isti lik pojavio sa željom da doda još konja i uspeli su da povećaju na 205KS. Svakako mislim da sam negde svario realnost potrošnje medjutim prodale su se dve bankarke u Čačku. Idem sutra ponovo da pogledam neku na kojoj je navodno urađen trap, lanac, i diskovi i kočnice. Gori joj check engine vlasnik navodno kaže da je varijator (daj bože). Da ne potežem sad novu temu, ako nešto bude javljam u Alfa Virus, svakako hvala puno svima na savetima i informacijama, ako ništa barem ste mi otvorili oči o realnoj potrošnji.
"Zvuk violončela koji svira anđeo na jastuku od meda"