Svaki put kada zamenim tockove i stavim zimske ili letnje ja moram da idem na reglazu jer auto obavezno vuce u neku stranu. Da li to moze biti do razlike u gumama? Felne su oba seta 16ice, samo jedne su fabricke giulietine a druge su neke rial, razlikuju se malo u onom ET, jedne su ET41 a druge cini mi se ET37, da li mozdazbog toga vuce? Jel imao neko slican problem? Vise mi dosadilo, svake godine 2x placam reglazu, mnogo je.
Hvala
Vuce u desno
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Vuce u desno
Jel su ti te druge rial sve 4 iste? I jos jedno pitanje, jel uvek stavljas tockove na iste pozicije ili ih rotiras?
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- MWDP
- Drug Član
- Garaža: Mercedes CLS350CDI
ex Spider 2.0 TS
ex Brera 2.4
ex 166 2.4 - Lokacija: BG
Post
Re: Vuce u desno
Meni se baš to desilo sa Minijem nedavno nakon stavljanja zimskog seta, centrirao sam trap za svaki slučaj ali trapadžija kaže da je do guma, prosto ih treba rotirati.
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Vuce u desno
Meni se cini da ovde nesto ne stima.
Tockovi ne uticu na reglazu. Ako je uredjaj pokazao da reglaza nije u merama, onda je trebas odraditi, svejedno da li na ovim ili onim tockovima. Znaci nisu ti tockovi 'krivi' sto je moras raditi dva puta godisnje (sto po meni uopste nije puno, sasvim normalno, al ajd).
A ako sa istom reglazom, sa jednim tockovima vuce u stranu, a sa drugim ne, onda je logicno razlog vucenja u stranu do tockova, odnosno do guma. Postoji opcija na Hunter balanserkama, da proveri da li gume vuku u stranu, pa da ih vulkanizer rasporedi po autu tako da se te sile medjusobno potiru, ali ne znam da li ce to biti moguce u tvom slucaju...
Tockovi ne uticu na reglazu. Ako je uredjaj pokazao da reglaza nije u merama, onda je trebas odraditi, svejedno da li na ovim ili onim tockovima. Znaci nisu ti tockovi 'krivi' sto je moras raditi dva puta godisnje (sto po meni uopste nije puno, sasvim normalno, al ajd).
A ako sa istom reglazom, sa jednim tockovima vuce u stranu, a sa drugim ne, onda je logicno razlog vucenja u stranu do tockova, odnosno do guma. Postoji opcija na Hunter balanserkama, da proveri da li gume vuku u stranu, pa da ih vulkanizer rasporedi po autu tako da se te sile medjusobno potiru, ali ne znam da li ce to biti moguce u tvom slucaju...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Vuce u desno
Opis problema je jako čudan.
Reglaža ne mora da se radi pri zameni točka, niti pri zameni gume na felni. Treba da se radi povremeno, ali nevezano za zamenu točka. Radi se i u slučaju detekcije nekog problema, što se tebi dešava, ali meni tvoj slučaj više liči da imaš neki drugi problem, koji se zamaskira kad neko cačne nešto oko trapa.
Ako postoji problem sa nekom od guma, što nije nemoguće, to takođe reglaža ne bi trebala da može da reši, operater na mašini to generički namešta, sve u zeleno. Ne zna on ništa više od tog, sem da mašinu stavi u zeleno, jer se ne razume šta koje podešavanje utiče na autu. Ja ne znam da li je ostao neko u Srbiji od majstora koji to zna, zato ih namerno i ne zovem majstorima, već operaterima.
Da li možeš da zameniš prednje točkove, levo-desno, da vidiš šta se dešava? Da li imaš onaj papir sa mašine da vidimo kako to izgleda?
Meni je Alfa uvek vukla u stranu na koju je nagnut put, a to je najčešće nadesno, sa širim letnjim točkom. Sa zimskim je išla pravo, i to je nešto sa čime sam naučio da živim dok sam je posedovao. Nisu umeli da reše, i u tom putovanju kroz razne servise sam ukapirao da ne razumeju šta piše na mašini niti malo, sem da uteraju u zeleno.
Reglaža ne mora da se radi pri zameni točka, niti pri zameni gume na felni. Treba da se radi povremeno, ali nevezano za zamenu točka. Radi se i u slučaju detekcije nekog problema, što se tebi dešava, ali meni tvoj slučaj više liči da imaš neki drugi problem, koji se zamaskira kad neko cačne nešto oko trapa.
Ako postoji problem sa nekom od guma, što nije nemoguće, to takođe reglaža ne bi trebala da može da reši, operater na mašini to generički namešta, sve u zeleno. Ne zna on ništa više od tog, sem da mašinu stavi u zeleno, jer se ne razume šta koje podešavanje utiče na autu. Ja ne znam da li je ostao neko u Srbiji od majstora koji to zna, zato ih namerno i ne zovem majstorima, već operaterima.
Da li možeš da zameniš prednje točkove, levo-desno, da vidiš šta se dešava? Da li imaš onaj papir sa mašine da vidimo kako to izgleda?
Meni je Alfa uvek vukla u stranu na koju je nagnut put, a to je najčešće nadesno, sa širim letnjim točkom. Sa zimskim je išla pravo, i to je nešto sa čime sam naučio da živim dok sam je posedovao. Nisu umeli da reše, i u tom putovanju kroz razne servise sam ukapirao da ne razumeju šta piše na mašini niti malo, sem da uteraju u zeleno.
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Vuce u desno
Viktor, AP sport(ProSport) Voždovac. On zna šta znači 'zeleno' i voli da se igra sa fantomskim problemima guma i sl. kao što je ovde slučaj.
Light is Right
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Vuce u desno
Aman pustite Viktora na miru, nek odmori malo
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Vuce u desno
Posto sam imao slicnu sitvaciju da probam pomoci.
Zameni sad mesta prednjim tockovima , ako se ponasa drugacije onda je do tockova.
Dosta jednostavan nacin da proveris da li je do trapa ili do guma.
Zameni sad mesta prednjim tockovima , ako se ponasa drugacije onda je do tockova.
Dosta jednostavan nacin da proveris da li je do trapa ili do guma.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Vuce u desno
Duplirao sam post zbog bagovanja mog interneta, pa molim upravu da ovaj post obriše, da izbegnemo nepotreban "double posting".
Hvala
Hvala
Poslednja izmena od ForestGump u Sre Dec 16, 2020 2:35 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Vuce u desno
@Buntovnik:
nedavno sam radio slučaj par meseci novog vozila koje u vožnji sa dva seta novih guma na dva seta felni u bilo kojoj kombinaciji rotacije vuče u desno. Efekat vučenja je bivao sve jači sa porastom brzine, tako da se već na 80km/h trebalo ozbiljno rvati sa volanom. Prethodno je odrađena provera reglaže trapa ( sumnjali smo na udarac u rupu, ivičnjak itd) na dva različita mesta i reglaža je bila na oba mesta prema fabričkim vrednostima. Stavili smo zatim za probu treći set letnjih pneumatika i auto je sa tim setom išao pravo kao strela. Na osnovu toga smo zaključili da je neki problem sa pneumaticima. Reklamirali smo prethodna dva seta dobavljaču guma i dobili instrukciju da odradimo ispitivanje na "Hunter" mašini koja meri bočne sile pneumatika. Odrađen je "Hunter" u Conning-u, izmerene su neke minimalne bočne sile na svih 8 pneumatika, tolike da zastupnik pneumatika nije prihvatio neispravnost guma. Dobili smo zatim preporuku da se odradi rekombinacija pneumatika prema kalkulaciji mašine. Nakon toga, vozilo je praktično prestalo da vuče u desno odnosno taj efekat vučenja je toliko mali na brzinama iznad 120km/h da je zanemarljiv.
Tako da, zaključak je da je pre zamene guma poželjna provera ispravnosti i podešenosti trapa ali zaključak je takođe da i nove gume višeg cenovnog ranga mogu u nekoj pogrešnoj kombinaciji biti uzrok vučenja vozila u stranu. Što bi babe rekle: "utrevilose tako"
nedavno sam radio slučaj par meseci novog vozila koje u vožnji sa dva seta novih guma na dva seta felni u bilo kojoj kombinaciji rotacije vuče u desno. Efekat vučenja je bivao sve jači sa porastom brzine, tako da se već na 80km/h trebalo ozbiljno rvati sa volanom. Prethodno je odrađena provera reglaže trapa ( sumnjali smo na udarac u rupu, ivičnjak itd) na dva različita mesta i reglaža je bila na oba mesta prema fabričkim vrednostima. Stavili smo zatim za probu treći set letnjih pneumatika i auto je sa tim setom išao pravo kao strela. Na osnovu toga smo zaključili da je neki problem sa pneumaticima. Reklamirali smo prethodna dva seta dobavljaču guma i dobili instrukciju da odradimo ispitivanje na "Hunter" mašini koja meri bočne sile pneumatika. Odrađen je "Hunter" u Conning-u, izmerene su neke minimalne bočne sile na svih 8 pneumatika, tolike da zastupnik pneumatika nije prihvatio neispravnost guma. Dobili smo zatim preporuku da se odradi rekombinacija pneumatika prema kalkulaciji mašine. Nakon toga, vozilo je praktično prestalo da vuče u desno odnosno taj efekat vučenja je toliko mali na brzinama iznad 120km/h da je zanemarljiv.
Tako da, zaključak je da je pre zamene guma poželjna provera ispravnosti i podešenosti trapa ali zaključak je takođe da i nove gume višeg cenovnog ranga mogu u nekoj pogrešnoj kombinaciji biti uzrok vučenja vozila u stranu. Što bi babe rekle: "utrevilose tako"
- buntovnik
- Garaža: 2010 Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Vuce u desno
Letnji set su sve ceri hankook kupljene 2018e, a zimske su sava sve 4 nazalost.
- buntovnik
- Garaža: 2010 Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm
- Lokacija: Beograd