Iskustva sa Giuliom TB nakon 30.000
Poslato: Sre Sep 16, 2020 2:06 pm
Pozdrav svima,
Prvo upozorenje je da je post malio duzi
Iako je moj poslednji post bio davne 2012. moram priznati da sam redovan na forumu.
Dakle pre, eto, skoro osam godina dosla je nova Giulietta, o cemu sam pisao ovde, i rastali smo se pre skoro 3 godine. Moram otvoreno reci da sam se tesko rastao i da me je sluzila kao ni jedan automobil do sad, ali o tome jednom drugom prilikom.
Posle Giuliette, napravim kardinalnu gresku. Uzemem nov auto drugog proizvodjaca i posle 4 meseca uz pretnju tuzbom ga vratim, toliko se kvario da nas je ostavio na putu u inostranstvu sa decom ... samo toliko cu reci, jedno zaista ruzno iskustvo.
I posle te nedace, dosla jedna sreca
Giulia, veloce q4, benzin, performance pack (active sunspension, LSD ... ) !
I evo posle malo vise od 30.000 odlucih da podelim moja iskustva sa vama.
Izvinjavam se ako ce post biti malo duzi.
Ajmo iz pocetka, model se vodi 2017, registrovan 2018. Zbog toga sam dobio ludacki popust prilikom narucivanja.
Odmah na prvu, razlika je ogromna od standardne Giulie, iako male izmene jednostavno spisak stvari koje su drugacije je poveliki: Ceo prednji i zadnji blatobran, farovi 35w sa malom izmenom u unutrasnjosti, unutrasnjost gepega ispod pokrivaca, materijali u kabini, sedista, koza, ogibljenje, trimovana je vislje za 2,5 cm zbog Q4 malo lepse deluje "obicna " Julka zato sto je niza , motor (iako mnogi tvrde da je samo cipovan 2.0 motor to zapravo nije bas tacno) iako je u osnovi isti motor skup svih "malih" izmena kod motora, tubine, usisne grane, izduvne grane, cine ga jednom potpuno drugacijom zivotinjom ... o tome cu malo kasnije.
Dakle, svi ovi detalji iako deluju kao mali stvarno doprinose cinjenici da veloce nije samo paket opreme vec potpuno drugaciji auto i to odgovorno tvrdim jer sam imao prilike da vozim i "obicnu".
Enterijer
O tome ne treba puno pisati, svi vec dobro znamo, sto se mog ukusa tice to je to. Sportska sedista su fenomenalna, bocne potpore mozete naduvati tako da vas ozbiljno stegnu i ne daju vam da se mrdnete. Za nijansu je sedalni deo tvrdji sto ne smeta ni na dugim putovanjima, koza je vrhunskog kvaliteta i vazna stvar je da ima perforacije duz celog lumbalnog i sedalnog dela. Verujte mi toliko sam bio protiv koze da sam pitao da li moze veloce u tekstilu Ali sam sad definitivno promenio misljenje, perforacije su feniomenalna stvar, jer koza dise i ne uparite se leti... to je prosto neverovatno, jer meni koji sam mokar leti od vrata do trtice, kosulja bude samo tek tek mokra ! perforacija je top ! totalno sam promenio misljenje. Postoji jedna glupa i veoma iritirajuca stvar, a to je pomeranje vozackog sedista, znate ono kad stanete sediste se automatski pomeri da lakse izadjete, kao fency stvar, a ustvari glupost zesca. I ne mozete iskljuciti, cuo sam da su to resili na modelima za '19. i '20. godinu. Problem je kad neko sedi iza vas, ugasite auto i sediste automatski se povlaci nazad skroz do kraja, tako da osobi iza zgnjeci noge iako ima senzor da kad oseti otpor zaustavi se, toliko je neprijatno ljudima da se prosto uplase. Sediste se zaustavi onog momenta kad stisnete bilo koje dugme za pomeranje sedista, sto je ok. Ali zamislite da svaki put kad vozite nekog morate misliti da zaustavite sediste, jako cudno.
Na ono sto su se svi zalili i sto su promenili na faceliftu za 2020 je infotejment, je zapravo meni odlicna stvar. Sad su dodali touch i malo promenili, mozda postajem staromodan ali prethodni (kao ovaj kod mene) je bio savrsen. Sistem je vrlo dobar i stabilno funkcionise, bluethoot radi brzo i stabilno, podrska za ipod je odlicna, glasovne komande rade, navigacija je tako/tako, ali ko jos koristi ugradjenu navigaciju pored apple car play ili android auto.
Mnogi su se nesto zalili na kvalitet materijala, mada mislim da je to cisto novinarsko pro.....nje. Materijali su na nivou nemackih konkurenata, pa mozda cak i bolji ! Ogromne rucice na volanu su od aluminijuma, rucica za otvaranje vrata takodje, na malom dugmetu na podizacu stakala prednja lajsna je hromirana od metala i tako i na zanjim vratima ! Ne moze se nista reci za enterijer. Funkcionalnost pretinaca i ostava za sitnice je smesna , kao i uvek kod italijana. Malu bocicu vode jedva zavucete u prednja vrata, ako ima nesto jos to postaje naucna fantastika... stavise upaljac za cigare umesto jednog prednjeg drzaca za case ostatak rupe ostade mali nemozes kljuceve staviti ... pregrada za rukavice je dovoljna za jedan par rukavica ! ali to se sve da zanemariti. Na modelima do 2019 tockic DNA je imao tri pozicije okretanja (kolena), tako da ostaje u poziciji koju ste prethodno odabrali i posle gasenja automobila. Kod modela 2019 i posle je onaj taster koji se vraca na centralnu poziciju, dakle drzite 1 sec na recimo D mod i on prebaci, kasnije kad ugasite auto, prodje 10 min i ponovo upalite on automatski vrati u N mod. Meli licno bolja prva opcija.
Da, interesantno je sto auto drzi sva podesavanja i posle gasenja nekih 10 min, tako da recimo sve sto ste izabrali i namesili bice isto (ipod, navigaciju, sediste itd) ostace isto, kad prodje 10 min ponistava podesavanja. Vrlo dobra stvar
Voznja
E, ovo je posebna prica. Generalno i kratko receno izvanredna ! Ali to svi znaju
Upravljanje je izuzetno precizno, do te mere da imate osecaj da nos automobila mozete uperiti bilo gde i bilo kad, vrlo cudan i nekako siguran osecaj. Ovo je posledica skupa elemenata koji uticu na upravljanje gde su inzinjeri alfe (citaj ferarija) uspeli da briljiraju. Jedan od podataka koji ide u prilog ovoj cinjenici je konstrukcija/geometrija upravljanja ackerman steering koje je preuzeto i doradjeno iz ferarija i to vesanje se nalazi u svim modelima afine game! Ovaj tip upravljanja i vesanja je izuzetno komplikovan i skup ali daje fenomenalne rezultate. Jedna ilustracija ovoga se moze opisati u krivini, svima se desilo barem jednom da u krivini malo ostrijoj naidjete na neki predmet ili nedaj boze izleti vam nesto i morate uraditi kratak ali brz manevar. Ta situacija je veoma zahtevna jer ste vec pod dejstvom g sila u krivini i nekog naginjanja karoserije, tako da uglavnom takav manevar nije bas precizan, e pa kod alfe je ponasanje skoro kao na ravnom, dakle i u toj veoma komplikovanoj situaciji uspecete da auto usmerite tacno tamo gde hocete. Losa strana ove geometrije je mali radijus okretanja, koji iznosi malo vise od 11m i polukruzno skretanje ako nije bulevar sa tri trake ide po pravilu iz dva puta i druga stvar je, ono sto mnoge nervira, jeste cudan zvuk koji proizvodi ova geometrija. Pri malim brzinama do 30 km na sat ili kad stoji auto kod punog levog ili desnog kad vracate volan cuje se kao grebanje metala o metal i to je bas primetno, deluje jako cudno, kao da nesto ozbiljno nije uredu i to grebanje nije neprimetno vec se bas cuje. Takodje kad radite polukruzno na pun zaokret malo se oseti kao da preskoci, deluje u pocetku kao da zaista nesto ne valja, cak je moja supruga prokomentarisala da ona kad vozi auto ima utisak da ce nesto otpasti ali to je cena najboljeg i najpreciznijeg trenutno upravljanja u klasi pa i sire ! Kad se naviknete na to posle i ne primecujete. Ja sam primetio da kod meksih zimskih guma (koje nisu runflat) se vise cuje dok kod originalno stavljenih run flat i naduvanih na preprucen bar se retko i dosta tiho cuje, ali tu je.
Naiso sam na podatak koji nije proveren 100% da su to malo promenuli u novom 2020 zbog mnostva prituzbi razmazenih Amerikanaca i sve to na ustrb sjajnog upravljanja, sto je po meni katastrofalna greska i podilazenje, ali sta da se radi... videcemo. Takodje sam pronasao podatak da je kod veloce modela fine tuning upravljanja uradjen kao kod QV modela pa je taj zvucni "problem" izrazeniji. Vozio sam dizela 2.2 i veoma se retko cuje i imao sam osecaj malo drugacijeg upravljanja, e sad mozda je subjektivno.
Takodje volan je jako "lagan" kroz sve modove, nije kao kod G gde je razlika ocigledna izmedju N i D, ovde je skoro pa identicno. Tako lagan volan daje utisak da je automobil mnogo laksi nego sto zaista jeste i cesto je osecaj da ce vam pobeci , mada je to mnogo tesko cak i da hocete
Kod naseg Veloce modela sa perfomace paketom dobija se mehanicka spera (LSD) o tome ne bih puno uglavnom se zna sta je, q4 pogon i aktivna suspenzija.
Za Q4 svi znamo, jedino sto je ovde (podatak koji sam nasao) preuzet u celosti sa ferarija ff koji ukupno tezi manje od
50kg (ceo sistem) dok prednji diferencial tezi samo 11kg ! I ovaj je Q4 kako ga popularno zovu "on-demand" dakle samo onda kad vam je potreban. Tako da je sustinski veloce RWD, samo onda kad je potpuno neophodno ukljucuje se AWD, to u praksi deluje ovako izgleda: na suvom samo recimo na sljunku kad malo proklizne zadnji pogon on ukljuci prednji, na mokrom isto, ispod 3 stepena celzijusa kad i kad je sneg malo ga cesce ukljucuje sto u tim trenucima mozete i osetiti. Na suvom ga je veoma tesko pokrenuti, dakle 90% je cist pogon na zadnje tockove. Tako da se uopste ne razlikuje od "obicne" Giulie, cak ga mozete malo i driftovati doduse vrlo malo jer se tu odmah proradi LSD i kontrola stabilnosti i vraca vas na putanju. I to malo je dovoljno za osmeh
I na kraju active sunspension. Sistem je sa vise od osam senzora koji u delicu sekunde obradjuju podatke i prilagodjavaju ogimljenje trenutnim muslovima. U D modu je trimovan tako tvrdo da u bubregu osetite svaki kamencic ( pomalo neprijatno), dok je u N i A modu mekan kao limuzina. Stim da se razlikuje N i A mod, jer drugacije obradjuju senzori podatke i tako se i prilagodjavaju na podlogu, dakle u a modu mnogo intenzivnije nego u N sto A mod cini vise "babski" ali savrsen za sneg ! U D modu u sredini tockica imate jedno magicno dugme ( gle cuda kao u ferariju ) njegovim pritiskom D mod postaje meksi i udobniji ali samo na ogibljenju ... juhuuu ! kakva stvarcica, hvala im
Kombinacija svih ovih, doduse izuzetno komplikovanih sistema, cine ga jednom potpuno drugacijom "zivotinjom" u odnosu na "obicnu" Julku i na QV. Vozio i Qv i obicnu dizel i benzin, cak sam se sa QV-om druzio par dana i zaista su uspeli da naprave ogromnu razliku. Ja bih to ovako postavio. QV je trkacki auto, Veloce - sportski, "obicna" - alfa sa sportskim srcem.
Na kraju cu spomenuti i kocnice, koje su vrlo slicne kao kod Giuliette, mnogima su cudne jer je malo drugaciji brake-by-wire sistem nego kod nemaca pa kad sednu deluju im neprirodno, mi koji smo presli iz alfe smo kao kod kuce
Motor
Kao sto sam i spomenuo motor je dosta izmenjen u odnosu na standardni 2.0, naiso sam na mnostvo raznih cinjenica i pretpostavki, sve u svemu jedno je sigurno u osnovi je isti motor sa dosta izmena sto ga cini posebnim.
Ubrazanje od 0-100 je fabricki deklarisano na 5.1 sec, sto je impresivno za tezinu i snagu. Nema lounch control, sto vam ostavlja mogucnost da uz par trikova dobijete i 0.1 do 0.2 sec bolje ubrazanje .... da da, moguce je ja probao.
Dakle ovako: pritisnete kocnicu, gas - ne do daske nego do 2800-3000 obrtaja, u trenutku pustanja kocnice gas do daske da se cuje onaj klik (kickdown) i manuelno promenite na oko 5000 obrtaja u vecu brzinu i ..... ja uspeo da dobijem 4.9sec mereno gps spravicom za merenje ubrzanja. Bilo koji drugi nacin je 5.4 - 5.8, sjajno za igru Probajte, zabavno je.
Motor je jako lepo izbalansiran i elastican, medju ubrazanja sa gasom do daske "onaj klik" vas lepe i na 140km na sat!
Izolacija u kabini je odlicna, tako da na 130-140 je necujan, jaci je zvuk vazduha.
U modelima do kraja 2019 nema nikakvih zvucnih pomagala, u kasnijim modelima kruze price jos uvek ne 100% proverene da su nasli mali mikrofon u motoru, kao kod Steliva. Inace Steva ima taj mali mikrofon ... alfa cuti o tome, a mnogi su na forumima nasli i slikali ga. Dakle kod steve su malo pustili zvuk unutra, kazu da nije modifikovan zvuk kao kod nemaca nego da je samo cist zvuk motora, ako su to i kod Giulije uradili onda stvarno ....
Kod modela do 2019 sigurno nema, provereno Zvuk iz izduvne grane je, pa kako bih rekao, pomalo razocaravajuci, prakticno ga nema. Zvuk je odlican prilikom hladnog starta 1min do 2 i onda se smiri kao kod fice, verujete ja izadjem napolje da odslusam tih 1 min
Motor kad se dobro potera, ozbiljno zarlauce onako reskavo kao nekadasnje alfe i tu je lepota
Motor trosi ulje ! na 7-8000km javi i sipam litru. Naravno zavisi kako se vozi. Za proveru ulja nema onaj stapic nego elektronski, to je kod svih modela i ne uliva poverenje ... nekako da li zbog navike ili postajemo staromodni ali ja volim da izvadim stap, obrisem, ubacim, proverim.... ovako infotejment, oil level i slicica na ekranu ... pih
Menjac je savrsen ! ali iskreno the best off ! kako su ga lepo uparili, prosto imate osecaj da vam cita misli, pogotovo u D modu, kad ga drzi na nizim brzinama i vecim obrtajima, i u nekim ekstremnim situacijama kad se ozbiljno auto potera vrlo cesto koci motorom, prosto savrseno. Prenosi iz nize u vecu brzinu su neprimetni, ako se bas skoncentrisete oseticete iz 1. u 2. brzinu ostale nema sanse ! U D (drive mode) se moze prebaciti desnom pedalicom na volanu, dok u N mode mozete povlacenjem obe pedale u isto vreme ( i opet gle cuda kao u ferariju). Ako pre krivine dok kocite stisnete levu pedalicu i drzite on ce sam prebaciti u nizi prenos za dve tri brzine tako da se mozete ispaliti iz krivine u nizoj brzini. Takodje u manuelnom modu sam menja na dole i na gore ako udjete u crveno, dakle manuelni mod nije 100% manuelni ali tako je, pogadjate vec gde, da u ferariju
Jedna interesantno stvar je da ako vam rucica menjaca ostane u manuelnom modu sam vraca na sredinu kad pritisnete P i cuje se mehanicki klik
Potrosnja! Ha. Pa sad kako bih vam rekao .... trosi, ali za ergelu od 280 grla i nije tako strasno
Gradska - 10-12L
Na autoputu konstantne brzine 130km - 7,5 L
Kombinovano na putu recimo do Zlatinbora gde ima svakakve voznje je 7,8-8,2 L
Uspeo sam da na regionalnom putu dobijem rezultat 6,5 L
Na poslednjih 12.000km bord pokazuje 9.7 L i verujet emi ne stedim je bas
Sve u svemu kad bi sumirao na kraju rekao bih da je u poplavi Ipad-a na tockovima i elektrifikacije u automobilskoj industriji, fake auspuha i otvora za hladjenje, Alfa Romeo Giulija poslednji istinski i pravi vozacki auto sa cetvoro vrata u D segmentu !
Izvinite jos jedamput na dugackom postu, ali za onog ko cita i ovaj red mozda izvinjenje nije potrebno
Hvala i uzdravlje
Prvo upozorenje je da je post malio duzi
Iako je moj poslednji post bio davne 2012. moram priznati da sam redovan na forumu.
Dakle pre, eto, skoro osam godina dosla je nova Giulietta, o cemu sam pisao ovde, i rastali smo se pre skoro 3 godine. Moram otvoreno reci da sam se tesko rastao i da me je sluzila kao ni jedan automobil do sad, ali o tome jednom drugom prilikom.
Posle Giuliette, napravim kardinalnu gresku. Uzemem nov auto drugog proizvodjaca i posle 4 meseca uz pretnju tuzbom ga vratim, toliko se kvario da nas je ostavio na putu u inostranstvu sa decom ... samo toliko cu reci, jedno zaista ruzno iskustvo.
I posle te nedace, dosla jedna sreca
Giulia, veloce q4, benzin, performance pack (active sunspension, LSD ... ) !
I evo posle malo vise od 30.000 odlucih da podelim moja iskustva sa vama.
Izvinjavam se ako ce post biti malo duzi.
Ajmo iz pocetka, model se vodi 2017, registrovan 2018. Zbog toga sam dobio ludacki popust prilikom narucivanja.
Odmah na prvu, razlika je ogromna od standardne Giulie, iako male izmene jednostavno spisak stvari koje su drugacije je poveliki: Ceo prednji i zadnji blatobran, farovi 35w sa malom izmenom u unutrasnjosti, unutrasnjost gepega ispod pokrivaca, materijali u kabini, sedista, koza, ogibljenje, trimovana je vislje za 2,5 cm zbog Q4 malo lepse deluje "obicna " Julka zato sto je niza , motor (iako mnogi tvrde da je samo cipovan 2.0 motor to zapravo nije bas tacno) iako je u osnovi isti motor skup svih "malih" izmena kod motora, tubine, usisne grane, izduvne grane, cine ga jednom potpuno drugacijom zivotinjom ... o tome cu malo kasnije.
Dakle, svi ovi detalji iako deluju kao mali stvarno doprinose cinjenici da veloce nije samo paket opreme vec potpuno drugaciji auto i to odgovorno tvrdim jer sam imao prilike da vozim i "obicnu".
Enterijer
O tome ne treba puno pisati, svi vec dobro znamo, sto se mog ukusa tice to je to. Sportska sedista su fenomenalna, bocne potpore mozete naduvati tako da vas ozbiljno stegnu i ne daju vam da se mrdnete. Za nijansu je sedalni deo tvrdji sto ne smeta ni na dugim putovanjima, koza je vrhunskog kvaliteta i vazna stvar je da ima perforacije duz celog lumbalnog i sedalnog dela. Verujte mi toliko sam bio protiv koze da sam pitao da li moze veloce u tekstilu Ali sam sad definitivno promenio misljenje, perforacije su feniomenalna stvar, jer koza dise i ne uparite se leti... to je prosto neverovatno, jer meni koji sam mokar leti od vrata do trtice, kosulja bude samo tek tek mokra ! perforacija je top ! totalno sam promenio misljenje. Postoji jedna glupa i veoma iritirajuca stvar, a to je pomeranje vozackog sedista, znate ono kad stanete sediste se automatski pomeri da lakse izadjete, kao fency stvar, a ustvari glupost zesca. I ne mozete iskljuciti, cuo sam da su to resili na modelima za '19. i '20. godinu. Problem je kad neko sedi iza vas, ugasite auto i sediste automatski se povlaci nazad skroz do kraja, tako da osobi iza zgnjeci noge iako ima senzor da kad oseti otpor zaustavi se, toliko je neprijatno ljudima da se prosto uplase. Sediste se zaustavi onog momenta kad stisnete bilo koje dugme za pomeranje sedista, sto je ok. Ali zamislite da svaki put kad vozite nekog morate misliti da zaustavite sediste, jako cudno.
Na ono sto su se svi zalili i sto su promenili na faceliftu za 2020 je infotejment, je zapravo meni odlicna stvar. Sad su dodali touch i malo promenili, mozda postajem staromodan ali prethodni (kao ovaj kod mene) je bio savrsen. Sistem je vrlo dobar i stabilno funkcionise, bluethoot radi brzo i stabilno, podrska za ipod je odlicna, glasovne komande rade, navigacija je tako/tako, ali ko jos koristi ugradjenu navigaciju pored apple car play ili android auto.
Mnogi su se nesto zalili na kvalitet materijala, mada mislim da je to cisto novinarsko pro.....nje. Materijali su na nivou nemackih konkurenata, pa mozda cak i bolji ! Ogromne rucice na volanu su od aluminijuma, rucica za otvaranje vrata takodje, na malom dugmetu na podizacu stakala prednja lajsna je hromirana od metala i tako i na zanjim vratima ! Ne moze se nista reci za enterijer. Funkcionalnost pretinaca i ostava za sitnice je smesna , kao i uvek kod italijana. Malu bocicu vode jedva zavucete u prednja vrata, ako ima nesto jos to postaje naucna fantastika... stavise upaljac za cigare umesto jednog prednjeg drzaca za case ostatak rupe ostade mali nemozes kljuceve staviti ... pregrada za rukavice je dovoljna za jedan par rukavica ! ali to se sve da zanemariti. Na modelima do 2019 tockic DNA je imao tri pozicije okretanja (kolena), tako da ostaje u poziciji koju ste prethodno odabrali i posle gasenja automobila. Kod modela 2019 i posle je onaj taster koji se vraca na centralnu poziciju, dakle drzite 1 sec na recimo D mod i on prebaci, kasnije kad ugasite auto, prodje 10 min i ponovo upalite on automatski vrati u N mod. Meli licno bolja prva opcija.
Da, interesantno je sto auto drzi sva podesavanja i posle gasenja nekih 10 min, tako da recimo sve sto ste izabrali i namesili bice isto (ipod, navigaciju, sediste itd) ostace isto, kad prodje 10 min ponistava podesavanja. Vrlo dobra stvar
Voznja
E, ovo je posebna prica. Generalno i kratko receno izvanredna ! Ali to svi znaju
Upravljanje je izuzetno precizno, do te mere da imate osecaj da nos automobila mozete uperiti bilo gde i bilo kad, vrlo cudan i nekako siguran osecaj. Ovo je posledica skupa elemenata koji uticu na upravljanje gde su inzinjeri alfe (citaj ferarija) uspeli da briljiraju. Jedan od podataka koji ide u prilog ovoj cinjenici je konstrukcija/geometrija upravljanja ackerman steering koje je preuzeto i doradjeno iz ferarija i to vesanje se nalazi u svim modelima afine game! Ovaj tip upravljanja i vesanja je izuzetno komplikovan i skup ali daje fenomenalne rezultate. Jedna ilustracija ovoga se moze opisati u krivini, svima se desilo barem jednom da u krivini malo ostrijoj naidjete na neki predmet ili nedaj boze izleti vam nesto i morate uraditi kratak ali brz manevar. Ta situacija je veoma zahtevna jer ste vec pod dejstvom g sila u krivini i nekog naginjanja karoserije, tako da uglavnom takav manevar nije bas precizan, e pa kod alfe je ponasanje skoro kao na ravnom, dakle i u toj veoma komplikovanoj situaciji uspecete da auto usmerite tacno tamo gde hocete. Losa strana ove geometrije je mali radijus okretanja, koji iznosi malo vise od 11m i polukruzno skretanje ako nije bulevar sa tri trake ide po pravilu iz dva puta i druga stvar je, ono sto mnoge nervira, jeste cudan zvuk koji proizvodi ova geometrija. Pri malim brzinama do 30 km na sat ili kad stoji auto kod punog levog ili desnog kad vracate volan cuje se kao grebanje metala o metal i to je bas primetno, deluje jako cudno, kao da nesto ozbiljno nije uredu i to grebanje nije neprimetno vec se bas cuje. Takodje kad radite polukruzno na pun zaokret malo se oseti kao da preskoci, deluje u pocetku kao da zaista nesto ne valja, cak je moja supruga prokomentarisala da ona kad vozi auto ima utisak da ce nesto otpasti ali to je cena najboljeg i najpreciznijeg trenutno upravljanja u klasi pa i sire ! Kad se naviknete na to posle i ne primecujete. Ja sam primetio da kod meksih zimskih guma (koje nisu runflat) se vise cuje dok kod originalno stavljenih run flat i naduvanih na preprucen bar se retko i dosta tiho cuje, ali tu je.
Naiso sam na podatak koji nije proveren 100% da su to malo promenuli u novom 2020 zbog mnostva prituzbi razmazenih Amerikanaca i sve to na ustrb sjajnog upravljanja, sto je po meni katastrofalna greska i podilazenje, ali sta da se radi... videcemo. Takodje sam pronasao podatak da je kod veloce modela fine tuning upravljanja uradjen kao kod QV modela pa je taj zvucni "problem" izrazeniji. Vozio sam dizela 2.2 i veoma se retko cuje i imao sam osecaj malo drugacijeg upravljanja, e sad mozda je subjektivno.
Takodje volan je jako "lagan" kroz sve modove, nije kao kod G gde je razlika ocigledna izmedju N i D, ovde je skoro pa identicno. Tako lagan volan daje utisak da je automobil mnogo laksi nego sto zaista jeste i cesto je osecaj da ce vam pobeci , mada je to mnogo tesko cak i da hocete
Kod naseg Veloce modela sa perfomace paketom dobija se mehanicka spera (LSD) o tome ne bih puno uglavnom se zna sta je, q4 pogon i aktivna suspenzija.
Za Q4 svi znamo, jedino sto je ovde (podatak koji sam nasao) preuzet u celosti sa ferarija ff koji ukupno tezi manje od
50kg (ceo sistem) dok prednji diferencial tezi samo 11kg ! I ovaj je Q4 kako ga popularno zovu "on-demand" dakle samo onda kad vam je potreban. Tako da je sustinski veloce RWD, samo onda kad je potpuno neophodno ukljucuje se AWD, to u praksi deluje ovako izgleda: na suvom samo recimo na sljunku kad malo proklizne zadnji pogon on ukljuci prednji, na mokrom isto, ispod 3 stepena celzijusa kad i kad je sneg malo ga cesce ukljucuje sto u tim trenucima mozete i osetiti. Na suvom ga je veoma tesko pokrenuti, dakle 90% je cist pogon na zadnje tockove. Tako da se uopste ne razlikuje od "obicne" Giulie, cak ga mozete malo i driftovati doduse vrlo malo jer se tu odmah proradi LSD i kontrola stabilnosti i vraca vas na putanju. I to malo je dovoljno za osmeh
I na kraju active sunspension. Sistem je sa vise od osam senzora koji u delicu sekunde obradjuju podatke i prilagodjavaju ogimljenje trenutnim muslovima. U D modu je trimovan tako tvrdo da u bubregu osetite svaki kamencic ( pomalo neprijatno), dok je u N i A modu mekan kao limuzina. Stim da se razlikuje N i A mod, jer drugacije obradjuju senzori podatke i tako se i prilagodjavaju na podlogu, dakle u a modu mnogo intenzivnije nego u N sto A mod cini vise "babski" ali savrsen za sneg ! U D modu u sredini tockica imate jedno magicno dugme ( gle cuda kao u ferariju ) njegovim pritiskom D mod postaje meksi i udobniji ali samo na ogibljenju ... juhuuu ! kakva stvarcica, hvala im
Kombinacija svih ovih, doduse izuzetno komplikovanih sistema, cine ga jednom potpuno drugacijom "zivotinjom" u odnosu na "obicnu" Julku i na QV. Vozio i Qv i obicnu dizel i benzin, cak sam se sa QV-om druzio par dana i zaista su uspeli da naprave ogromnu razliku. Ja bih to ovako postavio. QV je trkacki auto, Veloce - sportski, "obicna" - alfa sa sportskim srcem.
Na kraju cu spomenuti i kocnice, koje su vrlo slicne kao kod Giuliette, mnogima su cudne jer je malo drugaciji brake-by-wire sistem nego kod nemaca pa kad sednu deluju im neprirodno, mi koji smo presli iz alfe smo kao kod kuce
Motor
Kao sto sam i spomenuo motor je dosta izmenjen u odnosu na standardni 2.0, naiso sam na mnostvo raznih cinjenica i pretpostavki, sve u svemu jedno je sigurno u osnovi je isti motor sa dosta izmena sto ga cini posebnim.
Ubrazanje od 0-100 je fabricki deklarisano na 5.1 sec, sto je impresivno za tezinu i snagu. Nema lounch control, sto vam ostavlja mogucnost da uz par trikova dobijete i 0.1 do 0.2 sec bolje ubrazanje .... da da, moguce je ja probao.
Dakle ovako: pritisnete kocnicu, gas - ne do daske nego do 2800-3000 obrtaja, u trenutku pustanja kocnice gas do daske da se cuje onaj klik (kickdown) i manuelno promenite na oko 5000 obrtaja u vecu brzinu i ..... ja uspeo da dobijem 4.9sec mereno gps spravicom za merenje ubrzanja. Bilo koji drugi nacin je 5.4 - 5.8, sjajno za igru Probajte, zabavno je.
Motor je jako lepo izbalansiran i elastican, medju ubrazanja sa gasom do daske "onaj klik" vas lepe i na 140km na sat!
Izolacija u kabini je odlicna, tako da na 130-140 je necujan, jaci je zvuk vazduha.
U modelima do kraja 2019 nema nikakvih zvucnih pomagala, u kasnijim modelima kruze price jos uvek ne 100% proverene da su nasli mali mikrofon u motoru, kao kod Steliva. Inace Steva ima taj mali mikrofon ... alfa cuti o tome, a mnogi su na forumima nasli i slikali ga. Dakle kod steve su malo pustili zvuk unutra, kazu da nije modifikovan zvuk kao kod nemaca nego da je samo cist zvuk motora, ako su to i kod Giulije uradili onda stvarno ....
Kod modela do 2019 sigurno nema, provereno Zvuk iz izduvne grane je, pa kako bih rekao, pomalo razocaravajuci, prakticno ga nema. Zvuk je odlican prilikom hladnog starta 1min do 2 i onda se smiri kao kod fice, verujete ja izadjem napolje da odslusam tih 1 min
Motor kad se dobro potera, ozbiljno zarlauce onako reskavo kao nekadasnje alfe i tu je lepota
Motor trosi ulje ! na 7-8000km javi i sipam litru. Naravno zavisi kako se vozi. Za proveru ulja nema onaj stapic nego elektronski, to je kod svih modela i ne uliva poverenje ... nekako da li zbog navike ili postajemo staromodni ali ja volim da izvadim stap, obrisem, ubacim, proverim.... ovako infotejment, oil level i slicica na ekranu ... pih
Menjac je savrsen ! ali iskreno the best off ! kako su ga lepo uparili, prosto imate osecaj da vam cita misli, pogotovo u D modu, kad ga drzi na nizim brzinama i vecim obrtajima, i u nekim ekstremnim situacijama kad se ozbiljno auto potera vrlo cesto koci motorom, prosto savrseno. Prenosi iz nize u vecu brzinu su neprimetni, ako se bas skoncentrisete oseticete iz 1. u 2. brzinu ostale nema sanse ! U D (drive mode) se moze prebaciti desnom pedalicom na volanu, dok u N mode mozete povlacenjem obe pedale u isto vreme ( i opet gle cuda kao u ferariju). Ako pre krivine dok kocite stisnete levu pedalicu i drzite on ce sam prebaciti u nizi prenos za dve tri brzine tako da se mozete ispaliti iz krivine u nizoj brzini. Takodje u manuelnom modu sam menja na dole i na gore ako udjete u crveno, dakle manuelni mod nije 100% manuelni ali tako je, pogadjate vec gde, da u ferariju
Jedna interesantno stvar je da ako vam rucica menjaca ostane u manuelnom modu sam vraca na sredinu kad pritisnete P i cuje se mehanicki klik
Potrosnja! Ha. Pa sad kako bih vam rekao .... trosi, ali za ergelu od 280 grla i nije tako strasno
Gradska - 10-12L
Na autoputu konstantne brzine 130km - 7,5 L
Kombinovano na putu recimo do Zlatinbora gde ima svakakve voznje je 7,8-8,2 L
Uspeo sam da na regionalnom putu dobijem rezultat 6,5 L
Na poslednjih 12.000km bord pokazuje 9.7 L i verujet emi ne stedim je bas
Sve u svemu kad bi sumirao na kraju rekao bih da je u poplavi Ipad-a na tockovima i elektrifikacije u automobilskoj industriji, fake auspuha i otvora za hladjenje, Alfa Romeo Giulija poslednji istinski i pravi vozacki auto sa cetvoro vrata u D segmentu !
Izvinite jos jedamput na dugackom postu, ali za onog ko cita i ovaj red mozda izvinjenje nije potrebno
Hvala i uzdravlje