Dim i aditivi

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
mig
Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 JTD
Lokacija: BG
Postovi: 53
Pridružio se: Sub Jan 26, 2013 12:07 am

Dim i aditivi

Ned Jun 02, 2013 7:16 pm

Da li je za JTD motore normalno da pri jacem gasu ili vecem broju obrtaja bace taman/crn dim (mozda i garez od auspuha)? Jel to zavisi od goriva?

Ima li smisla upotreba aditiva za ciscenje i ojacavanje dizni koji ide u gorivo, ispirac antifriza/hladnjaka, zatim onaj za ciscenje motora koji ide u ulje i koji zapusuje da ne curi i sl? Mislim na preventivnu i jednokratnu upotrebu a ne stalnu!

http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33061

http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=32941

http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33178

http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33185

http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33184
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Dim i aditivi

Ned Jun 02, 2013 7:19 pm

normlano je za sve dizele ne samo za JTD... ali ima i granica, ne bi smelo biti previse, najbolje ti je da proveris tako sto ces recimo u trecoj brzini krenuti da ubrzavas od 1200/300 obrtaja i ako do 2000 obrtaja vidis bas oblak dima u retrovizoru onda fali vazduha u usisu... treba da bude malo dima...
mig
Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 JTD
Lokacija: BG
Postovi: 53
Pridružio se: Sub Jan 26, 2013 12:07 am

Re: Dim i aditivi

Ned Jun 02, 2013 7:49 pm

Pa do 2000 ne vidim. Ponekad kad u trecoj sa 40km/h dodam gas do max. i ode na 2500-3000 vidim vise dima. Inace ne.
DjomlaN napisao:normlano je za sve dizele ne samo za JTD... ali ima i granica, ne bi smelo biti previse, najbolje ti je da proveris tako sto ces recimo u trecoj brzini krenuti da ubrzavas od 1200/300 obrtaja i ako do 2000 obrtaja vidis bas oblak dima u retrovizoru onda fali vazduha u usisu... treba da bude malo dima...
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Dim i aditivi

Ned Jun 02, 2013 8:18 pm

Davis ga tim nacinom voznje i onda mora da dimi.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Re: Dim i aditivi

Ned Jun 02, 2013 9:12 pm

Normalno je da ga povremeno malo stisnes po gasu,da se koliko toliko ocisti od garezi,dizel ne bi trebalo da dugo vozis na malim obrtajima,zapusi se sve usis-izduv,pritisni ti to malo pa vidi sta se desava.
Konkretno ja imam 6 brzina i na auto putu i na vecoj brzini se vrti na nizim obrtajima oko 2-2500,danas sam iz Sida vozio ceo put u 5 cisto da malo izduvam sistem i tada se vrteo oko 3000 rpm.
Slika
genca
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
Lokacija: Kladovo
Lokacija: Kladovo
Postovi: 1131
Pridružio se: Sub Maj 14, 2011 1:51 pm

Re: Dim i aditivi

Pon Jun 03, 2013 2:54 pm

:podrzava
cuore sportivo
Korisnikov avatar
CoA_mass
Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD
Lokacija: Sabac
Postovi: 4
Pridružio se: Pon Apr 01, 2013 10:06 pm

Re: Dim i aditivi

Sub Jul 13, 2013 4:02 pm

Pozdrav,
I ja sam imao isti problem, recimo u drugoj na 2000 obrtaja kad je potopim, ona cupa kao luda a iza mene oblak crnog dima... I danas sam uzeo da ocistim EGR ventil, uzas koliko garezi je bio u njemu. Sve namontirao nazad i od dima vise ni traga ni glasa.
Ako nisi siguran u kakvom ti je stanju EGR, preporucujem ciscenje.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dim i aditivi

Pon Jul 15, 2013 3:27 pm

I softversko zatvaranje...
Alfa je stil... ostalo je status...
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Dim i aditivi

Pon Jul 15, 2013 6:31 pm

I na startim JTD (115hp) masinama?
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dim i aditivi

Pon Jul 15, 2013 6:38 pm

Na 1.9 JTD 8v dovoljno nije neophodna softverska intervencija, već samo zatvaranje pločicom. Na bivšoj 147ci sam čak skinuo EGR i zamenio ga otpornikom...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Dim i aditivi

Pon Jul 22, 2013 12:58 pm

Dusane, koji si otpornik stavljao umjesto EGR-a? Opasno me smorio i ako nadjem komad aluminijuma ili inoxa da napravim plocice skinucu ga skroz (a, bogami, mozda i stuci cekicem od 10 kg u tri miliona sitnih, usr**ih djelica :D )
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dim i aditivi

Pon Jul 22, 2013 6:24 pm

Sećam se da je bio 8.2Ω/20W, ali se greška P404 (inače nema uticaja na bilo šta) povremeno pojavljivala. Ako se isključi, a ne stavi otpornik, greška bi se pojavljivala na ekranu. A ako se zatvori pločicom, može da ostane i EGR, ali mora da bude uključen.

Na toj 147ci je izvađena kompletna EGR instalacija, a umesto hladnjaka EGRa, stavljeno je odgovarajuće crevo.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Dim i aditivi

Uto Jul 23, 2013 12:56 pm

Hvala. Odradicu to ako nadjem materijal. Ako ne, zatvoricu i ulaz u usis i ulaz u crijevo sa donje strane da ne ulazi nista ni u njega.

Je li neko skidao usis kompletan? kad sam skidao EGR bile su bukvalno naslage cadji u usisu. Ja sam skinuo nesto te cadji, ali bih rado skinuo sve i oprao fino pa me interesuje kakav je dihtung i ima li da se kupi u normalnim prodavnicama tipa KK?
Ima li to potrebe u sustini raditi uopste?
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dim i aditivi

Uto Jul 23, 2013 2:56 pm

Mislim da je čišćenje usisne grane od naslaga korisno, ali da ima smisla samo ako se pre toga trajno zatvori EGR (i dole i gore, a i softverski na 16v), jer je EGR glavni izvor prljanja usisa.
A usisnu granu je, na 1.9 JTD 16v, skidao alfaskorpion...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Dim i aditivi

Uto Jul 23, 2013 4:31 pm

sta znaci zatvaranje EGR-a "dole"? zar nije dovoljno samo staviti plocicu na izlazu iz EGR prema usisu?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dim i aditivi

Uto Jul 23, 2013 10:12 pm

Jeste, ali je najbolje i dovoljno zatvoriti bočni otvor na izduvu (A)...

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Dim i aditivi

Sre Jul 24, 2013 7:22 am

Ma jasno, naravno. Potpuno je besmisleno to raditi dok je EGR otvoren jer dok se on zaprlja, zaprlja se i usisna grana...
@DjomlaN: ako ne zatvoris u tacki A izduvni gasovi ulaze sve do tacke D tako da, ako zatvaras, zatvori obe strane.
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dim i aditivi

Sre Jul 24, 2013 5:32 pm

Ako neko hoće da vadi i hladnjak EGR (što može da bude korisno), evo slike sa opisom mogućeg "premošćavanja". Najbolja je "zelena" varijanta (sa 50cm novog creva).

Slika

U vezi sa tim... po forumima kruži fama da skidanje EGR ima za posledicu nešto sporije postizanje "radne" temperature rashladne tečnosti u uslovima niskih spoljašnjih temperatura (zima), što je između "netačno" i "diskutabilno". Sličnih "bisera" ima i za skidanje EGR hladnjaka. :blush:
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
fan
Garaža: Alfa Romeo 147 JTD 2002
ex Alfa Romeo 156 JTD 2002
ex Alfa Romeo 147 1,6 TS 2001
Lokacija: Valjevo
Postovi: 117
Pridružio se: Uto Feb 15, 2011 5:19 pm

Re: Dim i aditivi

Sre Sep 04, 2013 9:14 pm

Imam konkretno pitanje da li se moze naci vise necistoca u samom turbo punjacu ukoliko se zatvori EGR?
Korisnikov avatar
zen
Garaža: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Lokacija: Philly NYC Bgd
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Sep 25, 2009 1:58 pm

Dim i aditivi

Sre Sep 04, 2013 11:57 pm

Ne bi trebalo da je to moguće.


Sent from Mothership
There's nothing wrong that $100 won't fix.
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Dim i aditivi

Čet Sep 05, 2013 7:22 am

pa moze turbina da se masti ako baca ulje a zavisi i sta sve ulazi u turbinu preko iberlaufa...
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Re: Dim i aditivi

Čet Sep 05, 2013 10:38 am

Zar nije EGR u svakom rešenju iza turbine? U tom slučaju teško da može da utiče na nju na bilo koji način, a pogotovo ne kad je zatvoren.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4594
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dim i aditivi

Čet Sep 05, 2013 4:38 pm

EGR je ispred turbine. Ne verujem da zatvaranje egr-a utice na turbinu, jer u svakom slucaju izduvni gasovi i necistoce prolaze kroz nju cak i kad je otvoren.
Slika

Povratak na “Diesel Potenza”