How To - Brembo konverzija Alfa 147 / 156 / GT
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
How To - Brembo konverzija Alfa 147 / 156 / GT
Postovane kolege, posto sam upravo zavrsio ovaj projekat na svom vozilu, odlucih da sa vama podelim kako je to odradjeno. Ja sam imao mnogo pitanja, nedoumica, pa da nekome od vas olaksam bar malo, svoje iskustvo cu preneti ovde. Celjusti su stavljene od Alfe 166.
Sta vam je potrebno:
-Celjusti
-Adapteri
-Diskovi
-Plocice
-Srafovi kojim se fabricki srafi Celjust od 166, kao I srafovi od vasih starih(Fabrickih celjusti)
U startu morate odluciti zelite li 310 mm ili 330 mm disk, kako bi znali koji adapter pravite(narucujete).
Plocice i celjust su isti i za 310 i 330 verziju. Ja sam isao na 310, zbog u mom slucaju vece dostupnosti delova.
Nakon sto ste nabavili
Idete na diskove. Diskove od 166 mozete prepraviti na dva nacina :
Prvi je kao na slici, da vam strugar izbusi nove rupe izmedju postojecih.
A drugi
nacin je da na mesto postojecih rupa se doda jos jedna rupa, sto je verovatno bolje, jer je veca verovatnoca da disk ostane u balansu. Ovako sam je kod mene.
-Kupovina plocica je na vama, ja sam izabrao Brembo, kupio sam u Gazeli i cena je bila jako povoljna.
Adapteri! Nakon sto odlucte idete li na 310 ili 330 mm idete na pravljenje adaptera. Ja sam dobio broj coveka koji ima sve mere za nase adaptere, pa sam samo rekao sta mi treba. Kroz nekoliko dana cu imati tacan i kompletan nacrt adaptera za 330 pa cu dodati u temu. Kome treba broj coveka od kog sam ja narucio adaptere neka pita, dacu u inbox. ( ne znam da li je po pravilima da okacim ovde ).
A za srafove sa 166 zamolite na otpadu ili gde vec da ih daju iz celjusti, trebace vam pri ugradnji
Srafom od postojecih celjusti se srafi adapter za glavcinu, a srafom od 166 se srafi celjust za adapter.
Sve je manje vise lagano i ide bez komplikacija, osim
...na mestima gde je obelezeno strelicama bice potrebno malo brusenja, kako bi celjust mogla lepo da nalegne i usrafi se za adapter. Preporuka je obrustiti malo sa celjusti a ne sa adaptera.
I to je manje vise to, creva ostaju fabricka, sve pasuje. Ko voli moze i teflonska ovom prilikom da stavi umesto gumenih.
Slika finalnog proizvoda
Okvirna cena radova:
Celjusti: ~100e
Diskovi: polovni~20-40e
novi~70-150+++
Adapteri: 50e par od coveka gde sam ja narucio. Npr ''Kalka'' metalostrugar na Bezaniji naplacuje ~40e komad + treba mu dostaviti nacrt.
Plocice:~40e Brembo, Ate 50e+, zavisi gde. Imaju i neke ITN za 1400 din.
Ruke: Metalostrugar za busenje rupa~ 10e i ugradnja to vec zavisi ali da kazem nek je ~20e.
Pa svako nek sabere sta mu odgovara. Da napomenem da ima i po otpadima da su uzme komplet koji ''moze jos da gura'' disk plocice i celjust za 150e, da se zna ako neko hoce tako.
Zelim da kazem da je ovo fenomenalan upgrade, auto stvarno mnogo bolje koci i bez naprezanja i stiskanja papucice se zaustavlja gde je ranije trebalo malo vise snage.
I da, imam jos dve nalepnice u dimenziji 11.5cm x 1.8cm , u crnoj boji. Pa ako se neko odluci da ovo radi i zatreba mu imam na poklon.
Zahvalnost dugujem kolegi @BobanR koji mi je poklonio limove za fiksiranje plocica(meni nisu dali uz celjust, inace ide) i @pepe012 koji je dao broj coveka sto mi je napravio adaptere.
Nadam se da ce tema biti nekome od pomoci.
Sta vam je potrebno:
-Celjusti
-Adapteri
-Diskovi
-Plocice
-Srafovi kojim se fabricki srafi Celjust od 166, kao I srafovi od vasih starih(Fabrickih celjusti)
U startu morate odluciti zelite li 310 mm ili 330 mm disk, kako bi znali koji adapter pravite(narucujete).
Plocice i celjust su isti i za 310 i 330 verziju. Ja sam isao na 310, zbog u mom slucaju vece dostupnosti delova.
Nakon sto ste nabavili
Idete na diskove. Diskove od 166 mozete prepraviti na dva nacina :
Prvi je kao na slici, da vam strugar izbusi nove rupe izmedju postojecih.
A drugi
nacin je da na mesto postojecih rupa se doda jos jedna rupa, sto je verovatno bolje, jer je veca verovatnoca da disk ostane u balansu. Ovako sam je kod mene.
-Kupovina plocica je na vama, ja sam izabrao Brembo, kupio sam u Gazeli i cena je bila jako povoljna.
Adapteri! Nakon sto odlucte idete li na 310 ili 330 mm idete na pravljenje adaptera. Ja sam dobio broj coveka koji ima sve mere za nase adaptere, pa sam samo rekao sta mi treba. Kroz nekoliko dana cu imati tacan i kompletan nacrt adaptera za 330 pa cu dodati u temu. Kome treba broj coveka od kog sam ja narucio adaptere neka pita, dacu u inbox. ( ne znam da li je po pravilima da okacim ovde ).
A za srafove sa 166 zamolite na otpadu ili gde vec da ih daju iz celjusti, trebace vam pri ugradnji
Srafom od postojecih celjusti se srafi adapter za glavcinu, a srafom od 166 se srafi celjust za adapter.
Sve je manje vise lagano i ide bez komplikacija, osim
...na mestima gde je obelezeno strelicama bice potrebno malo brusenja, kako bi celjust mogla lepo da nalegne i usrafi se za adapter. Preporuka je obrustiti malo sa celjusti a ne sa adaptera.
I to je manje vise to, creva ostaju fabricka, sve pasuje. Ko voli moze i teflonska ovom prilikom da stavi umesto gumenih.
Slika finalnog proizvoda
Okvirna cena radova:
Celjusti: ~100e
Diskovi: polovni~20-40e
novi~70-150+++
Adapteri: 50e par od coveka gde sam ja narucio. Npr ''Kalka'' metalostrugar na Bezaniji naplacuje ~40e komad + treba mu dostaviti nacrt.
Plocice:~40e Brembo, Ate 50e+, zavisi gde. Imaju i neke ITN za 1400 din.
Ruke: Metalostrugar za busenje rupa~ 10e i ugradnja to vec zavisi ali da kazem nek je ~20e.
Pa svako nek sabere sta mu odgovara. Da napomenem da ima i po otpadima da su uzme komplet koji ''moze jos da gura'' disk plocice i celjust za 150e, da se zna ako neko hoce tako.
Zelim da kazem da je ovo fenomenalan upgrade, auto stvarno mnogo bolje koci i bez naprezanja i stiskanja papucice se zaustavlja gde je ranije trebalo malo vise snage.
I da, imam jos dve nalepnice u dimenziji 11.5cm x 1.8cm , u crnoj boji. Pa ako se neko odluci da ovo radi i zatreba mu imam na poklon.
Zahvalnost dugujem kolegi @BobanR koji mi je poklonio limove za fiksiranje plocica(meni nisu dali uz celjust, inace ide) i @pepe012 koji je dao broj coveka sto mi je napravio adaptere.
Nadam se da ce tema biti nekome od pomoci.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Bravo koleza, odličan rad, izrastaš u pravog Alfistu!
Elem, kad bi svako uradio tutorial za ovako nešto što spada u ekstravagantan* rad, koji svako od nas može da uradi, lepo je imati neki basic tutorial kako, šta i gde
Elem, kad bi svako uradio tutorial za ovako nešto što spada u ekstravagantan* rad, koji svako od nas može da uradi, lepo je imati neki basic tutorial kako, šta i gde
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Odlicno! Treba svaki upgrejd ovako da se napise kako ne bi jurili po privatnim temama delove slagalice! Svaka cast!
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Za deo alfinih 16+ felni su potrebni distanceri, ja kod mene na telefonkama imam 16mm...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Boxa
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: Stelvio QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Svaka cast kolega! Odlican tutorijal!
YouTube: https://www.youtube.com/@joksimoviic
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Odličan upgrade.
Par pitanja, obzirom da imam iskustva sa nečim sličnim...
Od kog su materijala adapteri? Ovo je bitna stavka, koja može da utiče i na cenu i na sigurnost.
Da li si brusio čeljusti zato što bi se "pojelo" previše materijala ako bi se brusio adapter ili zato što je bilo jednostavnije, obzirom da su čeljusti aluminijumske?
Par pitanja, obzirom da imam iskustva sa nečim sličnim...
Od kog su materijala adapteri? Ovo je bitna stavka, koja može da utiče i na cenu i na sigurnost.
Da li si brusio čeljusti zato što bi se "pojelo" previše materijala ako bi se brusio adapter ili zato što je bilo jednostavnije, obzirom da su čeljusti aluminijumske?
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Duraluminium AlMg4. Brusili smo celjust jer sam ja tako rekao, vodio sam se logikom da adapter ne treba dirati.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- toske82
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 16v TI 2004 ex Fiat punto 1.2 8v 2001
- Lokacija: Beograd
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Svaka cast za poduhvat,a i cifra nije mala.Jesi li radio samo napred ili i pozadi?
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Mislim da je i 5083 dovoljan za ove kočnice i težinu auta, ipak, zarad pokoljenja, da predložim opciju 7076-t6 aluminijuma(može se kupiti u firmi AlCu iz Niša).
Iako su slični, razlikuju se u nekoliko bitnih fizičkih osobina:
Zatezna čvrstoća (UTS - Ultimate Tensile Strength):
5083: 330MPa
7075-T6:560MPa
Granica elastičnosti (Yield point):
5083: 240MPa
7075-T6:460MPa
Ja bih uvek pre brusio adapter, ukoliko je moguće. Čeljusti ne bih dirao, ali vidim da je intervencija minimalna, pa ne bi trebalo da je problem.
Još jednom, odličan upgrade i tutorijal
Iako su slični, razlikuju se u nekoliko bitnih fizičkih osobina:
Zatezna čvrstoća (UTS - Ultimate Tensile Strength):
5083: 330MPa
7075-T6:560MPa
Granica elastičnosti (Yield point):
5083: 240MPa
7075-T6:460MPa
Ja bih uvek pre brusio adapter, ukoliko je moguće. Čeljusti ne bih dirao, ali vidim da je intervencija minimalna, pa ne bi trebalo da je problem.
Još jednom, odličan upgrade i tutorijal
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
A to za materijal, good to know. Covek koji mi je pravio ovo, me bas malopre nazvao i objasnio mi detaljne specifikacije i mislim da je sve u kvalitetu radjeno.
Sto se tice brusenja, intervencija je jako mala. Znaci moze se i bez toga ugraditi, ali da se nategne srafovima. Sto je losa opcija. Ovako po 1/2 mm sa obe strane, i sve ide glatko.
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Samo napred, sumnjam da je nazad potrebno to jer teski dizel motor je napred. Takodje komplikaciju bi pravilo i da se namesti da imas rucnu na nekim velikim celjustima, ako bi hteo nesto nazad da ugradjujes. A i stavio sam zimus diskove i plocice iz originala, i to radi odlican posao.toske82 napisao:Svaka cast za poduhvat,a i cifra nije mala.Jesi li radio samo napred ili i pozadi?
Pa eto, ako neko odluci da ovo radi, dosta ce mu lakse biti, verujem!BobanR napisao:Mislim da je i 5083 dovoljan za ove kočnice i težinu auta, ipak, zarad pokoljenja, da predložim opciju 7076-t6 aluminijuma(može se kupiti u firmi AlCu iz Niša).
Iako su slični, razlikuju se u nekoliko bitnih fizičkih osobina:
Zatezna čvrstoća (UTS - Ultimate Tensile Strength):
5083: 330MPa
7075-T6:560MPa
Granica elastičnosti (Yield point):
5083: 240MPa
7075-T6:460MPa
Ja bih uvek pre brusio adapter, ukoliko je moguće. Čeljusti ne bih dirao, ali vidim da je intervencija minimalna, pa ne bi trebalo da je problem.
Još jednom, odličan upgrade i tutorijal
A to za materijal, good to know. Covek koji mi je pravio ovo, me bas malopre nazvao i objasnio mi detaljne specifikacije i mislim da je sve u kvalitetu radjeno.
Sto se tice brusenja, intervencija je jako mala. Znaci moze se i bez toga ugraditi, ali da se nategne srafovima. Sto je losa opcija. Ovako po 1/2 mm sa obe strane, i sve ide glatko.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Moram samo da iznesem primedbu na to da su iste celjusti 310 i 330mm,
Razlicite su celjusti 310 166, 330 159/brera i 330 GTA.
GTA nosi 330 diskove 32mm debljine, dok su 330 159 i 310 166, 28 mm debljine, plocica su iste za 159 i 166, a za GTA ne mogu da tvrdim koje su plocice, naravno da su i promeri rips razliciti u zavisnsti koji je auto u pitanju...
Takodje su i razliciti prihvatista nosaca celjusti 330 GTA i 159, a vec o 166, da i ne pricam...
Razlicite su celjusti 310 166, 330 159/brera i 330 GTA.
GTA nosi 330 diskove 32mm debljine, dok su 330 159 i 310 166, 28 mm debljine, plocica su iste za 159 i 166, a za GTA ne mogu da tvrdim koje su plocice, naravno da su i promeri rips razliciti u zavisnsti koji je auto u pitanju...
Takodje su i razliciti prihvatista nosaca celjusti 330 GTA i 159, a vec o 166, da i ne pricam...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Meni je to rekao covek koji na svoju auto stavio ove celjusti uz 330mm disk. Na samu celjust se po potrebi stavlja distancer kako bi prihvatila siri disk.
Neka bude da sam pogresno razumeo.
Neka bude da sam pogresno razumeo.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Ima tu slicnosi, ali ima i razlika
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- pejo
- Contact:
- Garaža: ALFA 156
- Lokacija: novi sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
ja bih dodao da su čeljusti od alua i da je debljina zida koji nosi komplet čeljust 2x6mm tako da je adapter deblji od samih čeljusti.
MISLIO SAM...je majka svih zajeba
moj mob 069/1468-109 viber
moj mob 069/1468-109 viber
- Pepe012
- Garaža: Alfa Romeo 156 3.0 V6
BMW E63 645Ci
Fiat Punto II 1.9 8v Multijet
Hyundai Santa Fe 4WD 2.4 GLS
ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6
ex: Alfa Romeo 156 1.9 16v Facelift - Lokacija: Veliko Gradiste
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Kolega svaka cast na radovima, nadam se da cu i ja ovih dana konacno da ih stavim stoje mi klesta kuci 100 godina zapekose
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Evo da se i ja umešam...330mm izmedju ostalih nosi i crosswagon i ko ima šemu da nabavi čeljusti sa adapterima (fabričkim) od cw to je najjednostavnije ugraditi sve ide šraf na šraf.Jedino sa 330mm diskovima ne može manja felna od 17 a čak ni 17 ne mogu sve.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Moze sa distancerima. Kolega ima brembo i ss 16 i sa adapterima bez problema.
- Pepe012
- Garaža: Alfa Romeo 156 3.0 V6
BMW E63 645Ci
Fiat Punto II 1.9 8v Multijet
Hyundai Santa Fe 4WD 2.4 GLS
ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6
ex: Alfa Romeo 156 1.9 16v Facelift - Lokacija: Veliko Gradiste
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Ne moze na 330mm diskovima 16'' felna zbog velicine diska na 310mm moze.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
- Antonijo
- Garaža: Alfa Romeo 166
- Lokacija: Zagreb
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
A moze i sa rukavcima od 166,onda nema adaptera i isto je kao na gta.
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Jel se zna koja ne moze ? Ili koja moze ?interceptor napisao:Evo da se i ja umešam...330mm izmedju ostalih nosi i crosswagon i ko ima šemu da nabavi čeljusti sa adapterima (fabričkim) od cw to je najjednostavnije ugraditi sve ide šraf na šraf.Jedino sa 330mm diskovima ne može manja felna od 17 a čak ni 17 ne mogu sve.
- motorhead
- Drug Član
- Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8 - Lokacija: beograd
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Mi stariji Alfisti znamo odavno....zato mladi kolega pitaj prvo ostace ti koji dinar vise da pocastis za dobar savet! . Cisto da se ne mucis I budzis kao I mi...delic napisao:A moze i sa rukavcima od 166,onda nema adaptera i isto je kao na gta.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: How To- Brembo konverzija Alfa 147/156/GT
Pa recimo da pre kupovine treba probati staviti,ja tako kupio i napravio centralne prstenove i montirao nove gume kad onda hladan tuš...Nikad do tad ne bi ni pomislio da felne istih dimenzija mogu imati unutrašnji promer drugačiji.Jednostavno nije bilo rešenja čak ni sa distancerima jer i kod fabričkih felni za cw mesto izmedju čeljusti i felne je nekih 6-7 mm.Relja napisao:Jel se zna koja ne moze ? Ili koja moze ?