TS Nadpunjenje...

Alfa Romeo 75 | Alfa Romeo Alfetta | Alfa Romeo GTV | Giulietta | Alfa 90 | SZ/RZ
Legende koje jure.
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sub Sep 26, 2009 5:34 pm

Na 1500 obrtaja ako dodam gas u 4. u prednosti sam, ako dodam u 3. u prednosti sam, ako dodam u drugoj, tu su negde... Za kultivisanu vožnju uvek je u prednosti, za trkanje, kako si i rekao, ko se trka iz 1500 obrtaja, mada može i to...

Stndardni auto, standardni menjač...
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: TS Nadpunjenje...

Sub Sep 26, 2009 8:42 pm

ma tvoj auto ima tvornicki turbo motor. prica je bila o TS-u koji bi bio pretvoren u turbaka koji puni tek na 3000. tu je nesto opasno fulano ako se tako slozi motor.
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Pon Sep 28, 2009 12:49 am

Nisam to skapirao... Onda su preterali sa odnosom kompresije ili su stavili truba turbo... U principu turbo na TS bi trebao ići bolje nego moj fabrički...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Sep 30, 2009 9:53 am

Mogu li da podsetim doticne kolege da pocetak "punjenja" turbine ima mnogo veze sa onim sto zelis da dobijes od motora... tj.:

Za sve koji nisu pratili na casu...

Velicina kompresorskog dela i turbinskog dela uticu veoma na performanse turbine...

da ne idem u creva ali da uprostim... sto ranije turbina pocinje da puni to ranije i prestaje... svaka turbina ima polje rada, tj. efikasnosti... kada pogledate mapu za neku turbinu i izracunate svoj cfm na zeljenim obrtajima dobijate tu magicnu rupu... u prostim brojkama...

prvo vam treba koliko konja zelite da dobijete iz koliko kubika...
onda na koliko obrtaja to zelite da ostvarite...
onda izracunate cfm motora na tim obrtajima...
onda izracunate koliko je to bara potrebno...
onda izberete turbinsko kolo koje ce podrzati taj cfm na tim obrtajima...
onda izaberete kompresorsko kolo koje ce moci da isporuci taj pritisak u barima na tim obrtajima...

Rupa takozvana je nuspodukt te racunice... i fiksna je za svaki motor... moze se ublaziti sa onim bolesno skupim porsheovim varijabilnim turbinama... ali se ne moze izbeci...

prosto receno... sto vishe konja zelite na vishim obrtajima to ce rupa biti veca...
svaki turbo koji pravi boost na 1500rpm-a ce umreti na ~4500 rpma...
drugi turbo koji pravi boost na 3500rpma ce gurati do ~7000 rpma...
opet zavisi i koliko boosta zelite od njega... nije isto da li gura 0.5 ili 1.5...

dakle postoji "sweet spot" u kome je turbina napravljena da radi.. polje maximalne efikasnosti... i ono zavisi od zapremine motora...koliko vazduha moze motor da izbaci da bi zavrteo turbinsko kolo... i kada ce to turbinsko kolo postati malo i poceti da bude prepreka gasovima iz motora...

tj. mozes imati 2.0 motor sa 200ks koji vuce recimo od 2500 do 5500...
ali ne mozes imati 2.0 motor sa 350 ks i istim karakteristikama...
jer da bi imao pritisak za 350ks treba ti vece kompresorsko kolo... kome treba vishe vremena da napravi pritisak u vecem turbinskom kolu... dakle sporiji spool, tj. veca rupa...
ako zelis 450ks iz 2.0 logicno je da ti treba ogroman turbo i ne ocekuj nista pre 4500rpm-a...

ili da kazemo ovako... ako zelis 1.3 bara iz 2.0 motora i max snagu na 6000 rpma treba ti dovoljno veliki turbo da moze da isporuci 1.3 bara na tim obrtajima... dakle dovoljno veliko turbinsko kolo da ne postane smetnja motoru na 6000 rpm-a sto samo po sebi dovodi do toga da je rupa veca... i dovoljno veliki kompresor da moze da napravi dovoljno vazduha na 6000 rpma da bi odrzao 1.3 bara... sve dovodi do toga... da tih 250-280ks dolaze sa cenom da se boost nece previti do 3500-4000 rpm-a... prosto...

prilazem dokaz br.1:

Identican motor sa identicnim pritiscima sa razlicitim turbinama...:

Slika

primecujete da crni turbo (TD06) koji daje najvecu snagu ima najvecu rupu ali drzi boost do 6500...
dok turbo sa najbrzim spoolom (vf52) pravi 50ks manje i snaga pada vec od 5250...

tako da ne mozes imati i jare i pare... ako imas brz spool brzo ga i gubis i obratno...

brz spool pravi auto veoma vozljivim po gradu i lakim za voznju... ali nije dobar za pravljenje velike snage niti trkanje, staze itd.(pregrevanje vazduha i turbine samo su jedan problem teranja malog turba na visoke obrtaje).. ako zelis brz auto ides na kasniji spool ali na snagu u visokim obrtajima... gde menjac i vozacko umece dolaze do izrazaja, jer ko vozi auto po stazi na <3000? cak i 4000...?

i jos nesto sto se tice alfi konkretno... menjac i gume kardana su najslabiji deo transmisije na alfama... i ne lome ih KS nego Nm... dakle ako idete na turbo... birajte neki sa pitomijim spoolom... kao ovaj 68 hta sto ima gore... jer td 06 sa ovim "kick"-om na 4500 bi sigurno pokidao sve na alfi...

to je savet od mnogo iskusnijih graditelja turbo alfi...

stepen kompresije ti je bitan u odnosu na pritisak koji furas... dakle mozes da imas i 10:1 i 1.5 bar,ako furas water-meth inj., surovo dobar ic i trkacki benzin...

stare alfe 75 koje su isle na trke, Grp. N i Grp. A su furale iste zastarele T3 turbine i pravile 205 i 285 ks... sa razlicitim pritiscima i turbinskim kolima naravno...
zbog tih retardiranih turbina i motronica... (Grp.N je imala LE2Jet ali Gr.A su imale motronic) oni su morali da za 285 ks furaju 1.6 bara i pravile su KS na 5800 na Nm na 4000... dakle 1800rpma... su oni vozili 1800rpm-a :)

danas sa modernim ecu-ovima i turbinama 285 ks se pravi na 1.3 bara sa tim da full snaga ide od 3600rpm (Nm) do 6800 rpm-a (KS), pricam konkretno za 1.8t. dakle toliko je tehnologija turbina i ecu-a napredovala... i tih 285 ks se prave mnogo pouzdanije nego sto su 1986...
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Sep 30, 2009 11:33 am

prostim recima, jasno k'o dan! svaka cast! :thumbsup:
Korisnikov avatar
Blade
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 1841
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:14 am

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Sep 30, 2009 7:10 pm

Detaljno objasnjeno sto rece deki jasno i za one koji nisu potkovani sa znanjem :wave:
Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2

Povratak na “Alfa Romeo Transaxle”