Dim i aditivi
- mig
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 JTD
- Lokacija: BG
Post
Dim i aditivi
Da li je za JTD motore normalno da pri jacem gasu ili vecem broju obrtaja bace taman/crn dim (mozda i garez od auspuha)? Jel to zavisi od goriva?
Ima li smisla upotreba aditiva za ciscenje i ojacavanje dizni koji ide u gorivo, ispirac antifriza/hladnjaka, zatim onaj za ciscenje motora koji ide u ulje i koji zapusuje da ne curi i sl? Mislim na preventivnu i jednokratnu upotrebu a ne stalnu!
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33061
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=32941
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33178
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33185
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33184
Ima li smisla upotreba aditiva za ciscenje i ojacavanje dizni koji ide u gorivo, ispirac antifriza/hladnjaka, zatim onaj za ciscenje motora koji ide u ulje i koji zapusuje da ne curi i sl? Mislim na preventivnu i jednokratnu upotrebu a ne stalnu!
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33061
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=32941
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33178
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33185
http://www.ap-sport.rs/ prodavnica/index.php?dispatch= products.view&product_id=33184
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dim i aditivi
normlano je za sve dizele ne samo za JTD... ali ima i granica, ne bi smelo biti previse, najbolje ti je da proveris tako sto ces recimo u trecoj brzini krenuti da ubrzavas od 1200/300 obrtaja i ako do 2000 obrtaja vidis bas oblak dima u retrovizoru onda fali vazduha u usisu... treba da bude malo dima...
- mig
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 JTD
- Lokacija: BG
Post
Re: Dim i aditivi
Pa do 2000 ne vidim. Ponekad kad u trecoj sa 40km/h dodam gas do max. i ode na 2500-3000 vidim vise dima. Inace ne.
DjomlaN napisao:normlano je za sve dizele ne samo za JTD... ali ima i granica, ne bi smelo biti previse, najbolje ti je da proveris tako sto ces recimo u trecoj brzini krenuti da ubrzavas od 1200/300 obrtaja i ako do 2000 obrtaja vidis bas oblak dima u retrovizoru onda fali vazduha u usisu... treba da bude malo dima...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dim i aditivi
Davis ga tim nacinom voznje i onda mora da dimi.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dim i aditivi
Normalno je da ga povremeno malo stisnes po gasu,da se koliko toliko ocisti od garezi,dizel ne bi trebalo da dugo vozis na malim obrtajima,zapusi se sve usis-izduv,pritisni ti to malo pa vidi sta se desava.
Konkretno ja imam 6 brzina i na auto putu i na vecoj brzini se vrti na nizim obrtajima oko 2-2500,danas sam iz Sida vozio ceo put u 5 cisto da malo izduvam sistem i tada se vrteo oko 3000 rpm.
Konkretno ja imam 6 brzina i na auto putu i na vecoj brzini se vrti na nizim obrtajima oko 2-2500,danas sam iz Sida vozio ceo put u 5 cisto da malo izduvam sistem i tada se vrteo oko 3000 rpm.
- genca
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
- Lokacija: Kladovo
- Lokacija: Kladovo
- CoA_mass
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD
- Lokacija: Sabac
Post
Re: Dim i aditivi
Pozdrav,
I ja sam imao isti problem, recimo u drugoj na 2000 obrtaja kad je potopim, ona cupa kao luda a iza mene oblak crnog dima... I danas sam uzeo da ocistim EGR ventil, uzas koliko garezi je bio u njemu. Sve namontirao nazad i od dima vise ni traga ni glasa.
Ako nisi siguran u kakvom ti je stanju EGR, preporucujem ciscenje.
I ja sam imao isti problem, recimo u drugoj na 2000 obrtaja kad je potopim, ona cupa kao luda a iza mene oblak crnog dima... I danas sam uzeo da ocistim EGR ventil, uzas koliko garezi je bio u njemu. Sve namontirao nazad i od dima vise ni traga ni glasa.
Ako nisi siguran u kakvom ti je stanju EGR, preporucujem ciscenje.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dim i aditivi
Na 1.9 JTD 8v dovoljno nije neophodna softverska intervencija, već samo zatvaranje pločicom. Na bivšoj 147ci sam čak skinuo EGR i zamenio ga otpornikom...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Dim i aditivi
Dusane, koji si otpornik stavljao umjesto EGR-a? Opasno me smorio i ako nadjem komad aluminijuma ili inoxa da napravim plocice skinucu ga skroz (a, bogami, mozda i stuci cekicem od 10 kg u tri miliona sitnih, usr**ih djelica )
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dim i aditivi
Sećam se da je bio 8.2Ω/20W, ali se greška P404 (inače nema uticaja na bilo šta) povremeno pojavljivala. Ako se isključi, a ne stavi otpornik, greška bi se pojavljivala na ekranu. A ako se zatvori pločicom, može da ostane i EGR, ali mora da bude uključen.
Na toj 147ci je izvađena kompletna EGR instalacija, a umesto hladnjaka EGRa, stavljeno je odgovarajuće crevo.
Na toj 147ci je izvađena kompletna EGR instalacija, a umesto hladnjaka EGRa, stavljeno je odgovarajuće crevo.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Dim i aditivi
Hvala. Odradicu to ako nadjem materijal. Ako ne, zatvoricu i ulaz u usis i ulaz u crijevo sa donje strane da ne ulazi nista ni u njega.
Je li neko skidao usis kompletan? kad sam skidao EGR bile su bukvalno naslage cadji u usisu. Ja sam skinuo nesto te cadji, ali bih rado skinuo sve i oprao fino pa me interesuje kakav je dihtung i ima li da se kupi u normalnim prodavnicama tipa KK?
Ima li to potrebe u sustini raditi uopste?
Je li neko skidao usis kompletan? kad sam skidao EGR bile su bukvalno naslage cadji u usisu. Ja sam skinuo nesto te cadji, ali bih rado skinuo sve i oprao fino pa me interesuje kakav je dihtung i ima li da se kupi u normalnim prodavnicama tipa KK?
Ima li to potrebe u sustini raditi uopste?
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dim i aditivi
Mislim da je čišćenje usisne grane od naslaga korisno, ali da ima smisla samo ako se pre toga trajno zatvori EGR (i dole i gore, a i softverski na 16v), jer je EGR glavni izvor prljanja usisa.
A usisnu granu je, na 1.9 JTD 16v, skidao alfaskorpion...
A usisnu granu je, na 1.9 JTD 16v, skidao alfaskorpion...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dim i aditivi
sta znaci zatvaranje EGR-a "dole"? zar nije dovoljno samo staviti plocicu na izlazu iz EGR prema usisu?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Dim i aditivi
Ma jasno, naravno. Potpuno je besmisleno to raditi dok je EGR otvoren jer dok se on zaprlja, zaprlja se i usisna grana...
@DjomlaN: ako ne zatvoris u tacki A izduvni gasovi ulaze sve do tacke D tako da, ako zatvaras, zatvori obe strane.
@DjomlaN: ako ne zatvoris u tacki A izduvni gasovi ulaze sve do tacke D tako da, ako zatvaras, zatvori obe strane.
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dim i aditivi
Ako neko hoće da vadi i hladnjak EGR (što može da bude korisno), evo slike sa opisom mogućeg "premošćavanja". Najbolja je "zelena" varijanta (sa 50cm novog creva).
U vezi sa tim... po forumima kruži fama da skidanje EGR ima za posledicu nešto sporije postizanje "radne" temperature rashladne tečnosti u uslovima niskih spoljašnjih temperatura (zima), što je između "netačno" i "diskutabilno". Sličnih "bisera" ima i za skidanje EGR hladnjaka.
U vezi sa tim... po forumima kruži fama da skidanje EGR ima za posledicu nešto sporije postizanje "radne" temperature rashladne tečnosti u uslovima niskih spoljašnjih temperatura (zima), što je između "netačno" i "diskutabilno". Sličnih "bisera" ima i za skidanje EGR hladnjaka.
Alfa je stil... ostalo je status...
- fan
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD 2002
ex Alfa Romeo 156 JTD 2002
ex Alfa Romeo 147 1,6 TS 2001 - Lokacija: Valjevo
Post
Re: Dim i aditivi
Imam konkretno pitanje da li se moze naci vise necistoca u samom turbo punjacu ukoliko se zatvori EGR?
- zen
- Garaža: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
- Lokacija: Philly NYC Bgd
Post
Dim i aditivi
Ne bi trebalo da je to moguće.
Sent from Mothership
Sent from Mothership
There's nothing wrong that $100 won't fix.
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Dim i aditivi
pa moze turbina da se masti ako baca ulje a zavisi i sta sve ulazi u turbinu preko iberlaufa...
Assumption is the mother of all fuckups
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Dim i aditivi
Zar nije EGR u svakom rešenju iza turbine? U tom slučaju teško da može da utiče na nju na bilo koji način, a pogotovo ne kad je zatvoren.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Dim i aditivi
EGR je ispred turbine. Ne verujem da zatvaranje egr-a utice na turbinu, jer u svakom slucaju izduvni gasovi i necistoce prolaze kroz nju cak i kad je otvoren.