ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Laki, kuda si provukao onaj kabl za aku iz gepeka...
danas sam uzeo nosac i kabl od 164 i kapiram da ce da ide unutar kabine... samo me zanima kuda si ga provukao da se ne vidi i kako si ga zakacio u haubi?
danas sam uzeo nosac i kabl od 164 i kapiram da ce da ide unutar kabine... samo me zanima kuda si ga provukao da se ne vidi i kako si ga zakacio u haubi?
-
ki
- Drug Član
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Desni deo prtljaznika i ides suvozacevom stranom ispod tepiha a od prilike pored plasticne lajsne kojom pokrijes tepih - pogledaj to kada dignes, nacices logican put.
Ispred suvozacevih nogu imas gumeni cep koji malo raseces i provuces u mot. prostor. Posle toga kacis na glavno zvezdiste na pozarnom zidu pa na alnaser. Ne zaboravi da povezes punjenje sa alternatora na taj glavni vod - za te stvari koristi instalaciju koja je bila vec tu.
Ispred suvozacevih nogu imas gumeni cep koji malo raseces i provuces u mot. prostor. Posle toga kacis na glavno zvezdiste na pozarnom zidu pa na alnaser. Ne zaboravi da povezes punjenje sa alternatora na taj glavni vod - za te stvari koristi instalaciju koja je bila vec tu.
-
ki
- Drug Član
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Wake up!
Gledam nesto ove motore od 2.0 4cyl karburator i vidim da je izgleda bilo dve verzije jedan sa 9:1 i drugi sa 10:1 kompresionim odnosom (vezano za 75-ice). Da li je to tacno ili sta?
Tu je donji deo isti kao na TS-u?

Gledam nesto ove motore od 2.0 4cyl karburator i vidim da je izgleda bilo dve verzije jedan sa 9:1 i drugi sa 10:1 kompresionim odnosom (vezano za 75-ice). Da li je to tacno ili sta?
Tu je donji deo isti kao na TS-u?
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
isti je ako izuzmemo klipove, isti je i donji dio od 1.8 kedino 1.6 ima kraci hod, dakle radilica drukcija.
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
u bloku 1.6 su manje rupe za hilzne i kraci brezoni za glavu
blok od TS-a i karburatoraca se razlikuje i u rupama za slivanje ulja,TS ih nema
blok od TS-a i karburatoraca se razlikuje i u rupama za slivanje ulja,TS ih nema
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
TS je novija konstrukcija...
1.6, 1.8, 2.0 karb, IE i TB su skoro isti motori...
u cemu je poenta tvog pitanja? jel trazis klipove sa manjom kompresijom ili sta?
1.6, 1.8, 2.0 karb, IE i TB su skoro isti motori...
u cemu je poenta tvog pitanja? jel trazis klipove sa manjom kompresijom ili sta?
-
ki
- Drug Član
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
hehehe, samo se raspitujem za sada... Nesto si nasao od klipova za nizi stepen ili..?
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Pa koliko se secam sta sam ranije trazio pre nego sto sam uzeo crnu, stanje je bilo ovako:
za ts/2.0 motore mozes da dobijes 9:1 odnos relativno lako...
http://www.international-auto.com/afla- ... istons.cfm
Za stariju seriju motora sem 1.8T koji jedini ima jedinstvene klipove u alfinoj porodici moze da se napravi svasta zamenama glava i klipova/klipnjaca/hilzni... nesto od toga opisuje i onaj grk u knjizi ali vecina dolazi od DIY zaludjenika, ali je generalno moguce dobiti iz 2.0 motora 8.5 kompresijski odnos sa nekom kombinacijom iz ostalih motora koliko se secam... ameri to koriste u spiderima za turbo konverzije.
za 3.0 12v je neka fora sa obradom klipova i klipnjaca za turbo konverzije ali se ne secam tacno kako ide... ima na alfabb-u tamo sam video par diskusija o tome i slika projekata, australijanci i juzno afrikaci su to radili 90-ih za trke... beninca je cak podizao glave sa plocama zbog smanjenja kompresije bez drugih izmena na motoru... suluda ideja ali je radilo...
ne znam... ako kaze sta te tacno zanima pa mogu da pretrazim po gomili save-ovanih strana sa neta da ne pricam ovako napamet iz secanja...
za ts/2.0 motore mozes da dobijes 9:1 odnos relativno lako...
http://www.international-auto.com/afla- ... istons.cfm
Za stariju seriju motora sem 1.8T koji jedini ima jedinstvene klipove u alfinoj porodici moze da se napravi svasta zamenama glava i klipova/klipnjaca/hilzni... nesto od toga opisuje i onaj grk u knjizi ali vecina dolazi od DIY zaludjenika, ali je generalno moguce dobiti iz 2.0 motora 8.5 kompresijski odnos sa nekom kombinacijom iz ostalih motora koliko se secam... ameri to koriste u spiderima za turbo konverzije.
za 3.0 12v je neka fora sa obradom klipova i klipnjaca za turbo konverzije ali se ne secam tacno kako ide... ima na alfabb-u tamo sam video par diskusija o tome i slika projekata, australijanci i juzno afrikaci su to radili 90-ih za trke... beninca je cak podizao glave sa plocama zbog smanjenja kompresije bez drugih izmena na motoru... suluda ideja ali je radilo...
ne znam... ako kaze sta te tacno zanima pa mogu da pretrazim po gomili save-ovanih strana sa neta da ne pricam ovako napamet iz secanja...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Zanima me bas turbiranje takvog chetvrtaka i npr kompresioni odnos 8.5-9:1. Pazi sad; gledao sam neki workshop manual i vidim da se kompresioni odnosi razlikuju po broju motora, negde je 9:1 a negde 10:1. Pri tome, kubikazha komore je ista a snaga takodje.
Neshto mi izgleda kao da su dali netachne podatke. Generalno nije frka za podatke (da gori pod nogama - ne gori), zanima me informativno da u daljoj buducnosti krenem praviti neki TB projekat.
Imam dosta sitnica koje bi olaksale pakovanje u samom startu a mozda se spotaknem i na neki 2.0 nord.

Neshto mi izgleda kao da su dali netachne podatke. Generalno nije frka za podatke (da gori pod nogama - ne gori), zanima me informativno da u daljoj buducnosti krenem praviti neki TB projekat.
Imam dosta sitnica koje bi olaksale pakovanje u samom startu a mozda se spotaknem i na neki 2.0 nord.
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
E ovako...
prekopao sam gomilu shita... bilo mi je dosadno danas nema posla nekog...
dakle ovde stojimo sa najjeftinijim i najisplativijim resenjem:
nord 2.0 motor sa 9:1 klipovima i TS klipnjacama daju 8.5:1 kompresioni odnos. kao sto si i sam rekao... nisu pogresili postoje 3 verzije nord motora 2.0l nas zanima onaj sa 9:1 klipovima... na njega se guraju TS klipnjace i izduvna kao za 1.8t... iliti log type.... balvan po srpski...
zasto...zato sto kombinovana mudrost ljudi koji su to radili kaze ovako.
svaki standardni alfa blok i klipovi mogu izdrzati do 250ks sigurno bez kovanih delova unutra... log type izduvna grana sa asimetricnim pulsevima daje snagu do 225ks optimalno i brzi spoolup u kombinaciji sa malim .48 turbom za optimalne rezultate snage u sirokom opsegu...dakle da pocne da boostuje od 2000 do 6000 da imas tipa 0.7-0.9, to je dosta za 200-230ks bez problema...
Nasuprot ovoga je EL (Equal Lengths) grana, ona izuvijana i zajebana za pravljanje koja ima sporiji spoolup ali moze da izdrzi do 500hp protoka provereno i veci turbo iz recimo GT serije... ali tu onda dolazimo do problema... tj. ozbiljnih modifikacija motora... jer preko 250 ks se svi slazu da je alfin motor problematicno slab... onda smo krenuli putem bez kraja... autodelta je radila deblje hilzne od boljeg materijala i bakarne dihtunge, prskalice ulja ispod klipova i kovane klipove klipnjace sa olaksanim menjacima i opet nisu imali pouzdanost preko 20.000-30.000 km kada ide opet full rebuild... takodje snaga se pravi preko 3400 rpm-a tako da dobijes malu raketu na pravcu ali veoma zajeban auto u krivinama...
onda dolazimo do problema transmisije i tu se svi slazi da je 350ks limit a 300ks postaje rizik... u svakom slucaju se svi slazu da transaxle i gume kardana i menjaci na 300ks traju max 10.000 a lamele do 5.000km... cisto da znamo explatacione troskove... ovo su dakle pisali ljudi koji su ovo pravili, vozili, jos uvek voze i ponekad se i trkaju sa tim... nisu napamet brojevi... 320ks moze da samelje menjac i gume kardana za 1 weekend na stazi... tj. za par sati divljanja... kvacila traju i manje... sve zavisi koliko se zakucava lamela tj. potpisuje iz mesta...
sve ozbiljne alfe za trke koriste colloti dog-box menjace tako da o tome nema mnogo raspravljanja sta moze ili ne...
onaj lik sto je postavljao bonneville speed rekord sa 500ks ts motorom ima... zanimljivo kvacilo... slike su ispod i to mu izdrzi par prolaza...
ovako:
log manifold [200-230ks] optimum:

EL manifold 500ks+:

2.0 klipovi, prvi koji su potrebni sa ts klipnjacama za 8.5:1:

500ks+ ts turbo motor za bonneville speed record:



prekopao sam gomilu shita... bilo mi je dosadno danas nema posla nekog...
dakle ovde stojimo sa najjeftinijim i najisplativijim resenjem:
nord 2.0 motor sa 9:1 klipovima i TS klipnjacama daju 8.5:1 kompresioni odnos. kao sto si i sam rekao... nisu pogresili postoje 3 verzije nord motora 2.0l nas zanima onaj sa 9:1 klipovima... na njega se guraju TS klipnjace i izduvna kao za 1.8t... iliti log type.... balvan po srpski...
zasto...zato sto kombinovana mudrost ljudi koji su to radili kaze ovako.
svaki standardni alfa blok i klipovi mogu izdrzati do 250ks sigurno bez kovanih delova unutra... log type izduvna grana sa asimetricnim pulsevima daje snagu do 225ks optimalno i brzi spoolup u kombinaciji sa malim .48 turbom za optimalne rezultate snage u sirokom opsegu...dakle da pocne da boostuje od 2000 do 6000 da imas tipa 0.7-0.9, to je dosta za 200-230ks bez problema...
Nasuprot ovoga je EL (Equal Lengths) grana, ona izuvijana i zajebana za pravljanje koja ima sporiji spoolup ali moze da izdrzi do 500hp protoka provereno i veci turbo iz recimo GT serije... ali tu onda dolazimo do problema... tj. ozbiljnih modifikacija motora... jer preko 250 ks se svi slazu da je alfin motor problematicno slab... onda smo krenuli putem bez kraja... autodelta je radila deblje hilzne od boljeg materijala i bakarne dihtunge, prskalice ulja ispod klipova i kovane klipove klipnjace sa olaksanim menjacima i opet nisu imali pouzdanost preko 20.000-30.000 km kada ide opet full rebuild... takodje snaga se pravi preko 3400 rpm-a tako da dobijes malu raketu na pravcu ali veoma zajeban auto u krivinama...
onda dolazimo do problema transmisije i tu se svi slazi da je 350ks limit a 300ks postaje rizik... u svakom slucaju se svi slazu da transaxle i gume kardana i menjaci na 300ks traju max 10.000 a lamele do 5.000km... cisto da znamo explatacione troskove... ovo su dakle pisali ljudi koji su ovo pravili, vozili, jos uvek voze i ponekad se i trkaju sa tim... nisu napamet brojevi... 320ks moze da samelje menjac i gume kardana za 1 weekend na stazi... tj. za par sati divljanja... kvacila traju i manje... sve zavisi koliko se zakucava lamela tj. potpisuje iz mesta...
sve ozbiljne alfe za trke koriste colloti dog-box menjace tako da o tome nema mnogo raspravljanja sta moze ili ne...
onaj lik sto je postavljao bonneville speed rekord sa 500ks ts motorom ima... zanimljivo kvacilo... slike su ispod i to mu izdrzi par prolaza...
ovako:
log manifold [200-230ks] optimum:

EL manifold 500ks+:

2.0 klipovi, prvi koji su potrebni sa ts klipnjacama za 8.5:1:

500ks+ ts turbo motor za bonneville speed record:



- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Bitno je da dodam da cisto ne bude zabune...
sto se tice izduvnih grana... i log i el vrste mogu da naprave istu snagu... tj. i log type ce napraviti 500ks ali zbog manjeg protoka treba vishe boosta... tj. vece je opterecenje za motor, temperatura i sve ostalo...
samo sto preko 230ks log type nije toliko efikasan da bi bio isplatljiv ali zato do 230ks pruza bolji spool up i manje mesta zauzima...
najidealniji za ove male motore bi bio twin scroll turbo sa log izduvnom koji bi pravio boost izuzetno brzo i vukao kao blesav...
opet za vece snage 230-300ks EL sa GT BB turbinom bi bio logicniji izbor jer pri vecem protoku zahvaljujuci izduvnoj i dizajnu lopatica bi pravio vecu snagu sa manjim boostom i time cuvao motor i stedeo pare za modifikacije...
sve ovo ima mnogo smisla, termodinamika mi je bio jedan od omiljenih predmeta u srednjoj a fizika fluida i kretanje gasova u kompresorskim kolima nikada nije prestala da me impresionira jer u sustini mi jos nista ne znamo o tome ali svako ima neku teoriju i nagadja
ali u 90% slucajeva se sve bazira na trial & error metodi jer jos uvek niko nije pouzdano objasnio osnove cele stvari...
sto se tice izduvnih grana... i log i el vrste mogu da naprave istu snagu... tj. i log type ce napraviti 500ks ali zbog manjeg protoka treba vishe boosta... tj. vece je opterecenje za motor, temperatura i sve ostalo...
samo sto preko 230ks log type nije toliko efikasan da bi bio isplatljiv ali zato do 230ks pruza bolji spool up i manje mesta zauzima...
najidealniji za ove male motore bi bio twin scroll turbo sa log izduvnom koji bi pravio boost izuzetno brzo i vukao kao blesav...
opet za vece snage 230-300ks EL sa GT BB turbinom bi bio logicniji izbor jer pri vecem protoku zahvaljujuci izduvnoj i dizajnu lopatica bi pravio vecu snagu sa manjim boostom i time cuvao motor i stedeo pare za modifikacije...
sve ovo ima mnogo smisla, termodinamika mi je bio jedan od omiljenih predmeta u srednjoj a fizika fluida i kretanje gasova u kompresorskim kolima nikada nije prestala da me impresionira jer u sustini mi jos nista ne znamo o tome ali svako ima neku teoriju i nagadja

-
ki
- Drug Član
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Odlican info!
Fora bi bila da se ide na log type i na plafon 250 ks + ~300Nm i full olaksan automobil koji bi bio samo za stazu.

Fora bi bila da se ide na log type i na plafon 250 ks + ~300Nm i full olaksan automobil koji bi bio samo za stazu.
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
sto mi se ovo svidja
... re=related
... re=related
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Elem,
lepo vreme, palo je i pranje i doterivanje, zatezanje i podmazivanje...
skoro da sam se pomirio sa cinjenicom da mi auto nikada nece biti lep... jer u centru ko ostavi auto na ulici svaki dan ce naci bar po 1 novu ogrebotinu... tako da sam prestao da se nerviram oko toga nema smisla...
imam pitanje za Doru ili Nigy-ja ko pre procita i ako znate naravno... koja je korektna procedura za stelovanje lera na Turbu... posto me je udarilo sunce u glavu pa sam skinuo usis rasklopio ga i ocistio, ali sam zaboravio da zapisem kako je bio podesen ler tj. ona 3 srafa za stelovanje koja sam uredno izvadio (glup sam ne pitajte me zasto... setio sam se naravno kada je sve bilo gotovo). Tako da mi sad auto radi kao traktor, trese i seta malo ler gore dole +- 50 obrtaja na oko 1000, a ceo se trese kao da imam muscle car...
Dakle nista drugo nisam dirao od senzora samo sam cevku koja ide preko motora i spaja turbo i intercooler rasklopio i sastavio i ocistio intercooler... tako da sada imam mali problem...
lepo vreme, palo je i pranje i doterivanje, zatezanje i podmazivanje...
skoro da sam se pomirio sa cinjenicom da mi auto nikada nece biti lep... jer u centru ko ostavi auto na ulici svaki dan ce naci bar po 1 novu ogrebotinu... tako da sam prestao da se nerviram oko toga nema smisla...
imam pitanje za Doru ili Nigy-ja ko pre procita i ako znate naravno... koja je korektna procedura za stelovanje lera na Turbu... posto me je udarilo sunce u glavu pa sam skinuo usis rasklopio ga i ocistio, ali sam zaboravio da zapisem kako je bio podesen ler tj. ona 3 srafa za stelovanje koja sam uredno izvadio (glup sam ne pitajte me zasto... setio sam se naravno kada je sve bilo gotovo). Tako da mi sad auto radi kao traktor, trese i seta malo ler gore dole +- 50 obrtaja na oko 1000, a ceo se trese kao da imam muscle car...
Dakle nista drugo nisam dirao od senzora samo sam cevku koja ide preko motora i spaja turbo i intercooler rasklopio i sastavio i ocistio intercooler... tako da sada imam mali problem...
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Za korektnu ne znam - ja sam stelovao sve to 'na sluh' i nista nisam uspeo da uradim dok nisam promenio protokomer...
Imao sam iste simptome na leru.

Imao sam iste simptome na leru.
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Danke...
jbg... radio je ok dok ga nisam rasklopio...
a gde si nasao drugi protokomer? ovo cudo je jedinstveno ili si uzeo od 2.0 v6 turba?
nas omiljeni grk se opet vozi:
http://www.youtube.com/watch?v=Vjl4S38d9MU
jbg... radio je ok dok ga nisam rasklopio...

nas omiljeni grk se opet vozi:
http://www.youtube.com/watch?v=Vjl4S38d9MU
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Stigao sa nekim zlotokomerima donesen od strane likova koji cerupaju makine preko grane, i bukvalno je otet za nekih 50 jura... 

- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Shta ovde ne valja...:
http://www.autoscout24.bg/Details.aspx?id=bpryinijgzqr
idem odmah da je uzmem ako ovo nije neka zajebancija... ako ne fali 1 ispred cene...
http://www.autoscout24.bg/Details.aspx?id=bpryinijgzqr
idem odmah da je uzmem ako ovo nije neka zajebancija... ako ne fali 1 ispred cene...
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
i ja bih rekao da je neka greska, ako i nije to je vec planulo.
-
ki
- Drug Član
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Pa ne znam da li ste zaboravili kako se rade prevare preko sajtova za prodaju automobila? "-Obzirom da je veliko interesovanje kupaca, molim vas uplatite depozit..."
Btw, gledajuci okruzenje oko ove Alfe ne bih rekao da bi vlasnik bio toliko naivan da stavi cenu od 3500. Mada mozemo radi fore da ga kontaktiramo...
Btw, gledajuci okruzenje oko ove Alfe ne bih rekao da bi vlasnik bio toliko naivan da stavi cenu od 3500. Mada mozemo radi fore da ga kontaktiramo...

- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Ima li neko ideju za ovo - vec par puta mi se na TS-u resetovao sat na tabli koji pokazuje vreme.
3x je bilo u 18h (sva tri puta parkiran, tj nisam bio u kolima kad se to desavalo ni jednom, na razlicitim mestima) posle prvog puta proslo je par dana, a onda u poslednja 3 dana 2x u 18h, i danas negde oko podneva.
Ima li neko ideju?

3x je bilo u 18h (sva tri puta parkiran, tj nisam bio u kolima kad se to desavalo ni jednom, na razlicitim mestima) posle prvog puta proslo je par dana, a onda u poslednja 3 dana 2x u 18h, i danas negde oko podneva.

Ima li neko ideju?
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
jedna legenda je osla u povijest. najpoznatija julka na balkanu.
Alfa Romeo Giulietta aka "Uzzyjetta" 1984-2009 RIP


ovdje je sve pocelo http://alfa75.net/forum/index.php?topic=14.0
sta rec

Alfa Romeo Giulietta aka "Uzzyjetta" 1984-2009 RIP



ovdje je sve pocelo http://alfa75.net/forum/index.php?topic=14.0
sta rec




- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
Oće li pokušati da je ponovo udahne život ili se već oprostio od nje





- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!
mislim da nece, puko je krov, a i dolje kod vilica mi ne izgleda bas dobro. ko ce to izravnat?
ima vec drugu oguljenu i zdravu , bitno da gewindi nisu dobili.
za sve koji nisu pratili projekt, evo sazetka
ima vec drugu oguljenu i zdravu , bitno da gewindi nisu dobili.
za sve koji nisu pratili projekt, evo sazetka
-
ki
- Drug Član