Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Ocigledno da su gume/tockovi sada u debalansu i da vulkanizer nije uradio optimizaciju kako treba. Jesi li proverio poluosovine?
Light is Right
- milosnbgd
- Drug Član
- Garaža: c204, SLK
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Ovo sam ji a hteo da napisem, proveri poluosovine, jbt promenio si 50 setova i dalje trese nerealno je da je do tockova
ALFAFORZAITALIA
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Promenio sam tacno 21 pneumatik (taj 1 nije rezervni) i 12 felni
Proverene poluosovine, a trese i kad izbacim iz brzine, tako da ne verujem da je do njih...
Proverene poluosovine, a trese i kad izbacim iz brzine, tako da ne verujem da je do njih...
- mmario73
- Uprava ARCS
- Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB - Lokacija: Čoka - Senta
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Jbt citam i ne verujem, ja imam zimuse riken na varenim 17-kama i nista ne trese od nule do 200..
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Proveri amortizere, solje amortizera, ponovo optika kod drugog majstora
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Ne mislim da to ima veze ikakve...
Sutra cu verovatno montirati letnje 17' Falken, pa cu probati s njima...
Sutra cu verovatno montirati letnje 17' Falken, pa cu probati s njima...
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Izvrteo si 20 setova točkova i ništa, teško da će taj jedan set biti dobar a ostalih 20 loši.
Ja bih ipak problem potražio u amortizerima.
Ja bih ipak problem potražio u amortizerima.
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Par pitanja od nekog ko nema skoro nikakvo iskustvo o temi:
Volan podrhtava - a auto samo pomalo trese. To ukazuje na šetnju levo - desno, dakle aksijalne sile a ne radijalne što je obično slučaj sa lošim balansom? Krive felne i/ili gume? Takođe, skoro gledah u nekoj stranoj emisiji da čovek posebno balansira spoljašnju i unutrašnju stranu točka što je bilo otkrovenje za mene ali dosta logično. Radilo se, doduše, o nekom veoma brzom autu.
A malo drugačiji pristup, Šta je sve uključeno od mehanike u prenos sile od volana do točka (i nazad preko serva)? Letva volana, servo, senzor volana...? Jel može nešto od toga da pravi problem?
Opet kažem, samo pitam, nije da nešto stvarno znam.
Volan podrhtava - a auto samo pomalo trese. To ukazuje na šetnju levo - desno, dakle aksijalne sile a ne radijalne što je obično slučaj sa lošim balansom? Krive felne i/ili gume? Takođe, skoro gledah u nekoj stranoj emisiji da čovek posebno balansira spoljašnju i unutrašnju stranu točka što je bilo otkrovenje za mene ali dosta logično. Radilo se, doduše, o nekom veoma brzom autu.
A malo drugačiji pristup, Šta je sve uključeno od mehanike u prenos sile od volana do točka (i nazad preko serva)? Letva volana, servo, senzor volana...? Jel može nešto od toga da pravi problem?
Opet kažem, samo pitam, nije da nešto stvarno znam.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
[quote=Macola]
Takođe, skoro gledah u nekoj stranoj emisiji da čovek posebno balansira spoljašnju i unutrašnju stranu točka što je bilo otkrovenje za mene ali dosta logično
[/quote]
Ovo se uvek radi, pogotovo ako su alu felne u pitanju
Takođe, skoro gledah u nekoj stranoj emisiji da čovek posebno balansira spoljašnju i unutrašnju stranu točka što je bilo otkrovenje za mene ali dosta logično
[/quote]
Ovo se uvek radi, pogotovo ako su alu felne u pitanju
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Evo napravili smo danas mali progres, mada, mozda sam mogao i bolje. Otisao sam u Coning, poneo dve letnje Falken 17', montirao na prednje gume (koje je juce razdesio onaj vulkanizer), otisao da napravim krug. Skoroo da je potpuno nestalo tresenje. I dalje ga je bilo, ali bas minimalno, sto sam pripisivao zadnjim gumama, jer njih nisam promenio. Zasto? Pa zato da manje platim, a generalno mnogo mnogo manje uticu, mada mogu i one da zatreskaju. Posle voznje se vracam, montiramo opet zimske BF goodrich 17' i pri prvoj proveri, Hunter izbaci sile voznje 8kg, sto je tacno za 1kg u zutom (do 7 kg je zeleno). Skidamo opet gumu, rotiramo je, vracamo na Hunter - 1.5 kg (sile voznje, odn "road force"). Druga je iz prvog pokusaja izbacila 2 kg sile voznje. Balansiramo obe, vratimo napred, opet napravim krug i sad je dosta bolje nego sto je bilo pocetno stanje, ali i dalje malo treska, odnosno i dalje malko gore nego sa letnjima. Ono od juce ni ne racunam u poredjenju, jer je to potpuni raspad.
Sad treska malo oko 135-140 km/h, i pre i posle nema nista, a i u tom regionu, onako, bas zavisi od asfalta, vetra, podzemnih voda, horoskopa, itd. Napravio sam krug oko 15 km, sve po najnovijem asfaltu (otvoren put ove godine negde u prolece cini mi se) i u nekim delovima nije uopste treskalo, u nekim jeste ali malo.
Ovo mi je podnosljivo, mogu da vozim auto ovako, iako naravno nisam presrecan ali ocigledno moram da se pomirim sa cinjenicom da mi je to nekakva sudbina, ukoliko ne zelim dalje da se dajem u trosak. Sigurno se ovo moze isterati bas skroz do kraja, ali zaista nemam vise ni vremena, ni zivaca, a ni novaca...
Sad treska malo oko 135-140 km/h, i pre i posle nema nista, a i u tom regionu, onako, bas zavisi od asfalta, vetra, podzemnih voda, horoskopa, itd. Napravio sam krug oko 15 km, sve po najnovijem asfaltu (otvoren put ove godine negde u prolece cini mi se) i u nekim delovima nije uopste treskalo, u nekim jeste ali malo.
Ovo mi je podnosljivo, mogu da vozim auto ovako, iako naravno nisam presrecan ali ocigledno moram da se pomirim sa cinjenicom da mi je to nekakva sudbina, ukoliko ne zelim dalje da se dajem u trosak. Sigurno se ovo moze isterati bas skroz do kraja, ali zaista nemam vise ni vremena, ni zivaca, a ni novaca...
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Zaboravih da napomenem. Gume i iznutra deluju perfektno, nista se ne oseti pod prstom da je napuklo, izvitopereno ili sta god.
Voleo bih da se moze izvuci neki konkretan zakljucak iz ovog, ali izgleda da ne moze. I dalje ostaje nejasno sta se tu tacno desava sa gumom, eto jedino je jasno da je do gume, a ne felne, glavcine, itd. Ispada kao da postoji jos neki faktor u citavoj jednacini, koji ni Hunter ne ume da detektuje, a to bi bilo nekakvo namestanje, naleganje gume na felnu, ne znam ni sam. Inace svaki put kada je guma montirana, duvana je na 6 bari da se dobro razgura, pa onda izduvana na 2.3-2.4...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Voleo bih da se moze izvuci neki konkretan zakljucak iz ovog, ali izgleda da ne moze. I dalje ostaje nejasno sta se tu tacno desava sa gumom, eto jedino je jasno da je do gume, a ne felne, glavcine, itd. Ispada kao da postoji jos neki faktor u citavoj jednacini, koji ni Hunter ne ume da detektuje, a to bi bilo nekakvo namestanje, naleganje gume na felnu, ne znam ni sam. Inace svaki put kada je guma montirana, duvana je na 6 bari da se dobro razgura, pa onda izduvana na 2.3-2.4...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Meni je promaklo - koje su to zimske gume? Opste je poznato da premijum brendovi imaju bolji balans gume same po sebi, tako da iako je balans ok na masini, ne znaci da je sve u redu (manifest kao kod tebe). Recimo znam razliku Nankang vs Yokohama ili Falken vs BFGoodrich i sl. Sve gume koje podpadaju u visu klasu su uvek mnogo bolje 'out of the box'. Pritom, prica letnje vs zimske nije bas merodavna, jer uvek zimske gume proizvode vise buke/vibracija, narocito kada su nove i 'mesnate'.
Na'rani prasici i ne diraj dugmici.
Na'rani prasici i ne diraj dugmici.
Light is Right
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Slazem se, neke gume se prosto teze balansiraju, ili cak ni ne mogu u potpunosti. Kada sam kupovao gume, gledao sam da gadjam tu neku srednju/srednje-visu klasu. Letnje su mi Falken Azenis FK510 225/45 R17, dot sa kraja 2018, a kupljene su pocetkom 2019. godine. A zimske su BF Goodrich gForce Winter 2, ista dimenzija, ista prica sa dotom, samo su malo kasnije kupljene. Fazon je sto su oba kompleta guma bila dobro izbalansirana celu proslu godinu (zimske i do marta ove godine), i onda se "odjednom" razdesilo ovako...
Jedino smisleno sta mi pada na pamet, jeste da sam u nekom trenutku ostrije presao preko nekih sina, rupa, ko zna cega, i malo izvitoperio strukturu gume. To se naravno vizuelno nista ne vidi, ocekivalo bi se da Hunter prepozna, ali zbog mog horoskopa i podzemnih voda, ne uspeva, i eto sam tu gde jesam. Ali, ovo je samo pretpostavka, nemam merljivo nista da potvrdim teoriju...
Jedino smisleno sta mi pada na pamet, jeste da sam u nekom trenutku ostrije presao preko nekih sina, rupa, ko zna cega, i malo izvitoperio strukturu gume. To se naravno vizuelno nista ne vidi, ocekivalo bi se da Hunter prepozna, ali zbog mog horoskopa i podzemnih voda, ne uspeva, i eto sam tu gde jesam. Ali, ovo je samo pretpostavka, nemam merljivo nista da potvrdim teoriju...
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Iste Falken imam letnje u r19, odlicna guma. Nagradno pitanje za tebe - gume skidane sa felni pa vracane? Da li su bile skladistene bez felni ili ipak na tockovima? Ima ono jednostavno pravilo - ako su gume na felnama, mogu se stack-ovati jedna na drugu u horizontali. Ukoliko nisu, obavezno vertikalno i po mogucstvu da 'vise' bez potiska gravitacije ili da se rotiraju. Mozda u tom 'grmu lezi zec'. Ako su bile na felnama, zanemari onda taj faktor. Jedino sto moze biti jos slucaj da su lose skladistene u magacinu, pa da se degradiraju iako su svezeg DOT-a, ali to bi vec video po vizuelnim promenama...
Jos jedan quick tip - nemoj jahati gume sa skidanjem i stavljanjem, ukoliko si naravno sada zadovoljan u dovoljnoj meri. Svako skidanje i stavljanje gume na felnu je stres i razvlacenje strukture gume. To sto moze, ne znaci da treba, naravno. Nego je kod nas populano da se izvlaci dusa svemu i svacemu, pa vulkanizeri to 'zdravo za gotovo' prihvataju i rade za novac, na kraju krajeva, pa ne prenose kao potencijalni problem. Ovo verujem da znas, ali vise da ostane kao legacy za temu.
Jos jedan quick tip - nemoj jahati gume sa skidanjem i stavljanjem, ukoliko si naravno sada zadovoljan u dovoljnoj meri. Svako skidanje i stavljanje gume na felnu je stres i razvlacenje strukture gume. To sto moze, ne znaci da treba, naravno. Nego je kod nas populano da se izvlaci dusa svemu i svacemu, pa vulkanizeri to 'zdravo za gotovo' prihvataju i rade za novac, na kraju krajeva, pa ne prenose kao potencijalni problem. Ovo verujem da znas, ali vise da ostane kao legacy za temu.
Light is Right
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Pa da, i ja sam prezadovoljan Falkenom, ona i ne trese sada
Hm, pa tokom leta su bile skladistene bez felni, horizontalno (kako ne treba), ali nisu bile stackovane, nego svaka zasebno. Da ne objasnjavam sad zasto je to bas tako moralo, veoma specificna prostorna ogranicenja. Sto se tice skidanja i stavljanja, svakako gledam da to radim minimalno, tako sam i zamislio svoj komplet tockova kojeg sam letos upotpunio : zimi 17' bf goodrich, leti 18' pireli p7, ali dosadasnje promene su sve bile neizbezne, pogotovo dok nisam kupio 18'...
Ali, eto, sasvim je moguce da je to sve pomalo uticalo na neku deformaciju gume (skladistenje, skidanje/stavljanje)...
Hm, pa tokom leta su bile skladistene bez felni, horizontalno (kako ne treba), ali nisu bile stackovane, nego svaka zasebno. Da ne objasnjavam sad zasto je to bas tako moralo, veoma specificna prostorna ogranicenja. Sto se tice skidanja i stavljanja, svakako gledam da to radim minimalno, tako sam i zamislio svoj komplet tockova kojeg sam letos upotpunio : zimi 17' bf goodrich, leti 18' pireli p7, ali dosadasnje promene su sve bile neizbezne, pogotovo dok nisam kupio 18'...
Ali, eto, sasvim je moguce da je to sve pomalo uticalo na neku deformaciju gume (skladistenje, skidanje/stavljanje)...
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
horvat napisao:
> Mantra treskavih tockova me ne napusta
>
> Jedini set koji nije nikada tresao, 17' felne i zimske gume BF Goodrich,
> nakon zamene amortizera (?!) poceo da trese volan od 130 - 150 km/h.
>
Mislio sam na ovu proveru...
> Mantra treskavih tockova me ne napusta
>
> Jedini set koji nije nikada tresao, 17' felne i zimske gume BF Goodrich,
> nakon zamene amortizera (?!) poceo da trese volan od 130 - 150 km/h.
>
Mislio sam na ovu proveru...
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Da, znam, delovalo je zaista na prvu pomisao da je to nesto povezano, jer sam tek sa zamenom amortizera poceo da primecujem, ali stvar je potpuno slucajna...
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”