Stranica 1 od 4

Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Sre Okt 26, 2016 7:05 pm
od popovicvl
Medju anomalijama koje zapažam od kad vozim auto je podrhtavanje motora u leru, ali samo u pojedinim uslovima.

Npr. upalim auto ujutro najnormalnije, naravno motor hladan, auto miran i paljba. Medjutim primecujem kad se motor zagreje da ima nepravilan rad u leru, laganu stucavicu. U leru, namestim obrtaje na npr. 2500 rpm, auto treska, skakucu obrtaji. Gas prima instant i u voznji roctet, ali ovo iritira.

Dobro, ugasim. Uvece upalim auto i dok je hladan namestim odmah na tih 2500 rpm, miran kao bubica. OK, provozam se, zagrejem i stanem reko daj sad da probam na 2500 rpm, opet normalno. Hmm, malo ga isturirao i u momentu kako su pali obrtaji u leer on pocne da podrhtava. Opet probam na 2500 rpm i skakuce.

Sta mi pada na pamet, dizne, geometrija turbine, mozda zato sto sam skinuo klapnice...? :|

Any idea?

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Sre Okt 26, 2016 7:39 pm
od Kaligula
Jel si merio korekcije na diznama skoro?

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Sre Okt 26, 2016 7:43 pm
od popovicvl
Nisam, planiram.

Moram zaustaviti auto, to mi je najveci problem za sad. :)

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 5:13 pm
od popovicvl
Danas smo bacili pogled na dizne. Vrednosti korekcije idu oko 1-0.70 2-0.90 3-0.30 4-1.0 5-1.0...

Koje su vam ideje i iskustva u vezi njih?

Jedna stvar mi pada na pamet, da li moze bregasta da pravi problem, jer kad je hladan motor radi mirno u leru, a kad se zagreje podrhtava?

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 5:21 pm
od BobanR
Da li motor dimi u visokim obrtajima?

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 5:30 pm
od Dragon
Treba da izmeris korekcije kada je hladan i kada je vruc. Pa cak ni tada nije 100% sigurno. Jedino kod Bosiste na sto...uglavnom, spremi se na igranku. I sam sam u istoj.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 5:49 pm
od popovicvl
Ne dimi, bar koliko vidim na retrovizor. Pali odlicno, bez stucanja. Cupa bez oklevanja. Kazem, kad je hladan lepse radi. Vruc trokira. Dodao bih i to da trokira kad se u leru drzi gas na npr 2.5k rpm, a vec na 3k rpm ne.

Jel to moze biti do EGRa? Jel on ostaje otvoren? Ili bi trebao da ostane otvoren? Koliko znam EGR bi trebao da bude otvoren na visim obrtajima kad je vruc, a na nizim i u leru da je zatvoren. Mozda on ostane otvoren i u leru i u nizim obrtajima. Ispravite me ako gresim.

Zatvaranje svakako sledi. Da li za pocetak smem da raskacim dzek sa EGRa cisto da probam?

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 6:12 pm
od mladenke
egr radi u leru i nizim obrtajima a zatvara se u visim obrtajima. Ne mozes da ga raskacis, ali mozes da ga blokiras nekim limom cisto da probas kako je bez njega pa ako je do njega onda ga ugasi softverski i hardverski blokiraj.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 6:25 pm
od popovicvl
Koliko me prevod sluzi, egr je zatvoren u leru i dok se ne zagreje motor. Otvara samo pod opterećenjem, tj. gasu.

http://www.aa1car.com/library/egr.htm
When the engine is idling, the EGR valve is closed and there is no EGR flow into the manifold. The EGR valve remains closed until the engine is warm and is operating under load. As the load increases and combustion temperatures start to rise, the EGR valve opens and starts to leak exhaust back into the intake manifold.

Ovde bas pominju da motor trokira ako je egr otvoren u leru.

http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/207
An early refinement was a temperature-controlled shut-off in the vacuum source. This kept the EGR valve from opening when the engine was too cool. The cool engine did not require EGR and cutting it off made the engine run smoother.

Adding exhaust gas at low speed can cause rough idle.

http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... iagnostics
Exhaust gas recirculation is only a part-time function. It should NOT occur when the engine is cold because it acts like a vacuum leak and can cause a rough idle or lean misfire.

EGR also should also NOT occur at idle for the same reason. It should only occur after the engine has warmed up and is running at a speed above idle.

Meni su čistili egr, ko zna šta su napravili, mozda je zaglavljen pa flisuje.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 6:38 pm
od popovicvl
Možda sam nadomak rešenja problema. Dobar egr je mrtav egr :)

https://www.bellperformance.com/blog/ro ... ing-engine
There are three times in a engine’s operating cycle than an EGR valve is never supposed to operate: 1) at engine idle, 2) at wide open throttle or 3) when the engine is cold. In all three areas, it would have a negative effect on the way the engine runs, especially when the engine is idling.

With respect to our problem of rough running, an EGR valve can be a cause if it becomes fouled with carbon. This causes it to stick open, causing a rough idle or engine stall.

As explained earlier, in many cases the computer may set codes which can lead you to the EGR valve as the prsoblem.

Confirming a stuck EGR valve can be as simple at giving it a light tap on the side of the valve, which may free it from its stuck-open position. In most cases, dirty EGR valves can be cleaned which usually resolves the problem. If cleaning is not an option, a replacement valve would be required. Again, this is a simple problem that’s inexpensive to fix – most people can replace an EGR valve themselves. So if your engine’s unsatisfactory performance is due to a dirty EGR valve, you’re going to get off cheap.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 6:51 pm
od BobanR
Pretpostavio sam da ti je EGR ugašen... Vodi računa kod hardwareskog zatvaranja da to odradiš kako treba, a ne tankim limom. Kolega alfascorpion je imao pločice po simboličnoj ceni.
Kad utvrdiš da je to uzrok, javi se mladenke-u za software-ski deo...a možda i blagi tuning :D
Pretpostavljam da je glava očišćena kada je rađeno uklanjanje swirl-flaps-ova?

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 6:59 pm
od popovicvl
Pločice su napravljenje jedna za izduvnu granu, jedna četvrtasta za sam egr, sečene u inox 2 mm, čekaju u gradnju.

Glava nije čišćena, usisna grana jeste. Tuning ide obavezno, samo da je utegnem i vidim šta je sa ovim anomalijama.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 7:08 pm
od BobanR
Na usisnu granu sam i mislio...petak je uveče, kongitivne funkcije ne na baš visokom nivou :D

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 7:17 pm
od popovicvl
Sve mi vise ima smisla da je do egr ventila. Kako se ohladi motor egr uspe da se zatvori i sledece palenje je sve u redu. Cak i kad se zagreje dok se vozi nisko u obrtjima sve je ok, sve dok se ne opici jaci gas, egr se otvori i kako padnu obrtaji u ler autp pocne da trokira jer ne moze da se zatvori skroz dok se opet ne ohladi motor.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 7:28 pm
od Kaligula
Ta treća dizna poprilično odskače od ostalih,može biti do nje taman toliko da te zeza na kvarno.Dijagnostika na licu mesta u radu motora je keva :)

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 8:04 pm
od BobanR
Treća dizna je 0.3. U diznama nema odskakanja.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Okt 28, 2016 8:21 pm
od Kaligula
Imao sam sličnu situaciju ranije,dizne bile problem ali dobro ko zna,airbag nije sigurno :)

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Sre Nov 09, 2016 8:54 am
od popovicvl
Juče sam bio na remap motora. Usput zatvorili EGR pločicom, i ugasili propisno. Treba da dodam da je DPF skinut i ugašen na seljački način, tj. blokadom ispisivanja greški. Sad je komp lepo otvoren i urađen kako bog zapoveda.

Kad smo sve to sredili auto leti, malo troši, ne dimi, u vožnji glatko radi, instant prima gas, ali u leru vruć i dalje trokira. :nea:

No, idemo dalje. Pre svega na dizne najmanje sumnjam, pa ću njih staviti na treće mesto. Prvo ću očisti MAP/MAF, kućište gasa ili ti throttle valve, provera vakum creva i na kraju provera dizni.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Sre Nov 09, 2016 7:32 pm
od mladenke
Kako si radio remap na motor koji ima problem? Jel sa polomljenom nogom igras fudbal?:D I dal je dpf ugasen na seljacki ili gradski nacin ne mora da se otvara ecu osim ako ima obd zastitu pa da se izcitava u boot modu. :)

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Sre Nov 09, 2016 9:33 pm
od popovicvl
Aj sad baš polomljena noga, mnogo je. To je više anomalija nego kvar.

Što se tiče gašenja DPFa problem je u pristupu problemu, glup je i seljački, ne inženjerski, nekom nije ni bio cilj da reši problem nego za 20 maraka da zamaže oči. Sa otvaranjem ili bez, potpuno je svejedno.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Čet Nov 10, 2016 10:05 pm
od Sone Bg
Znam za par slucaja gde je jtd 8v podrhtavao i leru zbog regulatora pritiska goriva. Sta kaze diag jel ti trazena i izmerena kolicina goriva ista u tim rezimima gde trokira?

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Čet Nov 10, 2016 10:29 pm
od dejan nis
Dizne

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Nov 11, 2016 7:58 am
od motorhead
Dizne,kada opalis po gasu on guta sve....ler je merilo za diznu kada je vruc,kada je ladan opet ecu daje vise goriva pa guta....korekcije nagovestavaju one pokazuju koliko ecu moze da ispegla.....znaci. Bosch servis Moravcevic ispod Plavog mosta,ja poslao moje rastavili kalibrisali doterali prelive drugi auto platio 120e....auto mi po gradu trosio 10l sada 9l.....vidi isplatice se samo!

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Nov 11, 2016 9:07 am
od popovicvl
Moraću obaviti osveženje dizni u svakom slučaju. To znači da uzimaju po 30 eura dizna za kalibraciju i zamenu preliva?

Jbg, ja sam navikao da se problemi kod dizni manifestuju kao kod Forda, dimi auto pri gasiranju, pali gresku pri potapanju gasa, dimi kad se upali hladan itd...Mozda za pocetak da probam ciscenje.

Re: Podrhtavanje motora u leru 2.4 JTDM

Poslato: Pet Nov 11, 2016 11:25 am
od Dragon
Ja sam isto uradio pre neki dan. Korekcije su sada skoro perfektne, najveća mi je 0.50.
Kod mene je problem grublji rad motora, odnosno sitne rezonetne vibracije na leru, posebno kad je hladan. To se najviše manifestuje na volanu. Ali nije do dizni... :banghead:

Najpre sam kupio odlične dizne, ali JTD 16v 140 ks, koje su mi smanjile potrošnju skoro za dva litra, te sitne vibracije su ostale. Onda je stigao info da te dizne rade pod malo drugačijim režimom nego od multijeta, pa da je do toga.

I tako, uradim ja moje stare dizne, stavim ih, i ništa...sve isto.