Stranica 1 od 1

Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 12:18 am
od alonso
Pre par godina, nakon 147 imao sam želju da pređem na neki benzinski motor koji je pouzdan a i dovoljno jak da parira 147ici sa 1.9 jtdm 16v... Zapravo to je bio i jedino razlog zašto sam prodao 147, koju bih verovatno i dan danas vozio :D nije da nisam bio zadovoljan dizelom, ali jednostavno sam više hteo benzica, po mogućstvu koji dobro trpi plin pa i da vožnja bude jeftina...

I tako smo došli do Saaba 9-3 , koji mi se jako svideo dosta vremena pre nego što sam vozio Alfu... kada me je drugar provozao u istom modelu, vektor sa 175ks (takođe 2.0 turbo benzinac).

Kada sam kupovao alfu, tada nisam bio svestan da za "te pare" može i saab da se kupi...i to Aero model ...

Dizajn automobila mi je privlačan, lepši nego mnogi konkurenti u tim godinama, čak i kasnije... ali ne tako kao alfa... a filozofija koja me je privukla je sledeća : kvalitetan i jak turbo-benzinski motor i nešto nesvakidašnje, čega nema baš na svakom ćošku :)

Saab 9-3 druge generacije je baziran na istoj platformi kao i Vektra C, tako da dele dosta delova... Prvobitna ideja je bila da 9-3 i alfa 159 budu na istoj gm platformi, ali je na kraju odlučeno da jedino alfa ostane na toj "premijum" gm platformi, a da će saab i vektra biti na ovoj "jeftinijoj" ...

Kao što i sami znate, 1.9jtd je dostupan kod saaba ... i prava šteta što nije bilo deljenja platforme i više deljenja među motorima... tako kod saaba nema 2.4jtd , i po meni, najveća šteta je to što ovaj 2.0 turbo benzinac iz saaba nije završio u alfi 159 :cry: :cry: :cry: to bi mi sigurno bio dream car, a verovatno i ne samo meni... bukvalno ne mogu da zamislim bolju kombinaciju :(

Da se malo osvrnem na sam motor, performanse i neke zanimljivosti o samom autu, pa idu slike :arflag za mene je kod ovog auta najveći dragulj baš motor, pa ću se najviše osvnuti na njega...

- Ovo je Aero model, kao nov je koštao oko 45.000e , što je i verovatno jedan od razloga što je saab otišao u stečaj ... uvek je bio skuplji od konkurencije i često nije bio spreman na kompromise koje je GM zahtevao (čitaj probijanje budžeta) ... Recimo, Insignia je trebala da bude 9-3 treće generacije....

- Ovaj turbo benzinski motor ima 210ks i nosi oznaku B207R (R je kod aero modela, postoje E -150ks i L - 175ks i to su samo slabije varijante skoro istog motora...). Verzija sa 210ks se nalazi samo kod Aero modela, dok verzija od 175ks se nalazi u Vektri C GTS, Signumu i možda još nekim modelima ...

U suštini radi se o istom motoru, 150ks i 175ks su potpuno identični, samo postoji softverska razlika .... dok ovaj od 210ks ima veću turbinu, "veće" dizne i drugačije bregaste osovine...

Da se ljudi koji budu čitali ne bi mnogo bunili , probaću u kratkim crtama objasniti trimove / opremu kod 9-3
1. Linear - osnovni paket opreme i najslabiji motor (2.0t od 150ks - iako samm odel nosi oznaku 1.8t, ali se radi o istom motoru od 2000 kubika)
2. Vektor / Arc - uglavnom 2.0 turbo motor od 175ks, više opreme (branici, pragovi...)

3. Aero - najsnažniji 2.0 turbo motor od 210ks, spojleri, difuzor i branici... ne mora nužno biti u najjačoj opremi

Motor je izvorno gm-ov ali je saab "preradio" taj motor... (podatak sa vikipedije : The reinforcements, turbocharging, intercooling, internals, dual overhead camshaft, and such were developed by GM Powertrain Sweden (Saab Automobile Powertrain) ... svi "korisnici" ovog motora takođe koriste i saabov "operativni sistem" zvani "trionic 8".

Mislim da je u pitanju isti lanac i blok motora kao i kod opelovog 2.2 u Zafiri A, Astri G ... Takoe i 2.2jts kod Alfe 159 (setovi lanaca su isti)

Što se ostalih osobina tiče, Aero model je niži od standardnog - sportsko vešanje (niži 1cm, dvosmerni amortizeri, balans štangla, kočnice ...)

Esteski se razlikuje po zadnjem spojleru na gepeku, zadnjem braniku i difuzoru, pragovima i spojleru - lipu na prednjem braniku...

Oprema bi po pravilu trebala da bude "dobra" ali Aero ne znači i nužno sam vrh opreme... često i Vektor ima barem isto a nekada i više opreme... u principu se svodi na to šta je kupac birao... ali se zasigurno neće desiti da je neki Aero ili Vektor išao bez automatske klime, kožnih sedišta itd...

Od nekih zanimljivosti bih istakao pasivno zakretanje zadnjih točkova , tzv. " ReAxs" (pri naglom kočenju se zadnji točkovi zakreću ka unutra, a pri prolasku kroz krivinu zadnji točkovi se zakreću suprotno od upravljača)

Neke od izmena na mom su sledeće :
- eibach pro kit opruge, tako da je trenutno niži 30mm u odnosu na Aera (40mm u odnosu na standardnog 9-3)
- silikonska creva vode i vazduha od firme Maptun (inače ta firma se bavi se tuning-om saabova između ostalog, i nudi gomilu delova za saab 9-3, što originalnih, što tuning modifikacija ... poput creva, downpipe-a, interkulera, celokupnih priprema za stage 2, 3 ... )
- crna maska u braniku - "saće"
- dodatna turbo čukica sa brojevima (nekima je verovatno i poznati da na tabli već postoji fabrički "turbo" cajger...)

Prednje kočnice su ventilirajući diskovi od 314mm, koje su uglavnom standardne išle na Aero modele... Popularna je prepravka kod opelaša, da uzimaju ove kočnice... i to je deo koji ćete najteže naći kao polovan - čeljusti za 314mm :lol:

Još neke zanimljivosti o samom motoru... više puta sam pomenuo da je jako izdržljiv, a to podrazumeva podizanje snage na 250ks samo uz remap... I malo preko 300ks se može ići bez otvaranja motora, a da to i dalje bude pouzdan motor... Moj sada ima nešto više od 270.000 km pređenih i još "running like a dream" što bi rekli ;)

One dve slabije varijante motora se remapom podižu na 200ks zbog ograničenosti turbine i dizni...

A Aero sa 250ks je prava stvar :yipi: i nadam se tom poduhvatu uskoro...

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 6:06 am
od MiloshBg
Vozio se i vozio dotican primerak. Ozbiljna sprava! :)

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 6:22 am
od edin
E neka si ga konacno pretstavio, bas lepa sprava...

I da dok sam se jos trazio u automobilskom svetu, sab je definitivno bio jedna od opcija.....

Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 7:08 am
od mmario73
Čestitke, popunio si informacijama do detalja, ozbiljan automobil

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 11:03 am
od MWDP
Svaka čast, ozbiljan prevoz :) Da ga dugo i srećno voziš

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 11:24 am
od PapaSle
Vrhunski auto. Godinama zelim 93 cabrio, godinama.

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 11:47 am
od alonso14
Jako lep i elegantan auto, kao i svaki Saab. :)
Motorizacija je slag na tortu

Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 1:24 pm
od mali radojica
Svaka cast i za sam auto i za predstavljanje!

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Okt 28, 2020 2:41 pm
od sinisa
Saab je na oglasima?

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Čet Okt 29, 2020 2:33 am
od alonso
Hvala svima na lepim rečima :drink neretko novopečeni saabovci dolaze iz redova alfista (kao i ja), pa se trudim da što više približim priču drugima ... kako pozitivne stvari, tako i mane (nećete baš kod ljubitelja saab-a naleteti na iskrenost kao kod alfista, bar prema nekom mom iskustvu ... ekipa je više nalik VW taboru ... u fazonu - naši su "avioni" a sve drugo su samo kola...)
sinisa napisao:Saab je na oglasima?
Nažalost, da, zbog nekih finansija ali se nadam da će se stanje ubrzo popraviti i da će oglas završiti u -deaktiviran a ne u - prodato ;)

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Čet Okt 29, 2020 8:51 pm
od alfa156ZM
uzivao sam citajuci predstavljanje....hvala za tekst,slike i edukaciju :)

btw,auto mi je i dalje elegantan i svez,iako ga godine gaze,i ova i verzija posle 2007god su mi top

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 12:37 am
od alonso
Hvala, i ja isto mislim što se tiče "svežine" :)

ubaciću neku sliku enterijera noći, tu su mišljenja idu između dve krajnosti... ili se ljudima nenormalno sviđa, ili ne mogu da ga smisle :) mada moram priznati da sam na ove druge retko nailazio...

biće i post "pros and cons" , gdeć u probati u kratkim crtama da iznesem neke stavke, koji su moji lični ali i objektivni utisci , možda nekom nekada zatreba... ;)

inače, danas sam imao igranku.... noćas probao nešto da čačkam sa elm327 koji mi je kolega Mašinac pozajmio, i nakon igranke, zaboravim da ugasim poziciona svetla, koja su iscrpela akumulator do jutra...

Pošto sam morao krenuti, upalio sam ga na kablove al posle 2-3km sam shvatio da auto ne radi kako treba , tj "misfajeruje" u leru i na svaki malo jači gas... Nadao sam se da je samo potrebno dopuniti akumulator ali mi je bilo čudno što i u vožnji kada ima ok napon, dešava se to isto..

Dok se akumulator punio, nije me mrzelo da poskidam bobine i svećice i bacim pogled jer sam prao motorni prostor pre nedelju dana... I imao sam šta da vidim, ispod 3 bobine, bazenčić :( (moram istaći da je ovde najviše bilo zbog moje nepažnje, jer na belom poklopcu na motoru, koji zatvara bobine, postoje tri rupice gde su nekada bile montirane plinske dizne... možda se i vidi na slici.... pa sam zbog toga praktično nalio bobine i zarobio vodu, koja nikada i ne bi mogla ući da nije bilo tih rupica...

Izduvao sve prilaze cilindrima komrpesorom, osušio, dok se akumulator napunio... na kraju sve ok :D

verovatno je problem bio samo zbog vode, al se tajming poklopio da krene da zeza nakon što se ispraznio akumulator, pa je sve izgledalo kao jedan u najmanje ruku čudan problem :arflag

Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 6:27 am
od Viper
Generalno benzinski motori ne vole kupanje.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 6:32 am
od petpetrovik
Bas elegantan, steta sto nije kabriolet... :coolguy:

Meni je 9-5 slicnog godista, i dan das jedan od naj naj automobila, cak je bio i opcija pored moje 166.

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 8:25 am
od gpendula
Saab je uvek bio neka druga priča i nešto posebno. Možda i "posebnije" od Alfe. Svaka čast na izboru. :arflag :arflag :arflag

Inače, nisam znao da je bio Aero i sa 2.0. Mislio sam da su samo 2.3. Sada sam video na wiki da je to bilo u prvoj generaciji, koju je drugar nekada davno vozio. Njegova je bila 2.0 185ks i uvek sam se pitao kako ide Aero kad njegova tako ide. :gr8:

Nadam se da će se nekada vrati Saab u svom sjaju. :quadrifoglio

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 9:46 am
od Raketa
Najzalije mi je sto je saab ugasen..
E da, proveri creva oko hladnjaka i hladnjake.. Ne znam za ove al malo stariji saabovi turbo benzinci su znali da imaju problema..

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 4:00 pm
od alonso
Viper napisao:Generalno benzinski motori ne vole kupanje.
Ovde je bio splet nesrećnih okolnosti :D jer ja idem u krajnost kada je pranje u pitanju, koje opet ne radim čestu (jednom po autu da kažemo ). Skinem akumulator, motorni računar i generalno ga ne nalivam vodom.... I motor se suši onda ceo jedan dan na suncu, tako da za ovaj posao odvojim 2 dana kada mi auto nije potreban...
Ovde su me zeznule te tri rupice na poklopcu bobina koja tu ne treba ni da budu :lol: pa dok sam shvatio da je voda tu ušla i dodatno osušio taj deo, malo vode je već prošlo ...
Izgleda da bih ovde najbolje prošao da sam ga ispuškirao dok radi kako neki vole da peru :lol:
petpetrovik napisao:Bas elegantan, steta sto nije kabriolet... :coolguy:
Hvala ;) ja nisam ljubitelj modela kao mog u kabriolet varijanti, ali mi je 9-3 kabrio prve generacije bombona (do 2003. godine)
gpendula napisao:Saab je uvek bio neka druga priča i nešto posebno. Možda i "posebnije" od Alfe. Svaka čast na izboru. :arflag :arflag :arflag
Inače, nisam znao da je bio Aero i sa 2.0. Mislio sam da su samo 2.3. Sada sam video na wiki da je to bilo u prvoj generaciji, koju je drugar nekada davno vozio. Njegova je bila 2.0 185ks i uvek sam se pitao kako ide Aero kad njegova tako ide. :gr8:
Nadam se da će se nekada vrati Saab u svom sjaju. :quadrifoglio
9-3 druge generacije nema baš veze sa starim saabovima ... to je stari 9-3, tj prva generacija... recimo generacija 9-5 koja je generacijski išla sa ovim mojim, je dosta sličnija tim starijma i prvoj 9-3... i tu ima taj motor 2.3 ...
Raketa napisao:Najzalije mi je sto je saab ugasen..
E da, proveri creva oko hladnjaka i hladnjake.. Ne znam za ove al malo stariji saabovi turbo benzinci su znali da imaju problema..
A nadovezujem priču dalje na prethodni citat... To su "pravi" saabovi i imali su oni mnoge probleme pored toga hahaha
Taj prethodni 2.0 i 2.3 ... išli u prvu 9-3 i u 9-5 u više generacija... Trpeli jako puno, daleko veći potencijal za tuning od ovog kod mene... ali konstrukcijski takvi da su jako osetljivi na neredovnu promenu ulja i loše ulje... Praktično uz idealno održavanje, potrebno je čistiti karter svakih 50.000km kako motor ne bi zaribao... to im je mana ... i svaki koji se dan danas vozi , znajte da je motor sigurno rađen baš zbog ovoga... i kaseta / bobina im je stravično skupa...

zato se meni sviđa ovaj motor u drugoj generaciji 9-3... jeste, nije čistokrvni saab i ne može 400ks bez otvaranja motora, al bar nema tako neke glupa rešenja i može se voziti sa mirom u glavi ... i 99% delova ima jer su išli ia na neka druga kola...

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 4:04 pm
od alonso14
BITOG forum je pun prica o tim sludge monster starijim SAAb motorima.. Ali ono, uz 100% synth mislim da to danas ne bi bilo moguce.

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Pet Okt 30, 2020 6:04 pm
od alonso
To danas izgleda ovako ... generalnu uradiš ti ili je uradio onaj pre tebe, od tada se sipa samo full sintetika i dodatno karter skida i čisti na 50ak hiljada km...

Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Uto Nov 03, 2020 9:30 pm
od milosabs
ozbiljan auto, vozio sam vektru, 159-ku i saab-a, 159-ka je ispred svih, vektra i saab nigde veze a sve u korist Saab-a. Porediti Saab-a i Vectru je ko Mercedes i Bmw, pa ko sta voli.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Čet Feb 11, 2021 5:33 pm
od alonso
Malo čačkanja oko izduva i igranja sa Pops and Bangs :D :arflag

Skinut zadnji lonac i nastavljena cev sa srednjeg, fi60

Ostalo je da skratim cev i stavim ukras, premestio bih samo onaj fabrički sa zadnjeg lonca


Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Sre Maj 03, 2023 7:54 am
od Aero Saab
Slika

2.0 T Aero Hirsch 250ks
brm brm :)

Re: Saab 9-3 2.0T Aero

Poslato: Čet Maj 04, 2023 9:04 pm
od edin
Na slici deluje em lepo, em, kao drugi auto, slobodno otvori svoju temu tretsavi se, a i mezimca (posto je saab u pitanju, alfe su mezimice :lol: )