Stranica 1 od 4

Iskopčan džek

Poslato: Ned Jun 30, 2013 5:40 pm
od Vlada AR
Dok sam danas menjao filter klime, primetio sam iskopčan plavi džek kao na slici i prazno mesto gde može da se utakne. U pitanju je levi ćošak ispod kasete (suvozač).
Slika
Slika
Buni me sivi džek (stelica prva slika) pošto je na njemu etiketa sa brojem dela i datum iz 2006. godine dok je auto 2004. što znači da je naknadno nešto rađeno. Po broju dela sam saznao da je u pitanju električni grejač kabine (nisam ni znao da ga imam) pa mi je palo na pamet da da nije nešto budženo i da je zato plavi džek iskljućen tj da je instalacija premoštena sivim priključkom. Na plavom priključku nema napona kada je auto ugašen i kada je dat kontakt.
Ako se neko od kolega bavio ovom problematikom tj zna čemu služe ova tri džeka u redu, bio bih mu zahvalan na informaciji. Isto tako ako neko može da pogleda na svom autu, da li su mu sva tri džeka uključena eventualno da li postoji i ovaj sivi koji stoji posebno (tu već mora da se skine tapacirung ispod kasete kako bi se videlo). U pitanju je auto iz potpisa.
Pozdrav

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pet Jul 26, 2013 10:21 pm
od largaktil
pozz kod mene je isto tako,stim da ja imam dva iskopcana plava dzeka a nisam znao da je to dodatni grejac kabine,zimus mi nije radio.

Re: Iskopčan džek

Poslato: Sre Avg 14, 2013 1:28 pm
od Vlada AR
Znači nisam najgori :)
Hvala na odgovoru

Re: Iskopčan džek

Poslato: Sub Okt 05, 2013 9:28 pm
od largaktil
Ako moze neko da objasni oko ovog grejaca posto mi ne radi bio bih zahvalan,koji je osigurac,relej da se proveri,hvala

Re: Iskopčan džek

Poslato: Sub Nov 16, 2013 8:14 pm
od mladenke
largaktil napisao:Ako moze neko da objasni oko ovog grejaca posto mi ne radi bio bih zahvalan,koji je osigurac,relej da se proveri,hvala
I mene zanima odgovor na ovo pitanje.

Re: Iskopčan džek - dodatni grejač kabine

Poslato: Čet Dec 05, 2013 11:02 pm
od Falcon037
Hladno vreme sa gužvama u saobraćaju + JTD motor = smrzavanje u autu !

Hladnoća me naterala da malo pročaprkam oko ovog dodatnog grajača koji takođe i ja imam i "povezan" je identično kao na slikama gore.

Koliko sam zaključio ovaj grejač imaju varijante sa JTD motorom (koji se zimi jako sporo greje pa i grejanje kabine ide sporo ) ali izgleda da nije povezan jer se za njega doplaćivalo.

Sam grejač se sastoji iz 3 grejača (zato i ima 3 konektora) i ukupna snaga mu je 700W

Slika

Ovo su tehnički detalji iz eLearn-a.

ADDITIONAL HEATER - Description

The climate control via the heater unit is insufficient when the engine is cold, especially in Diesel engines which are slow to warm up.

These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.

The system consists of an additional heater, located in the heater unit: the device contains three resistances (PTC).

The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:

-the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
-the engine speed (which should be above 700 rpm).
-the battery voltage (which should not go below 12.2 V).

For more details 5040 AIR CONDITIONING CASING AND COMPONENTS .

The device is controlled by means of two relays; one is located in the engine compartment control unit, the other on the actual heater unit. The supply line is protected by a specific maxifuse, again in the engine bay control unit.

ADDITIONAL HEATER - Functional description

The relay T8 of the engine compartment junction unit B1 controls the circuit for engaging the first resistance for the additional heater.

The relay supply arrives from the line of maxifuse CVM located on the battery, connector B99 , via the line of special fuse F8 of engine bay control unit B1 .

The supply for the coil for relay T8 arrives from the line controlled by the ignition (INT/A) protected by fuse F31 of the junction unit under the dashboard B2 .

The climate control unit M70 sends the enabling signal for engaging the first resistance O25A from pin 23: this signal energizes relay T8 of control unit B1 .

The relay J36 controls the engagement of the other two resistances for the additional heater.

The supply for relay arrives from the line for maxifuse PTC2, located on the battery, connector B99 .

The climate control unit M70 sends a signal for enabling the engagement of the two resistances O25B and O25C from pin 22: this signal energizes the relay J36 .

Slika

Slika

Ja ću ovih dana da proverim jesu li svi osigurači i releji prisutni kod mene i ako jesu ovo bi trebalo da radi ...

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pet Dec 06, 2013 12:44 pm
od BanE147
Procitao sam na forumu da se na stilu 1.9 jtd dodatni grejac pali tako sto se grejanje pojaca u crveno ili na HI odmah nakon startovanja motora.Pa probajte :)

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pet Dec 06, 2013 7:46 pm
od largaktil
Evo da ne kucam na slici se vidi koji osiguraci i releji treba da se provere


Slika

a ja sam posle provere probao probnom lampom na samom grejacu dovode.Bitno je da napon na akumulatoru ne bude los(ne ispod 12.2v kada je auto ugasen) jer se nece ukljuciti grejac.A dva plava slobodna dzeka su od prve instalacije koja je "sredjivana" od strane proizvodzaca (naknadno su pozivani bivsi vlasnici 2006te godine u ovlascene servise) zbog mogucnosti od pozara pa je premosceno sa sivim konektorima i verovatno je sada sam grejac slabiji.pozz :coolguy:

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Dec 19, 2013 2:54 pm
od toma777
Ja imam jtd 16V 2004 facelift, ali kod mene izgleda nema tog grejaca. Da li je on isao kao opcija?
Slika

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Dec 19, 2013 3:22 pm
od Falcon037
Grejač je išao kao opcija.

Ja sam radio proveru tog grejača dijagnostikom i oba releja cakću kada odradim test ali ipak izbacuje FAIL. Cuje se da cakću i kada startujem klimu na grejanje međutim ja se smrzoh jer tu nešto ne radi kako treba :(

Re: Iskopčan džek

Poslato: Uto Dec 24, 2013 8:14 pm
od largaktil
Proveri napon akumulatora kada je ugasen auto, kada prikacis dijagnostiku,ako je ispod 12 nece raditi grejac.A gore imas na slici koju sam postavio koje osigurace da proveris

Re: Iskopčan džek

Poslato: Sub Jan 04, 2014 4:54 pm
od mladenke
a jel zna neko gde se ti osiguraci i releji nalaze na 156-ici?

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pet Jan 24, 2014 9:07 pm
od mladenke
Nasao sam dva releja, jedan od 50a a drugi od 30a, iznad elektricnog grejaca. Struje dolazi do tih releja ali ne i do grejaca. Sta bi trebalo da daje komantu tim relejima da puste struju do elektricnog grejaca?

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pon Jan 27, 2014 7:37 pm
od mladenke
Slika seme grejaca za 156-ice od 2002 do 2003. godine
Slika
image hosting

Da li zna neko gde se nalaze ova dva osiguraca b38a i b38b?

Kod mene su svi osiguraci i releji ispravni ali klima ne salje struju u releje j36 i j37, pa struja ne dolazi do grejaca iz tih releja. Do cega bi mogao biti problem?

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pon Jan 27, 2014 7:50 pm
od Falcon037
Ja mislim da je glavni problem taj da ako komp registruje napon akumulatora ispod 12,2V prilikom davanja kontatka, da eliminiše mogućnost paljenja grejača. Možda pogrešno tumačim ... :scratch:

The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:

-the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
-the engine speed (which should be above 700 rpm).
-the battery voltage (which should not go below 12.2 V).

The device is controlled by means of two relays; one is located in the engine compartment control unit, the other on the actual heater unit. The supply line is protected by a specific maxifuse, again in the engine bay control unit.

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pon Jan 27, 2014 8:02 pm
od mladenke
Kaze da grejace kontrolise centralna jedinica klime, sto bi znacilo da u momentu paljenja klime - grejanja, napon ne bi smeo da bude manji od 12.2v., a ne prilikom davanja kontakta.

http://s8.postimg.cc/7niljy9z9/heater2.jpg

Kod mene je akumulator dobar, napon je dobar, svi releji i osiguraci ispravni. Medjutim, kad obrnem klimu na HI, trebao bi da stigne signal iz klime u releje j36 i j37, aktivira releje i oni puste struju do grejaca kabine. Ali se to ne desava. Kada releje na ''grubo'' prespajanjem aktiviram, grejac dobije struju. Znaci da mu samo fali taj signal iz centralne jedinice koji klima nikako da posalje. :(

Re: Iskopčan džek

Poslato: Pon Sep 22, 2014 10:40 pm
od novak24
imam jedno pitanje...meni ne radi uopste grejanje,,tjst kada okreenem prekidac na toplo i dalje duva samo hladan vazduh, sta moze biti? ovo se desava od zamene motora, jer mi je stari prolupao

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 10:47 am
od mladenke
sema pre naknadne prerade ovog grejaca 2006 godine.
Slika

Sa ona 2 slobodna plava dzeka ovaj relej j37 je izbacen iz upotrebe. Sto znaci da je sada u funkciji samo relej j36 i on daje struju na 2 ptc rezistora, O25a i O25c. Ali malo cudno.
O25C rezistor dobija 12v ali kako O25a dobija 12v ovakvim povezivanjem. Ako ima neko ko bi ovo malo blize pojasnio bilo bi lepo.
Slika

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 10:55 am
od junky01
Ovde su ocigledno vezani na red i tako i rade, na prvoj slici su dobijali napon nezavisno i tako se i palili.
PItanje je samo koliko je ovakvo povezivanje sa druge slike delotvorno?!

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 12:02 pm
od mladenke
Posle 2006, ovako povezani ne radi srednji rezistor O25b, nije povezan, rezistor O25c dobija 12v struju, a O25a dobija nekih 3-4v. Ako sa sva tri rezistora grejac ima snagu 700w, znaci da svaki rezistor ima po 250w. Ovako povezan grejac daje mozda nekih 300w. Sto je malo.

Nije mi jasno samo zasto su radili ovakvu prepravku, Ako u instalaciji vec postoji jedan maxifuse od 70A na akumulatoru, zatim izmedju njega i j36 releja (50A) postoji shuntfuse od 30A, a izmedju maxifuse od 70A na akumulatoru i releja j37 (50A) ima shuntfuse od 50A, mislim da je osigurano da ne dodje do prevelike amperaze. Zice su debele i mislim da mogu da izdrze tu amperazu.

Jedino da je grejac od 700w u punom radu stvarao toliku toplotu pa da je to bio moguci "kvar", odnosno opasnost od izbijanja pozara, da je topio plastiku. Mada u obavestenju kazu da postoji mogucnost od izbijanja pozara u motornom prostoru.

"It has been identified that on a small number of vehicles, the possibility exists there may be a short circuit situation within the engine additional heater system during the warm up period, which could lead to a fire within the engine compartment. Vehicles built from 11/01/2001 to 12/31/2004 are at risk."

Tako da mi sem topljenja ovih osiguraca u motornom prostoru ne pada nista na pamet sta bi jos moglo da bude.

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 12:33 pm
od junky01
E sad, sa predhodniom vezivanjem(sl. 1) je bilo mnogo sigurnije.
Ovako kako je vezano na sl. br.2, sigurno je da to nisu odradili radi sigurnosti(preventiva od pregrevanje kablova), jer ovako ustvari imas jedan grejac duplo vece snage nego ranije(pod uslovom da su iste snage).

UStvari sada gledam semu koju je Falcon postavio pa imama malu nedoumicu, dal`je na jednom grejacu gore kratkospojen ulaz +12 a sa donje strane je "-" (masa) ili su gore oba kontakta (i "+" i "-"). BItno menja stvar u pogledu vezivanja.
Na falkonovoj slici se vidi lepokako je vezano, a na ovoj je ostalo nedoreceno.

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 12:41 pm
od mladenke
3 rezistora a sva tri daju 700w.
Ako se sva tri povezu paralelno na 12v, dobija se snaga grejaca od 700w.
Ako se dva rezistora povezu redno na 12v a jedan rezistor izbaci kako je onda snaga grejaca veca?

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 12:43 pm
od junky01
Pa kada su vezani na red i snaga im se sabira.
A malo sam editovao prdhodni post...
A ajde da edituje i ovaj, a ubice me jer kasnim na posao. Na prvoj semi svaki ima posebno napajanje, a ovde preko jedne zice idu dva grejaca. To sam hteo da objasnom kada sam rekao da im nije bila bezbednost na umu kada su ovo prepravljali.
A ako dva grejaca vezes na red dobijas vecu snagu i vecu potrosnju a samim tim i vece opterescenja na provodnike. To sam mislio kada sam reko veca snaga.
A stoji da je sada u ukupnom zbiru manja snaga grejaca.
Uh ala sam ga zbrkao hahaha , nadam se da si skapirao sta sam hteo da kazem. Palim, pa ako ima nedoumica veceras razjasnjavamo. :wave:

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 12:56 pm
od mladenke
hmmm. Ipak cemo veceras da razjasnimo detaljnije, a sobzirom da sam izvuko grejac napolje sada cu i prakticno da isprobam :)

Re: Iskopčan džek

Poslato: Čet Sep 25, 2014 3:20 pm
od junky01
Dodjoh na posao a nesto mi se vrti po glavi...ponovo sam pogledao semu.
Prvi put sam je pogledao letimicno i brzopleto doneo zakljucak...sad sam skapirao sta mi smeta na ovoj slici.
Ova sema je nekompletna ili je pogresno precrtana. falcon-ova sema je kompletna i lepo se vidi da je minus(masa) dovedena na suprotni kraj grejaca i da zatim ide na spulnu od releja.
Ajde da pretpostavimo da na tvojoj slici(br.1) su sa gornje strane vezani + i -, jer odatle posle crna zica i ide na spulnu releja, tako da onaj koji je to crtao smatro je da se to podrazumeva. E sad ako sledimo tu logiku i primenimo je na slici br.2 onda se dolazi do zakljucka ili da ti fali jedan premost (+ 12V) ili da su pogesno isemirani total.
E sad uzmimo u razmatranje da nije greska u crtanju( e onda su stvarno napravili glupost), zamisli onda jos jednu liniju(zicu) koja sa mase ide na relej(tako je zamislio i ovaj koji je crteo, da seto podrazumeva), da bi ovaj sklop mogao da radi, onda ovo jesu grejaci vezani na red i bilo koji da crkne ti neces da imas grejanje u kabini.
Nadam se da nists nisam izostavio, posto sve ovo kucam sa fona pa i nema bas neki pregled. Veceras gledam detaljno.