Saab 9-3 2.0T Aero
Poslato: Sre Okt 28, 2020 12:18 am
Pre par godina, nakon 147 imao sam želju da pređem na neki benzinski motor koji je pouzdan a i dovoljno jak da parira 147ici sa 1.9 jtdm 16v... Zapravo to je bio i jedino razlog zašto sam prodao 147, koju bih verovatno i dan danas vozio nije da nisam bio zadovoljan dizelom, ali jednostavno sam više hteo benzica, po mogućstvu koji dobro trpi plin pa i da vožnja bude jeftina...
I tako smo došli do Saaba 9-3 , koji mi se jako svideo dosta vremena pre nego što sam vozio Alfu... kada me je drugar provozao u istom modelu, vektor sa 175ks (takođe 2.0 turbo benzinac).
Kada sam kupovao alfu, tada nisam bio svestan da za "te pare" može i saab da se kupi...i to Aero model ...
Dizajn automobila mi je privlačan, lepši nego mnogi konkurenti u tim godinama, čak i kasnije... ali ne tako kao alfa... a filozofija koja me je privukla je sledeća : kvalitetan i jak turbo-benzinski motor i nešto nesvakidašnje, čega nema baš na svakom ćošku
Saab 9-3 druge generacije je baziran na istoj platformi kao i Vektra C, tako da dele dosta delova... Prvobitna ideja je bila da 9-3 i alfa 159 budu na istoj gm platformi, ali je na kraju odlučeno da jedino alfa ostane na toj "premijum" gm platformi, a da će saab i vektra biti na ovoj "jeftinijoj" ...
Kao što i sami znate, 1.9jtd je dostupan kod saaba ... i prava šteta što nije bilo deljenja platforme i više deljenja među motorima... tako kod saaba nema 2.4jtd , i po meni, najveća šteta je to što ovaj 2.0 turbo benzinac iz saaba nije završio u alfi 159 to bi mi sigurno bio dream car, a verovatno i ne samo meni... bukvalno ne mogu da zamislim bolju kombinaciju
Da se malo osvrnem na sam motor, performanse i neke zanimljivosti o samom autu, pa idu slike za mene je kod ovog auta najveći dragulj baš motor, pa ću se najviše osvnuti na njega...
- Ovo je Aero model, kao nov je koštao oko 45.000e , što je i verovatno jedan od razloga što je saab otišao u stečaj ... uvek je bio skuplji od konkurencije i često nije bio spreman na kompromise koje je GM zahtevao (čitaj probijanje budžeta) ... Recimo, Insignia je trebala da bude 9-3 treće generacije....
- Ovaj turbo benzinski motor ima 210ks i nosi oznaku B207R (R je kod aero modela, postoje E -150ks i L - 175ks i to su samo slabije varijante skoro istog motora...). Verzija sa 210ks se nalazi samo kod Aero modela, dok verzija od 175ks se nalazi u Vektri C GTS, Signumu i možda još nekim modelima ...
U suštini radi se o istom motoru, 150ks i 175ks su potpuno identični, samo postoji softverska razlika .... dok ovaj od 210ks ima veću turbinu, "veće" dizne i drugačije bregaste osovine...
Da se ljudi koji budu čitali ne bi mnogo bunili , probaću u kratkim crtama objasniti trimove / opremu kod 9-3
1. Linear - osnovni paket opreme i najslabiji motor (2.0t od 150ks - iako samm odel nosi oznaku 1.8t, ali se radi o istom motoru od 2000 kubika)
2. Vektor / Arc - uglavnom 2.0 turbo motor od 175ks, više opreme (branici, pragovi...)
3. Aero - najsnažniji 2.0 turbo motor od 210ks, spojleri, difuzor i branici... ne mora nužno biti u najjačoj opremi
Motor je izvorno gm-ov ali je saab "preradio" taj motor... (podatak sa vikipedije : The reinforcements, turbocharging, intercooling, internals, dual overhead camshaft, and such were developed by GM Powertrain Sweden (Saab Automobile Powertrain) ... svi "korisnici" ovog motora takođe koriste i saabov "operativni sistem" zvani "trionic 8".
Mislim da je u pitanju isti lanac i blok motora kao i kod opelovog 2.2 u Zafiri A, Astri G ... Takoe i 2.2jts kod Alfe 159 (setovi lanaca su isti)
Što se ostalih osobina tiče, Aero model je niži od standardnog - sportsko vešanje (niži 1cm, dvosmerni amortizeri, balans štangla, kočnice ...)
Esteski se razlikuje po zadnjem spojleru na gepeku, zadnjem braniku i difuzoru, pragovima i spojleru - lipu na prednjem braniku...
Oprema bi po pravilu trebala da bude "dobra" ali Aero ne znači i nužno sam vrh opreme... često i Vektor ima barem isto a nekada i više opreme... u principu se svodi na to šta je kupac birao... ali se zasigurno neće desiti da je neki Aero ili Vektor išao bez automatske klime, kožnih sedišta itd...
Od nekih zanimljivosti bih istakao pasivno zakretanje zadnjih točkova , tzv. " ReAxs" (pri naglom kočenju se zadnji točkovi zakreću ka unutra, a pri prolasku kroz krivinu zadnji točkovi se zakreću suprotno od upravljača)
Neke od izmena na mom su sledeće :
- eibach pro kit opruge, tako da je trenutno niži 30mm u odnosu na Aera (40mm u odnosu na standardnog 9-3)
- silikonska creva vode i vazduha od firme Maptun (inače ta firma se bavi se tuning-om saabova između ostalog, i nudi gomilu delova za saab 9-3, što originalnih, što tuning modifikacija ... poput creva, downpipe-a, interkulera, celokupnih priprema za stage 2, 3 ... )
- crna maska u braniku - "saće"
- dodatna turbo čukica sa brojevima (nekima je verovatno i poznati da na tabli već postoji fabrički "turbo" cajger...)
Prednje kočnice su ventilirajući diskovi od 314mm, koje su uglavnom standardne išle na Aero modele... Popularna je prepravka kod opelaša, da uzimaju ove kočnice... i to je deo koji ćete najteže naći kao polovan - čeljusti za 314mm
Još neke zanimljivosti o samom motoru... više puta sam pomenuo da je jako izdržljiv, a to podrazumeva podizanje snage na 250ks samo uz remap... I malo preko 300ks se može ići bez otvaranja motora, a da to i dalje bude pouzdan motor... Moj sada ima nešto više od 270.000 km pređenih i još "running like a dream" što bi rekli
One dve slabije varijante motora se remapom podižu na 200ks zbog ograničenosti turbine i dizni...
A Aero sa 250ks je prava stvar i nadam se tom poduhvatu uskoro...
I tako smo došli do Saaba 9-3 , koji mi se jako svideo dosta vremena pre nego što sam vozio Alfu... kada me je drugar provozao u istom modelu, vektor sa 175ks (takođe 2.0 turbo benzinac).
Kada sam kupovao alfu, tada nisam bio svestan da za "te pare" može i saab da se kupi...i to Aero model ...
Dizajn automobila mi je privlačan, lepši nego mnogi konkurenti u tim godinama, čak i kasnije... ali ne tako kao alfa... a filozofija koja me je privukla je sledeća : kvalitetan i jak turbo-benzinski motor i nešto nesvakidašnje, čega nema baš na svakom ćošku
Saab 9-3 druge generacije je baziran na istoj platformi kao i Vektra C, tako da dele dosta delova... Prvobitna ideja je bila da 9-3 i alfa 159 budu na istoj gm platformi, ali je na kraju odlučeno da jedino alfa ostane na toj "premijum" gm platformi, a da će saab i vektra biti na ovoj "jeftinijoj" ...
Kao što i sami znate, 1.9jtd je dostupan kod saaba ... i prava šteta što nije bilo deljenja platforme i više deljenja među motorima... tako kod saaba nema 2.4jtd , i po meni, najveća šteta je to što ovaj 2.0 turbo benzinac iz saaba nije završio u alfi 159 to bi mi sigurno bio dream car, a verovatno i ne samo meni... bukvalno ne mogu da zamislim bolju kombinaciju
Da se malo osvrnem na sam motor, performanse i neke zanimljivosti o samom autu, pa idu slike za mene je kod ovog auta najveći dragulj baš motor, pa ću se najviše osvnuti na njega...
- Ovo je Aero model, kao nov je koštao oko 45.000e , što je i verovatno jedan od razloga što je saab otišao u stečaj ... uvek je bio skuplji od konkurencije i često nije bio spreman na kompromise koje je GM zahtevao (čitaj probijanje budžeta) ... Recimo, Insignia je trebala da bude 9-3 treće generacije....
- Ovaj turbo benzinski motor ima 210ks i nosi oznaku B207R (R je kod aero modela, postoje E -150ks i L - 175ks i to su samo slabije varijante skoro istog motora...). Verzija sa 210ks se nalazi samo kod Aero modela, dok verzija od 175ks se nalazi u Vektri C GTS, Signumu i možda još nekim modelima ...
U suštini radi se o istom motoru, 150ks i 175ks su potpuno identični, samo postoji softverska razlika .... dok ovaj od 210ks ima veću turbinu, "veće" dizne i drugačije bregaste osovine...
Da se ljudi koji budu čitali ne bi mnogo bunili , probaću u kratkim crtama objasniti trimove / opremu kod 9-3
1. Linear - osnovni paket opreme i najslabiji motor (2.0t od 150ks - iako samm odel nosi oznaku 1.8t, ali se radi o istom motoru od 2000 kubika)
2. Vektor / Arc - uglavnom 2.0 turbo motor od 175ks, više opreme (branici, pragovi...)
3. Aero - najsnažniji 2.0 turbo motor od 210ks, spojleri, difuzor i branici... ne mora nužno biti u najjačoj opremi
Motor je izvorno gm-ov ali je saab "preradio" taj motor... (podatak sa vikipedije : The reinforcements, turbocharging, intercooling, internals, dual overhead camshaft, and such were developed by GM Powertrain Sweden (Saab Automobile Powertrain) ... svi "korisnici" ovog motora takođe koriste i saabov "operativni sistem" zvani "trionic 8".
Mislim da je u pitanju isti lanac i blok motora kao i kod opelovog 2.2 u Zafiri A, Astri G ... Takoe i 2.2jts kod Alfe 159 (setovi lanaca su isti)
Što se ostalih osobina tiče, Aero model je niži od standardnog - sportsko vešanje (niži 1cm, dvosmerni amortizeri, balans štangla, kočnice ...)
Esteski se razlikuje po zadnjem spojleru na gepeku, zadnjem braniku i difuzoru, pragovima i spojleru - lipu na prednjem braniku...
Oprema bi po pravilu trebala da bude "dobra" ali Aero ne znači i nužno sam vrh opreme... često i Vektor ima barem isto a nekada i više opreme... u principu se svodi na to šta je kupac birao... ali se zasigurno neće desiti da je neki Aero ili Vektor išao bez automatske klime, kožnih sedišta itd...
Od nekih zanimljivosti bih istakao pasivno zakretanje zadnjih točkova , tzv. " ReAxs" (pri naglom kočenju se zadnji točkovi zakreću ka unutra, a pri prolasku kroz krivinu zadnji točkovi se zakreću suprotno od upravljača)
Neke od izmena na mom su sledeće :
- eibach pro kit opruge, tako da je trenutno niži 30mm u odnosu na Aera (40mm u odnosu na standardnog 9-3)
- silikonska creva vode i vazduha od firme Maptun (inače ta firma se bavi se tuning-om saabova između ostalog, i nudi gomilu delova za saab 9-3, što originalnih, što tuning modifikacija ... poput creva, downpipe-a, interkulera, celokupnih priprema za stage 2, 3 ... )
- crna maska u braniku - "saće"
- dodatna turbo čukica sa brojevima (nekima je verovatno i poznati da na tabli već postoji fabrički "turbo" cajger...)
Prednje kočnice su ventilirajući diskovi od 314mm, koje su uglavnom standardne išle na Aero modele... Popularna je prepravka kod opelaša, da uzimaju ove kočnice... i to je deo koji ćete najteže naći kao polovan - čeljusti za 314mm
Još neke zanimljivosti o samom motoru... više puta sam pomenuo da je jako izdržljiv, a to podrazumeva podizanje snage na 250ks samo uz remap... I malo preko 300ks se može ići bez otvaranja motora, a da to i dalje bude pouzdan motor... Moj sada ima nešto više od 270.000 km pređenih i još "running like a dream" što bi rekli
One dve slabije varijante motora se remapom podižu na 200ks zbog ograničenosti turbine i dizni...
A Aero sa 250ks je prava stvar i nadam se tom poduhvatu uskoro...