Stranica 1 od 1

Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Pet Sep 27, 2019 2:27 pm
od Petar G
Pozdrav svima!

Kako je krenulo hladnije vreme odmah sam počeo da imam probleme pri paljenju kada se auto ne vozi nekoliko sati. Neće da upali na prva dva-tri verglanja, i kad upali nekako ne zvuči zdravo, malo se zatrese, broj obrtaja na leru stoji na oko 1200 dok se ne zagreje motor. Vozim na plin i na benzin, i primetio sam da se ovo češće dogadja kada je ugasim na plin. Terao sam kod plinadžije i on kaže da nije pronašao nikakav problem na plinskom uređaju.

Ranije sam imao problema sa pumpom za gorivo koju sam zamenio (bili su slični simptomi) i tada je problem bio rešen.
Pošto plinadžija nije mogao da pronadje nikakav problem na plinskom uređaju preporučio mi je da zamenim svećice što sam i uradio, ceo set Denso svećica. Akumulator je takođe nov. Veliki i mali servis su isto skoro rađeni.

Međutim jutros sam opet primetio da malo duže vergla i broj obrtaja na leru na hladnom startu je opet povišen, tako da pretpostavljam da će problem da se vrati čim vreme malo opet zahladni.

Sada sumnjam na zaprljane benzinske dizne.
Ima li neko još neku ideju šta bi mogao da bude uzrok ovakvom problemu?

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Pet Sep 27, 2019 5:35 pm
od bums85
Moguce da plinske dizne pustaju pa zbog toga teze pali i dok ne sagori sav plin radi lose. Proveri i da li negde vuce "fals" vazduh, vakuum creva, protokomer i klapnu gasa
Mozes da probas da upalis tako sto das kontakt, sacekas jedno 10 sekundi i onda palis auto, vidi da li ce biti drugacije.
Takodje probaj direktno na plin da palis vidi jel ima razlike

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Pet Sep 27, 2019 5:40 pm
od alonso14
Voja mozda ima neki savet takodje.

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Pet Sep 27, 2019 8:21 pm
od Sfera Kom
Ja sam na Puntu benzincu imao slican problem, kad je hladnije palio je iz dvatri puta, gledali ga majstori i ustanovili da je tako kod Fiata, to kad mi kazu jezim se. Probao sa razne aditive i nista, rekoh aj jos jednom i uzmem Wins za ciscenje benziskih dizni i sistema, posle ptrosene boce vise nikad mi nije poalio ni na minus 10 ni dva puta, odmah iz prve. Jeste najkuplji al se isplatio. Mislim da je negde oko 900 dinara.

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Pet Sep 27, 2019 8:45 pm
od Flavio
Po opisu problema, najverovatnije bi trebalo ocistiti benzinske dizne, i to u kadici, ne aditivom.
Nista cudno, pogotovu ko vozi na TNG.

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Sub Sep 28, 2019 3:39 pm
od ForestGump
Po opisu problema prvo bi trebalo proveriti vakuum-crevo između isparivača i usisne grane: ako je staro i kruto treba ga zameniti. Ako je na Alfi isparivač Tomasetto AT09 uraditi sledeće: na kraju vožnje prebaciti na benzin, ostaviti da motor kratko odradi na benzin i ugasiti ga. Ako po hladnom vremenu posle dužeg stajanja upali brzo i iz prve - uzrok je membrana isparivača. Jedan uzrok može biti natpritisni ventil u membrani koji ne zaptiva zbog zaprljanosti i puni usisnu granu plinom. Drugi uzrok može biti mikroporoznost membrane. Ne dešava se kad je toplo vreme i ne dešava se kad je motor vruć. Rešenje je zamena membrana.

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Sub Sep 28, 2019 5:58 pm
od Petar G
Hvala svima na odgovorima. Kupio sam Wynn's aditiv za dizne, sipao pola danas, malo vozio, videcu za par dana sta ce se desavati.

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Pon Okt 28, 2019 11:57 am
od Petar G
Mali update na ovaj problem ako nekog interesuje:

Sipao sam Wynns aditiv, potrosio sam oko pola rezervoara od tad, sad kao pali na prvu ali i dalje nesto nevoljno i malo stuca kad je hladnije ali nije mi se desavalo da nece da upali na prvi kljuc. Videcu kakva ce biti situacija kada stignu ove prave zimske temperature i da li je Wynns nesto znacajno popravio.

Re: Loš start po hladnom vremenu, 147 1.6 TS

Poslato: Uto Okt 29, 2019 9:37 am
od Antonijo
Možeš provjeriti ispravnost plinskog isparivača i injektora.
Otpojiš vakuum crijevo od isparivača i na njega spojiš drugo crijevo istog promjera i uroniš ga u vodu. Ako se stvaraju mjehurići isparivač je neipravan, isto napraviš za svaki plinski injektor. Tako sam testirao svoju plinsku instalaciju kad ujutro auto nije želio upaliti. Za čišćenje benzinskih injektora preporučam ultrazvučno čišćenje.