Zamena i cena karika i dihtunga 159 2.4

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
rex1825
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm Q-Tronic Ti
Lokacija: Outerspace
Postovi: 36
Pridružio se: Sre Avg 03, 2011 7:53 pm

Zamena i cena karika i dihtunga 159 2.4

Sre Apr 15, 2020 12:59 am

Koliko je zahtevan posao i koliko otrpilike kosta sa materijalom zamena gumica, dihtunga i karika na 2.4JTDm motoru?
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: zamena i cena?

Sre Apr 15, 2020 5:58 am

Zahtevan kao da radis punu generalnu, ceo motor zbog zamene karika ide u sitna crevca.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: zamena i cena?

Sre Apr 15, 2020 6:42 am

Tu treba i ležajevi, semerinzi, ako nisu skoro menjani i kaševi, roleri, da li tu treba neke vođice ventila...na sve to mašinska obrada glave motora, radilice...To bez 700-800 eura nema početka. Ako treba da se menjaju klipovi, klipnjače, ventili samo dodaj na tu cenu...

Ja sam se zaluđivao da se otvara motor, ali majstor neće ni da čuje jer ne troši ni ulje ni vodu, pali bez problema na -15.
Masinac
Drug Član
Drug Član
Garaža: AR 166 dizlo
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 787
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 7:52 pm

Re: zamena i cena?

Sre Apr 15, 2020 7:20 am

Zamena gumica zahteva skidanje glave.
Onda se nosi na masinsku obradu. Racunaj gumice, vodjice ventila i da se lizne glava jer si je skinuo oko 100 evrica. Dihtung glave oko 50 npr.
Ja sam skoro radio na pezou 406 navedeno.
Karike - skidas karter, odvajas od radilice pa izbacujes klipove na gore.
Karike od kvaliteta variraju dosta. Svojevremeno 2,0 TS klipovi sa karikama 150 eura pa na vise.
Sve to a bez zamene letecih i lezecih lezajeva je besmisleno pa jos 100.
Pa kad si sve razvalio bila bi dobra prilika skinuti menjac i zameniti semering na radilici do menjaca jer je polovan auto a sam semering npr 15 eura. Ulje menjas pa dodan koliko para je ulje i filteri.
I tako dok zaredjas sve ne gine ti bar 600 eura samo materijal pod uslovom da delovi nisu skupi.
Mozda prodjes trun jeftinije jer ces kupiti samo karike bez klipova.
Ima puno posla vremenski i najlakse je raditi kad se motor izvadi.
Ako ti motor ne trosi ulje i ne gubis rashladnu tecnost, to se ne rad kako je ranije receno.
Koliko znam majstori za to naplacuju 250 do 300 eura ruke i da budem iskren toliko naplacuju sa razlogom.
Korisnikov avatar
rex1825
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm Q-Tronic Ti
Lokacija: Outerspace
Postovi: 36
Pridružio se: Sre Avg 03, 2011 7:53 pm

Re: zamena i cena?

Sre Apr 15, 2020 7:28 am

...pa sve sto sam imao sam odradio do sad, ostalo jedino da se vidi dal turbo pusta ulje, ako je turbo onda necu otvarati motor, ako nije turbo, moram da uradim sve ovo...

Jel postoji nacin na koji se moze proveriti dal pusta turbo ulje? Ne verujem da bi zivo ulje bilo u auspuhu da je nesto do motora... A otprilike mi ode 1L na 1500km.
Masinac
Drug Član
Drug Član
Garaža: AR 166 dizlo
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 787
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 7:52 pm

Re: zamena i cena?

Sre Apr 15, 2020 8:20 am

Zar ne mozes da pridjes crevima na turbu da skines i vidis?
A sto se motora tice meri se kompresija cilindra.
Plus ako ti turbo pusta ulje a ne vidis ga nigde, skini njegov hladnjak pa vidi da li ima ulja i koliko.
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: zamena i cena?

Sre Apr 15, 2020 8:40 am

rex1825 napisao:
Jel postoji nacin na koji se moze proveriti dal pusta turbo ulje? Ne verujem da bi zivo ulje bilo u auspuhu da je nesto do motora... A otprilike mi ode 1L na 1500km.
Postoji. Skine se izduv iza turbine i vidi se stanje turbinskog kola. Čest uzrok velike potrošnje ulja bude baš tu na turbinskoj strani i to se ili popravlja ili se menja turbina. Uvid u taj deo turbine najčešće mora da radi specijalista zbog nepristupačnosti ( ne znam konkretno kako je na 159 2.4 a ni ne želim da znam) Kompresorska strana se kontroliše pregledom cevi između kompresora i intekulera. Ako se tu uoči "živo" ulje prvo se kontroliše zaptivenost usisnog kruga jer verovali ili da, pad pritiska u usisnom krugu izaziva prodor ulja iz turbine i zaptivanjem se rešava problem.

Povratak na “Diesel Potenza”