Krajem 1951 godine Alfa Romeo odlučuje da se službeno povuče iz auto-sporta. Naravno, kada fabrika tako bogata sportskim uspesima objavi tako nešto ne čudi što svet takvu vest primi s određenom rezervom. Kako bilo, Italijani su u životu ostavili svoje sportsko odjelenje kome je na zadatak dato da eksperimentišu na šasijama i motorima. Već sledeće godine razvijena je nova cevasta spaceframe šasija koja se pokazala višestruko čvršćom od uobičajenih, rešetkastih (merdevine), bez povećanja same težine. Na tu “svemirsku” šasiju ugradilo se prednje i zadnje vešanje poznato iz modela 1900, a taj model je posudio i dvolitrarskii motor koji je za C52 (kako se nazivao taj novi projekat) prošao detaljnu preradu (blok od aluminijuma, Weberovi karburatori…), pa je tako na kraju razvijao impresivnih 158 KS.
Da sve kod Alfe C52 izgleda napredno na kraju se pobrinula i dizajnerska kuća Touring. Dizajneri su se fokusirali na aerodinamičnost automobila, ali ne samo na prednjem delu, kao što je tada bilo uobičajeno, već i na bokovima. Zato je C52 ispao neuobičajeno zaobljen, sa delimično prekrivenim točkovima. Početkom 50-ih ovakav dizajn izgledao je itekako svemirski, pa je ubrzo nakon predstavljanja od strane javnosti prozvan letećim tanjirom, dok su u Alfi kreirali i službeni naziv - Disco Volante. O uspešnosti dizajna dovoljno govori činjenica da i danas mnogi stručnjaci ovu Alfu smatraju jednim od najljepših automobila svih vremena.
Nakon uspešnih testiranja u Monci, Italijani su shvatili da bi njihov eksperiment mogao postići vrlo dobre rezultate i na trkama, pa lako zaboravljaju ideju da se povuku iz auto-sporta. Jedini problem bio je što se pri brzinama od 220 km/h tek 750 kg težak, odnosno lagan Disco Volante znao opasno podizati od tla, i napred i pozadi. U Alfi ipak nisu htjeli da njihov “leteći tanjir” postane upravo to u punom smislu reči i na kraju, iako su se kao vozači najavljivali legendarni Fanđo, Gonzales i Korteze, odustaju od trke u Le Manu. Godine 1953. Touring je izradio još jedan Spider i poseban kupe koji je trebao postizati bolje rezultate na brdskim trkama, gde se Spider po uskim zavojima i nije baš najbolje ponašao.
Disco Volante se ipak nikada nije pojavio na trkama. Alfa je odlučila nastupati, ali s drugim modelom (6C 3000 CM) koji je izgledom podsećao na Disco, ali imao je klasičnu šasiju i tako je u neku ruku naspram njega bio nazadan, a ne napredan model. Spaceframe šasija u Alfama je ponovno zaživela tek deceniju kasnije.
Alfa Romeo Disco Volante u svojoj Spider i Coupe izvedbi iz godine u godinu nastupa na izložbama dizajna i elegancije gde uredno mami poglede i izaziva uzdahe. Vlasnik je jedan – Museo Storico u Areseu.
Tekst preuzet sa Alfa-Corse
Alfa Romeo Disco Volante
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Alfa Romeo Disco Volante
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo Disco Volante
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- AckeB
- Drug Član
- Garaža: -
- Lokacija: Sremska Kamenica
- Lokacija: Sremska Kamenica (NS)