Miura

Korisnikov avatar
AckeB
Drug Član
Drug Član
Garaža: -
Lokacija: Sremska Kamenica
Lokacija: Sremska Kamenica (NS)
Postovi: 1635
Pridružio se: Sre Jul 24, 2013 3:08 pm

Miura

Sub Avg 03, 2013 9:58 pm

Miura se proizvodila u intervalu od 1966. do 1972. od strane italijanskog proizvođača automobila Lamborghini i predstavljala je dvosed sa centralno postavljenim motorom. Svojevremeno, prilikom lansiranja, predstavljala je najbrži putnički automobil.

Miura je zapravo isplanirana od strane Lamborghini-jevog inženjerskog tima, koji je dizajnirao automobili u svoje slobodno vreme protivno željama osnivača kompanije Ferruccio Lamborghini-a, koji je pokazivao težnju ka proizvodnji snažnih a ipak staloženih GT automobila. Kada je šasija sa pogonskim agregatom i prenosom prikazana 1965. na sajmu automobila u Torinu i kada je prototip P400 debitovao 1966. u Ženevi, automobili je dobio zvezdani prijem od strane posetilaca sajma kao i predstavnika automobiliskih časopisa, koji su bili impresionirani kako Marcello Gandini-jevim uglađenim stajlingom, tako i revolucionarnim dizajnom.




Slika
šasija prikazana u Torinu

Predstavljajući Lamborghini-jevu perjanicu, Miura je doživela periodična unapređenja i ostala je u proizvodnji do 1972. Nije imala naslednika do pojave Countach-a 1974., usred burnih finansijskih vremena za kompaniju.


RAZVOJ

Tokom 1965., tri vodeća Lamborghini-jeva inženjera (Gian Paolo Dallara, Paolo Stanzani i Bob Wallace) uložili su svoje vreme u razvoj prototipa poznatog kao P400. Tri inženjera su predvideli putnički automobil sa trkačkim pedigreom - odnosno automobil koji je mogao da pobeđuje na trkama i bude vožen na putu od strane entuzijasta. Radili su noću na dizajnu automobila, nadajući se da će odvratiti Lamborghini-a od prvobitnog mišljenja da bi takvo vozilo bilo preskupo i da bi skrenulo kompaniju sa njenog kursa. Kad je na kraju projekat došao do Lamborghini-a, dao je odobrenje inženjerima da nastave dalje, smatrajući da je P400 potencijalna marketinška alatka ako ništa drugo.

Motor je centralno smešten i transverzalno (popreko) postavljen, što je predstavljalo otstupanje od prethodnih Lamborghini automobila. V12 je takođe bio neobičan i po tome što je bio efektno spojen sa transmisijom i diferencijalom, odražavajući nedostatak prostora u lepo obučenom dizajnu. Šasija sa agregatom i prenosom prikazana na sajmu u Torinu 1965. je dobila narudžbe od strane impresioniranih posetilaca uprkos nedostatku karoserije.

Za dizajn prototupa bio je zadužen Bertone, a sam prototip je bio završen svega par dana uoči debitovanja na sajmu u Ženevi 1966. Čudno, niko od inženjera nije pronašao vremena da proveri da li sam motor staje u prostor predviđen za njega. Odlučni da pokažu automobili, doneta je odluka da napune motorni prostor balastom (masa koja se dodaje brodu da bi se stvorilo određeno opterećenje i ravnoteža broda) i drže haubu zaključanu tokom sajma, baš kao što su to uradili tri godine ranije prilikom debitovanja modela 350GTV. Šef prodaje Sagarzi je bio prisiljen da odvrati automobilske novinare koji su hteli da vide pogonski agregat od P400. Uprkos tome, automobil je postao zvezda sajma, pretvorivši Marcello Gandini-a u zvezdu u sopstvenom pravcu.

Povoljne reakcije u Ženevi značile su da P400 kreće u proizvodnju tekuće godine, pod drugim imenom, Miura. Ime, kao i kompanijin novoformirani zaštitini znak uzeti su kao tip borbe bikova. Miura je stekla ljubitelje širom sveta među automobilskim entuzijastima kada je izabrana da bude u uvodnoj sceni filma "Dobar posao u Italiji" (The Italian job(originalna verzija iz 1969.)). U intervjuima iz tog vremena, vlasnik firme Ferruccio Lamborghini, bio je ćutljiv u vezi tačnog datuma svog rođenja,ali je naglašavao da je rođen pod znakom bika.


ISTORIJAT PROIZVODNJE

P400
Prve Miure, poznate kao P400 (od Posteriore 4 litri - nazad 4 litre), bile su pokretane Lamborghini-evim V12 motorom zapremine 3.9l korišćenim u modelu 400GT u to vreme. Postavljen isključivo transverzalno (popreko) proizvodio je 260kW (350ks). Tačno 275 P400 između 1966. i 1969. - uspeh za Lamborghini uprkos tadašnjoj jakoj ceni od 20000$ (približno 114000$ danas).

Po uzoru na Mini, motor i menjač su izliveni zajedno i imali su zajedničko podmazivanje sve do poslednjih 96 SV, koji su koristili šper diferncijal koji je zahtevao odgovarajuće ulje.

Nezvanično je objavljeno da je prvih 125 Miura izrađeno od čelika debljine 0.9mm i da su samim tim lakši od kasnijih primeraka. Sva vozila su imala čelični okvir i vrata sa aluminiumskim prednjim i zadnjim delovima karoserije.
Slika

P400S
P400S Miura, poznat i kao Miura S, predstavljen je u novembru 1968. na sajmu u Torinu gde je i originalna šasija predstavljena 3 godine ranije. Bilo je malih prepravki u odnosu na P400: dodati su podizači stakala, sjajni hrom oko prozora i farova, za 2mm veći usisne cevi, drugačiji profil bregaste osovine... Promene na motoru donele su novih 15kW (20ks). Ubačene su i novine u enterijeru a kao opcija bio je ponuđen i klima uređaj po ceni od 800$. Proizvedeno je 338 Miura P400S između decembra 1968. i marta 1971. Frank Sinatra je posedovao jedan (broj šasije #4407), kao i Miles Davis koji je imao nesreću sa Miura-om S pod uticajem kokaina pri čemu je polomio oba skočna zgloba.

Slika

P400SV
Poslednja i najpoznatija Miura, P400SV ili Miura SV, posedovala je drugi tajming otvaranja ventila kao i izmenjene karburatore. Ove izmene donele su novih 15ks povećavajući ukupnu snagu na i danas više nego respektabilnih 385ks. Poslednji, 96 SV, motori posedovali su LSD (šper) koji je zahtevao razdvojen karter. Menjač je sada posedovao spostveni sistem za podmazivanje odvojen od motora, što je omogućilo korišćenje adekvatnih tipova ulja kako za motor tako i za menjač. Ovo je takođe isključilo mogućnost da strugotine iz menjača mogu da dospeju u motor prouzrokujući oštećenja i visoke troškove.

SV je moguće razlikovati od prethodnika po nedostatku "trepavica" oko farova, proširenih zadnjih bokova da bi stali novi zadnji točkovi širine 9" (230mm) i Pirelli Cinturato gume, kao i po različitim zadnjim svetlima. Proizvedeno je 150 SV-a.

U owners manual-u se potkrala štamparska greška koja je prikazivala usisne ventile u engleskim jedinicama (u metričkom sistemu su bili tačno prikazani).
Slika

P400 Jota
1970., Lamborghini-ev razvojni vozač Bob Wallace koristio je šasiju #5084 da stvori test vozilo koje bi zadovoljavalo FIA-ine dodatne J trkačke propise. Vozilo j nazvano Miura Jota (J na Španskom). Napravljen je samo jedan primerak koji je posle skupih testiranja prodat privatnom licu. U aprili 1971. vozilo je imalo nesreću na još uvek ne otvorenoj kružnoj stazi oko grada Breše. Vozilo je potpuno izgorelo.
Slika

Slika


P400 SV/J
Kada su mušterije čule za Jotu, zahtevali su sopstvenu Jotu. Lamborghini nije mogao da opravda proizvodnju serije Jota, pa su umesto toga ponudili unapređeni SV model. Ovaj model, poznat kao SV/J, doneo j unapređenje motora, oslanjanja kao i enterijera i eksterijera.
Od pet primeraka proizvedenih od strane fabrike tri su bila proizvedena dok se Miura još proizvodila. Dve su proizvedene nove (šasije br #5090 i #5100), dok su tri konvertovane postojeće SV (#4934, #4860 i #4990). Svi ovi primerci još uvek su u funkciji. Šasija #5100 je jedini primerak koji je posedovao sistem podmazivanja sa "suvim" karterom (tačnije bez kartera) kao kod originalne Jote.
#4934 je napravljen za šaha Mohammad Reza Pahlavi-a. 1995. je prodat u Dubaiu, a 1997. ga je kupio Nicolas Cage za 490000$. Prodao ga je 2002.
Šesta Miura SV/J je napravljena u Lamborghini-evoj fabrci između 1983. i 1987. od neiskorištene Miura S šasije. Bila je napravljena za Jean Claude Mimran, jednog od braće Mirman (tadašnih vlasnika fabrike).

Neke Miure su prepravljene u SV/J od strane samostalnih garaža u Švajcarskoj, Japanu i Americi (imitirajući fabrički model).


Slika


ROADSTER
Takođe jedinstvena, Miura Roadster napravljena od strane Bertone-a kao sajamski eksponat. Zasnovana na P400, prvi put je prikazana na sajmu u Briselu. Nakon što je prikazana na par sajmova, prodata je ILRZO-u ( International Lead Zinc Research Organization) gde je pretvorena u model za prikazivanje mogućnosti primene zink aluminijuma u automobilima. Automobili je nazvan ZN75. Na još nekoliko Miura je uklonjen krov, ali ova Bertone Miura Roadster je jedina Miura sa otvorenim krovom napravljena od strane fabrike.
2006. ZN75 završava u rukama koordinatora nekretninama Adam Gordon-a. Gordon je vratio automobil u prvobitni Bertone Roadster uz pomoć Bobilff Motorcars u San Diegu. Restauriran automobil je prvi put prikazan 2008. na Pebble Beach Concours d'Elegance.
Jednistvena Miura Roadster je prikazana i na Amelia Island Concours d'Elegance u 2013.
Slika
ZN75



Slika
Miura Roadter na Amelia Island Concours d'Elegance u 2013.

P400 SVJ Spider
Ovaj takođe unikatan model Miure prikazan je 1981. na sajmu u Ženevi sa novim Lamborghin-jevim modelima, nedugo nakon što je Patrick Mimran preuzeo fabriku. Perla beli SVJ Spider je pre toga bila Miura S predstavljena 1971. na sajmu u Ženevi, rekonstruisana 1980. od strane švajcarskog uvoznika Lamborghini-ja Lambomotor AG sa SVJ delovima proizvedenim u fabrici - otuda oficijalni Bertone bedž. Automobil je bio u vlasništvu švajcarskog kolekcionara Jean Wicki-a (koji je prefarbao u srebrnu i uklonio zadnji spojer i krilo), zatim Lamborghini specialist Autodrome (Francuska) gde je i restauriran i ofarban u tradicionalnu Miura limun zelenu. Automobil je na kraju prodat pariskom kolekcionaru.

Pored privatnih modifikatora, postoje samo dve Miure sa otvorenim krovom predstavljene na međunarodnim sajmovima: Bertone Miura Roadster (1969. Brisel)i P400 SVJ Spider (1981. Ženeva).


Slika

Slika

Slika


2006. je prikazan koncept Miure koji je dizajnirao Walter de'Silva. Potvrđeno je da neće biti serijske proizvodnjee, već je koncept napravljen za obeležavanje 40-to godišnjice od predstavljanja originalne Miure 1966. u Ženevi.
Slika


SPECIFIKACIJE

Lamborghini Miura P400 P400S P400SV
Produced: 1966–69
275 built 1968–71 338 built 1971–72
150 built
Engine: 60° 12-cylinder-V engine (four-stroke), mid-mounted
Bore x Stroke: 82 mm (3.2 in) x 62 mm (2.4 in)
Displacement: 3929 cc
Max. Power @ rpm: 350 PS (260 kW; 350 hp) @ 7000 370 PS (270 kW; 360 hp) @ 7700 385 PS (283 kW; 380 hp) @ 7700
Max. Torque @ rpm: 355 N·m (262 lb·ft) @ 5000 388 N·m (286 lb·ft) @ 5500 388 N·m (286 lb·ft) @ 5500
Compression Ratio: 9.5 : 1 10.7 : 1 10.7 : 1
Fuel feed: Four Weber IDL40 3C 3bbl downdraught carburetors
Valvetrain: Two overhead camshafts per cylinder bank, chain driven, bucket tappets
Cooling: liquid
Gearbox: 5-speed-manual & rear wheel drive, ratio 4.083:1
Electrical system: 12 volt
Front suspension: Upper and lower wishbones, coil springs, stabilizing bar
Rear suspension:: Upper and lower wishbones, coil springs, stabilizing bar
Brakes: Girling disc brakes all around, hydraulically operated
Steering: Rack & pinion
Body structure: Monocoque construction
Dry weight: 1,125 kg (2,480 lb) 1,298 kg (2,860 lb) 1,298 kg (2,860 lb)
Track front/
rear: 1,400 mm (55 in) 1,400 mm (55 in) 1,400 mm (55 in) 1,400 mm (55 in) 1,400 mm (55 in) 1,540 mm (61 in)
Wheelbase: 2,500 mm (98 in)
Length: 4,360 mm (172 in)
Width: 1,760 mm (69 in) 1,760 mm (69 in) 1,780 mm (70 in)
Height: 1,060 mm (42 in)
Tyre/Tire sizes: Pirelli Cinturato72 205 VR-15 GR70 VR 15 FR70 HR 15 front, GR70 VR 15 rear
Top speed (measured): 276 km/h (171 mph)
0-60 mph (measured): 7.0 6.7 sec
Fuel Consumption (measured): 21 L/100 km (13 mpg-imp; 11 mpg-US)

Izvor informacija: wikipedia

I za kraj TG video
[youtube]Sj7GFLDhew[/youtube]

p.s. Ne zamerite na eventualnim gramatičkim, tekstualnim i li greškama u prevodu :wave:
Un amore, una vita - Alfa Romeo
Korisnikov avatar
AckeB
Drug Član
Drug Član
Garaža: -
Lokacija: Sremska Kamenica
Lokacija: Sremska Kamenica (NS)
Postovi: 1635
Pridružio se: Sre Jul 24, 2013 3:08 pm

Re: Miura

Sub Avg 03, 2013 10:01 pm

[youtube]vSj7GFLDhew[/youtube]
Un amore, una vita - Alfa Romeo

Povratak na “Lamborghini”