Upgrade izduva...
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Upgrade izduva...
Naravno. To i pokusavam da kazem. 2.4 lonci sigurno nemaju manji protok od 2.0, a njemu je to i bitno.
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: Upgrade izduva...
Sto jurite toliko protocnost celog izduva,pogotovu na dizelima?
Koliko je realno potrebno sve prepravljati zarad dobijenih par konja na kolima koja se voze po gradu.Skidanje lonaca zarad nekog zvuka koji u glavnom ispadne buka iz auspuha koja samo mami pandure da vas zaustavljaju i drndaju.
Ima toliko pametnijih i korisnijih stvari na kolima koje se mogu poboljsati,u vecini slucajeva rezultat cackanja izduva na ozbiljnim kolima je gubitak snage i povecanje buke.
Koliko je realno potrebno sve prepravljati zarad dobijenih par konja na kolima koja se voze po gradu.Skidanje lonaca zarad nekog zvuka koji u glavnom ispadne buka iz auspuha koja samo mami pandure da vas zaustavljaju i drndaju.
Ima toliko pametnijih i korisnijih stvari na kolima koje se mogu poboljsati,u vecini slucajeva rezultat cackanja izduva na ozbiljnim kolima je gubitak snage i povecanje buke.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade izduva...
Ako je korisno, lako se postigne i nema buke, a ne košta skoro ništa, ne bi trebalo da smeta...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Upgrade izduva...
Jednom sam iz dosade skinuo kompletan auspuh posle precat-a na 2.4 m-jet i obrnuo krug. Motor skoro uopste nije bio glasniji, samo se turbina cula kao mlazni avion.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Upgrade izduva...
Pa na turbo motoru bas upravo vredi modifikovati izduv posle turba ako se vozi mnogo po gradu jer pravljenje vece razlike pritisaka pre i posle turba omogucava da se lakse zavrti turbina sto znaci vise snage u nizim obrtajima. Jedino u zavisnosti od toga koliko je ubrizgavanje moderno, neki ce dobiti snagu nakon te modifikacije dok neki nece (ili mogu da izgube) bez remapa posto motor registruje tu prepravku kao neispravanost ili poseduje ogranicenje koje sprecava da motor isprati modifikaciju.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: Upgrade izduva...
Znam za slucajeve gde su recimo na clio rs-u posle pravljenja trkackog auspuha izgubili 10ks,kod turba ne znam ali na atmosvercu je nauka napraviti koristan izduv.Ja licno bi se pre igrao sa izduvnom granom od motora pa narednih 150-200cm nego sto bi skidao lonce.Naravno skinuo bi katalizatore.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Upgrade izduva...
To je ok za motor bez turba, slazem se da najcesce najvise snage lezi u izduvnoj grani i katalizatorima ali kod turbaka se mogu dobiti i lepi rezultati i nakon turba jer je manja nauka. Naravno ne kazem da sad bilo sta da uradis da daje vecu snagu. Sto se tica Clia, sam si rekao, stavili su trkacki auspuh, on je namenjen za trke samim tim i tako pripremljenom autu tj motoru, ne znaci naravno da ako je nesto za trke da postavljanje tog jednog dela mora i obavezno da donese vise ks... Uostalom, ako je neki model visokih performansi, normalno da u danasnje vreme proizvodjaci automobila nece dozvoliti velike gubitke kao sto su na izduvu i slicno i da ih usaglase najbolje moguce sa motorom pa da je tesko izvuci dobitke, dok je to drugacije kod nekih porodicnih modela gde su neke druge stvari prioritet a ne snaga.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade izduva...
http://www.dsmtuners.com/forums/frequen ... ost1403771
http://www.dieselnet.com/tech/diesel_exh_pres.php
http://www.dieselnet.com/tech/diesel_exh_pres.php
Alfa je stil... ostalo je status...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Upgrade izduva...
Najveca je greska kad ljudi petljaju oko izduva,a nemaju blage veze sta rade.Jeddnostavno e2 motor,kao kod mene sto je slucaj,posebno 16v,je napravljen da radi sa cat-om,potreban mu je backpresure,a kad skines cat,poremetis fabricki sklop,izgubis na niskim,a dobijes na visokim obrtajima,sem ako nije cat full los,onda bolje bez njega.
Ne pravi dzabe SS cat-dumy za zamjenu katalizatora.Jednostavno ako se hoce poboljsanje to mora i da se plati.S tim sto je chip obavezan,da bi se poslozili novi parametri.Pricam o atmo motoru.4 cilindra.
Ne pravi dzabe SS cat-dumy za zamjenu katalizatora.Jednostavno ako se hoce poboljsanje to mora i da se plati.S tim sto je chip obavezan,da bi se poslozili novi parametri.Pricam o atmo motoru.4 cilindra.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade izduva...
Darko, pogledaj prvi link u poruci pre tvoje...
Alfa je stil... ostalo je status...
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Upgrade izduva...
Meni ne radi prvi link...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Istrazivao sam dosta kad je u pitanju ono sto ja posjedujem,i zakljucio sam da je najbolje sto mogu da uradim je srednji i zadnji SS,uz cat-dumy,neki cda i neki chip da to poveze da se osjete performanse u cijelom rasponu obrtaja.
Najbolje bi bilo i SS grana.
Re: Upgrade izduva...
Iscitao sam cijeli.dusanGT napisao:Darko, pogledaj prvi link u poruci pre tvoje...
Istrazivao sam dosta kad je u pitanju ono sto ja posjedujem,i zakljucio sam da je najbolje sto mogu da uradim je srednji i zadnji SS,uz cat-dumy,neki cda i neki chip da to poveze da se osjete performanse u cijelom rasponu obrtaja.
Najbolje bi bilo i SS grana.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade izduva...
@YUgisa - sad sam probao - link radi...
@Darko - poenta je da je svaki backpressure štetan, a da povećanje prečnika cevi smanjuje backpressure, ali i smanjuje i povoljan "scavening" efekat koji je više potreban na malim obrtajima.
@Darko - poenta je da je svaki backpressure štetan, a da povećanje prečnika cevi smanjuje backpressure, ali i smanjuje i povoljan "scavening" efekat koji je više potreban na malim obrtajima.
Alfa je stil... ostalo je status...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Upgrade izduva...
Razumio,ali je jako komplikovano sve to,cak i razumiti sta se tu desava u stvari.
Najzanimljiviji mi je onaj dio gdje pominje Ferarri,i kako su oni naj napredniji u tome.
Najzanimljiviji mi je onaj dio gdje pominje Ferarri,i kako su oni naj napredniji u tome.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Upgrade izduva...
Nesto izgleda mene smara, jel ja ne mogu da otvorim ni preko kompa ni na mob, probao sam i samo sajt ali cak ni to nece
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade izduva...
Pojednostavljeno objašnjenje... Obično se intervencije na izduvu atmo-motora svode na izbacivanje katalizatora, stavljanje protočnih zadnjih lonaca i stavljanje cevi većeg prečnika. Sve nabrojano smanjuje štetni backpressure i povoljno je na velikim obrtajima. Na malim obrtajima, gde je količina i pritisak izduvnih gasova manji, korisno je da se, zbog efikasnije evakuacije gasova iz motora, poveća brzina tih gasova, a za to je bolja cev manjeg prečnika.
U slučaju standardnih vozila pravi se kompromisno rešenje koje usaglašava ta dva suprotstavljena zahteva (veća brzina gasova na manjim opbrtajima i veći protok na većim obrtajima). I samo zbog toga ne bi trebalo menjati prečnik cevi izduva kod standardnog vozila, bez ozbiljnijeg proračuna, ali je poželjno izbacivanje svih prepreka (katalizatori, zadnji lonci sa dosta prigušenja)...
U slučaju sportskih mašina, ovaj problem se rešava paralelnim izduvnim sistemom ("dvocevka") gde se druga grana angažuje na nekim većim obrtajima (u temi su date lepe slike na kojima se to vidi). E sad, dobici se isplate samo na mašinama i u situacijama gde svaka KS znači nekoliko milisekundi bolje vreme ili u situacijama gde potrebe marketinga diktiraju neke aspekte dizajna...
Kod turbo motora stvar je mnogo jednostavnija - veća cev od izlaza do zadnjeg lonca, a fabrička cev od izduvne grane do ulaza u turbinu.
U slučaju standardnih vozila pravi se kompromisno rešenje koje usaglašava ta dva suprotstavljena zahteva (veća brzina gasova na manjim opbrtajima i veći protok na većim obrtajima). I samo zbog toga ne bi trebalo menjati prečnik cevi izduva kod standardnog vozila, bez ozbiljnijeg proračuna, ali je poželjno izbacivanje svih prepreka (katalizatori, zadnji lonci sa dosta prigušenja)...
U slučaju sportskih mašina, ovaj problem se rešava paralelnim izduvnim sistemom ("dvocevka") gde se druga grana angažuje na nekim većim obrtajima (u temi su date lepe slike na kojima se to vidi). E sad, dobici se isplate samo na mašinama i u situacijama gde svaka KS znači nekoliko milisekundi bolje vreme ili u situacijama gde potrebe marketinga diktiraju neke aspekte dizajna...
Kod turbo motora stvar je mnogo jednostavnija - veća cev od izlaza do zadnjeg lonca, a fabrička cev od izduvne grane do ulaza u turbinu.
Alfa je stil... ostalo je status...
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Upgrade izduva...
Moj izbor je za motor bez turba, modifikovanje izduvne grane ili kompletna zamena, cev sa sto manje krivina fabrickog precnika ili do 10% veci poprecni presek i na kraju jedan ne protocan lonac sa paralelnim cevima, mislim da to daje razumnu kolicinu buke, relativno lep zvuk uz dobar protok bez velike restrikcije na najvisim obrtajima i dovoljan pritisak u nizim obrtajima...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade izduva...
U stvari, dovoljna brzina gasova u nižim obrtajima koja, stvarajući podpritisak, izvlači/usisava izduvne gasove iz motora...YUgisa napisao:... i dovoljan pritisak u nizim obrtajima...
Alfa je stil... ostalo je status...
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Upgrade izduva...
Da Moja ideja za lonac:
Recimo da je ulaz fi45mm, unutra da su perforirane cevi fi60mm i isto takav izlaz iz lonca kako bi se napravila veca razlika pritisaka pre i posle lonca sto takodje povecava protocnost.
Recimo da je ulaz fi45mm, unutra da su perforirane cevi fi60mm i isto takav izlaz iz lonca kako bi se napravila veca razlika pritisaka pre i posle lonca sto takodje povecava protocnost.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- testera
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 170 CV berlina
- Lokacija: bg
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Upgrade izduva...
Veliko Hvala svima na sugestijama, lonac resen. Na kraju sam se odlucio da ipak idem na varijantu sa dva lonca nazad, od 2.4. Bio sam kod Pirketa i covek mi je dugo objasnjavao da necu imati nikakvog gubitka u performansama ili promenu zvuka ukoliko to odradim. Cifra za sve sa ukrasnim zavrsetcima je 180 evra. Moj lonac je mogao da se krpi, propao je samo spoljni omotac koji je napravljen od nekog jako tankog lima, duvanja koja sam video su bila od rupica na unutrasnjem limu koje su tu fabricki izbusene iz meni nepoznatog razloga. Krrpljenje spoljnog lima mog lonca bi bilo oko 2000-3000 hiljade din. I opet bih imao krpljen lonac. Zasto je propao nikom nije jasno, definitivno je mnogo losije uradjen u odnosu na 159 1.9. Lonci za 2.4 su poruceni, a privremeno je stavljen ovaj koji je imao od 1.9. Sa ovim ja ne primecujem bilo kakvu razliku u zvuku i pasuje bukvalno na selnu, sve je istog promera samo sto je drugacijeg oblika i vidi se da je robusnije napravljen.
Evo je i jedna mala slicica moje Alfe, na parkingu i po maraku, ali kada se sredi bice prestavljena u virusu.
P.S. izvinjenje zbog eventualnih gresaka pri kucanju, saljem sa telefona
Evo je i jedna mala slicica moje Alfe, na parkingu i po maraku, ali kada se sredi bice prestavljena u virusu.
P.S. izvinjenje zbog eventualnih gresaka pri kucanju, saljem sa telefona
- Alfa Muzijak
- Garaža: Alfa Romeo GTV 2.0 TS Edizone Sportivo , ex AR 33
- Lokacija: Pozarevac
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: Upgrade izduva...
Imam jedno pitanje
Imam alfu GTV 2.0 ts , ona 2 sonde pa katalizator pa posle tog kat. Jos jednu sondu , pa jedan manji lonac , pa dva veci i jos jedan manji.
E sad ja sam vec taj zadnji skinuo i izveo dve cevi od njega tako da sada imam dupli izduv pozadi i nema nikakve promene u nicemu.
Skoro mi je drug iz autrije poslao lonac Magnaflow made in u.s.a. znaci original , sada planiram da ova tri lonca izbacim , i upacim odma posle katalizatora i sonde jedan od najvecih lonaca koji su vec na autu i odma posle njega ovaj sportski koji bi dosao ispod zadnje osovine pa iz njega dve cevi ka spolja .
Time bi dobio izduv bez krivina do samog kraja . E sada ima li nekog ko se razume dali je ovo pametno uraditi , da nece imati nekih posledica itd , znaci mesto sadasnjih 3 lonca pozadi ostavio bi jedan stari i ovaj sportski .
Imam alfu GTV 2.0 ts , ona 2 sonde pa katalizator pa posle tog kat. Jos jednu sondu , pa jedan manji lonac , pa dva veci i jos jedan manji.
E sad ja sam vec taj zadnji skinuo i izveo dve cevi od njega tako da sada imam dupli izduv pozadi i nema nikakve promene u nicemu.
Skoro mi je drug iz autrije poslao lonac Magnaflow made in u.s.a. znaci original , sada planiram da ova tri lonca izbacim , i upacim odma posle katalizatora i sonde jedan od najvecih lonaca koji su vec na autu i odma posle njega ovaj sportski koji bi dosao ispod zadnje osovine pa iz njega dve cevi ka spolja .
Time bi dobio izduv bez krivina do samog kraja . E sada ima li nekog ko se razume dali je ovo pametno uraditi , da nece imati nekih posledica itd , znaci mesto sadasnjih 3 lonca pozadi ostavio bi jedan stari i ovaj sportski .
"Human eyes cannot cope with the force of the acceleration"
- Zvrle
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 8V 2010 god.
ex Alfa Romeo 156 1.9 jtd 16v 2003 god. - Lokacija: Breznica
- Lokacija: Homolje
Post
Re: Upgrade izduva...
Kale, ma kakvi Americki lonci, stavi ti jedno burence od tvog omiljenog "Hajnekena"
''Alfa Romeo one day.. Alfa Romeo forever''
- dejanribic
- Garaža: Alfa Romeo GT, 2007, Blackline 2.0 JTS
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Ima li leka?
Re: Upgrade izduva...
Ovo se javlja na mom GTu, bas u odredjenom opsegu RPM-a, obicno u trecoj brzini.ljube-kugla napisao:na nekim autima se cuje zvizduk na odredjenom rpm
Ima li leka?
- Boza 147
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd i Alfa Romeo 147 1.6 ts
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Upgrade izduva...
Ugradio sam down pipe i straight pipe na remap-ovanoj 147 ici 1.9 jtd , izvadio katalizatore, srednji i zadnji lonaci izvukao jos jedan izduv na desnoj strani. Prezadovoljan sam zvukom pogotovo posle drugog remap-a. Dubok zvuk na jacem gasu, fijukanje slicno blow-off-u dok se na manjim obrtajima skroz podnosljivo cuje sto se tice buke. Ja volim da se auto cuje jace pogotovo ako ima snage tako da meni zaista ne smeta ta buka na punom gasu, cak sta vise, svaki tunel namami i meni i ostalim ljudima u kolima osmeh na lice svaki put.
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: Upgrade izduva...
Zanimljivo, ko je radio dupli izduv i moze li se znati koliko novcanica?
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.