
Od početka primene novog zakona o saobraćaju oborena(srednja) svetla nisam koristio duže od 10 minuta. 99.999% moje noćne vožnje je u osvetljenom delu grada ili na autoputu do aerodroma koji je takođe osvetljen celom dužinom i nemam nikakvu potrebu da arčim relativno skupo plaćene (i kratkotrajne) Nightbraker H7 sijalice. Za 7 meseci primene zakona niko me nije zaustavio. Možda jer su kod 147 maglenke integrisane u prednju svetlosnu grupu pa prosečan saobraćajac sve i da hoće, ne može da zna koja su mi svetla uključena.
Sve ovo pitam jer mi se otvara mogućnost da kupim drugi auto kod koga su maglenke na klasičnoj poziciji - u braniku i koji ima xenon oborena svetla. Da li neki dokument jasno definiše oborena i svetla za maglu? Šta treba uraditi da te maglenke zvanično postanu dnevna svetla? Koji je životni vek xenona(fabrički ugrađenih)?
15. Употреба светала у саобраћају
Члан 77.
Дању, на моторном возилу за време вожње у саобраћају на путу, морају
да буду укључена кратка, односно дневна светла.
Члан 79.
За време магле, на моторном возилу морају да буду укључена кратка
светла, односно светла за маглу или обе врсте светала.
Задње светло за маглу употребљава се само по магли или у случају
смањене видљивости.