Pozdrav ljudi nisam nasao slicnu temu oko sabijanja opruga pa sam otvorio novu.
Zanimaju me vasa iskustva misljenja i saveti oko spustanja auta,zanimam me to sabijanje opruga drugar moj je sabijao na Stilu nema problema nikakvih znam jos par ljudi po gradu sto voze sabijene opruge sve je ok,ali ja bih ipak da se raspitam malo opsirnije ovde kod vas Kupio bih polovne sve 4 opruge i sabio njih da moje original ostanu ako mi nekad zatrebaju.Ne bih mnogo spustao auto cisto malo da popuni rupu izmedju ruba i gume tipa sto bi se reklo za dva prsta (možda ni toliko ).
Evo jedna slika vidite da mu treba malo da legne u pod.
Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
- Dacha034
- Garaža: Ex - Alfa Romeo 156 1.9 JTD '04
Now - Opel Astra G Bertone 2.0T - Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kragujevac
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Prati oglase i ako hoces polovne opruge, uzmi Eibach Pro Kit, spustaju 30mm. Nemoj se zezati sa sabijanjem opruga, polovni Eibach bi kostao nekih 60 Eura.
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Sabijanje opruga podrazumeva zagrevanje opruga a zagrevanje opruga menja strukturu materijala, kali ga i on dobija vecu cvrstocu i samim tim gubi elasticnost pa vremenom moze da dodje do zamora materijala i pucanja sto nije ni malo bezazleno ako pukne tako da moze da dodje do gume... Ne znam kako je sa Alfom, ali Fiat/Lancia su bas poznati po pucanju opruga cak i kod fabrickih automobila, pogotovo Stilo mi je upao u oci... Normalno, pucanje opruga nije tako cesto jer ljudi obicno spustaju malo zesce sto znaci ne adekvatno funkcionisanje amortizera i sabijanje do odbojne gume, pa onda odbojna guma prenosi opterecenje a ne opruga i to daje neudobnu voznju i pre svega nebezbednu jer ne moze da amortizuje neravnine pa mozes da odskocis na neravnini i sletis sa puta plus kada jednom rasturis odbojnu gumu jer nije predvidjena da tri stalno opterecenje onda ce da se desi jednom da se amortizer sabije do kraja i onda ce da stradaju...
Koliko gledam na guglu, 156 ima isto oslanjanje kao 147, drug mi ima 147, ima Eibach Sportline opruge koliko sam ja skontao gledanjem ispod ruba (crvene su, plus sam video one karateristicne dizajnerske oznake broja, nisam uspeo sam naziv, verovatno je dublje u kosu ili sa zadnje strane) i iako su KAO predvidjene da rade sa fabrickim amortizerima, uopste ne funkcionise normalno, na svakoj malo vecoj zakrpi ili rupi se amortizer sabija do kraja, sve te kicma rastura nakon voznje... Plus su propali amortizeri pa je stavio nove... Tako da cak i te tvrdje opruge i kao predvidjene za spustanje, istina to je negde oko 40-50mm spustanje ne funkcionise kako treba na fabrickim amortizerima, a kamoli da ce fabricke sabijene cak i za manje spustanje...
Koliko gledam na guglu, 156 ima isto oslanjanje kao 147, drug mi ima 147, ima Eibach Sportline opruge koliko sam ja skontao gledanjem ispod ruba (crvene su, plus sam video one karateristicne dizajnerske oznake broja, nisam uspeo sam naziv, verovatno je dublje u kosu ili sa zadnje strane) i iako su KAO predvidjene da rade sa fabrickim amortizerima, uopste ne funkcionise normalno, na svakoj malo vecoj zakrpi ili rupi se amortizer sabija do kraja, sve te kicma rastura nakon voznje... Plus su propali amortizeri pa je stavio nove... Tako da cak i te tvrdje opruge i kao predvidjene za spustanje, istina to je negde oko 40-50mm spustanje ne funkcionise kako treba na fabrickim amortizerima, a kamoli da ce fabricke sabijene cak i za manje spustanje...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Pro Kit je namjenjen za fabricke amorte i spushta ~30mm...mada je i ta varijanta diskutabilna, a Sportline nema shto ni probavati s fabrichkim..
Grijanje opruga, malo neozbiljno za ovakva auta...
Grijanje opruga, malo neozbiljno za ovakva auta...
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Bogami meni Pro Kit spustio vise, mozda cak vise od 40 mm.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Mozda su opruge sa modela sa laksim motorom
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- sibin
- Garaža: 5,4L
- Lokacija: bgd
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
a koji je to model laksi od ts-a yugisa a sto se tice sabijanja "NE"
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Ja bih rekao: Sabija-NJET!
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- Dacha034
- Garaža: Ex - Alfa Romeo 156 1.9 JTD '04
Now - Opel Astra G Bertone 2.0T - Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Znači sabijanje polako da zaboravim te opruge sto spominjete sto spuštaju ~30mm ja mislim da bi mi to bilo malo mnogo ne znam ne bih preterivao, koliko su one jel zna neko gledao sam skoro na kupujemprodajem nema ih za 155icu mozda se pojavile neke.Sta mi preporucujete jos neki metod za spustanje auta osim sabijanja i tih novih eibach opruga ? I da ga spustim kada sednu pozadi dvoje auto bi bas lego ne bi moglo da se vozi, jer bi morali amortizeri da se tvrdje napune ili su te eibach opruge tvrdw pa auto i ne moze mnogo da legne kad sednu dvoje naprimer pozadi?
Na poslu sam kucam preko telefona izvinjavam se ako ima neka greska
Na poslu sam kucam preko telefona izvinjavam se ako ima neka greska
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Zeznuto je. Nisu srpski putevi za to. Pre neko vece pored autobuske bukvalno nisam mogao da vozim. To je strasno.
Ako spustis auto, moras da se pomiris sa mnogim ogranicenjima. Naprimer, treba sutra da idem na Kop i sa ovakvim autom to je veliki rizik. Recimo, makedonski auto-put kada ides u Grcku. Pakao.
Tvrdji amortizeri obavezno ako se ide vise od -30 mm. Ja cu morati da ih nabavljam jer je ovo sad prilicno frustrirajuce.
Ako spustis auto, moras da se pomiris sa mnogim ogranicenjima. Naprimer, treba sutra da idem na Kop i sa ovakvim autom to je veliki rizik. Recimo, makedonski auto-put kada ides u Grcku. Pakao.
Tvrdji amortizeri obavezno ako se ide vise od -30 mm. Ja cu morati da ih nabavljam jer je ovo sad prilicno frustrirajuce.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
To sto ti kazes pozadi Dacho, zato se i stavljaju tvrdje opruge, tako da se pod ukupnim opterecenjem opruge sabiju isto kao i fabricke... Znaci ako se (karikiram) fabricke opruge sabijaju 100mm pod opterecenjem, onda nove opruge ako spustaju 30mm, moraju da budu toliko tvrdje da legne 70mm pod takvim opterecenjem... Krajnja mera je ista, barem bi trebala da bude.
Amortizeri nemaju veze sa visinom auta (sem u nekim specificnim slucajevima ali sad nebitno), opruga je ta koja daje autu visinu i otpor pod opterecenjem a amortizer samo sluzi da umiri oscilacije opruge... A tvrdje punjenje amortizera tj sipanje gusceg ulja je tehnika na nivou sabijanja opruga...
Tvrdji amortizeri za tvrdje opruge, kraci amortizeri za krace opruge... Normalno moze sve da radi sa nekim tolerancijama jer sam imao iskustva da fabricki amortizeri samo razlicitih proizvodjaca za isti model auta imaju razlike i po 50% u silama...
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Otkud znam, nisam ti ja Alfin poznavalac Mozda je 1.6 laksi od 2.0 a mozda ima razlike i u opremi izmedju jacih i slabijih modela...sibin napisao:a koji je to model laksi od ts-a yugisa a sto se tice sabijanja "NE"
To sto ti kazes pozadi Dacho, zato se i stavljaju tvrdje opruge, tako da se pod ukupnim opterecenjem opruge sabiju isto kao i fabricke... Znaci ako se (karikiram) fabricke opruge sabijaju 100mm pod opterecenjem, onda nove opruge ako spustaju 30mm, moraju da budu toliko tvrdje da legne 70mm pod takvim opterecenjem... Krajnja mera je ista, barem bi trebala da bude.
Amortizeri nemaju veze sa visinom auta (sem u nekim specificnim slucajevima ali sad nebitno), opruga je ta koja daje autu visinu i otpor pod opterecenjem a amortizer samo sluzi da umiri oscilacije opruge... A tvrdje punjenje amortizera tj sipanje gusceg ulja je tehnika na nivou sabijanja opruga...
Tvrdji amortizeri za tvrdje opruge, kraci amortizeri za krace opruge... Normalno moze sve da radi sa nekim tolerancijama jer sam imao iskustva da fabricki amortizeri samo razlicitih proizvodjaca za isti model auta imaju razlike i po 50% u silama...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
ako hoces diskretnu visinu auta onda trazi opruge od 156 TI ili SP, to ti je nekih 20-25mm nize, nije prenisko ni neudobno a opet vizuelno znaci, e sad ako ti je to malo onda uzmes ove sto ti kolege predlazu 30-40mm ali sve ima svoje prednosti i mane.
pre svega treba znati(proceniti) koliko mozes da spustis auto obzirom na velicinu tocka i dimenziju guma, da ne bude posle da kaci negde nesto
pre svega treba znati(proceniti) koliko mozes da spustis auto obzirom na velicinu tocka i dimenziju guma, da ne bude posle da kaci negde nesto
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Dacha034
- Garaža: Ex - Alfa Romeo 156 1.9 JTD '04
Now - Opel Astra G Bertone 2.0T - Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Nasao sam neke opruge na kupujemprodajem spustaju 30mm nove su ne mogu da se setim kako se zovu bese ali je oglas izbrisan..
Gledao sam ovih dana 30mm ce da bude ok ni vise ni manje to mi je ok,videcemo..
Gledao sam ovih dana 30mm ce da bude ok ni vise ni manje to mi je ok,videcemo..
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
mozda su to ove...
http://www.gonzaracing.com/forum/viewtopic.php?t=14827
100e su 30mm za 156icu, ja ga pitao
http://www.gonzaracing.com/forum/viewtopic.php?t=14827
100e su 30mm za 156icu, ja ga pitao
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Dacha034
- Garaža: Ex - Alfa Romeo 156 1.9 JTD '04
Now - Opel Astra G Bertone 2.0T - Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kragujevac
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Ko ima prijatelja iz Fiat/Lancia Kluba, moze da dobije i 5% popusta
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Sabijanje opruga ili ne Alfa 156
Da, garancija ne postoji btw...
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!