Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Već neko vreme se nosim mišlju da uklonim katalizatore na jtd 8v. Pošto su informacije o tome malo rasute po raznim temama, postavljam ovde pitanje.
Video sam informaciju za 16v u drugoj temi, ovde, i baš me prvi katalizator i zanima najviše.
Da li nedostatak tog otpora u sistemu utiče na rad turbine i kako? Logično mi je da se time olakšava protok izduvnih gasova, logično je onda i da se turbina lakše zavrti, ali da li se time istovremeno i otežava usporavanje turbine kada se pusti gas? Kakav efekat to ima na samu turbinu? I tako dalje, pretpostavljam da ima tu još detalja koji mi nisu poznati... Kakva su iskustva?
Video sam informaciju za 16v u drugoj temi, ovde, i baš me prvi katalizator i zanima najviše.
Da li nedostatak tog otpora u sistemu utiče na rad turbine i kako? Logično mi je da se time olakšava protok izduvnih gasova, logično je onda i da se turbina lakše zavrti, ali da li se time istovremeno i otežava usporavanje turbine kada se pusti gas? Kakav efekat to ima na samu turbinu? I tako dalje, pretpostavljam da ima tu još detalja koji mi nisu poznati... Kakva su iskustva?
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
Post
I mene ovo zanima pošto mi je Bata u Novom sadu predložio da to odradim na 147.
Prošle godine sam umesto katalizatora ubacio protočni lonac a nazad skinuo lonac i ostavio cevku i čini mi se da ima razlike a i zvuk je dosta bolji
Sent from my OnePlus One using Tapatalk
Prošle godine sam umesto katalizatora ubacio protočni lonac a nazad skinuo lonac i ostavio cevku i čini mi se da ima razlike a i zvuk je dosta bolji
Sent from my OnePlus One using Tapatalk
- Mrzovoljni Soko
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 85kw no-remap xD (Blue beuty)(ex)
Alfa Romeo 159 1.9Jtdm 110kw,remap :D (Musava) - Lokacija: Mihajlovac Smederevo
- Lokacija: Mihajlovac,Smederevo
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Meni je bez prvog katalizatora dosao iz Italije, Dusangt je to bio odradio na njegovoj 147-i,ne skodi nista turbini,to je suvisno.
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Na 1.9 JTD 8v mogu da se skinu oba katalizatora, kao i na 16v, jedino na 16v Euro3 mora da se na zamenskoj downpipe cevi predvidi ležište za temperaturnu sondu (kopira se sa prvog katalizatora). Na 16v Euro4 nema te sonde i pravi se downpipe bez tog ležišta.
U oba slučaja, kao i u svim ostalim, katalizator je samo prepreka slobodnom protoku izduvnih gasova i njegovo uklanjanje samo pozitivno utiče na rad motora i turbine. Čuvena pogrešna teorija o "potrebnom" backpressure ne važi.
U oba slučaja, kao i u svim ostalim, katalizator je samo prepreka slobodnom protoku izduvnih gasova i njegovo uklanjanje samo pozitivno utiče na rad motora i turbine. Čuvena pogrešna teorija o "potrebnom" backpressure ne važi.
Alfa je stil... ostalo je status...
- motorhead
- Drug Član
- Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8 - Lokacija: beograd
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Sto se izduvnih gasova tice katalizator ga "cisti" time sto izduvne gasove zagreva na extremno velikoj tempetaturi i oni jos vise sagore tako da su i tekako potrebni samo sto na to ljudi ne obracaju paznju. Bolje je i da se udise sto prljaviji vazduh - samo da je jefjinije i da bolje "ide"
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Dusane, znam da ti znas sta je katalizator ali morao sam da napisemdusanGT napisao:...U oba slučaja, kao i u svim ostalim, katalizator je samo prepreka slobodnom protoku izduvnih gasova i njegovo uklanjanje samo pozitivno utiče na rad motora i turbine...
Sto se izduvnih gasova tice katalizator ga "cisti" time sto izduvne gasove zagreva na extremno velikoj tempetaturi i oni jos vise sagore tako da su i tekako potrebni samo sto na to ljudi ne obracaju paznju. Bolje je i da se udise sto prljaviji vazduh - samo da je jefjinije i da bolje "ide"
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- motorhead
- Drug Član
- Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8 - Lokacija: beograd
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Bump! Pa mi vec sipamo jestivo ulje jeftinije je i ekoloski jos cistije pa sta ce nama kat.? Ni benzinci ga nemaju vise u Srbiji...posto nam je prosek voznog parka 12-17god.
Alfa 2.4.mjet powerd by Dijamant-Zrenjanin
Alfa 2.4.mjet powerd by Dijamant-Zrenjanin
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Drug jedan sto radi u volvo R&D kaze da je veoma mala razlika izmedju dobrog motora bez katalizatora i loseg motora sa katalizatorima po pitanju ukupnog zagadjenja... Dok drzavu bole patka da sredi trziste goriva pa da ne vozimo smece i mene ce da bole patka za katalizator.
Inace, ja sam izvadio oba katalizatora na jtd 8v i auto ide bolje nego sto je isao.
Inace, ja sam izvadio oba katalizatora na jtd 8v i auto ide bolje nego sto je isao.
Assumption is the mother of all fuckups
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Mislio sam na temperaturnu sondu koju je pomenuo Dusan.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
E to mislim da ima mada je ja nisam video na mojoj a 16v,verovatno skrivena ispod termicke zastite.
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Hocu da skinem prvi i drugi katalizator, pa da se ne iznenadim kad odem kod majstora
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
http://www.jtd-performance.com/en/exhau ... 1-2-detail
http://www.jtd-performance.com/en/exhau ... v-1-detail
Pretpostavljam da je u pitanju greška na Joelovom sajtu, jer moj prednji katalizator nije imao tu sondu, što se vidi i na slici downpipe (za Euro4 JTDm 16v iz 2007.). Kod Euro4 sonda se nalazi na cevi pre DPF.
http://www.jtd-performance.com/en/exhau ... v-1-detail
Pretpostavljam da je u pitanju greška na Joelovom sajtu, jer moj prednji katalizator nije imao tu sondu, što se vidi i na slici downpipe (za Euro4 JTDm 16v iz 2007.). Kod Euro4 sonda se nalazi na cevi pre DPF.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Verovatno greska na sajtu.
Ali greska sigurno nije izvaditi katalizator
Ali greska sigurno nije izvaditi katalizator
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Autoindustrija je, pod pritiskom raznih lobija, izmislila nekoliko načina da se imitira tzv. "ekološki prihvatljivo ponašanje":
a) katalizatori
b) EGR
c) swirl flaps
d) DPF
Na žalost, svaki od ovih načina ili kvari performanse ili doprinosi povećanju troškova održavanja... ili i jedno i drugo...
a) katalizatori
b) EGR
c) swirl flaps
d) DPF
Na žalost, svaki od ovih načina ili kvari performanse ili doprinosi povećanju troškova održavanja... ili i jedno i drugo...
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Cela priča o ekologiji je nesporno lepa i korisna. Ne verujem da iko normalan može da kaže da okruženje nije važno sačuvati, iz mnogo razloga. Međutim, kada se ta ideja spusti na nivo Srbije, i ne samo Srbije...
Iz mog iskustva, cenim da sav dim, okside i čestice koji je moj jtd izbacio za 5 godina, izbaci za mesec dana jedan autobus gradskog prevoza u Bg. I nikom ništa. A od nas se očekuje da finansiramo "zaštitu životne sredine" kroz troškove ispravnih katalizatora (dpf, swirl flaps, egr i tako dalje). Pri tome, nemamo neke posebne olakšice zbog ekološke svesti i troška. Možda da smo u Švedskoj...
Kada je reč o ekološkoj mantri i saobraćaju: činjenica je da je u stvari za nešto više od 60% ukupne potrošnje energije i odgovarajućeg zagađenja odgovorno stanovanje. Saobraćaj je sledeći. A u okviru saobraćaja, pre svega avionski i komercijalni drumski. Kada se to zna, onda je nekako očigledno da je profit koji je odgovoran za većinu zagađenja skoncentrisan u malom broju ruku (novčanika), a trošak očuvanja sredine je socijalizovan, tj. prebačen na milijarde korisnika ličnih vozila.
Nevezano za to, mene interesuje da izbacim oba kata jer verujem da su nakon 12 godina i 250.000 km beskorisni za ekologiju, a za motor verovatno štetni.
Iz mog iskustva, cenim da sav dim, okside i čestice koji je moj jtd izbacio za 5 godina, izbaci za mesec dana jedan autobus gradskog prevoza u Bg. I nikom ništa. A od nas se očekuje da finansiramo "zaštitu životne sredine" kroz troškove ispravnih katalizatora (dpf, swirl flaps, egr i tako dalje). Pri tome, nemamo neke posebne olakšice zbog ekološke svesti i troška. Možda da smo u Švedskoj...
Kada je reč o ekološkoj mantri i saobraćaju: činjenica je da je u stvari za nešto više od 60% ukupne potrošnje energije i odgovarajućeg zagađenja odgovorno stanovanje. Saobraćaj je sledeći. A u okviru saobraćaja, pre svega avionski i komercijalni drumski. Kada se to zna, onda je nekako očigledno da je profit koji je odgovoran za većinu zagađenja skoncentrisan u malom broju ruku (novčanika), a trošak očuvanja sredine je socijalizovan, tj. prebačen na milijarde korisnika ličnih vozila.
Nevezano za to, mene interesuje da izbacim oba kata jer verujem da su nakon 12 godina i 250.000 km beskorisni za ekologiju, a za motor verovatno štetni.
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Ma nije to sporno, inace jedan veliki tanker koji prevozi naftu ili kontejnere i roku od 5 minuta izbaci toliko gasova koliko ti za 10 godina automobilom tako da to nije sporno da mi "mali ljudi" NISMO krivci za zagadjenje. Najzasluzniji za zagadjenje su industrije koje cak i kupuju pravo na "prljanje" zivotne sredine. Po nekim podacima koje sam citao pre par godina ceo "transport" (kopneni, plovni i vazdusni) je svega 2%-3% od ukupnog dela zagadjenja tog tipa (ugljen dioksida). Ima i mnogo gorih gasova koje ljudi ne pominju mada nema potrebe da i ovu temu pretvaramo u nesto sto nije. Vozite svesno jer danasnji automobili zagadjuju mnogo manje od onih pre 20-30 godina
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Inače, prvi katalizator na JTD i srodnim motorima ima ulogu da pospeši potpuno sagorevanje štetnih produkata u uslovima kad izduvni gasovi nemaju dovoljnu temperaturu.
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
To znaci da na radnoj temperaturi nema neki poseban smisao? Ili je ipak potrebno intenzivnije sagorevanje (zustrija voznja) da izduvni gasovi budu vise temperature?
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Loša jednačina. Temperatura izduvnih gasova nije direktno proporcionalna stilu vožnje. Katalizator radi na cirka 600°C tj to mu je radna temperatura, pre toga ne radi kako treba - ne radi "radnju" sagorevanja.
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Koja jednačina? Mene baš to interesuje, tj. pitam, od čega prvenstveno zavisi temperatura izduvnih gasova? Da li od razmenjene energije u jedinci vremena - što bi moralo biti srazmerno količini goriva sagorelog u jedinici vremena, ili od radne temperature, odnosno ukupne temperature sistema motor - izduv?
Da budem precizniji, pod "žustrija" mislim sa jačim gasom, tj. u višim obrtajima, ne na neurotični stil vožnje
Da budem precizniji, pod "žustrija" mislim sa jačim gasom, tj. u višim obrtajima, ne na neurotični stil vožnje
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
Spomenuo si jednacinu da nema ucinka na radnoj telemeraturi a ja ti kazem da to zavisi od vremenskog perioda jer katalizatoru malo vise treba da distigne svoju radnu temp. Nisam expert, mada sigurno moze da se nadje formula koju trazis
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Uklanjanje prvog katalizatora jtd 8v
A, sad vidim, bio sam neprecizan u prvom pitanju odnosi se na temperaturu izduvnih gasova, a ne temperaturu katalizatora.
Pitanje je više opšte - informativne a ne praktične važnosti, ako katalizatori već lete napolje a lete
Pitanje je više opšte - informativne a ne praktične važnosti, ako katalizatori već lete napolje a lete