Pitanje za gume
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Probao bih na tvom mestu da nadjem Vredestein Sportrac 5
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Skoro sam gledao ovaj test:
[video][/video]
Megane RS čipan na 310 KS, Riken UHP gume.
Ja sam marta 2019 za test uzeo Vodopad gume, 225/55/R17 XL W 0819. Cena 39,99 Eur/kom. Prvo što sam nabadao kočenja sa 150, rizična vožnja po kiši, 230 km/h...ne znam u čemu je štos, ili do auta ili do guma, ali sve deluje normalno. Naravno, bojažljivo u neverici, ali još uvek im tražim mane.
Re: Pitanje za gume
Ne znam za koji auto gledaš, ali po dimenziji bih rekao da to nije nešto super brz auto. Riken/Tigar UHP će ispuniti želje do 300 km/h, za preko treba ipak ići na malo jače gume.ivcha90 napisao:Koja je vasa preporuka za letnje gume u dimenziji 205 55 16, ponuda se svodi na Kleber Dynaxer HP4, Sava Intensa HP2, Barum, gledao sam i Tigar UHP i Riken Road Performance ali nisam siguran kakve su, kakva su vasa iskustva, sta preporucujete?
Skoro sam gledao ovaj test:
[video][/video]
Megane RS čipan na 310 KS, Riken UHP gume.
Ja sam marta 2019 za test uzeo Vodopad gume, 225/55/R17 XL W 0819. Cena 39,99 Eur/kom. Prvo što sam nabadao kočenja sa 150, rizična vožnja po kiši, 230 km/h...ne znam u čemu je štos, ili do auta ili do guma, ali sve deluje normalno. Naravno, bojažljivo u neverici, ali još uvek im tražim mane.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Misliš da je ispod prva 2 mm drugi sastav gume?
Može se očekivati lošije ponašanje na mokrom usled plićih kanala gume. To važi za sve gume.
Ostaje pitanje starenja gume i koliko tkanje trpi deformacije. Za sad počela druga sezona, još tražim mane. Nije ih problem baciti ako se pokazu neke neželjene anomalije.
Može se očekivati lošije ponašanje na mokrom usled plićih kanala gume. To važi za sve gume.
Ostaje pitanje starenja gume i koliko tkanje trpi deformacije. Za sad počela druga sezona, još tražim mane. Nije ih problem baciti ako se pokazu neke neželjene anomalije.
- RatkoM
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm - Lokacija: Beograd
- Mihel
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo MiTo QV
ex Alfa Romeo 159 QTronic
ex Alfa Romeo 147 FL JTDm 16v - Klotara - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ja sam skoro dve godine vozio na tigar uhp, sve zavisi kako voziš, za neku dinamičniju vožnju nije nikako, tačno je i to da se brzo troše. Za neku normlanu svakodnevnu vožnju je skroz ok. Ponavljam još jednom, sve zavisi kakav ti je stil vožnje.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Voleo bih jednom da se definišu relativni pojmovi: normalna, dinamična, agresivna, leteća vožnja.
Ja provozam dinamično 150-200 na gumama samo 39,99 eur/kom, čisto da se uporede parametri.
Ja provozam dinamično 150-200 na gumama samo 39,99 eur/kom, čisto da se uporede parametri.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ma svi voze aute sa po 200-300-400 konja pa im je tigar los.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
Post
Pitanje za gume
Ja vozim švaler gasom 95% vožnje, mogao bih praktično i na Trajal gumama da se vozim, onih 5% je mišeluk u sitne sate kad nema nikog, obrnem par krugova da me želja mine a i da vidim kako se auto ponaša, da li treba nešto da se ulaže
Čekam da mi se ofarba set 18 za leto pa ću videti koliko ću moći da se pružim za gume.
Čekam da mi se ofarba set 18 za leto pa ću videti koliko ću moći da se pružim za gume.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Pitanje za gume
Pa najmanji problem sa gumama je brza voznja na pravcu. Svaka ce da ide 150-200.
Meni je bitno da na mokrom ne kliza kao luda, da ne pusti iznenada i slicne stvari.
Meni je bitno da na mokrom ne kliza kao luda, da ne pusti iznenada i slicne stvari.
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Moj auto je 105 konja i imao sam winteru sa 7mm sare i kao i ChobbyJTD uglavnom vozim gradsku svaler voznju ali na mokrom u krivini koju prolazis izmedju 40 i 60km/h ceo auto ode 20cm bicno u stranu. E po tome se vidi da li je guma dobra ili ne. Nisam vozio UHP ali zbog iskustva sa zimskim, ne bih se usudio da kupim njihove letnje.MiloshBg napisao:Ma svi voze aute sa po 200-300-400 konja pa im je tigar los.
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Pitanje za gume
Samo kočenje na vlažnom je problem. Ono kad se zablesaviš , a onaj ispred tebe "stao".
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Tako da ta priča "svi voze 300-400 konja pa im tigar loš" je idiotska i ne pije vodu.
Loša i opasna guma je - loša i opasna. Dovoljno je da jednom zakaže u kritičnoj situaciji i odoše glave zbog 10-20 pa neka je i 30 eur uštede.
Re: Pitanje za gume
ili iskoči baba na smederevac ispred tebe a ti sa 40 km/h ne možeš da ukočiš.... Sa Fabiom od 69ks...veljko1 napisao:Samo kočenje na vlažnom je problem. Ono kad se zablesaviš , a onaj ispred tebe "stao".
Tako da ta priča "svi voze 300-400 konja pa im tigar loš" je idiotska i ne pije vodu.
Loša i opasna guma je - loša i opasna. Dovoljno je da jednom zakaže u kritičnoj situaciji i odoše glave zbog 10-20 pa neka je i 30 eur uštede.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Tom vasom logikom ispade da svi koji voze te gume opasni po sebe i druge?
Ta prica bas pije vodu...
Prilagodis voznju uslovima i nemas problem, a uvek moze ne daj Boze doci do situacije gde najbolja i najskuplja guma ne moze pomoci.
Ta prica bas pije vodu...
Prilagodis voznju uslovima i nemas problem, a uvek moze ne daj Boze doci do situacije gde najbolja i najskuplja guma ne moze pomoci.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Bas tako. Sve situacije koje smo naveli su pri prilagodjenoj voznji.MiloshBg napisao:
Tom vasom logikom ispade da svi koji voze te gume opasni po sebe i druge
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Isto tako su i jednoklipna kočiona klešta opasnija od četvoroklipnih jelte...
- alfa156ZM
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 16V Mjet
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd,Vozdovac
Post
Re: Pitanje za gume
Ja sam imao 205/55 R16 91V K125 VENTUS PRIME 3, vozio 2 sezone ,generalno zadovoljan,mozda da bacis pogled i na njih,ako ti cena nije prevelika...pozzzivcha90 napisao:Koja je vasa preporuka za letnje gume u dimenziji 205 55 16, ponuda se svodi na Kleber Dynaxer HP4, Sava Intensa HP2, Barum, gledao sam i Tigar UHP i Riken Road Performance ali nisam siguran kakve su, kakva su vasa iskustva, sta preporucujete?
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Pitanje za gume
Sama šara kod Tigra govori puno, i kod Winter i kod UHP... Koliko je to ružno za videti.
Inače, mene ni Conti SC5 nije oduševio, istrošio se za sezonu, nije nešto dobro držao po suvom asfaltu.
Treba dati šansu Kleberu. Zimska HP3 im je odlična guma, čak se fino vozi i na +20. A za leto treba probati sa Dynaxer HP4.
Inače, mene ni Conti SC5 nije oduševio, istrošio se za sezonu, nije nešto dobro držao po suvom asfaltu.
Treba dati šansu Kleberu. Zimska HP3 im je odlična guma, čak se fino vozi i na +20. A za leto treba probati sa Dynaxer HP4.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
A za te što kažeš ne daj Bože situacije najbolja i najskuplja guma ITEKAKO može da pomogne i napravi razliku između "sjebao sam auto, totalna šteta" i "naš dragi X Y nesrećno je izgubio život..."
Ili "klocnuo sam babu na smederevcu po kolenima" i "prebacio sam ženu preko haube jbt šta sad!!!"
No, pošto smo mi ovde tehnički strašno nepismen narod pri tome potpuno bahato ubeđeni u svoju stručnost - znam da ovo što pišem ne dotiče 99% "vrsnih poznavalaca" materije koji eto znaju šta je opasno a šta ne.
Pišem zbog onih 1% koji možda stave prst na čelo kad sledeći put budu kupovali gume...
Re: Pitanje za gume
Upravo tako. Jesu opasni. I pije vodu. I ako si čitao, kao što kaže boki76 sve navedene situacije i jesu pri "prilagođenim" brzinama.MiloshBg napisao:Tom vasom logikom ispade da svi koji voze te gume opasni po sebe i druge?
Ta prica bas pije vodu...
Prilagodis voznju uslovima i nemas problem, a uvek moze ne daj Boze doci do situacije gde najbolja i najskuplja guma ne moze pomoci.
A za te što kažeš ne daj Bože situacije najbolja i najskuplja guma ITEKAKO može da pomogne i napravi razliku između "sjebao sam auto, totalna šteta" i "naš dragi X Y nesrećno je izgubio život..."
Ili "klocnuo sam babu na smederevcu po kolenima" i "prebacio sam ženu preko haube jbt šta sad!!!"
No, pošto smo mi ovde tehnički strašno nepismen narod pri tome potpuno bahato ubeđeni u svoju stručnost - znam da ovo što pišem ne dotiče 99% "vrsnih poznavalaca" materije koji eto znaju šta je opasno a šta ne.
Pišem zbog onih 1% koji možda stave prst na čelo kad sledeći put budu kupovali gume...
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
2. Jesu. I zato su izmislili ABS. 99,9999% vozača koji ne mogu da osete "zid" na pedali sa ovim izumom mogu da zadrže upravljivost auta u kritičnoj situaciji. Pri tome, 99,9% vozača toliko nema osećaja da im ni šestoklipna klješta ne bi pomogla. A dobra guma hoće.
Re: Pitanje za gume
1. Jesu. Ali to ne mogu da biram. Gume mogu.interceptor napisao:Isto tako su i jednoklipna kočiona klešta opasnija od četvoroklipnih jelte...
2. Jesu. I zato su izmislili ABS. 99,9999% vozača koji ne mogu da osete "zid" na pedali sa ovim izumom mogu da zadrže upravljivost auta u kritičnoj situaciji. Pri tome, 99,9% vozača toliko nema osećaja da im ni šestoklipna klješta ne bi pomogla. A dobra guma hoće.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Pitanje za gume
Ne može vozač da kompenzuje ABS svojom veštinom, jer on nezavisno kontroliše svaki točak posebno.
Isto tako ni vozač ni sistemi ne mogu da iskompenzuju inferiornu gumu. Prosto će to vozilo uvek lošije da funkcioniše od jednakog vozila sa dobrom gumom.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Isto tako ni vozač ni sistemi ne mogu da iskompenzuju inferiornu gumu. Prosto će to vozilo uvek lošije da funkcioniše od jednakog vozila sa dobrom gumom.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Neosporno je da kvalitetnije gume funkcionišu bolje i to niko normalan ne spori samo malo je preterano da ne kažem sebično reći da svako ko ne vozi na premium gumama je opasnost na putu.Onda i automobili iz niže klase su opasnost kao i recimo obične kočnice i još što šta toga pa se niko ne hvata za to.
Da je to toliko uticajno u bezbednosti a samim tim i šteti budite sigurni da bi na to prvo osiguravajuće kuće reagovali pa bi i visina premije delom bila uzrokovana kvalitetom tih pojedinih delova.Njima je primarni profit pa bi sigurno to do sad već uneli u računicu.
Naravno da je bezbednije uzeti kvalitetniju gumu ali svako se "pruži" koliko može i hoće,teško da izlivi "pameti" i emocija ovde mogu to promeniti.A postoji i još jedna kategorija koja kupuje polovne gume koje je neko na zapadu izbacio tako da ljudi koji kupuju nove budžet gume su ipak odgovorni.
Da je to toliko uticajno u bezbednosti a samim tim i šteti budite sigurni da bi na to prvo osiguravajuće kuće reagovali pa bi i visina premije delom bila uzrokovana kvalitetom tih pojedinih delova.Njima je primarni profit pa bi sigurno to do sad već uneli u računicu.
Naravno da je bezbednije uzeti kvalitetniju gumu ali svako se "pruži" koliko može i hoće,teško da izlivi "pameti" i emocija ovde mogu to promeniti.A postoji i još jedna kategorija koja kupuje polovne gume koje je neko na zapadu izbacio tako da ljudi koji kupuju nove budžet gume su ipak odgovorni.
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Mislim da je jako neodgovorno što vozite jeftine aute bez 4-klipnih kočnica, 4 ventilirajuća diska sa Brembo sistemom kočnica, bez prdnjeg i zadnjeg LSD-a. Jako neodgovorni...c...c...c
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Pitanje za gume
Priča polako klizi iz okvira suštine, a ja veoma dobro razumem šta Gruja želi reći i slažem se sa njim. Nije nikome želja da udari po "sirotinji" niti da negira materijalni efekat i naš standard, ali pre svega se misli na ljude koji žele da voze premium vozilo sa jakom konjažom, a štede na gumama i pouzdaju se u čuvenu floskulu "prilagođavanja brzine uslovima saobraćaja".
Toliko puta sam video neko "besno" vozilo sa krš i totalno neodgovarajućom gumom, kao i čuo vlasnike kojima je puno da ulože u gume jednom u par godina, dok recimo za dan sprže dve pakle cigareta i ostave u kafani budžet za automobil, a kamoli za gume. Ulaganje u gume je ipak ulaganje u neku bezbednost gde sitnica može da napravi veliku razliku.
OK mi je ko baš ne može i nateže kraj sa krajem, ali i u tom slučaju bih radije išao na jeftinije vozilo koje bih opremio boljim gumama i kočnicama ako je moguće. To je neko moje razmišljanje, a razlika između jeftinih guma i nekih iz makar više-srednje klase nije baš tako drastična za većinu nas vozača. Barem se nadam da je tako i taj jednokratni trošak u par godina ima opravdanje i logiku. Nisam morao i nije mi bilo lako da se rastežem sa novom Julkom uključujući u listu i Brembo kočioni sistem, ali kontao sam da je i to jednokratno ulaganje koje bi jednom u životu moglo da napravi razliku. Uz sve to i lepše izgleda
Toliko puta sam video neko "besno" vozilo sa krš i totalno neodgovarajućom gumom, kao i čuo vlasnike kojima je puno da ulože u gume jednom u par godina, dok recimo za dan sprže dve pakle cigareta i ostave u kafani budžet za automobil, a kamoli za gume. Ulaganje u gume je ipak ulaganje u neku bezbednost gde sitnica može da napravi veliku razliku.
OK mi je ko baš ne može i nateže kraj sa krajem, ali i u tom slučaju bih radije išao na jeftinije vozilo koje bih opremio boljim gumama i kočnicama ako je moguće. To je neko moje razmišljanje, a razlika između jeftinih guma i nekih iz makar više-srednje klase nije baš tako drastična za većinu nas vozača. Barem se nadam da je tako i taj jednokratni trošak u par godina ima opravdanje i logiku. Nisam morao i nije mi bilo lako da se rastežem sa novom Julkom uključujući u listu i Brembo kočioni sistem, ali kontao sam da je i to jednokratno ulaganje koje bi jednom u životu moglo da napravi razliku. Uz sve to i lepše izgleda
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER