Pozdrav svima,
Kao što verovatno većina vlasnika 147-ici zna, zadnje korube su napravljene od materijala sličnom ojačanom platnu. Ovo ne bi bio problem da se zadnje korube, naručito posle zime, ne deformišu, ne krive i ne ispadaju.
Ovo zadnje, je verujem najiritantnija mana, pa sam rešio da podelim sa vama kako jednostavno i brzo rešite ovaj dosadan problem. Jer nema ničeg goreg od novih Ti 17ica, sa sve 4 nove Bridgstone gume i potrkila koja vise i vire
Za početak ovo vam je potrebno do materijala i alata:
1)dve novije nedofrmisane korube - Ja sam moje kupio na otpadu za cirka 15e obe i bile su u odličnom stanju, tj ivice koje ulaze u krila blatobrana nisu bile iskrivljene i polomljene (mnogo)
2)jedna nova unutrašnja guma za biciklu - ovo je izuzetno bitno, jer nove korišćene gume su poprimile valjkasti oblik, a nove su slepljene, kao traka. Videćete zbog čega je ovo bitno u daljem tekstu.
3) Pletena metalna žica sa teksturom kocikica, tj pletena po 90 stepeni, širina kockice oko 4mm 1mx1m
4) Crne vezice za grupisanje kablova
Ja sma uzeo bele, jer sam samo te imao, a nemam puno vremena za ovakve akcije jer radim kao konj. Inače, ako stavite i bele, kao ja, neće se primećivati svakako na vozilu.
5) Kućna obična heftalica
6) Oštre makaze
7) Motocangle
8) Mašinsko šilo, ili bilo koji manji oštar srafciger
Pa da počnemo...
Korak 1:
Isecite žicu sa makazama (možete i običnim makazama jer se bolje se seče nego sa onima za metal) na "fornclu" ~ 40mmx800m, tj 4x80cm.
Gledajte da sečete tako da imate mašinski obrađenu ivicu mreže sa jedne strane (tj mašinsku ispletenu i osiguranu da se ne rasplete). Ja sam imao samo jednu mašinski sečenu ivicu, ali ni to nije problem, jer se to neće videti
Korak 2:
Postavite traku na ivicu koju hoćemo da ojačamo, vodeći pri tome računa da mašinski obrađena ivica bude nasuprot ivice korube, da se ne bi rasprela.
Pripremite plastične vezice i prislonite metalnu traku na deo koji hoćemo da ojačamo.
Krenite od zareza za branik, tj od vrha, nikako od kraja korube koji se vezuje za branik.
Šilom izbušite rupu kroz korubu, dok je mrežica prislonjena i provucite plastičnu vezicu,kao na slici.
Korak 3:
Nemojte do kraja zatezati vezicu, da bi kasnije mogli da korigujete njen položaj.
Vezice zatežite retroaktivno, tj tek kada pozicionirati narednu.
Korak 4:
Ako ste sve lepo odradili trebalo bi da dobijete nešto ovako i korubu koja po prvi put može (manje više) sama da zadrži svoj oblik!
Obavezno proveriti da nema većih odstupanja u liniji mrežice i ivice korube i izvršite eventualne korekcije da biste ih poravnali ukoliko je to nepohodno.
Korak 5:
Sečenje gume! Spoljštenu nekroišćenu biciklističku gumu isecite od ivice u širini od 17-20mm, ponovo dužine oko 80cm (mada je prava dužina dela koji je potrebno očvrsnuti 75cm na 147ici)
Korak 6: Tako isečenu ivicu gume prislonite na ivicu korube i pomoću heftalice zaheftajte je za korubu. Naravno, gurnite gumu do kraja korube, tj da "proguta" rub korube kompetno.
Kada završite trebalo bi da dobijete nešto ovakvo
Korak 8: (NAPOMENA: Ovaj korak je možda bolje izvršti pre stavljana gume uz ivicu, tj pre koraka 6)
Dodatno uheftajte mrežcu za korubu i klještima osigurajte da su zubi od municje prošli do kraja i dodatno ih savijte.
Gumu takoće dodatno učvrstite tako da imate heftalicu na savkih 40-50mm
KRAJNJI REZULTAT
Kao što vidite na slikama, konačno koruba, tj podkrilo može samostalno da stoji i da se ne krivi!
Potencijalna mehanička deformacija, koju obezbeđuje metalna mrežica, daje mehaničku elastičnost korubi, tako da će ista zadržati svoj oblik i izgled i kada se ukvasi ili zaledi. Ovo znači da se ivice više nikada neće iskriviti. Guma sprečava mehaničko trenje i skidanje zaštitnog porvršinskog sloja kataforeze u unutršanjosti blatobrana i dodatno ojačava ivicu.
Naravno, za ceo posao je potreban i pomoćnik, tako da mi je moj ćale pomogao
Cela "akcija" je trajala oko jednog sata sa sve čišćenjem kuće od štricki
Pozdrav svima
P.S. "Pre i posle" na autu stižu u toku dana
How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
- Villy
- Contact:
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD 2004.
- Lokacija: KG-SU
- Lokacija: Kragujevac - Subotica
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
Ekstra...
Jednog lepog dana da mi pomognes (odnosno da ti pomognem ) da odradimo ovo i meni
Jednog lepog dana da mi pomognes (odnosno da ti pomognem ) da odradimo ovo i meni
- alfica_147
- Garaža: Alfa Romeo 147
- Lokacija: Ruma
Post
Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
Dobra ideja. Ima Alfa svojih gluposti.
- Freemen
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.6
- Lokacija: Srbija- Cuprija
Post
Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
Odlicno resenje ali video sam i varijantu kad se sa gornje strane obloga- koruba lepe trake od platna koje se koristi za poliester i premaze se sa onim sredstvima koje se dobiju u kompletu za reparaciju sa poliesterom. Isto jako dobro ucvrsti ivice i kompletnu oblogu znaci mozete sa unutrasnje strane da ucvrstite celu oblogu sa poliesterom, kada budem radio sebi slikacu da vidite kako se radi.