.
Od prošle nedelje kvačilo postalo baš, baš meko. I hvata baš, baš visoko, skoro na centimetar dva od pozicije pedle i mirovanju.
Od uvek je bilo visoko ali ne baš ovoliko.
Čega je ovo simptom?
.
Problem sa kvačilom?
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Problem sa kvačilom?
.
Vrlo je moguće, jer mislim da je počelo da mi proklizava. U nekom momentu mi se učini da na satu obrtaji malo skoče a sam auto uspori.
Medjutim, zar ne bi trebalo da kod istrošene lamele kvačilo hvata sve više pri patosu, a ne ovako na suprotnom kraju kao kod mene?
.
Vrlo je moguće, jer mislim da je počelo da mi proklizava. U nekom momentu mi se učini da na satu obrtaji malo skoče a sam auto uspori.
Medjutim, zar ne bi trebalo da kod istrošene lamele kvačilo hvata sve više pri patosu, a ne ovako na suprotnom kraju kao kod mene?
.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Problem sa kvačilom?
.
Ali zar ne bi trebalo da kvačilo na pedali bude tvrdo kada je istrošena lamela, a ne premekano? da nije pukla negde korpa ...
... kako ko može znati dok se ne skine kod majstora! Nikako, a?
Koji set staviti?
.
Ali zar ne bi trebalo da kvačilo na pedali bude tvrdo kada je istrošena lamela, a ne premekano? da nije pukla negde korpa ...
... kako ko može znati dok se ne skine kod majstora! Nikako, a?
Koji set staviti?
.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Problem sa kvačilom?
Tvrdoća pedale kvačila zavisi od mnogo faktora i nema nekog univerzalnog pravila.
Pedala može vremenom postati mekša sa dotrajavanjem seta kvačila ako je tokom eksploatacije došlo do otpuštanja krutosti materijala lepeze. A to ujedno prati manja aksijalna sila na lamelu i brže trošenje i/ili proklizavanje. Pucanje "lepeze" korpe obično se manifestuje trzanjem pri zahvatu jer je neravnomeran pritisak korpe na lamelu.
Visoko "hvatanje" kvačila kod vozila koja nemaju mehanizam za samonivelaciju pedale po pravilu je indikator za demontažu menjača i defektažu.
E sad, koji set staviti? Na osnovu iskustava drugara mehaničara koji to rade u velikom broju - to je lutrija. I zato je najbolje to prepustiti majstoru jer onaj koji kupi i zameni set na neki način reskira ako dođe do problema sa setom kvačila. Trgovci po pravilu bez pogovora svojim stalnim kupciam menjaju setove ali ne plaćaju rad, tako da u celom lancu rizika najviše rizikuje radionica ili majstor koji naplati posao.
Pedala može vremenom postati mekša sa dotrajavanjem seta kvačila ako je tokom eksploatacije došlo do otpuštanja krutosti materijala lepeze. A to ujedno prati manja aksijalna sila na lamelu i brže trošenje i/ili proklizavanje. Pucanje "lepeze" korpe obično se manifestuje trzanjem pri zahvatu jer je neravnomeran pritisak korpe na lamelu.
Visoko "hvatanje" kvačila kod vozila koja nemaju mehanizam za samonivelaciju pedale po pravilu je indikator za demontažu menjača i defektažu.
E sad, koji set staviti? Na osnovu iskustava drugara mehaničara koji to rade u velikom broju - to je lutrija. I zato je najbolje to prepustiti majstoru jer onaj koji kupi i zameni set na neki način reskira ako dođe do problema sa setom kvačila. Trgovci po pravilu bez pogovora svojim stalnim kupciam menjaju setove ali ne plaćaju rad, tako da u celom lancu rizika najviše rizikuje radionica ili majstor koji naplati posao.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Problem sa kvačilom?
.
Čuo sam se juče sa majstorom (od mog brata prijatelj), dogovorili smo se da se čujemo u ponedeljak (sutra). Ali kada sam mu rekao da je pedala postala meka, rekao je: 'A to je prsla korpa'. No videćemo od sutra.
Za setove sam juče gledao cene po Nišu: idu Valeo, Sachs, Luk, od 15500 do 20000 din., kako gde i kako koji.
Zbog sličnih cena svuda i onoga što si ti rakao to ću prepustiti majstoru.
Jedno dodatno pitanje nevezano za temu: prošlo leto kupio sam, u Gazeli u Zemunu, Monro-ove zadnje amortizere. E sada, jedan pozadi mislim da mi je otišao, odnosno oseća se i čuje ta strana kao kada je loš amortizer. Kako nije prošlo ni godinu dana a imam račun, može li to da se reklamira?
.
Čuo sam se juče sa majstorom (od mog brata prijatelj), dogovorili smo se da se čujemo u ponedeljak (sutra). Ali kada sam mu rekao da je pedala postala meka, rekao je: 'A to je prsla korpa'. No videćemo od sutra.
Za setove sam juče gledao cene po Nišu: idu Valeo, Sachs, Luk, od 15500 do 20000 din., kako gde i kako koji.
Zbog sličnih cena svuda i onoga što si ti rakao to ću prepustiti majstoru.
Jedno dodatno pitanje nevezano za temu: prošlo leto kupio sam, u Gazeli u Zemunu, Monro-ove zadnje amortizere. E sada, jedan pozadi mislim da mi je otišao, odnosno oseća se i čuje ta strana kao kada je loš amortizer. Kako nije prošlo ni godinu dana a imam račun, može li to da se reklamira?
.
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem sa kvačilom?
Za svaki kupljeni proizvod ako je ugradjen bez budzevina treba da vazi garancija od dve god. Mada ce ti skoro aigurno pravoti peobleme tipa nije to islo u nov auto itd.... Svakako vredi pokusati. Inace Monro je odavno na losem glasu.
Jos bih te podsetio da Gazela daje 10-18% popusta sa vazecom clanskom kartom ARCS-a. Na amorte i set kvacila, bila bi lepa usteda ako vec kupujes kod njih.
Jos bih te podsetio da Gazela daje 10-18% popusta sa vazecom clanskom kartom ARCS-a. Na amorte i set kvacila, bila bi lepa usteda ako vec kupujes kod njih.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Velika verovatno da ce tebe kao fizicko lice otkaciti... Inace, Gazela je ciganija.
Re: Problem sa kvačilom?
Vidi sa tim majstorom da on kao serviser napravi reklamaciju za te amortizere.tristatri napisao: ↑Ned Jan 23, 2022 9:28 am.
Čuo sam se juče sa majstorom (od mog brata prijatelj), dogovorili smo se da se čujemo u ponedeljak (sutra). Ali kada sam mu rekao da je pedala postala meka, rekao je: 'A to je prsla korpa'. No videćemo od sutra.
Za setove sam juče gledao cene po Nišu: idu Valeo, Sachs, Luk, od 15500 do 20000 din., kako gde i kako koji.
Zbog sličnih cena svuda i onoga što si ti rakao to ću prepustiti majstoru.
Jedno dodatno pitanje nevezano za temu: prošlo leto kupio sam, u Gazeli u Zemunu, Monro-ove zadnje amortizere. E sada, jedan pozadi mislim da mi je otišao, odnosno oseća se i čuje ta strana kao kada je loš amortizer. Kako nije prošlo ni godinu dana a imam račun, može li to da se reklamira?
.
Velika verovatno da ce tebe kao fizicko lice otkaciti... Inace, Gazela je ciganija.
Alfa Romeo - The car inside the driver.