Turbo sporo diže pritisak nakon zamene creva interkulera

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
kodadzija
rookie
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTD 16v
Lokacija: Beograd
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Jul 08, 2016 10:39 am

Turbo sporo diže pritisak nakon zamene creva interkulera

Sre Sep 15, 2021 12:17 am

Pozdrav kolege, imam problem sa alfom 159 1.9 JTD 16v.

Problem je nastao kada je krenulo da se čuje šištanje ispod haube pri dodavanju gasa praćeno osetnim gubitkom snage. Majstor je na pregledu video bušno crevo interkulera. Poručili smo novo crevo a u međuvremenu smo zakrpili i bandažirali staro da mogu da vozim dok ne stigne novo. Auto je sa tako zakrpljenim crevom išao kao metak.

Stiglo novo crevo, zamenili smo ga i od tog trenutka turbina zviždi pri dodavanju gasa a bila je nečujna i jako sporo diže pritisak. Kada se potopi gas, turbo lag je nekih sekundu i po do dve. Gotovo neupotrebljiv u gradu. Kada nabije pritisak onda ga drži, samo je turbo lag ogroman.

Majstor je skinuo turbo i reklamirao ga servisu turba koji ga je remontovao pre pola godine. Nakon dva dana turbo se vraća iz servisa uz komentar - ispravan je i u odličnom stanju.

Montiramo turbo nazad i stavljamo to novo crevo međutim priča je i dalje ista. Turbo lag ogroman, kada se gleda na tabli u onaj cajger turbine primetna je razlika u brzini "dizanja igle" pritiska, i sve to praćeno jakim zviždanjem turbine.

S obzirom da je majstor u tom trenutku trebao da krene na godišnji odmor, ostalo je na tome da vozim tako i da se javim krajem septembra kada bude manja gužva pa da tražimo rešenje, a ja ne bih da se zezam i vozim ovako. :rolleyes:

Isporuka snage je zbog tog sporog dizanja pritiska poprilično linearna, kao atmosferski benzinci, uopšte više nema onaj udarac koji krece od 2.000 obrtaja.

Bio sam u međuvremenu u AMSS-u na valjcima da uporedim snagu sa ranijim merenjem. Maksimalna snaga je ista kao na ranijim merenjima (193ks sa mapom koju vozim vec 5 god), dok se u niskim obrtajima tačno vidi ta "rupa" gde turbo još nije stigao da digne pritisak.

Da li je moguće da je do tog novog creva? Ni meni ni majstoru to baš nema mnogo smisla.
Ništa drugo nije rađeno osim tog creva. Čak razmišljam da probam da montiram ono staro krpljeno crevo pa da uporedim.
Korisnikov avatar
mirdza
Garaža: Giulia Veloce
Mondeo EB
Lokacija: Katowice
Lokacija: PL/BL
Postovi: 687
Pridružio se: Čet Avg 20, 2009 8:02 pm

Re: Turbo sporo diže pritisak nakon zamene creva interkulera

Sre Sep 15, 2021 4:26 pm

Probaj.
Mada to mi više liči na probleme sa upravljanjem aktuatorom, pogotovo ako je snaga ostala na istom nivou.
R4T
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2450
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Turbo sporo diže pritisak nakon zamene creva interkulera

Sre Sep 15, 2021 4:59 pm

Mozes li ispratiti kako se pri davanju gasa ponasa novo crevo? Mozda je mekano i naduvava se... U tom slucaju moze gubiti snagu, tj. drugacije se ponasati.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbo sporo diže pritisak nakon zamene creva interkulera

Sre Sep 15, 2021 5:02 pm

Pogledaj vakuum ventil turbine, polugica bi trebalo da je uvucena dok radi u leru, ako nije uvucena zbog toga nemas snage na nizim obrtajima
Slika

Povratak na “Area Servizio”