LSD upgrade, racing diffs, M32

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
mmario73
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB
Lokacija: Čoka - Senta
Postovi: 564
Pridružio se: Uto Dec 18, 2018 7:16 am

LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 12:20 pm

Diferencijal, prenos koji se nalazi između poluosovina pogonskih točkova i pogonskog vretena agregata, izmišljen je sa prvim danima automobila. Njegova funkcija je da dva točka budu nezavisna u kretanju jedan u odnosu na drugog, ali da budu u zavisnosti sa pogonskom osovinom agregata. Ovaj patent, nazovimo ga tako, je neophodan da bi se vozilom moglo manevrisati, jer u krivinama znamo da jedan točak prelazi manji dok drugi veći put. Opet na pravcu, kada su točkovi u balansu te prelaze isti put, pogonski moment se prenosi na oba točka ravnomerno 50-50%.

Problemi koji nastaju sa konvencionalni OPEN (otvorenim ) diferencijalom su poledica, blato, uzbrdica.. i uopšte proklizavanje jednog od točkova. Tada se moment koji se prenosi na točkove preko otvorenog diferencijala prenosi većim delom na točak koji proklizava, te će onaj korisni moment koji bi trebao biti na točku na čvrstoj podlozi biti jednak tek onom malom momentu koji suprotni proklizavajući točak ume da prenese na tlo..

Za rešenje ovog problema nastale su mnoge modifikacije, počev od 1956 godine, i uglavnom se radilo na sistemu lamela kao kod kvačila, koje bi hvatale dve poluosovine točkova u trenutcima jakog proklizavanja. Naravno da je neophodno da imamo nezavisne osovine jer bi skretanje na betonu-parkingu ili bilo kojoj oštroj krivini bilo nemoguće. Zbog ovoga je blokada točkova na osovinama kod terenskih vozila preporučljiva samo za meko tlo, zemlju, blato, livadu.. dok je za asfalt neophodno ponovo otključati diferencijal.

LSD ili Limited Slip Differencijal je dobitni kombo koji nas ovde interesuje, i ja predlažem da pogledate
video gde Prof John D. Kelly objašnjava razlike, te vodi kroz nekolicinu vrsta LS diferencijala




Nadalje ono što nas u auto sportu interesuje, to je kako da bolje, stabilnije i na kraju brže prođemo kroz određene zavoje i krivine, kako da ostvarimo bolji grip u trenutcima kada nam je automobil nagnut na levu ili desnu stranu, ili kada je usled sile pokretanja nagnut prema zadnjoj osovini.. U svim ovim situacijama imamo smanjenje potisne sile na pogonske točkove i uglavnom gubimo trakciju na točku koji je najmanje pritisnut o tlo, usled raznih situacija vožnje.

Ovde u ovom videu imate razlike OPEN vs LSD vs WELDED ... dakle otvoreni kontra limited slip, kontra zavareni blokirani diff
pa predlažem da bacite pogled i ovamo




Kopanje po Alfisti shop-u vidim da je trenutno aktuelni Torsen LS differencijal, to je savremeno rešenje koje je evoluiralo kroz godine razvoja LSD-a, te se nudi konkretno za moj M32 model po ceni od 1049e

Slika

ovde imate video kako on funkcioniše


Korisnikov avatar
mmario73
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB
Lokacija: Čoka - Senta
Postovi: 564
Pridružio se: Uto Dec 18, 2018 7:16 am

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 12:32 pm

Mi ovde imamo u ponudi LSD upgrade kit, koji proizvodi ekipa Racing Diffs iz Beograda. Njihovi patenti zasnovani su na nekolicini tipova difrenecijala i ugrađuju se bez ili sa minimalnim modifikacijama pogonskih zupčanika ili poluosovina.

Konkretno upgrade za diff koji ide sa M32 menjačem u paru nema nikakvih modifikacija, i ugrađuje se jednostavno. Važi za sva vozila koja nose M32 menjač, konkretno za Alfa Romeo

159 --- 1.9 JTDM
Brera --- 1.9 JTDM
Mito 1.4 Turbo --- 1.4 T-Jet
Mito 1.6 CDTI --- 1.6 CDTI

naravno ima ga u gami Fiat i Opel vozila, ali to ovde nije tema.

Ovako to izgleda, u kutiji se dobije kompletan pribor za blokadu ploča kod montaže kao i uputstvo i kontakt za eventualna pitanja

Slika


predlažem da pogledate video gde oni prezentuju ugradnju ovog kita u M32 tip diferencijala




Korisnikov avatar
mmario73
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB
Lokacija: Čoka - Senta
Postovi: 564
Pridružio se: Uto Dec 18, 2018 7:16 am

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 12:52 pm

Ovde sam pre svega oprao i osušio difrenecijal na kome planiram da radim. On je stegnut sa 8mm šrafovima sa E-type glavom, koji su fabrički ulepljeni, pa je na dobroj posluzi udarni odvijač, mada može sve i drevnim metodama, pešaka i gedorom... Laganim kuckanjem silazi pogonski zupčanik, naravno kuckanjem po glavama šrafova koje nisam povadio do kraja i to sa bakarnim čekićem, da se ne bi oštetili..

Slika
Slika
Slika
Slika


ulsedilo je opet pranje i lagano vađenje osovine, na kojoj se nalaze trkači zupčanici kao i bočni pogonski i opet inspekcija stanja


Slika
Slika
Slika


kod mene je prešao nešto malo preko 200k km, stanje nije baš kao iz kutije, ali može da ide.. na podloškama zupčanika se vide tragovi pregrevanja te načetog materijala cementacije, sami zupčanici ne pokazuju tragove utroška


Slika
Slika
Slika
Slika


evo i lamelica LS kita, kao i konstrukcije i plana gde i kako on priteže, vidimo da je ideja da se sila ove 4 opruge prenosi preko ploča na platne lamelice i steže 2 bočna pogonska zupčanika te ih drži donekle u međusobnoj povezanosti

Slika
Slika
Slika
Slika


sklapanje je predviđeno u stonoj stegi (mengela) te zaključavanje sa malenim mostovima i M5 imbusima koje su nam dali u pakovanju

Slika
Slika
Slika


apeluju da se lamelice kao i podloške namažu sa menjačkim uljem, predpostavljam kako se u startu ne bi pogulio sloj koji je neophodan za grip, međutim toliko je jaka sila opruga da je praktično nemoguće bilo šta korigovati ukoliko nema ulja na kontaktnim površinama... stoga

Slika

Slika
Slika
Slika
Slika


i ugradnja može da započne... kroz centralni otvor sam proveravao da li je na mestu otvor, mada kasnije uviđam da je bolje da se poslužim osovinom približne debljine

Slika
Slika
Slika
Slika


otključavanje može da započne

Slika

Korisnikov avatar
mmario73
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB
Lokacija: Čoka - Senta
Postovi: 564
Pridružio se: Uto Dec 18, 2018 7:16 am

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 1:02 pm

međutim kako se prvi most odpustio, silom opruga zakrenuo se kit minimalno i tu nastaje problem... trebao sam i dve bočne osovine staviti makar kroz trkače sa obe strane kako bi ovo izbegao

Slika
Slika


pa sad undo ne postoji, smrt klješta može, ali prvo sam morao da ih pobrusim po spoljnim ivicama kako bi mogla da priđu, i tek toliko pritisnem opruge da mogu da zaokrenem trkače i proturim tu nesretnu osovinu, laganim kuckanjem sam se uverio da je sada sve na svom mestu

## DAKLE OVDE OBRATITE PAŽNJU KOD OTKLJUČAVANJA, PRVO SVE OSOVINE NA MESTO, PA POTOM OTPUŠTANJE

Slika
Slika
Slika


nadalje usledilo je ubacivanje nove osovine trkača koju su oni dali u kitu, njena priprema uljem te ukucavanje

Slika
Slika
Slika


zatvaranje sa prstenom koji su isto oni dali, te osiguravanje sa malenim M5 šrafom čiji navoj lepkom dodatno mažemo

Slika
Slika
Slika


velike M8 šrafove lagano vraćamo nazad, svaki ponovo lepkom osiguravamo

Slika
Slika

Korisnikov avatar
mmario73
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB
Lokacija: Čoka - Senta
Postovi: 564
Pridružio se: Uto Dec 18, 2018 7:16 am

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 1:04 pm

To je to za M32, ako neko bude radio za drugi tip ja apelujem da se poslika-postavi.. utiske ću imati kada budem vozio, prvi navak, prve bolje krivine... dopisaću se svakako
Korisnikov avatar
mirdza
Garaža: Giulia Veloce
Mondeo EB
Lokacija: Katowice
Lokacija: PL/BL
Postovi: 687
Pridružio se: Čet Avg 20, 2009 8:02 pm

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 6:20 pm

Ov je, koliko vidim, kopija Phantom grip-a
R4T
Korisnikov avatar
mmario73
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB
Lokacija: Čoka - Senta
Postovi: 564
Pridružio se: Uto Dec 18, 2018 7:16 am

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 10:45 pm

Da tako izlazi, upravo sam malo pročitao pregledao šta se piše po netu za Phantom Grip... Mišljenja su dosta podeljena.

Svakako pišu ono što smo i mogli da predpostavimo, da nije za veće snage, da se posle par godina utroši i da opruge oslabe.. Sa druge strane dosta ih komentariše da radi posao i da su zadovoljni uloženo dobijenim..
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Pet Jul 09, 2021 10:50 pm

Odlican tutorial, ali ne spamujemo dalje temu :gr8:
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Sub Jul 10, 2021 3:16 pm

Nije bitno cega je kopija, hvala sto si odvojio vreme da sve lepo objasnis i priblizis svima :)
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
mirdza
Garaža: Giulia Veloce
Mondeo EB
Lokacija: Katowice
Lokacija: PL/BL
Postovi: 687
Pridružio se: Čet Avg 20, 2009 8:02 pm

Re: LSD upgrade, racing diffs, M32

Sub Jul 10, 2021 4:46 pm

Javi kako radi ;) Možda bih kupio ako ne prodam Punta.
R4T

Povratak na “Squadra Corse”