How To - Brembo konverzija Alfa 147 / 156 / GT
Poslato: Sub Apr 08, 2017 1:00 am
Postovane kolege, posto sam upravo zavrsio ovaj projekat na svom vozilu, odlucih da sa vama podelim kako je to odradjeno. Ja sam imao mnogo pitanja, nedoumica, pa da nekome od vas olaksam bar malo, svoje iskustvo cu preneti ovde. Celjusti su stavljene od Alfe 166.
Sta vam je potrebno:
-Celjusti
-Adapteri
-Diskovi
-Plocice
-Srafovi kojim se fabricki srafi Celjust od 166, kao I srafovi od vasih starih(Fabrickih celjusti)
U startu morate odluciti zelite li 310 mm ili 330 mm disk, kako bi znali koji adapter pravite(narucujete).
Plocice i celjust su isti i za 310 i 330 verziju. Ja sam isao na 310, zbog u mom slucaju vece dostupnosti delova.
Nakon sto ste nabavili
Idete na diskove. Diskove od 166 mozete prepraviti na dva nacina :
Prvi je kao na slici, da vam strugar izbusi nove rupe izmedju postojecih.
A drugi
nacin je da na mesto postojecih rupa se doda jos jedna rupa, sto je verovatno bolje, jer je veca verovatnoca da disk ostane u balansu. Ovako sam je kod mene.
-Kupovina plocica je na vama, ja sam izabrao Brembo, kupio sam u Gazeli i cena je bila jako povoljna.
Adapteri! Nakon sto odlucte idete li na 310 ili 330 mm idete na pravljenje adaptera. Ja sam dobio broj coveka koji ima sve mere za nase adaptere, pa sam samo rekao sta mi treba. Kroz nekoliko dana cu imati tacan i kompletan nacrt adaptera za 330 pa cu dodati u temu. Kome treba broj coveka od kog sam ja narucio adaptere neka pita, dacu u inbox. ( ne znam da li je po pravilima da okacim ovde ).
A za srafove sa 166 zamolite na otpadu ili gde vec da ih daju iz celjusti, trebace vam pri ugradnji
Srafom od postojecih celjusti se srafi adapter za glavcinu, a srafom od 166 se srafi celjust za adapter.
Sve je manje vise lagano i ide bez komplikacija, osim
...na mestima gde je obelezeno strelicama bice potrebno malo brusenja, kako bi celjust mogla lepo da nalegne i usrafi se za adapter. Preporuka je obrustiti malo sa celjusti a ne sa adaptera.
I to je manje vise to, creva ostaju fabricka, sve pasuje. Ko voli moze i teflonska ovom prilikom da stavi umesto gumenih.
Slika finalnog proizvoda
Okvirna cena radova:
Celjusti: ~100e
Diskovi: polovni~20-40e
novi~70-150+++
Adapteri: 50e par od coveka gde sam ja narucio. Npr ''Kalka'' metalostrugar na Bezaniji naplacuje ~40e komad + treba mu dostaviti nacrt.
Plocice:~40e Brembo, Ate 50e+, zavisi gde. Imaju i neke ITN za 1400 din.
Ruke: Metalostrugar za busenje rupa~ 10e i ugradnja to vec zavisi ali da kazem nek je ~20e.
Pa svako nek sabere sta mu odgovara. Da napomenem da ima i po otpadima da su uzme komplet koji ''moze jos da gura'' disk plocice i celjust za 150e, da se zna ako neko hoce tako.
Zelim da kazem da je ovo fenomenalan upgrade, auto stvarno mnogo bolje koci i bez naprezanja i stiskanja papucice se zaustavlja gde je ranije trebalo malo vise snage.
I da, imam jos dve nalepnice u dimenziji 11.5cm x 1.8cm , u crnoj boji. Pa ako se neko odluci da ovo radi i zatreba mu imam na poklon.
Zahvalnost dugujem kolegi @BobanR koji mi je poklonio limove za fiksiranje plocica(meni nisu dali uz celjust, inace ide) i @pepe012 koji je dao broj coveka sto mi je napravio adaptere.
Nadam se da ce tema biti nekome od pomoci.
Sta vam je potrebno:
-Celjusti
-Adapteri
-Diskovi
-Plocice
-Srafovi kojim se fabricki srafi Celjust od 166, kao I srafovi od vasih starih(Fabrickih celjusti)
U startu morate odluciti zelite li 310 mm ili 330 mm disk, kako bi znali koji adapter pravite(narucujete).
Plocice i celjust su isti i za 310 i 330 verziju. Ja sam isao na 310, zbog u mom slucaju vece dostupnosti delova.
Nakon sto ste nabavili
Idete na diskove. Diskove od 166 mozete prepraviti na dva nacina :
Prvi je kao na slici, da vam strugar izbusi nove rupe izmedju postojecih.
A drugi
nacin je da na mesto postojecih rupa se doda jos jedna rupa, sto je verovatno bolje, jer je veca verovatnoca da disk ostane u balansu. Ovako sam je kod mene.
-Kupovina plocica je na vama, ja sam izabrao Brembo, kupio sam u Gazeli i cena je bila jako povoljna.
Adapteri! Nakon sto odlucte idete li na 310 ili 330 mm idete na pravljenje adaptera. Ja sam dobio broj coveka koji ima sve mere za nase adaptere, pa sam samo rekao sta mi treba. Kroz nekoliko dana cu imati tacan i kompletan nacrt adaptera za 330 pa cu dodati u temu. Kome treba broj coveka od kog sam ja narucio adaptere neka pita, dacu u inbox. ( ne znam da li je po pravilima da okacim ovde ).
A za srafove sa 166 zamolite na otpadu ili gde vec da ih daju iz celjusti, trebace vam pri ugradnji
Srafom od postojecih celjusti se srafi adapter za glavcinu, a srafom od 166 se srafi celjust za adapter.
Sve je manje vise lagano i ide bez komplikacija, osim
...na mestima gde je obelezeno strelicama bice potrebno malo brusenja, kako bi celjust mogla lepo da nalegne i usrafi se za adapter. Preporuka je obrustiti malo sa celjusti a ne sa adaptera.
I to je manje vise to, creva ostaju fabricka, sve pasuje. Ko voli moze i teflonska ovom prilikom da stavi umesto gumenih.
Slika finalnog proizvoda
Okvirna cena radova:
Celjusti: ~100e
Diskovi: polovni~20-40e
novi~70-150+++
Adapteri: 50e par od coveka gde sam ja narucio. Npr ''Kalka'' metalostrugar na Bezaniji naplacuje ~40e komad + treba mu dostaviti nacrt.
Plocice:~40e Brembo, Ate 50e+, zavisi gde. Imaju i neke ITN za 1400 din.
Ruke: Metalostrugar za busenje rupa~ 10e i ugradnja to vec zavisi ali da kazem nek je ~20e.
Pa svako nek sabere sta mu odgovara. Da napomenem da ima i po otpadima da su uzme komplet koji ''moze jos da gura'' disk plocice i celjust za 150e, da se zna ako neko hoce tako.
Zelim da kazem da je ovo fenomenalan upgrade, auto stvarno mnogo bolje koci i bez naprezanja i stiskanja papucice se zaustavlja gde je ranije trebalo malo vise snage.
I da, imam jos dve nalepnice u dimenziji 11.5cm x 1.8cm , u crnoj boji. Pa ako se neko odluci da ovo radi i zatreba mu imam na poklon.
Zahvalnost dugujem kolegi @BobanR koji mi je poklonio limove za fiksiranje plocica(meni nisu dali uz celjust, inace ide) i @pepe012 koji je dao broj coveka sto mi je napravio adaptere.
Nadam se da ce tema biti nekome od pomoci.