Hladjenje motora
- miljakovic_s
- Garaža: Alfa Romeo 156
- Lokacija: Nis
Post
Hladjenje motora
Pozdrav alfisti, imam jedno pitanje za sve, da li se po gasenju auta svima gasi ventilator koji hladi motor ili ostaje da radi. Primentio sam kod sebe da kada ugasim auto ventilator se gasi i ako je temperatura motora 95-100 stepeni. A kada ukljucim kontakt on se upali i hladi. Na automobilima koje sam ranije imao i kada ugasim auto hladjenje ostane dok ne ohladi motor. Ovo moze da bude problem, ne znam da li sam pogodio mesto za postavljanje pitanja ili ne, tako da se unapred izvinjavam. Da na pomenem, da je u voznji temperatura 90 stepeni.
- DejanCA
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTD - TI 651 GRIGIO STROMBOLI MET.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS - Rosso 130 B/B - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Hladjenje motora
GT JTS - gasi se... naravoucenije, ako je bas digao temperaturu, i ukljucio drugu brzinu, ostaviti ga da odradi svoje, pa ugasiti auto.. mada, jos mi se nije desilo da mi je ventilator u drugoj brzini, u momentu kad moram da stanem/ugasim auto.. mozda se u tom slucaju, kada je ventilator u drugoj brzini, ne iskljucuje po iskljucenju motora... to bi bilo pametno
- miljakovic_s
- Garaža: Alfa Romeo 156
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladjenje motora
Juce sam stigao iz Bajine baste, presao nekih 400km, ceo put upaljena klima, sa jednom pauzom od oko 15ak min. Kada sam stigao ostavio sam kontakt, radio je u drugoj brzini. Dok cim ugasim kontakt i on se gasi. U pitanju je 1.6 TS. Hvala na brzom odgovoru, nisam znao da li tako treba pa sam se zabrinuo da se nesto ne desi sa motorom. Vec neko vreme jede oko 600ml ulja na 1k km, nema plavog dima, kad kocim motorom nema dima, a ventili su novi. Pa povezujem neke stvari, pomislio sam da nema veze sa tim.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Hladjenje motora
Meni je 2.0 ts gutao i po dve litre ulja bez dima, tako da ne znaci da nema mesta brizi, jer svo ulje kod euro3 motora izgori u katovimima.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Moj je bio bez katova a kad je gutao i do 1.5l nije dimio ni malo.
Sent from maj el dži ge-2 manji
Sent from maj el dži ge-2 manji
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Hladjenje motora
Ts ocigledno bolje radi na mesavinu
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
Post
TS karike nisu preterano trajne, nemam neko misljenje ni za jtd al bolje da cutim, izribace me 99% foruma. Ako ti je presao pola litre na 1000km mislim da je pozeljno da ga prekarikas jer kad se karike istrose krene klip da landara i da se trosi.
Potrosnju ulja na sredjenom motoru ces bas dosta smanjiti busenjem rupica u kanalu uljne karike (e2 klip ih vec ima). I pozeljno je upakovati hladnjak ulja sa dizela. Ja sam za 147 uzeo sa 1.9td 100 marea/bravo/brava jer se mogu naci za smesnu lovu. Obavezno zameniti termostat ulja u flansni.
Re: Hladjenje motora
U principu, ugasen motor ce se ohladiti tako i tako, potreba za ventilatorom dok je motor ugasen ne postoji. Kod nekih proizvodjaca ventilator nastavi da radi sto se iz mog ugla moze protumaciti kao cisto rasipanje energije iz akumulatora. Zasto? Pa, jer pumpa za vodu ne radi i voda u bloku se ne hladi vec samo ona u hladnjaku. Osim kod race kola koja imaju el. pumpu za vodu (jako cool stvar). Ako te eventualno brine da li ce doci do stete na motoru zato sto se ugasio hladnjak kad si skinuo kontakt- nece.miljakovic_s napisao:Juce sam stigao iz Bajine baste, presao nekih 400km, ceo put upaljena klima, sa jednom pauzom od oko 15ak min. Kada sam stigao ostavio sam kontakt, radio je u drugoj brzini. Dok cim ugasim kontakt i on se gasi. U pitanju je 1.6 TS. Hvala na brzom odgovoru, nisam znao da li tako treba pa sam se zabrinuo da se nesto ne desi sa motorom. Vec neko vreme jede oko 600ml ulja na 1k km, nema plavog dima, kad kocim motorom nema dima, a ventili su novi. Pa povezujem neke stvari, pomislio sam da nema veze sa tim.
TS karike nisu preterano trajne, nemam neko misljenje ni za jtd al bolje da cutim, izribace me 99% foruma. Ako ti je presao pola litre na 1000km mislim da je pozeljno da ga prekarikas jer kad se karike istrose krene klip da landara i da se trosi.
Potrosnju ulja na sredjenom motoru ces bas dosta smanjiti busenjem rupica u kanalu uljne karike (e2 klip ih vec ima). I pozeljno je upakovati hladnjak ulja sa dizela. Ja sam za 147 uzeo sa 1.9td 100 marea/bravo/brava jer se mogu naci za smesnu lovu. Obavezno zameniti termostat ulja u flansni.
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Hladjenje motora
Nece te izribati ako znas sta pricas, a mislim da znas.. mene interesuje sto tako mislis.. Znamo da jtd motora u kompletu ima dosta po otpadima jer guraju (iako je upitno u kakvom su stanju) i ne crkavaju, i generalno se ljudi ne zale na potrosnju ulja.. moja bivsa 147 je presla oko 200k i stara je, sad vec, 15 godina, i trosi oko 2 dcl na 10k km.
Assumption is the mother of all fuckups
- miljakovic_s
- Garaža: Alfa Romeo 156
- Lokacija: Nis
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Hladjenje motora
Taj deo ti se zove izduvna grana, zaokruženi deo je dihtung izduvne grane. A ako tu izbacuje ulje znači da ne valja dihtung i da motor jede ulje. Dihtung izduvne je najmanji problem. Potencijalno rešenje problema je ono što je napisao _Petar_ u drugom pasusu ili eventualno samo zamena gumica ventila.
A što se tiče hlađenja TS motora i temperature, iz prvog posta mi nije jasno da li si temperaturu naveo sa pokazivača na tabli ili si očitavao nekom dijagnostikom? Ako je sa pokazivača na tabli, onda postoji neki problem sa hlađenjem motora jer na osnovu mog ličnog iskustva kazaljka na tabli mora da stoji "zakucana" na 90C bez obzira kojom brzinom radi ili uopšte ne radi ventilator. A nadam se da će prokomentarisati i drugi članovi foruma koji voze identičan automobil ili 147-ce sa TS motorom jer je strategija pokazivača na tabli ista kod svih.
A što se tiče hlađenja TS motora i temperature, iz prvog posta mi nije jasno da li si temperaturu naveo sa pokazivača na tabli ili si očitavao nekom dijagnostikom? Ako je sa pokazivača na tabli, onda postoji neki problem sa hlađenjem motora jer na osnovu mog ličnog iskustva kazaljka na tabli mora da stoji "zakucana" na 90C bez obzira kojom brzinom radi ili uopšte ne radi ventilator. A nadam se da će prokomentarisati i drugi članovi foruma koji voze identičan automobil ili 147-ce sa TS motorom jer je strategija pokazivača na tabli ista kod svih.
- miljakovic_s
- Garaža: Alfa Romeo 156
- Lokacija: Nis
Post
Re: Hladjenje motora
Temperatura je na 90, na dijagnostici takodje pokazuje 90, kada se ostavi da radi, cim prodje 90, ukljucuje se ventilator i hladi se motor (ne stoji zakucano, nekad predje, a nekad je i ispod kada krace vozim). Na slici na limu iza se vidi da je vlazno, tu mi curi g12, a predpostavljam da je i ulje tu negde. Da li je otisao dihtung na glavi motora, ili ovaj ovde.. Ne znam zaista.
Auto sam kupio od coveka koji isti nije odrzavao nikako, skockao sam trap (sva ramena napred, svi stabilizatori, i sferni zglobovi napred, ostalo mi je jos silen blokovi pozadi na upornoj sponi), skockao sam kocnice (ate diskovi, textar plocice), menjao sam reostat, akumulator je bio los i njega sam zamenio, fleksibilno crevo takodje i uradio servise (veliki, mali, zamenio ulja u servu, menjacu i kocnicama). Student sam i sve sam to samostalno zavrsavao preko stipendija. Trudim se da auto skockam tip-top. Mnogo je i truda i novca ulozeno, ali ulozicu sve dok ne bude sve ispravno. Ostao mi je taj motor (potrosnja ulja/antifriza), ti silen blokovi (ako uspem da ih nadjem) i zimske gume. Gde ce to nadam se biti to-to..
Izvinite ako sam dosadan sa problemima, ali resavam jedno po jedno. Pa se cisto obratim na forumu da ne odem kod nekog majstora pa da me ne namagarci. Volim da cujem misljenje iskusnijih sto se tice Alfi. Sipam oko 6dl ulja na 1000km. Nekad vise, nekad manje, u zavisnosti od tipa voznje. Takodje se izvinjavam zato sto se skoro uvek obratim oko problema, jer sam nisam dovoljno strucan da u ovoj oblasti pomognem nekome, ne zelim da nekome nesto kazem pa da ne bude tako, odnosno da ga "zajebem". Ukoliko ima neko problema oko bilo kakvog tipa biljne proizvodnje, slobodno neka se obrati, izacicu u susret svima (student sam fitomedicine, sa prosekom oko 9.40)
Auto sam kupio od coveka koji isti nije odrzavao nikako, skockao sam trap (sva ramena napred, svi stabilizatori, i sferni zglobovi napred, ostalo mi je jos silen blokovi pozadi na upornoj sponi), skockao sam kocnice (ate diskovi, textar plocice), menjao sam reostat, akumulator je bio los i njega sam zamenio, fleksibilno crevo takodje i uradio servise (veliki, mali, zamenio ulja u servu, menjacu i kocnicama). Student sam i sve sam to samostalno zavrsavao preko stipendija. Trudim se da auto skockam tip-top. Mnogo je i truda i novca ulozeno, ali ulozicu sve dok ne bude sve ispravno. Ostao mi je taj motor (potrosnja ulja/antifriza), ti silen blokovi (ako uspem da ih nadjem) i zimske gume. Gde ce to nadam se biti to-to..
Izvinite ako sam dosadan sa problemima, ali resavam jedno po jedno. Pa se cisto obratim na forumu da ne odem kod nekog majstora pa da me ne namagarci. Volim da cujem misljenje iskusnijih sto se tice Alfi. Sipam oko 6dl ulja na 1000km. Nekad vise, nekad manje, u zavisnosti od tipa voznje. Takodje se izvinjavam zato sto se skoro uvek obratim oko problema, jer sam nisam dovoljno strucan da u ovoj oblasti pomognem nekome, ne zelim da nekome nesto kazem pa da ne bude tako, odnosno da ga "zajebem". Ukoliko ima neko problema oko bilo kakvog tipa biljne proizvodnje, slobodno neka se obrati, izacicu u susret svima (student sam fitomedicine, sa prosekom oko 9.40)
Poslednja izmena od miljakovic_s u Čet Avg 09, 2018 8:02 pm, izmenjeno 3 puta ukupno.
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Hladjenje motora
Zakucano na 90. Nikad nije bio na 91. Ventilator se pali samo u jako toplim danima i kad ga poteram. Drugu brzinu ne znam da li sam ikad čuo. (ako uopšte može da se čuje u kabini) Imam, doduše, novi hladnjak, zamenjen mesec dana nakon kupovine auta.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Hladjenje motora
@ miljakovic_s : nemoj da se izvinjavaš, forumi služe da mi nestručni vlasnici automobila razmenimo iskustva. Meni je potrošnja ulja oko 0,25L/1000km sa sve curenjem na semeringu radilice do menjača, koji ću da zamenim kad se bude radio set kvačila. Pritom, meni su odušno crevo i usisni leptir suvi kao barut, jedva da se nazire masno. Najlakše ćeš proveriti stanje motora tako što ćeš otkopčati protokomer, otpustiti šelnu ( nasadni ključ 7mm) i skloniti plastilnu cevku sa leptira. Ako je suvo - motor je dobar. Ako je puno zauljeno- to nije dobro. Druga metoda je provera svećica, ne smeju biti masne i sa nakupljenom gareži. Antifriz ne sme da curi nigde. Moguće je da ako ti curi antifriz na strani do menjača da je problem u kućištu termostata ili crevu, pa to prvo treba proveriti. I mislim da nemaš problem sa pregrevanjem motora.
- alfa-u-srcu
- Garaža: -
- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot - Lokacija: Lipovica
Post
Re: Hladjenje motora
Koliko ja sa ovih slika vidim ulje ti curi na dihtung dekle motora, pa se sliva na izduvnu granu. Skini plastiku na motoru, skini bobine i proveri da li ima ulja u svecicama, ako ima onda je dihtung, to bar nije skupo, mislim da je dihtung negde oko 2000din.
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim
- miljakovic_s
- Garaža: Alfa Romeo 156
- Lokacija: Nis
- alfa-u-srcu
- Garaža: -
- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot - Lokacija: Lipovica
Post
Re: Hladjenje motora
Skida se samo dekla na motoru odozgo (poklopac ventila), skinu se bobine, kablovi itd... zameni se dihtung, ocisti lepo, namaze i vrati nazad. Posao od sat i po vremena.
Sad vidim gore da si se zalio i na potrosnju ulja, ne bi bilo lose i da izmeris kompresiju, onda bi tacno znao na cemu si sa motorom.
EDIT: Sad vidim da si obrisao prethodno pitanje, ne moze tu da curi antifriz.
Sad vidim gore da si se zalio i na potrosnju ulja, ne bi bilo lose i da izmeris kompresiju, onda bi tacno znao na cemu si sa motorom.
EDIT: Sad vidim da si obrisao prethodno pitanje, ne moze tu da curi antifriz.
Poslednja izmena od alfa-u-srcu u Čet Avg 09, 2018 10:26 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Hladjenje motora
Ako je nov dihtung poklopca bregastih mislim da nema potrebe mazati ga zaptivnom pastom. Bar ja moj nisam mazao ničim kad je zamenjen. Važno je da se pri vraćanju vijci stegnu ravnomerno u krug od sredine ka krajevima i da se ne pretežu.
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Hladjenje motora
Kad sam svom majstoru spomenuo mazanje dihtunga dekle, što sam pročitao na mnogo mesta kao obavezno, rekao mi je isto: ako je dihtung nov i dobar nema nikakve potrebe.
E sad, da li je Alfa stvarno auto sa posebnim potrebama, što nespecijalizovan majstor ne zna...
E sad, da li je Alfa stvarno auto sa posebnim potrebama, što nespecijalizovan majstor ne zna...
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
- alfa-u-srcu
- Garaža: -
- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot - Lokacija: Lipovica
Post
Re: Hladjenje motora
Ne mora, ali dihtunzi koje kupis kod nas su zivo s..nje, drzi godinu dana i opet pocne malo da slini.
Promenio sam pet TS-a 16v na svakom sam menjao taj dihtung. Tek kada sam namazao i to onim crnim, ne znam sad kako se zove (video kod Brane da koristi taj) tek tada sam trajno resio problem.
Svako neka radi kako misli da treba.
Promenio sam pet TS-a 16v na svakom sam menjao taj dihtung. Tek kada sam namazao i to onim crnim, ne znam sad kako se zove (video kod Brane da koristi taj) tek tada sam trajno resio problem.
Svako neka radi kako misli da treba.
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim