Fiat Ritmo

Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Fiat Ritmo

Sub Dec 27, 2008 10:07 pm

Predstavljen davne 1978 godine na sajmu automobila u Torinu, dizajniran je sa strane Bertone-a i dosta dugo je bio tema polemike "lep ili ruzhan"... Chinjenica je da nije bilo nekih mishljenja izmedju, jer sam dizajn (kao i uvek) kada je Italijanska shkola u pitanju je bio dosta radikalan... Za Englesko govorno podruchje Ritmo je poznat pod imenom "Strada". Naravno za US trzhishte je imao dosta modifikacija koje je ovo specifichno trzhishte zahtevalo.

Slika

Prvobitnu paletu motora chinila su tri (oprobana) chetvorocilindrasha, 1116cc (60ks), 1301cc (65ks) i 1498cc (75ks) sa chetiri stepena prenosa (5 opciono) dok je za 75 petostepeni menjach serijski. Dva paketa opreme su lansirana; "L" i "CL"

1980. U paletu se ukljuchuje i diesel motor od 1714 ccm i 55ks, a na automobilu je uradjeno dosta prepravki vezano za za veshanje, a usled povecane tezhine. Agregati koji konzumiraju benzin takodje su osvezheni i pre svega ojachani; 1300ccm je brojao 75ks, a 1500ccm 85ks.

1981. Predstavljen je prvi Ritmo za 'sportski' nastrojene vozache a dodatak njegovom imenu glasi 105TC (TC= twin cam) i naravno brojao je 105ks. Ovo je DOHC motor od 1585ccm i poznat je po tome shto je prethodno ugradjivan u Fiat 131 a sa modifikacijama "prebachen" u Ritma. Iste godine lansira se i model 125TC, koji je predstavljen na sajmu u Frankfurtu, sa dosta modifikovanim motorom od 105TC-a, narastao je na 1995ccm i 125ks, shto je bio direktan odgovor na VW Golf GTI seriju. Svaki "rast" motora je ispracen i sa odgovarajucim modifikacijama na veshanju, kochionom sistemu i prenosu snage. Na istom sajmu je predstavljen i Bertone-ov koncept Ritmo Cabrio na platformi ovog modela, koji sledece godine ulazi u priozvodnju.

125TC
Slika
Slika

Cabrio by Bertone
Slika

1982. Predstavljen je "Novi Ritmo", a u stvari redizajniran (po Fiatovom receptu) prednji i zadnji deo automobila. Chetiri fara napred sa novim gril-om (/////) i pozadi sa dubljim stop svetlima. Ovaj restyling je ukljuchio niz sitnica koje su izmenjene, a motori su obradjeni kako bi smanjili potroshnju goriva. Ovaj update modela se odnosio na celu paletu koja je nosila ime Ritmo.

105TC Restyled
Slika

Juna 1983 godine lansiran je Fiat Ritmo Abarth 130TC kao zamena za 125TC i bio je medju najbrzhim hatchback-ovima tog vremena! Motor 1995ccm, 130ks, dupli 40 DCOE karburator, pojachane kochnice, ZF menjach i druge brojne izmene...

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

1985. Ritmo dozhivljava poslednji face-lifting, a prepoznatljiv je pre svega po ruchkama na vratima koje su kvadratnog oblika(umesto okruglih). Takodje lansiran je i tzv. "Supercabrio" sa motorom od 105ks. A 1986 je osvezhen i diesel agregat koji je sada imao 1929ccm sa turbopunjenjem i 80ks.

Karakteristike ovog modela (iz lichnog iskustva) su dobro veshanje, lepa trakcija automobila pri vecim brzinama, lagana konstrukcija koja daje dobre rezultate pri ubrzanju i motor, koji je i te kako kvalitetan... Iz iskustva su primer 105TC i Cabrio 85S. Jedna neispunjena zhelja je 130TC, koji je proglashen kao ultimativni ubica VW Golfa GTI. Specijalitet vezan za ovaj automobil je i taj da je chuvena Lancia Delta Integrale konstruisana na bazi Fiata Ritmo. A njegovo ime se takodje provlachi i dan danas kroz razne modifikacije njegovog motora i ojachavanje (prebacivanje njegovog motora) u shasije slabijih automobila.

Riccardo Patrese u Fiat-u Ritmo
Slika

Prilikom kupovine (ovog vec youngtimer-a) obratiti pazhnje na ove stvari...
Problem koji je gushio Fiatov plasman vozila je takodje prisutan i u ovom modelu, a to je slaba otpornost na koroziju. Takodje usled exploatacije prednja sedishta su podlozhna habanju. Shto se tiche veshanja isto je relativno osetljivo na udarne rupe. Takodje usled "maltretiranja" spotski nastrojenih modela, obavezno obratiti pazhnju na ponashanje menjacha i lamele, te i kochnica servo sistema i pojave "propadanja" istih.

Sve u svemu, ako ugledate neki 130TC (ili josh bolje Supercabrio 105TC sa niskom cenom, zgrabite ga i sachuvajte od daljeg propadanja. Restaurirajte i imacete primerak iza kojeg je istorija vredna pomena... Pricha potvrdjena od strane experta! NS OldTimer Club

Preporucheni linkovi:
http://www.125tc.de
http://www.ritmoabarth.fr.st
http://www.ritmo-world.com
Veoma Interesantan Site!


By Kilson
Slika
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: Fiat Ritmo

Sub Dec 27, 2008 10:18 pm

Ritmo od jednog naseg prijatelja.
1983 god..
1.100ccm
Stanje: Fali nebo i jos neke sitnice i malo je pod truo..Radjena je vec limarija,ali ne bas najbolje,tako da je opet probila korozija..
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Fiat Ritmo

Sub Dec 27, 2008 10:49 pm

ritmo mi je vrh auto, ali samo verzije sa 3 vrata, i mk1 i mk2 su mi extra a o abartu da ne pricam, odavno mi je san jedan 130tc mk2 ;)


Slika

Slika

Slika

Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: Fiat Ritmo

Sub Dec 27, 2008 11:16 pm

Takodje! Volim samo verziju sa 3 vrata i da je mk1, tj. da ima masku sa 2 fara...Najvise mi se svidja sto izgleda oldschool ,a opet nekako mnogo ispred svog vremena...takodje Enterijer kod abarthovih modela mi je predivan,unikatna brava i performanse 130tc :cool:
Slika
Slika
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Fiat Ritmo

Ned Dec 28, 2008 12:15 am

Ritmo je fantastican auto, jedino limarija ih je ubila 97%...Razlika izmedju 125 i 130 je u karburatorima. Kakve su to perfomanse bile. Nijedan auto u to vreme u toj klasi, a i mnogo kasnije nije prelazio kilometar za 30sec, do stotke oko 8-8,5sec (koliko bese treba Stilo Abarth-u sa 40ks vise :D ), brzina preko 195km/h. Voleli su da popiju benzina, ali svaki litar je bio vredan.
Ako mozete, nabavite testove u Avto Magazinu, test 130 tc je prelepo napisan. Secam se opisa paljenja auta "...nemirnog rada u leru zbog 40mm dvostrukih karburatora" koji kako su opisali "legnu kao melem na dusu u vrmee ubrizigavanja i kada se setimo da je Bosch pravio dobre usisivace"...zatim lezanje - auto su mogli da izbace iz ravnoteze radi pravljenja atraktivnih snimaka samo potezanjem rucne kocnice jer auto lezao fenomenalno..."

Kada se samo setim Ritmo-a u domacem sampionatu u klasi 1150 Gr.A...kakve su to trke bile.. :cray:
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Fiat Ritmo

Ned Dec 28, 2008 12:24 am

starac vujadin napisao:
Kada se samo setim Ritmo-a u domacem sampionatu u klasi 1150 Gr.A...kakve su to trke bile.. :cray:
evo jednog takvog, Dagmar Suster ;) , ne secam se godine :rolleyes:

Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Fiat Ritmo

Ned Dec 28, 2008 10:49 am

Jos prizora sa ovdasnjih prostora...
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Acqua-Olio-Benzina
djape1977
Postovi: 25
Pridružio se: Pon Okt 18, 2010 8:05 pm

Re: Fiat Ritmo

Uto Okt 19, 2010 12:41 pm

e da, ritmo... iama 105tc i 130tc. iako spolja skoro identicni, zapravo su dve potpuno razlicite zverke. 105 je svakom pametnom dovoljno brz a 130 je vise za nisko letenje nego za voznju
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Fiat Ritmo

Uto Okt 19, 2010 9:45 pm

danas u prolazu videh jedan crni 105 mk2, nisam ga do sada vidjao u gradu i nije mi poznat sem ako nije neki stari prefarbani ali onako iz kola sto videh vrlo lepo izgleda :rolleyes:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Povratak na “Fiat”