Dakle, na većini turbo motora katalizator je smešten odmah posle turba.
Interesuje me koji su benefiti sa downpipe u odnosu na samo vađenje katalizatora i praznim loncem i obrnuto ?
Da li će spool biti bolji sa šupljim loncem zbog veće zapremine ili ipak ne zbog mogućeg eventualnog kovitlanja gasova ?
Decat, downpipe, itd..
- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Decat, downpipe, itd..
I ja pratim, nema nista na tu temu za turbo benz.. Sinisa je dao ovde jedan lep odgovor.sinisa napisao:Da odgovorim samom sebi... Posle malo edukovanja na temu downpipe-a i jednog dobrog razgovora zaključak je da downpipe na 2.0JTDm nema previše svrhe. Izduvni gasovi iz turbine izlaze krećući se rotaciono, što baš i nije najefikasniji/najbrži način za njihovo odvođenje. Laminarni protok i izduv sa što manje krivina su ono što je idealno. Na 2.0JTDm DPF je odmah na izlasku turbine, a efekat proširanja promera baš na izlazu, u šuplje kućište DPF-a jeste da izduvni gasovi gube rotaciju (što je +), ali na na izlazu kućišta DPF-a dolazi do suženja (što je -). Downpipe izbegava to suženje (+), ali rotacija izduvnih gasova ostaje i usporava protok (-). Summa summarum, gotovo da nema razlike u odvođenju izduvnih gasova između šupljeg kućišta DPF-a ili downpipe-a.
Na 1.9/2.4JTDm je drugačije, posle izlaza turbine ide cev, pa tek onda DPF. Prazno kućište DPF-a na tom mestu, gde su izduvni gasovi već izgubili rotaciju i koliko-toliko se laminarno kreću, stvara samo usporenje.
Informacije sam pokupio od ljudi koji se bave Cummins dizel motorima... Bolje performanse treba tražiti na drugi način, od izduvne grane (kao što je to BobanR radio), turbine, pa tek onda izduva većeg promera sa što manje krivina.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Decat, downpipe, itd..
Uvek me je čudio oblik ovog katalizatora i zbog oblika sam razmišljao da ga izvadim (odustao zbog Gretinog govora u UN). Čitajući sada ovo što je Vuk citirao, možda oblik ovog katalizatora ima svrhu da bi baš usmerio to vrtloženje prouzrokovane turbom. Da njegov, naizgled, suviše restriktivan oblik ima svrhu kanalisanja tih gasova. Zadržati njega zbog forme, ali mu izvaditi platinu, prodati na kilo i poslati Greti sliku.