Da bi izbegli tonu postova tipa "sta mislite o turbu na:" ili "da li mogu da stavim turbo za XXXX para na..."
Napravicu vam prostu rekapitulaciju problematike, delova i rada koji je potreban za tako nesto.
Dakle, odmah da vam kazem da je svaki auto drugaciji i svaki slucaj je drugaciji... ovo je samo okvirna teoretska tabela stvari koje vam trebaju i koliko kostaju u trenutku pisanja ovoga...
Da krenemo od osnova.
Za razliku od atmosferskog motora turbo motor radi na principu povecavanja zapremine komore za sagorevanje sabijanjem vazduha u cilindre putem turbo kompresora.
Samim tim sabijanjem vazduha u komoru gubimo i dobijamo par stvari:
Losa strana je da se temperatura u cilindru povecava samim tim i mogucnost detonacije, tj. preranog paljenja smese. Upravo iz toga razloga se koriste intercooleri koji smanjuju temperaturu vazduha koji ulazi u motor.
Dobra strana je da je sam dizajn usisa nebitan za razliku od atmosferskog motora i da je jedina stvar na koju treba paziti da zapremina usisa nije manja od zapremine vazduha koji treba da udje u motor u jednom ciklusu. U sustini zapremina usisa treba da je jednaka ili veca od zapremine motora 1.8l, 2.0l ili koliki motor vec imamo.
Takodje zbog manje zapremine samog motora stedi se prostor i tezina automobila i time postize bolji balans i ekonomicnost u odnosu na snagu motora.
Motor od 2l zapremine sa turbo kompresorom pravi istu i vecu snagu od motora od 3 litre bez turbo kompresora.
Da sada zavrsimo sa tim jer moze cela knjiga da se napise... ali cisto da shvatite osnove...
___________________________________________________________________
Dakle zelite da na svoj atmosferski motor dodate turbo kompresor...
Od delova vam je potrebno:
Turbo kompresor
[150-300e polovan - 900-1500e nov - 300-400e remont]
Ovo je najkriticniji deo cele price... postoji veoma komplikovana matematika uparivanja turbine i motora. preveliki turbo ce praviti snagu na visokim obrtajima, premali ce je praviti odmah ali ce mu ponestati daha na vishim obrtajima...
Nalazenje pravog kompresora je od najveceg znacaja za sam projekat. Prvo se pitajte sta zelite od motora, koliku snagu pa krenite odatle. znajte da svaka KS koju zelite vishe od svog motora doprinosu turbo lag-u tako da birajte pazljivo za sta vam sluzi automobil... jer preko neke granice automobil postaje neupotrebljiv u svakodnevnoj voznji i postaje drag only.
Intercooler
[50-200e polovan - 300-1000e nov]
Takodje veoma bitna komponenta. On hladi vazduh koji ulazi u motor... sto hladniji vazduh to vishe boosta mozete da terate bez bojazni od detonacije. Jedino sto se kod intercoolera preporucuje jeste... koliko para toliko muzike... jeftini kineski intercooleri sa ebay-a od 100-150e su djubre... i radice na boostu ispod 0.5 bara kako treba... to im je to... bolje varijante su dakle neki sa imenom... tipa greddy, garrett, hks, bell, ima mnogo firmi koje ih prave po narudzbini i cene su veoma sarene obicno po kvalitetu i imenu. bitno je da budu bar & plate i da su high density... prvo je dizajn samog elementa hladjenja drugo je gustina... veca gustina=bolje hladjenje... velicina je bitna... ali takodje i mesto ispod branika... nema svrhe kupiti intercooler kome su 2/3 pokrivene kranikom i viri samo 1/3...
birajte pazljivo.. merite itd... od velicine zavisi i cena naravno.
ECU
[400-2000e nov]
Ima mnogo nacina da poterate turbo na atmo motoru... samo jedan pravi... ako vas motor vec nema MAP senzor onda morate ici ili na piggyback kontroler koji se kaci na vas ecu i kontrolise gorivo i boost ili ici na zamenu kompletnog ECU-a automobila sto je uvek bolja stvar... jer vam daje mnogo vecu kontrolu nad svim delovima motora i uvek osigurava da znate sta vam motor radi u svakom trenutku i da mozete da uticete na to.
Nema odgovora koji je najbolji ili pravi, sve zavisi sta zelite koliko cilindara imate itd. Neki od najzastuplenijih jefitnih su MegaSquirt II i VEMS bar u evropi... dok ako se otvorite za kesh imate GoTech ili MoTeC koji su oba vrhunski proizvodi ali toliko i kostaju...
Ovo je dakle vec extremna varijanta i posle ovoga nema nazad... zice se seku, tabla skida, novi senzori stavljaju... kada krenete ovim putem znate da je auto zauvek kod vas i da ste krenuli sa 4 ali cete stici u 5 cifara za modifikacije i ozbiljne KS...
Izduvna grana
[300-1500e fabrikacija]
Ovde ste vec u "neobranom grozdju" sto se kaze, svako ima svoju teoriju i niko ne zna mnogo... naucne cinjenice ne postoje jer se sem NASE 70-ih posle niko nije sa ozbiljnog naucnog stanovista interesovao za ovo... kompjuterski modeli da... i teorija... ali prekticnog rada... nista objektivno... mnogo firmi tvrdi da je njihov model najbolji itd... da ne smaram, ukratko:
<=250ks - Log type bez problema:
=>250ks - Equal Length Manifold:
Ovo je konkretno twin scroll turbina sto ide na ovo, brzi odziv malo komplikovanija proizvodnja grane.
Dakle ovde ste ostavljeni sami sebi... niti znam ko ovo moze da uradi u srbiji niti gde moze da kupi celik za ovako nesto, posebno u ovim krivinama i ovog kvaliteta... U inostranstvu ovo je od 300 do 1500e sve zavisi od kolicine cilindara i kolicine varova...
Downpipe
[50-150e fabrikacija]
Ovo nije mnogo komplikovano... tj. zavisi koju se turbinu izabrali kakav je izlaz na njoj... ali u sustini nije toliko stasno kao sama izduvna grana...
p.s. ovaj bradati monstrum nisam ja...
Usisna grana
[50-250e fabrikacija]
Vecina ne mora da pravi ovo na novijim automobilima, ali na starijim ili konverzijama sa karburatora na injection je obavezno...
Kao sto smo rekli na pocetku, trazi se zapremina... ali ostalo nije mnogo bitno, tipa oblik, duzina itd... jer se vazduh ipak gura unutra... tako da ce sigurno naci svoj put do cilindara...
Obicno aluminijum, manje vishe uradi sam, treba obratiti paznju da trpi temperaturu i pritisak tako da je 3mm min. preporucena debljina zida.
Na ovo sve bi dodao jos sitnice koje zivot znace:
cene su naravno od kineskog ebay do zaista dobrog.
Boost satic za kabinu - 20-50e
blow off ventil - 50-350e
injectori - 50-150e komad
Alu cevi i silikonski spojevi za intercooler - 20-200e
filter vazduha - 50-300e
podesivi regulator pritiska goriva - 70-100e
Wide band lambda sonda - 200e
EGT senzor i display - 200e (merac temp. izduvnih gasova. nije neophodan ali je pozeljan da znate sta vam motor radi i kako smesa utice na temp... moze spasti motor.)
ima jos naravno raznih stvari... ali ovo je neka osnova... pa krenite odatle... saberite, pomnozite... razmislite i tek onda kada se pronadjete u ovome i sa tim vremenom i parama pitajte dalje kako i sta
da ne zaboravimo... ako zelite preko 200-250ks da idete... onda je otvaranje motora obavezno i ide se na kovane klipove, klipnjace, prskalice klipova, balansiranje itd...
pri tom da je zaboravimo da cak ni fabrika nije uspela da izvuce neverovatne konje iz nekih motora... pa ne treba ni vi da probate ali to je za drugu pricu.
poz.
Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
Au bre
Tija bakcili, svi gi ja potepam,znaš kako? Prvo si progutam jednu kocku šeker,pa se oni svi navadu na njojzi. Ondak si popijem 'ednu jaku crnu kavu da gi zaćoravim, pa kad si ne znaju kude će,tage si popijem 'ednu ljutu rakiju te gi potepam svi.
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
Sticky
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- steph
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Husaberg FS650e
Yamaha WR426f - Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
Ako si im rekao!
Ljudi tripuju da na motor sa stepenom kompresije 10 zavaris parce cevi na izduvnu granu, stavis polovnog Garet-a iz golfica i imas mrku turbo masinu
Ljudi tripuju da na motor sa stepenom kompresije 10 zavaris parce cevi na izduvnu granu, stavis polovnog Garet-a iz golfica i imas mrku turbo masinu
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
aj da ubacim ovde, 156 gta bi turbo
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
Sta ucini covek
Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
pa malo mu bilo 250 konja
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
e sve je to lepo ali kad utrci matica ili neka sajbnica uhhhh
salu na stranu,
lepo objasnjeno u tekstu ali ova zver je suvise natrpana
to moze i sa mnogo vise snage ali i sa ustedom na prostoru
bmw[url]
[/url=http://images.turbomagazine.com/features/0611sccp_02z+mazda_rx7_fd3s+20b_engine_view.jpg]mazda
rotary zver
salu na stranu,
lepo objasnjeno u tekstu ali ova zver je suvise natrpana
to moze i sa mnogo vise snage ali i sa ustedom na prostoru
bmw[url]
[/url=http://images.turbomagazine.com/features/0611sccp_02z+mazda_rx7_fd3s+20b_engine_view.jpg]mazda
rotary zver
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
e sve je to lepo ali kad utrci matica ili neka sajbnica uhhhh
salu na stranu,
lepo objasnjeno u tekstu ali ova zver je suvise natrpana
to moze i sa mnogo vise snage ali i sa ustedom na prostoru
http://img.photobucket.com/albums/v396/ ... G_6515.jpg
http://images.turbomagazine.com/feature ... e_view.jpg
rotary zver
start
salu na stranu,
lepo objasnjeno u tekstu ali ova zver je suvise natrpana
to moze i sa mnogo vise snage ali i sa ustedom na prostoru
http://img.photobucket.com/albums/v396/ ... G_6515.jpg
http://images.turbomagazine.com/feature ... e_view.jpg
rotary zver
start
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde.
Uff, svaka cast za ovo!
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
- AlphaDrive N
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.0 TS 165ks
- Lokacija: Guncati Barajevo
Post
Re: Turbo konverzije... ne znate sta i koliko... citaj ovde...
Koliko ima uspešnih konverzija, ima li neko ovde ko je uspeo da to odradi i kako je ispalo? Unapred hvala