Stranica 1 od 3

Lezaj poluosovine

Poslato: Sub Maj 03, 2014 7:03 pm
od radza991
Problem je sledeci... Alfa 147 (1.9 jtd, 85 kw je u pitanju), kada se vozi, na pravcu, cuje se bukvalno kao kada ode lezaj tocka. Nema nikakvih promena prilikom promene pravca, prosto, kada se auto krece to se cuje. Zajedno sa tim, pri brzini od 50-60 km/h, kada hocu da ubrzam, auto se zatrese do te mere da imam osecaj da ce da se raspadne. Prvo sto mi pada na pamet jeste lezaj koji se nalazi na desnoj poluosovini, pa me zanima vase misljenje? Ako neko ima iskustva sa tim lezajem, voleo bih da znam kako se manifestovao problem, kako je resen i koliko je to izaslo u dinarskoj protiv vrednosti :D moze da bude jos po nesto, tipa da je kriva poluosovina, ili da je otisao krst poluosovine, ali ja tipujem na taj lezaj, pa bih se usredsredio na njega...

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Sub Maj 03, 2014 7:44 pm
od elas
Nije lezaj nego kao i meni ponovo,sad sam doputovao i moram da pregledam koji je u problemu.Na polu osovini imas do menjaca prirubnice ili flansne u koje upada poluosovina sa krstom na kraju.
Meni se to vec desavalo i auto je tresao kao nenormalan,imam ostecenje u samoj prirubnici gde krstevi nalezu pa pod odredjenim opterecenjem i uglovima poluosovina u odnosu na put pocinje.
Imas to objasnjeno u sponzorima Kilson je napisao post,moracu da ih zovem i vidim koliko sve to kosta.Krst leve strane sam menjao pre 25000 km i evo opet,srecom izdrzao do Srbije.Tako sam ga ceo put trazio na gasu da ga umirim,idem 100 trese,podignem preko 140 umiri,na nizbrdici kad se auto rastereti nisam ni smeo gas da pipnem mislio sam da ce motor da ispadne,nije bitno koja je brzina bila.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Sub Maj 03, 2014 8:16 pm
od MiloshBg
Hm, koliko znam verzija od 115 konja nema te prirubnice, vec samo homozglobove (ne one do tocka), i ti zglobovi kad crknu isto tako tresu.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Sub Maj 03, 2014 8:53 pm
od elas
Moguce,to jos nisam gledao kod slabije verzije,ali je isto sranje i crkava bas kad netreba...

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Sub Maj 03, 2014 9:12 pm
od MiloshBg
Znam... Iz tog razloga sam prodao punta, isti problem sam sa njim imao... Usrani svapski menjaci!

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Ned Maj 04, 2014 1:14 am
od radza991
Ja sam kroz pricu sa nekim ljudima skapirao da se radi bukvalno o lezaju kroz koji prolazi desna poluosovina (jer je ona prelomljena). Lezaj zvekne i cuje se tako, a vibracije se javljaju zato sto poluosovina iz tog razloga dobije luft. Meni to deluje logicno potpuno, a opet sam cuo da te vibracije hoce da se javljaju i kada je krst u problemu (a moze biti i te flansne u koje krst ulazi) ili ostane bez masti... u svakom slucaju, ne gine mu majstor koji ce da ustanovi sta je tacno od svega ovoga :)

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Ned Maj 04, 2014 8:07 am
od mali radojica
i 155 ima taj ležaj na desnoj poluosovini, kod mene je bio suv kao barut i nikakve vibracije i treskanja nisam imao. samo se čuo klasičan zvuk neispravnog ležaja.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Ned Maj 04, 2014 1:17 pm
od darko qv
Mislim da se i kod mene cuje pomenuti lezaj,ili unutrasnji homokineticki,jer se kod mene cuje kam idem brzo u lijevi krivinama.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 6:34 pm
od radza991
mali radojica napisao:i 155 ima taj ležaj na desnoj poluosovini, kod mene je bio suv kao barut i nikakve vibracije i treskanja nisam imao. samo se čuo klasičan zvuk neispravnog ležaja.
ne, ne, lezaj moze da bude suv, nisam na to mislio, nego na krst poluosovine i onu solju(prirubnicu, spulnu) kako je vec ko zove... kazu da kad tu ostane bez masti hoce da trese pri ubrzanju... lezaj poluosovine je sigurno stradao, on se cuje, a kad vec skidam tu poluosovinu, moram da bacim pogled u kakvom je stanju krst poluosovije i prirubnica u koju on dodje... makar da to dobro nafilujem mascu, nekima je i to resilo vibracije.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 8:48 pm
od elas
Meni je danas poceo i da se cuje,krlja nesto u kretanju iz nule,mada i taj krst sto sam menjao je kupljen ovde za 3500 din i nije nesto.Kad sam zvao oglase za polovne krsteve ljudi mi kazu da cim skinu neki koji je ok odmah se proda i cena je 20 evrica.
Ja sam to menjao pre par meseci i evo izdrzao 17000 km.Sranje obicno sad moram ponovo da se mucim i skidam poluosovine...

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 8:51 pm
od delic
Ako je pojedena flansna u koju ide krst poluosovine,dzabe ih menjate opet ce imati vibracije i brze ce stradati krst.Ili obradi ulegnuce u flansni ili je menjaj sa krstom.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 9:06 pm
od MiloshBg
Kao sto kaze Delic ili ako hocete za neko vreme da odlozite to (a realno to moze da potraje dobrih 50-60k km, ako ne i vise) jeste da poturite podlosku/distancer od jedno 5mm izmedju homo zgloba i lezaja tocka. Obavezno je da podloska bude odgovarajuceg precnika i da celom povrsinom leze na lezaj tocka, tj. isto kao i homo zglob. To provereno radi!

PS. To raditi samo na autima koji imaju flansne i krsteve na poluosovinama!

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 9:22 pm
od mali radojica
ja sam tebe razume da ti za vibracije kriviš ležaj desne poluosovine pa napisah moje iskustvo. tj da taj ležaj u mom slučaju nije davao nikakve vibracije. ali isto tako na 155 nema nikakve prirubnice na toj desnoj poluosovini već ona ide direktno u menjač.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 9:33 pm
od MiloshBg
Koliko sam primetio samo alfe sa multijet motorima imaju poluosovine sa tim flansnama i krstovima, jtd verzije od 116 konja imaju klasicne zglobove. 159 takodje ima taj problem...

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 9:37 pm
od delic
To je zbog obrtnog momenta,jbg ne moze da traje ako se cepa...

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 9:45 pm
od elas
MiloshBg napisao:Kao sto kaze Delic ili ako hocete za neko vreme da odlozite to (a realno to moze da potraje dobrih 50-60k km, ako ne i vise) jeste da poturite podlosku/distancer od jedno 5mm izmedju homo zgloba i lezaja tocka. Obavezno je da podloska bude odgovarajuceg precnika i da celom povrsinom leze na lezaj tocka, tj. isto kao i homo zglob. To provereno radi!

PS. To raditi samo na autima koji imaju flansne i krsteve na poluosovinama!
Tacno samo u jednom mestu je pojedena flansna tamo gde ide i naleze krst,vidis nije ti losa ideja sa podloskom.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Pon Maj 05, 2014 9:48 pm
od elas
Da nemas slucajno mere podloske unutrasnji ispoljasnji fi,da dam strugaru sutra prekosutra da napravi

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Uto Maj 06, 2014 5:13 am
od MiloshBg
Nazalost nemam, moraces na licu mesta da meris i pravis. :oops:

Mada, probaj sa podloskom koja je spolja, tj. do centralne matice, cini mi se da je upravo onakva kakva ti treba.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Uto Maj 06, 2014 11:54 am
od radza991
Cekaj, hoces da kazes da verzija od 85kw nema krst i solju, nego da je drugacije resen taj spoj poluosovine do menjaca i poluosovine do tocka? :/

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Uto Maj 06, 2014 12:56 pm
od MiloshBg
Da. :)
Ja kod mene a i na jos par primeraka nisam video ni krst ni solju do menjaca, vec samo zglob, i to je tako za starije modele, tj. do 2002. godine (tako kaze eper). Do tocka je isto (homozglob) na svim verzijama.

Edit:
Ovako izgleda na verziji od 115 konja do 2002. godine:
Slika

a ovako na novijim i naravno jacim dizelima, tj. posle 2002. po eperu:
Slika

Al opet, Italijani su to, isti su kao i mi i pakuju sve i svasta, pakuju sta imaju...

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Uto Maj 06, 2014 8:58 pm
od elas
Ovaj prvi je kao i na 2.4 jtd,moje misljenje je da je prva i starija varijanta kvalitetnija i otpornija na udare i cimanja.

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Uto Maj 06, 2014 11:38 pm
od alfa&omega
Ja sam na mojoj 2.4 jtd menjao taj zglob do menjaca na desnoj strani jer je na ubrzanju tresao ko lud. Uzeo sa stranca 156 1.9 jtd 85 kw levi zglob kompletan sa manzetnom i potpuno pasuje na mesto desnog na 166-ici

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Sre Maj 07, 2014 5:40 pm
od radza991
Auu... to znaci da ne postoji varijanta da rasturim to, pa da promenim samo krst ili da narokam masti u taj spoj... tu se menja ceo zglob i to je to... msm, ako bude bilo potrebe, ali kapiram da su mi vibracije prilikom ubrzanja zbog tog zgloba do menjaca

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Sre Maj 07, 2014 5:50 pm
od elas
Moze samo krst kao i meni prosli put i treba pogledati leziste da nuije puno osteceno ako jeste sve je kratkog veka,onda ide ceo komplet

Re: Lezaj poluosovine

Poslato: Čet Apr 07, 2016 4:11 pm
od shoneb
Ja sam imao taj problem kao što si opisao na alfi 147 1.9 jtd 85kw. 99% da je krst na poluosovini i flanšna u koju ulazi krst. Ako imaš sreće da je samo krst to će te koštati oko 4500 plus ruke 1500, ako je i flanšna sve zajedno u kompletu sa desne strane košta oko 14500 plus ruke 1500 , leva strana je 10800 plus ruke. Ja sam radio u Ricambiu.

pozdrav