Poliuretanski blokovi škripe
Poslato: Pet Maj 08, 2015 11:39 am
Zdravo,
kao prvo namjerno sam izostavio imena proizvodjača u naslovu teme, a evo o cemu se radi, obzirom da sam jedan od prvih koji su montirali Poliuretanske blokove na Alfi 159 (donja prednja viljuska, balans stangla POWERFLEX, gornja viljuska STRONGFLEX), evo šta treba znati:
Za sada Poliuretanski blokovi za Alfu 159, Breru, Spider izradjuju se za:
1. Donju viljusku (blokovi koji najčešće "crkavaju" odnosno oni su odgovorni za luft u cijelon sistemu vješanja ,
2. Balans štanglu,
3. Gornju viljusku.
Gotovo svi proizvodjači nude dva stepena tvrdoće, mekši za svakodnevnu upotrebu, odnosno tvrđi za stazu. I takođe daju doživotnu garanciju [Powerflex, StrongFlex, Superflex (nema blokove za 159)]
Poslje montaže blokova, na donjim vilama i balanstangle, autu je trebalo jedno dobrih mjesec dana da se sve slegne i da cijeli sistem ponovo homogeno da se tako izrazim nastavi sa radom. U čemu je bio problem, na granicama u lakat krivinama auto je bilo na sve strane samo ne tamo gdje sam ja zacrtao. Poslje određenog vremena kao što sam već spomenuo sve je došlo na svoje.
Samo da napomenem, govorim iz licnog iskustva, krajnje koliko toliko subjektivno, nisam od onih koji se privržavaju stavovima mase, i uzimam iskustva sa foruma zdravo za gotovo, pa to savjetujem i svim kolegama koji nabasaju na ovaj post. Poliuretanski blokovi su znatno poboljšanje u odnosu na fabričke, neke od prednosti na koje prvo pomislim su:
- Dozivotna garancija, znaci vjek trajanja, i sama sigurnost u predmetne blokove, znaci taj osjecaj dok si za volanom znas da je veoma mala vjerovatnoca da ce nesto bas tu poći kako ne treba.
- Poliuretanski blokovi su tvrđi i skraćuju hod viljuske, nevjerovatno ali moje iskustvo je sledeće: auto je Mnogo udobnije. Primjer je presječeni asfalt, kanal kroz koji ide neki kablić ili slično, nije dubok ni strašan ali uvjek ga osjetim na putu sa posla, poslje montaže Poliuretanskih blokova, situacija je potpuno drugacija, nema lupkanja, auto kao da prelebdi preko pomenutog kanala.
- Osjećan na volanu, je mnogo direktniji, kao vozač osjećam da preko istog dobijam mnogo više informacija u odnosu na prije, podvukao bih mnogo, jer stvarno je tako kao da sam sjeo u drugo auto, to se naravno najviše osjeti u prvih par dana, poslje se već navikne na poboljšanje i ono postaje normalno.
- Centriranje trapa, s ozirom da je cijeli sistem fiksiraniji ^^, time su podešavanja trapa mnogo preciznija i dugotrajnija
- Kočenje, takođe jedna od prednosti tvrđeg sistema je sto pri kočenju, ima manje šansi da dođe do vibracija, poigravanja viljuška. Poslje instalacije Poliuretanskih blokovova, kočenje postaje kontrolisanije, posebno pri nepredviđenom naglom kočenju u nekoj krivini kad je auto naguto na jegnoj od strana.
E sad, poslje par mjeseci od montaže (montaža je profesionalno urađena u servisu, koristena je Moli Bakarna mast na svim mjestima na kojim je to moguće) blokovi i dalje škripe. E sad škripe periodično, i teško je uspostaviti neko pravio, pa samim tim i pokušati naći uzrok. Škripuckanje se najviše cuje pri startu recimo nekih prvih par min voznje, poslje čega nestaje, takođe izrazitije je kad auto prelazi preko neravnina, ležećih i sl. Blokove sam prskao dodatno sa svim živim, najviše je pomogla Wuth-ova tečna mast, koja je i na Alfaowneru predložena kao jedno od riješenja. Takođe na Alfaowneru ima dosta ljudi koji su riješili promlem sa škripom, ali i onih koji se i dalje navikavaju na škripuckanje.
Cilj ovog posta je osim osnovne informacije, da zajedničkim učestovanjem pokušamo da otklonimo, ili ti nađemo riješenje za ovo škripuckanje. Sve sugestije su dobrodošle.
Samo još jedna napomena, mislim da škripe blokovi na balans stangli !
kao prvo namjerno sam izostavio imena proizvodjača u naslovu teme, a evo o cemu se radi, obzirom da sam jedan od prvih koji su montirali Poliuretanske blokove na Alfi 159 (donja prednja viljuska, balans stangla POWERFLEX, gornja viljuska STRONGFLEX), evo šta treba znati:
Za sada Poliuretanski blokovi za Alfu 159, Breru, Spider izradjuju se za:
1. Donju viljusku (blokovi koji najčešće "crkavaju" odnosno oni su odgovorni za luft u cijelon sistemu vješanja ,
2. Balans štanglu,
3. Gornju viljusku.
Gotovo svi proizvodjači nude dva stepena tvrdoće, mekši za svakodnevnu upotrebu, odnosno tvrđi za stazu. I takođe daju doživotnu garanciju [Powerflex, StrongFlex, Superflex (nema blokove za 159)]
Poslje montaže blokova, na donjim vilama i balanstangle, autu je trebalo jedno dobrih mjesec dana da se sve slegne i da cijeli sistem ponovo homogeno da se tako izrazim nastavi sa radom. U čemu je bio problem, na granicama u lakat krivinama auto je bilo na sve strane samo ne tamo gdje sam ja zacrtao. Poslje određenog vremena kao što sam već spomenuo sve je došlo na svoje.
Samo da napomenem, govorim iz licnog iskustva, krajnje koliko toliko subjektivno, nisam od onih koji se privržavaju stavovima mase, i uzimam iskustva sa foruma zdravo za gotovo, pa to savjetujem i svim kolegama koji nabasaju na ovaj post. Poliuretanski blokovi su znatno poboljšanje u odnosu na fabričke, neke od prednosti na koje prvo pomislim su:
- Dozivotna garancija, znaci vjek trajanja, i sama sigurnost u predmetne blokove, znaci taj osjecaj dok si za volanom znas da je veoma mala vjerovatnoca da ce nesto bas tu poći kako ne treba.
- Poliuretanski blokovi su tvrđi i skraćuju hod viljuske, nevjerovatno ali moje iskustvo je sledeće: auto je Mnogo udobnije. Primjer je presječeni asfalt, kanal kroz koji ide neki kablić ili slično, nije dubok ni strašan ali uvjek ga osjetim na putu sa posla, poslje montaže Poliuretanskih blokova, situacija je potpuno drugacija, nema lupkanja, auto kao da prelebdi preko pomenutog kanala.
- Osjećan na volanu, je mnogo direktniji, kao vozač osjećam da preko istog dobijam mnogo više informacija u odnosu na prije, podvukao bih mnogo, jer stvarno je tako kao da sam sjeo u drugo auto, to se naravno najviše osjeti u prvih par dana, poslje se već navikne na poboljšanje i ono postaje normalno.
- Centriranje trapa, s ozirom da je cijeli sistem fiksiraniji ^^, time su podešavanja trapa mnogo preciznija i dugotrajnija
- Kočenje, takođe jedna od prednosti tvrđeg sistema je sto pri kočenju, ima manje šansi da dođe do vibracija, poigravanja viljuška. Poslje instalacije Poliuretanskih blokovova, kočenje postaje kontrolisanije, posebno pri nepredviđenom naglom kočenju u nekoj krivini kad je auto naguto na jegnoj od strana.
E sad, poslje par mjeseci od montaže (montaža je profesionalno urađena u servisu, koristena je Moli Bakarna mast na svim mjestima na kojim je to moguće) blokovi i dalje škripe. E sad škripe periodično, i teško je uspostaviti neko pravio, pa samim tim i pokušati naći uzrok. Škripuckanje se najviše cuje pri startu recimo nekih prvih par min voznje, poslje čega nestaje, takođe izrazitije je kad auto prelazi preko neravnina, ležećih i sl. Blokove sam prskao dodatno sa svim živim, najviše je pomogla Wuth-ova tečna mast, koja je i na Alfaowneru predložena kao jedno od riješenja. Takođe na Alfaowneru ima dosta ljudi koji su riješili promlem sa škripom, ali i onih koji se i dalje navikavaju na škripuckanje.
Cilj ovog posta je osim osnovne informacije, da zajedničkim učestovanjem pokušamo da otklonimo, ili ti nađemo riješenje za ovo škripuckanje. Sve sugestije su dobrodošle.
Samo još jedna napomena, mislim da škripe blokovi na balans stangli !