Stranica 3 od 29

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 6:08 pm
od dejan nis
Pa nemam registrovanu!

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 6:15 pm
od dejan nis
Hvala,platicu lepo 10e i odradicu dijagnostiku.

Poslato: Pon Feb 10, 2014 12:06 am
od Ezio
Pitanje za Dušana! Ovako,nije bitno u kojoj sam brzini,kad postepeno ali polako dajem gas auto krene da trza,ali nije da trza nego kao da gubi snagu,nekako se čudno ponaša. Kad dam pun gas,ide kao blesav,do duše ne baš u svakoj brzini,kao da mi je u trećoj i četvrtoj malo oslabio! Onda crni dim iz auspuha,ne bitno kako vozim,dali ga čepam ili vozim 80 kmh u četvrtoj na 2000 obrtaja,dimi. Kad dam pun gas napravim crni oblak iza sebe! Hvala,pozz...

Послато са HTC One X уз помоћ Тапатока

Poslato: Pon Feb 10, 2014 12:09 am
od Ezio
Da naglasim da je urađen servis pre 5000 km. I nedavno je opet bio na dijagnostici,pobrisane su neke greške i bilo je ok! Drugar mi je rekao da je moguće da su to takozvane rupe u turbu!

Послато са HTC One X уз помоћ Тапатока

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 12:28 am
od erdeljan
Izadji na autoput, zaleti se 120km/h i ubaci u cetvrtu i cepaj tako 4-5 minuta pa javi dal' ima promene...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 6:38 am
od dusanGT
U ovoj temi (Dijagnostika u vožnji) bavimo se pitanjima softverske dijagnostike kvara/problema na JTD/JTDm motoru (i pripadajućim sklopovima). Sve drugo može i u neku drugu temu...

Na početku teme je sažeto uputstvo kako uraditi MES dijagnostiku. Ako se ne postupi po tom uputstvu (MES podešavanja, režim vožnje, prikazivanje rezultata u MS Excelu) teško je pomoći u dijagnostici kvara. Dijagrami sa ekrana MES nisu čitljivi, pa se njihovo prikazivanje ovde ne preporučuje. MS Excel dijagram na slici dole je primer kako da se prikazuju rezultati merenja za analizu u ovoj temi.
Slika

Podrazumeva se da onaj ko radi dijagnostiku ima dostupnu verziju MES bez ograničenja, odgovarajuće kablove i da je upoznat sa aspektima bezbednosti saobraćaja na mestima gde radi test u vožnji.


Tema je startovana s obzirom na često postavljana ista/slična pitanja i probleme u merenju parametara i prikazivanju rezultata merenja, kao i zbog pogrešnog uverenja da je dijagnostika samo očitavanje parametara i brisanje grešaka koje obično rade u servisima... Uputstvo je napisano sažeto (izostavljeni su detalji poznati prosečnom korisniku računara), jer je pretpostavljeno da većina članova foruma ne voli da čita duže tekstove. Iako je tema samo na tri strane (zasad), ponavljaju se "stara" pitanja, jer se ne čita od početka... Manjak znanja i dobre volje da se postupi po uputstvu opterećuje temu nepotrebnim postovima i odmaže u efikasnosti komunikacije.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 4:57 pm
od dejan nis
Dali je normalno za pedalu gasa da kada nije
pritisnuta track 1 bude 0.723v a track 2 bude
0.371v pa padne na 0.005v i tako varira,a kada je
pritisnuta do kraja track 1 bude 4.223v a track 2
bude 2.121v pa padne na 0.010v pa se podigne
opet?
I cini mi se da bolje vuce kad je hladan motor
nego kad se zagreje.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 5:25 pm
od dusanGT
Vrednosti Gas Pedal Position za Alfu GT 1.9 JTDm 16v:
░░░░░░░░Pedal Position░░░Pedal position signal (Track 1)░░░Pedal position signal (Track 2)
Maximum░░░░100%░░░░░░░░░░░4427.6mV░░░░░░░░░░░░░░░2218.6mV
Minimum░░░░░░0%░░░░░░░░░░░674.4mV░░░░░░░░░░░░░░░░332.3mV
Iz dijagrama se vidi da "Signal Track 1" i "Signal Track 2" nikad ne idu ispod 0.6744V i 0.3323V, kad pedala gasa nije pritisnuta.
Slika

Ako Stilo JTD 8v bolje ide kad je hladan, možda je problem u zapušenom katalizatoru...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 5:47 pm
od dejan nis
Katalizator kod turbine je pran a srednji je skinut.Ne znam dali i kod tebe track 2 varira napon.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 5:49 pm
od dusanGT
Katalizator pran?
Nema varijacija kad pedala gasa nije pritisnuta (vidi se sa dijagrama), a 100% gasa nisam držao u dužem intervalu, pa ne znam za oscilacije voltaže u tom stanju (mereno u maju prošle godine).

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 6:00 pm
od dejan nis
Pa track jedan ne varira u opste ali track dva varira.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 6:35 pm
od MiloshBg
Koliko se secam track 1 je uvek isti, tj. ima tu neku default-nu vrednost.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 9:47 pm
od dusanGT
Pogledajte dijagram... Dva potenciometra/senzora postoje iz sigurnosnih razloga: ako je odnos voltaža 2:1 (ili približno ta vrednost) ECU "prihvata" da je pritisnuta pedala gasa u određenom procentu. Ako je odnos "Track 1" i "Track 2" bitno različit od 2, ECU "zaključuje" da promena voltaže na jednom od ova dva potenciometra nije rezultat pritiska na pedalu.

viewtopic.php?p=1439756#p1439756

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Feb 15, 2014 10:29 am
od fan
@ Dusan gT
1.Dusane zanima me kako moze i da li uopst moze preko Fiat ecu scan-a da se izvrsi podesavanje ler gasa.
2.Skidanje katalizatora i onog dela isod turbine koji ima aliminijumsku resetku dobre i lose strane.
pozz

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Feb 15, 2014 11:56 am
od dusanGT
1) Ne može u FES/MES, al' može neko ko radi remap...
2) Nema ni jedna loša strana skidanja oba katalizatora i DPF kod turbo dizela i kod turbo motora generalno. Ima nekih zabluda o smanjenju obrtnog momenta kod atmo-motora, ali će to, kao i sve zablude, vremenom da se koriguje...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 17, 2014 4:10 pm
od fan
Dusane skinuo oba.
Auto je prodisao mnogo je elasticniji.
E sad kako resiti zvuk koji nastaje u manjem onom kod samog turba?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 17, 2014 4:16 pm
od dusanGT
Nije stavljena odgovarajuća cev, već je samo "razbušen" prednji katalizator? Ili je potpuno izvađeno "saće", a ostala komora koja se ponaša kao rezonator zvuka? kakav zvuk se čuje?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 17, 2014 9:35 pm
od fan
Da izvadjeno je sace potpuno iz prednjeg koji se nalazi odma iza turba.
Takodje izvadjen je sadrzaj i iz drogog veceg.
Cuje se turbo nesto vise nego do sad, i i nesto zafrci neznam neki prikladniji izraz zapravo to je zvuk kao kad ode dihtung na izduvnoj grani.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 17, 2014 10:28 pm
od dejan nis
Verovatno neki prigusivac iz preostalih lonaca.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Feb 17, 2014 10:50 pm
od dusanGT
Ako nešto na izduvu nije dobro zašrafljeno ili ako je propao dihtung ili ako je majstor zaboravio da vrati dihtung, može da se čuje zviždanje/huk i kad se oduzme gas. Pored toga, "prazni" katalizatori mogu da "pojačaju" zvučne efekte...

Ali...
dusanGT napisao:U ovoj temi bavimo se pitanjima softverske dijagnostike kvara/problema na JTD/JTDm motoru (i pripadajućim sklopovima). Sve drugo može i u neku drugu temu...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Apr 15, 2014 12:37 pm
od dejan nis
Dali neko zna zasto kada pustim na mes-u da ocitam korekciju dizni nece da ocita samo stoji mg?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Apr 15, 2014 5:52 pm
od kAcA
^^ JTD motori ne podržavaju očitanje korekcije dizni, samo noviji (Multijet).

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Apr 15, 2014 5:59 pm
od dejan nis
Znaci preko dijagnostike ne mogu da vidim stanje dizni jedino da se skinu pa na sto?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Apr 15, 2014 6:05 pm
od kAcA
JTD nažalost ne može preko dijagnostike

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Apr 15, 2014 8:02 pm
od dejan nis
Steta,mora da ih nosim kod bosistu...