Pozdrav svima!!!
Imam problema sa 2.4 JTD motorom na alfi 166. Motor je jako bucan, a i nema one snage koju je imao prije. Naime ovaj problem se desava sve cesce mada ima i trenutaka kada normalno radi. Ovaj problem je vec duze vrijeme, te sam odlucio da se ozbiljno pozabavim sa istim. Naime moji mehanicari su na diagnostici utvrdili da protokomjer mjeri manju kolicinu zraka od predvidjene ali su konstatovali da je to ok jer po njima auto dobro ide i da motor normalno radi. Ova konstatacija me navela da mijenjam majstora. Odem u AMAG i ociste mi interkuler, crijeva, protokomjer i ostale dijelove usisa i kratko je bilo bolje stanje ali se ponovo javljaju isti problemi. Protokomjer sam ispitao i ok je. Zakacim motor na FES i ocitam podatke koji se meni cine nelogicnim.
1. kolicina vazduha na protokomjeru na leru je oko 65 mg/i, a trebala bi da bude oko 250 mg/i.
2. vrijeme ubrizgavanja goriva je duplo vece od potrebnog (potrebno je 2,4 ms a izmjereno vrijeme je 4,6 ms)
2. EGR kada je aktivan mjeri 100%, a kada je neaktivan, odnosno zatvoren 1%. da li treba biti 0%?
3. Takodje mi je FES nasao gresku na EGR, koju sam ponistio i sad je nema
4. FES mi prijavljuje prisustvo vode u gorivu ali mi lampica na tabli to ne signalizira.
5. Overboost ventil-podatak na FES je na leru 75%, te sa dodavanjem gasa opada postotak, a sam overboost je neaktivan. Pretpostavljam da je aktivan kad je prevelik pritisak turbine, ali ne znam da li je normalno onih 75%.
Motor je mnogo bucan i nema tihi rad, vec ima rezak zvuk. Takodje kada se na kratko pritisne gas i pusti, sam motor se ne ponasa u skladu sa tim, nego digne obrtaje i polako ih spusta.
Namjeravam da ptrovjerim sva crijeva jer pretpostavljam da je nko puklo i da zbog toga je na protokomjeru onako mala vrijednost u odnosu na potrebnu.
Potrosnja je oko 7-7,5 l prosijek.
Da li je neko imao slicnih problema da mi moze dati savjet odakle da krenem u otklanjanju problema. Motor je presao cca 219K km.
pozdrav
Problem sa 2.4 JTD
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
Ja bi prvo zatvorio egr, iako mozda nije problem u njemu, dobro je zatvoriti da ne bih morao stalno da ga cistis.
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
u AMAG-u su ga redukovali, ali cu ga vjerovatno zatvoriti da vidim da li je do njega
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
EGR blokiraj plocicom i rjesi ga za sva vremena , sto se tice ostaloga, sto se tice overboosta normalno je 75% na leru i da pada kada dodajes gas ali to mora biti praceno pomeranjem poluge na ventilu pored turbine (pomeraju se krilca na turbini). Ako nema tog pomeranje onda procitaj ovu temu http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=52321
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
1.9 JTD 8v ima u leru oko 500mg/inj...
Moglo bi da se proba mrerenje signala na protokomeru - obično MAF za Alfe ima oko 4.66V maksimalni napon. Verovatno u vožnji na velikom broju obrtaja nećeš moći da izmerš tu voltažu, pa je razlog problema neka blokada u usisu. Količina usisanog vazduha interno se računa iz voltažeMAFa. Moguće je i da je prljava užarena folija preko čijeg hlađenja se "meri" intake quantity - nije blokada usisa, a simptomi su slični.
Izmeri i pritisak turbine u vožnji (to su majstori već trebali...) i daj neki podatak o crnom dimu iz auspuha - ima ili nema?
Moglo bi da se proba mrerenje signala na protokomeru - obično MAF za Alfe ima oko 4.66V maksimalni napon. Verovatno u vožnji na velikom broju obrtaja nećeš moći da izmerš tu voltažu, pa je razlog problema neka blokada u usisu. Količina usisanog vazduha interno se računa iz voltažeMAFa. Moguće je i da je prljava užarena folija preko čijeg hlađenja se "meri" intake quantity - nije blokada usisa, a simptomi su slični.
Izmeri i pritisak turbine u vožnji (to su majstori već trebali...) i daj neki podatak o crnom dimu iz auspuha - ima ili nema?
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
EGR blokiran, te sam primjetio da na ulazu na usis od EGR je strasno mnogo prljavstine, tako da ce morati cijeli usis da se ocisti. Poluga na turbini radi, tako da nije problem sa samom funkcijom zakretanja krilaca turbine, ali sam primjetio da kad skinem crijevo sa vakum cjevcice (prije ventila) da vakum nije jak da odmah zalijepi prst za cjevcicu vec polako uvlaci, tako da se poslije 5-10 sec osjeti uticaj vakuma. Da li je to normalno? Pretpostavljam da je i sama turbina jako prljava buduci da na usisu od EGR ima mnogo masnoce i cadji. Na auspuhu nema crnog dima osim na visokim obrtajima, sto mislim i da je normalno za motor koji je presao 200K km. prilikom registracije su mjereni izduvni gasovi i bilo je OK.
Poslije blokade EGR motor je i dalje bucan, ali nisam probavao kakva je snaga, to budem sutra probao.
Hvala svima na odgovorima
Pozzz
P.S. moze li jedna konstatacija da provjerim da li sam u pravu>
kada motor radi na leru, dakle turbina ne daje pritisak u usis, u usisnoj grani zbog vakuma koji stvaraju klipovi motora treba da je podpritisak. Ako sam u pravu sa ovom konstatacijom, zar ne bi trebalo da je pritisak koji je izmjerio FES manji od 1000 mb, sto nije slucaj kod mene.
Izmjereni pritisak u mom slucaju bi mogao da znaci jednu od ovih stvari:
ili je MAP zaprljan ili ostecen pa ne ocitava pritisak,
ili turbina stalno nabija pritisak u usis.
Moze li ko da mi potvdri ovu konstataciju ili sam poresno protumacio ove parametre. Ovo je moj zakljucak slijedeci logiku ako sam dobro protumacio
Poslije blokade EGR motor je i dalje bucan, ali nisam probavao kakva je snaga, to budem sutra probao.
Hvala svima na odgovorima
Pozzz
P.S. moze li jedna konstatacija da provjerim da li sam u pravu>
kada motor radi na leru, dakle turbina ne daje pritisak u usis, u usisnoj grani zbog vakuma koji stvaraju klipovi motora treba da je podpritisak. Ako sam u pravu sa ovom konstatacijom, zar ne bi trebalo da je pritisak koji je izmjerio FES manji od 1000 mb, sto nije slucaj kod mene.
Izmjereni pritisak u mom slucaju bi mogao da znaci jednu od ovih stvari:
ili je MAP zaprljan ili ostecen pa ne ocitava pritisak,
ili turbina stalno nabija pritisak u usis.
Moze li ko da mi potvdri ovu konstataciju ili sam poresno protumacio ove parametre. Ovo je moj zakljucak slijedeci logiku ako sam dobro protumacio
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
Korisno zapažanje, samo još naglasi da li je nedostatak vakuuma pre ili posle overboost ventila. Ako je posle verovatno je overboost (neki ga zovu Pierburg, po proizvođaču) "zamorio". Ako je pre Pierburga, negde curi vakuum.cobra0171 napisao:... ali sam primjetio da kad skinem crijevo sa vakum cjevcice (prije ventila) da vakum nije jak da odmah zalijepi prst za cjevcicu vec polako uvlaci, tako da se poslije 5-10 sec osjeti uticaj vakuma. Da li je to normalno?...
Normalno, jer više vazduha ulazi u usis...cobra0171 napisao: Poslije blokade EGR motor je i dalje bucan, ali nisam probavao kakva je snaga, to budem sutra probao.
Motor radi pulsno, a MultiECUScan (bivši FES), meri neku osrednjenu vrednost - kod mene bude i 1.050Bar, a traženo je 0.980Bar, ali te razlike mogu da budu i posledica greške merenja - zato ljudi i ugrađuju "prave" manometre.cobra0171 napisao: kada motor radi na leru, dakle turbina ne daje pritisak u usis, u usisnoj grani zbog vakuma koji stvaraju klipovi motora treba da je podpritisak. Ako sam u pravu sa ovom konstatacijom, zar ne bi trebalo da je pritisak koji je izmjerio FES manji od 1000 mb, sto nije slucaj kod mene.
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
Probavao sam ovo prije Pierburga, dakle direktno na cijevcicu koja ide od vakum pumpe. Provjericu stanje vakum cijevcica. Hvala na pomoci Dusane...dusanGT napisao:Korisno zapažanje, samo još naglasi da li je nedostatak vakuuma pre ili posle overboost ventila. Ako je posle verovatno je overboost (neki ga zovu Pierburg, po proizvođaču) "zamorio". Ako je pre Pierburga, negde curi vakuum.cobra0171 napisao:... ali sam primjetio da kad skinem crijevo sa vakum cjevcice (prije ventila) da vakum nije jak da odmah zalijepi prst za cjevcicu vec polako uvlaci, tako da se poslije 5-10 sec osjeti uticaj vakuma. Da li je to normalno?...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
I vakuum rezervoara - možda je napukao...
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Problem sa 2.4 JTD
Pozdrav svima, evo mene ponovo sa novim zapazanjima.
Poluga koja pomjera geometriju turbine funkcionise, odnosno kad je spojen vakum uvuce polugu. Medjutim, ne znam da li je moj subjektivni osjecaj da kad motor radi u mjestu (znaci nije pod opterecenjem) jednak odziv gasa ima i kad odvojim vakum sa turbine i kad ga spojim. Znaci li to da je mozda turbina zaglavljena pa se ne vrti.pozdrav
Poluga koja pomjera geometriju turbine funkcionise, odnosno kad je spojen vakum uvuce polugu. Medjutim, ne znam da li je moj subjektivni osjecaj da kad motor radi u mjestu (znaci nije pod opterecenjem) jednak odziv gasa ima i kad odvojim vakum sa turbine i kad ga spojim. Znaci li to da je mozda turbina zaglavljena pa se ne vrti.pozdrav
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Pokušaj u FES (sada se zove MES) da izmeriš pritisak u usisnoj grani (boost pressure) kad daješ gas u mestu sa i bez vakuuma. Naravno da će vrednosti boosta u usisu pri opterećenju da budu veće nego u mirovanju, ali i pri mirovanju će da se izmere neke promene koje zavise od pritiska na pedalu gasa.
Ako se poluga vakuum ventila pomera (10-15mm kad se da kontakt), verovatno se i krilca za obezbeđenje promenljive geometrije slobodno pomeraju.
Inače, turbina ne može da bude zaglavljena, jer osovina na kojoj su impeleri nije u klasičnom ležaju, već "pliva" u tankom filmu ulja, što je i logično - koji ležaj bi podneo da se osovina vrti i do 150000o/min... Zato se i impeleri mogu rukom malo da pomeraju, a majstorima to izgleda kao preveliki zazor ležaja i kažu da turbina mora u servis...
Re: Problem sa 2.4 JTD
Na osnovu čega imaš ovaj utisak? Zbog zvuka motora pri turiranju (u mestu, sa i bez vakuuma) ili nekog merenja?cobra0171 napisao:... jednak odziv gasa ima i kad odvojim vakum sa turbine i kad ga spojim...
Pokušaj u FES (sada se zove MES) da izmeriš pritisak u usisnoj grani (boost pressure) kad daješ gas u mestu sa i bez vakuuma. Naravno da će vrednosti boosta u usisu pri opterećenju da budu veće nego u mirovanju, ali i pri mirovanju će da se izmere neke promene koje zavise od pritiska na pedalu gasa.
Ako se poluga vakuum ventila pomera (10-15mm kad se da kontakt), verovatno se i krilca za obezbeđenje promenljive geometrije slobodno pomeraju.
Inače, turbina ne može da bude zaglavljena, jer osovina na kojoj su impeleri nije u klasičnom ležaju, već "pliva" u tankom filmu ulja, što je i logično - koji ležaj bi podneo da se osovina vrti i do 150000o/min... Zato se i impeleri mogu rukom malo da pomeraju, a majstorima to izgleda kao preveliki zazor ležaja i kažu da turbina mora u servis...
Alfa je stil... ostalo je status...