Upgrade izduva...

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
wanja156
Garaža: 1999. 156 1.6 ts
Lokacija: Beograd
Postovi: 106
Pridružio se: Čet Sep 02, 2010 10:57 am

Re: Upgrade izduva...

Sre Dec 28, 2011 12:24 pm

Pittatore napisao:Takozvani EXUP Sistem ;)
E baš to! :thumbsup:
Ja nisam mogao da se setim pa nisam hteo da lupim. :drink
ALFA ROMEO: Without heart we would be mere machines
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Dec 30, 2011 8:13 am

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Upgrade izduva...

Čet Jan 05, 2012 11:12 pm

ne mogu sad da nadjem ko je pitao za remus auspuh

... re=related

... re=related
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Upgrade izduva...

Uto Apr 24, 2012 9:32 pm

@ljube
malo sam se kasno ukljucio u temun ali zanima me onaj ventil koji je na slikam lupin GTI, u kratkim crtama cemu tacno sluzi, mislim da sam slusao o tome i gde i kako, i da li moze a se instalira na 156 2.0 TS, i ima li svrhe.
Hvala unapred svima koji nesto vise znaju :wave:
:arflag :arflag :arflag
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 7:39 am

to je da kad hoces da se vozas,zatvoris klapnu i on samo susti radi kao duh,a kad hoces da divljas onda se otvori klapna i duva kroz slobodnu cev i naravno ide bolje u obrtajima jer nema sta da ga prigusuje

kod nas to jedino radi Pirke,zvao sma ga pre neki dan i za 75-icu bi lonac sa klapnom bio oko 100e

ja pravio nesto experimentalno i sve radi al ne menja zvuk,jos sam provukao i instalaciju za motoric centralne i prekidac otvori-zatvori
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 8:09 am

Na atmo motoru ova inovacija će proizvesti loš učinak za snagu a možda dobar za zvuk.
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4132
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 8:35 am

ne znam za ovaj sistem u loncu ali na motociklima se nešto slično koristi već 23 godine. ventil se nalazi na mestu gde se grane spajaj u jednu cev, a pre lonca. ima step motor koji je povezan na cdi i u zavisnosti od broja obrtaja step motor otvara ventil. cilj: povećanje obrtnog momenta na niskim i srednjim obrtajima. ja sam probao vez tog ventila i razlika je ogromna.

verujem da kad bi neko hteo ozbilno da se time pozabavi mogao bi da napravi sistem koji bi radio i na kolima.
speedhunter
Garaža: 155 Q4
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 134
Pridružio se: Ned Okt 24, 2010 12:27 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 9:02 am

Na motociklima je druga prica potpuno,samo yamahin exup radi ubrzavanje iduvnih gasova tj poboljsavanje obrtnog momenta na manjim obrtajima,suzuki i honda imaju klapnu ali na kraju auspuha i sluzi samo da smanji buku...
ovakav sistem sa lonceo i nekaom baypass cevi ima ferarri f430 npr,samo zbog buke...
But once you get locked in to a serious drug collection,
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 9:05 am

Hvala svima na savetima, pozz
Je li ima neki kontakat za tog Pirketa, moze i na PM
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
sibin
Garaža: 5,4L
Lokacija: bgd
Postovi: 1656
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 1:12 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 9:08 am

koliko se ja razumem u materiju atmo motri dobijaju uglavnom zvuk. ja imam remus i cak bih rekao (subjektivan osecaj) da slabije vuce na nizim obrtajima nego ranije. jedino sto se dere pa se covek lako prevari da vozi nesto sa barem duplo vecim motorom. najveci dobitci su na turbo benzincima i onima koji trose raletov plin :D
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4132
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 9:14 am

da, moja priča se odnosi na yamahu i 5-ventilske motore. kad su novi motori u pitanju celu priču komplikuju razne norme o izduvnim gasovima i buci. ali stvar je da taj koncept daje rezultate ako se uradi kako treba.
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 9:20 am

Subjektivan osećaj ti je pravi, ne varaš se samo bez dina to ćeš teško dokazati nekom ko je platio mnogo para da mu sad auto ide gore a ide, samo se dere za sve pare.

Pravilo broj jedna i nema dva, ako se radi zadnja strana mora se raditi i prednja strana inače je kontra efekat.

Turbina je već prepreka za motor i tu je konstantna, sve iza nje je smetnja i odmaže, zato tu pomaže ako nema ništa samo cevka.
Uprošteno, Atmo ima pritisak u izduvu koji odgovara potpritisku u usisu, to su timovi stručnajka pokušali da dovedu u najbolju meru a onda dodje neko i napravi cevku od izduva i slejbe ceo tim...

@Mali Radojica
To za motor je opet ceo tim proračunvao i 99% sam siguran da ima promenu usisa kad to uradi ili promenu bregaste. I to radi u odredjenom režimu rada motora kad je korisno.
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4132
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 9:43 am

Dora napisao: @Mali Radojica
To za motor je opet ceo tim proračunvao i 99% sam siguran da ima promenu usisa kad to uradi ili promenu bregaste. I to radi u odredjenom režimu rada motora kad je korisno.
nema ništa na usisu ili bregastim, to su konstante kod npr mog motora gde je to prvi put napravljeno, ima samo air box koji uvek obezbeđuje dovoljnu količinu vazduha. na primer kod novvijih R6 na usisu su levkovi promenjive dužine isto od zavisnosti od obrtaja, niži obrtaji - duži usisni levkovi i obrnuto jer je taj motor mrtav ispod 10000 obrtaja. naravno potpuno si u pravu da je sve to usklađeno i projektovano da zajedno radi. kad se nešto naknadno stavlja onda je to sve druga priča, i daleko je od toga "samo ubaciš klapnu - zadnji lonac - k&n ili bilo šta drugo" i odmah si dobio xy konja.

ali da ne teroretišem više i idem u off šta bi bilo kad bi bilo. :D
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 5:50 pm

edin napisao:Hvala svima na savetima, pozz
Je li ima neki kontakat za tog Pirketa, moze i na PM
ma samo kucas pirke auspusi i naci ces sve podatke sto te interesuju
ko na nas krene iz mesta je naje&o
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Upgrade izduva...

Pet Apr 27, 2012 7:03 pm

Bolje uloziti taj novac u nesto realno nego li u nekakvu klapnu koja ce prdeti po putu... :)
testera
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 170 CV berlina
Lokacija: bg
Lokacija: Beograd
Postovi: 205
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 8:37 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 5:06 pm

Da priiupitam ovde :)

Alfa 159 2.0 jtdm, zadnji lonac je pri kraju, odnosno spoljni lim je ododzdo propao, unutrašnji čini mi se da drži još uvek. Hoću da ga menjam, zvao sve moguće i niko nema original ili neku zamenu baš za taj model i motor. Kod pirketa našao polovan sa Alfe 1,9, kaže u odličnom stanju, Ljuba kaže da navratim i pogledamo da pokuša nešto da se ubaci, ali kataloški ga ne radi niko. Razmišljao sam i da ubacim dva lonca nazad od 159 2.4, bilo bi u svakom slučaju lepše, ali i skuplje i nisam siguran kako bi se odrazilo na performanse.
Alfa ima DPF(najverovatnije će da se skida) koji je kod motora i do zadnjeg lonca više ništa. Želim da zadržim prigušenje koje sada ima.

Ako već moram da menjam šta da stavim i ko to radi u Beogradu. Na šta obratiti pažnju, ne želim da zviždi, ne želim sportski, samo da obavlja funkciju, ne guši više nego što treba i eventualno neki lep završetak. :)

@Kilson

U nekoj temi sam video da tvoj drugar radi jako lepe lonce, interesuje me da li bi to pilo vodu kod ovog motora i da li je još uvek aktuelno?

Hvala
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 6:09 pm

Može da se otvori stari, iskopira kao "template", pa napravi novi po uzoru na njega, što će verovatno da bude povoljnije i lepše nego novi:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -JTDM.html

Inače, dva lonca prigušuju više... i zvuk i protok...
Alfa je stil... ostalo je status...
testera
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 170 CV berlina
Lokacija: bg
Lokacija: Beograd
Postovi: 205
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 8:37 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 7:11 pm

Povoljnije sigurno, 200+ evra za lonac. Dođe vreme da i auspuh gledaš kada kupuješ auto. :)
Pravu kopiju teško da može neko da uradi jer je ovakvog oblika, ali otići ću kod Ljube, on je jedini izrazio spremnost da pogleda šta može da se uradi. Ovaj od 1.9 na oko se dosta razlikuje, verujem da i unutra ima dosta razlike.
Znači 2.4 varijanta otpada, nju sam imao oba lonca sa montažom za ove novce koliko košta original.
Hvala Dušane

Nije mi jasno kako je samo propao taj lonac, auto je kraj 2009, originalnih 90.000km, ceo trap bez korozije i u originalu, čak ni cevi auspuha nisu loše, samo lonac propast, velika rupa na dnu...
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 7:14 pm

Moguće da ga je tresnula neka kamendžura i napravila oštećenje, a posle je so i vlaga odradila svoje.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 7:31 pm

Utešno (za one koji ne vole buku) je da se turbo-dizel ne čuje mnogo glasno, čak i bez zadnjeg lonca. Prošle godine je zadnji lonac (na bivšoj 147ci, protočni, made by Bata SA, 2008) zamenjen prohromskim, pa se, zbog zauzetosti majstora, vozilo dan-dva bez ikakvog lonca. Razlika - skoro nikakva.
Naravno, fabrički zadnji lonac ima bitnu ulogu u smanjenju niskofrekventne buke, pa nije realno poređenje sa bilo kojim protočnim.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Alex V6
Garaža: V6 inside
Lokacija: Srbija
Postovi: 773
Pridružio se: Ned Sep 11, 2011 11:23 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 7:54 pm

Dizelu je bitan protok, sto manje prepreka - to bolje.
Stavi 2.4 lonce i uzivaj. Lepse ce da izgleda, a nikave razlike u zvuku nece biti. Dva odvojena lonca samo imaju bolji protok nego jedan.
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 8:15 pm

testera napisao: Nije mi jasno kako je samo propao taj lonac, auto je kraj 2009, originalnih 90.000km, ceo trap bez korozije i u originalu, čak ni cevi auspuha nisu loše, samo lonac propast, velika rupa na dnu...
Najverovatnije je da je bio u dodiru sa travom.Par meseci ako se parkira na terenu gde ima makar malo trave i ako trava dodiruje lonac,ima da ode kao da je od keksa.
Meni se to desilo na 145-ci.Kada sam je kupio,lonac mi je bio kao nov.Ispred garaze imam betonski parking,ali u sredini ima travnati deo (na slici).Kada sam provalio da treba cesce da sisam travu,vec je bilo kasno...


Slika
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 11:08 pm

alex v6 napisao:Dizelu je bitan protok, sto manje prepreka - to bolje.
Turbo (benzin/dizel) zahteva što protočniji izduv posle turbine...
alex v6 napisao:... Dva odvojena lonca samo imaju bolji protok nego jedan.
Da, ako je u loncima samo prava neperforirana cev, što verovatno nije slučaj ni kod jednog izduva ili ako je račvanje odmah posle izlaza iz turbine, što očigledno nije slučaj kod 159 2.4 JTDm 20v:
Slika

A lepše jeste...
Slika
Poslednja izmena od dusanGT u Pon Feb 17, 2014 11:45 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Alex V6
Garaža: V6 inside
Lokacija: Srbija
Postovi: 773
Pridružio se: Ned Sep 11, 2011 11:23 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 11:45 pm

Cak i da ovi lonci pojedinacno imaju manji protok, ipak on ukupno mora biti veci nego jedan lonac na 2.0. Nije moguce da 25% veci motor ima manji protok i bespotrebno je o tome diskutovati.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Upgrade izduva...

Pon Feb 17, 2014 11:58 pm

Ako na kraj jedne cevi se stavi dve, pet ili deset slavina, sudoper će se napuniti za isto vreme, nema magije... 25% veći motor sigurno ima potrebu za većim protokom na izduvu, ali to ne znači da su dva lonca protočnija od jednog (osim ako lonci nisu onakvi kakve sam opisao: jedna prava i kratka cev bez perforacije ;) ). Veća protočnost se postiže celim izduvom...

Inače se slažem da ne treba previše diskutovati...
Alfa je stil... ostalo je status...

Povratak na “Squadra Corse”