Čišćenje EGR ventila
- DragoBG
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 JTD 16V SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Čišćenje EGR ventila
Evo nakon nagadjanja ko ce da mi ocisti taj famozni ventil, doslo je vreme da ja opet se vratim svom prvom zanatu. Znajuci da sve ima svoju proceduru kako se i sta skida guglao sam i iz-guglao snimak i procedura kako se skida i cisti erg ventil,,, evo snimka, a evo i na sta je licio moj. Takodje sam ocistio cetkicom i usise na koje se on kaci...
Obavezna paznja treba da se posveti srafovima 10-kama kojih ima 4 jer su kao da ih je zastava pravila! Evo link i slike, pa ako sam nekom pomogao drago mi je. pozzz
http://forum.garaza.rs/viewtopic.php?t=367
Obavezna paznja treba da se posveti srafovima 10-kama kojih ima 4 jer su kao da ih je zastava pravila! Evo link i slike, pa ako sam nekom pomogao drago mi je. pozzz
http://forum.garaza.rs/viewtopic.php?t=367
- DragoBG
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 JTD 16V SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
E bukvalno ide za 30 % bolje, lepse puni i deluje mi ko da je mirnija na leru
- DragoBG
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 JTD 16V SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Dottore, ja sam 99% siguran da ti je EGR Deša proverio/očistio na redovnom servisu. :-)
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Ne verujem, ja to nisam nikad pipnuo na Stilu, a prebacio je 170k. Mislim da se problem preuveličava kod autića sa normalnom kilometražom.
- DragoBG
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 JTD 16V SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Da ali ako si preveo ovo sa engleskog onda si procitao, da se taj drugi deo otvara jedino u slucaju da je opruga zaglavila od cadji i garezi... Ako centralni deo kad stisnes lepo radi, odnosno bez problema se uvlaci-izvlaci, nema potrebe onda rasturati i to
- CoA_mass
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD
- Lokacija: Sabac
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Imao sam simptome:
1. auto dimi stalno, posebno u visokim obrtajima;
2. povremeno mi se desavalo da nece da primi gas, koliko god da ga pritisnem, ona ne reaguje, a istovremeno se iza mene dize dimna zavesa... I onda od jednom prokine i zalepi za sediste.
I resih da uzmem stvari u svoje ruke i da pokusam sa ciscenjem EGR ventila. Kacim vam par slika da vidite ukratko kako je izgledao moj EGR na Alfi 147 1.9 JTD 8v.
Savetujem vam da ako pokusate da ga skinete, posebno obratite paznju na zaptivke (dihtunge), da ne dodje do ostecenja, posto sam hteo da stavim nove i nigde nisam uspeo da ih nadjem (u Sapcu). Svi srafovi su bili zapekli, a jednom je uzasno tesko pristupiti (sraf koji pricvrscuje donju granu za ventil). Za samo ciscenje sam koristio WD sprej, sto mislim da nije najpametnije resenje. Preporucujem da potrazite sprej predvidjen za uklanjanje cadji sa metala.
Nakon ciscenja i ponovne montaze, dim je nestao, a cini mi se i da auto mirnije radi. Problem sa time da auto nece da vuce za sada se nije ponovio. Praticu situaciju pa vam javljam ako se ponovi.
1. auto dimi stalno, posebno u visokim obrtajima;
2. povremeno mi se desavalo da nece da primi gas, koliko god da ga pritisnem, ona ne reaguje, a istovremeno se iza mene dize dimna zavesa... I onda od jednom prokine i zalepi za sediste.
I resih da uzmem stvari u svoje ruke i da pokusam sa ciscenjem EGR ventila. Kacim vam par slika da vidite ukratko kako je izgledao moj EGR na Alfi 147 1.9 JTD 8v.
Savetujem vam da ako pokusate da ga skinete, posebno obratite paznju na zaptivke (dihtunge), da ne dodje do ostecenja, posto sam hteo da stavim nove i nigde nisam uspeo da ih nadjem (u Sapcu). Svi srafovi su bili zapekli, a jednom je uzasno tesko pristupiti (sraf koji pricvrscuje donju granu za ventil). Za samo ciscenje sam koristio WD sprej, sto mislim da nije najpametnije resenje. Preporucujem da potrazite sprej predvidjen za uklanjanje cadji sa metala.
Nakon ciscenja i ponovne montaze, dim je nestao, a cini mi se i da auto mirnije radi. Problem sa time da auto nece da vuce za sada se nije ponovio. Praticu situaciju pa vam javljam ako se ponovi.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Pohvale za entuzijazam i sugestija: softverski zatvorite taj EGR i zaboravite na njega kao izvor problema...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Ja imam "problem" da mi auto štucne u drugoj pri laganom dodavanju gasa, ali ne svaki put. Obično tu bude samo jednom po startovanju auta i kretanju.
Pretpostavljam da je problem do prljavog EGR ventila pa ću ga sutra verovatno skinuti da ga malo plaknem (danas me mrzelo).
Ali sam danas skinuo MAP senzor pošto ima manje posla i mislim da štrokaviji nije niko skoro video, zanimam me kako je uopše očitavao pritisak
Takođe mi ni usis nije baš u zavidnom stanju
Problema u vožnji nemam sem što mi se čini da je u zadnje vreme malo postao lenj i trom na nižim obrtajima. Jel neko čistio celu usisnu granu i kolika je to komplikacija ?
Pretpostavljam da je problem do prljavog EGR ventila pa ću ga sutra verovatno skinuti da ga malo plaknem (danas me mrzelo).
Ali sam danas skinuo MAP senzor pošto ima manje posla i mislim da štrokaviji nije niko skoro video, zanimam me kako je uopše očitavao pritisak
Takođe mi ni usis nije baš u zavidnom stanju
Problema u vožnji nemam sem što mi se čini da je u zadnje vreme malo postao lenj i trom na nižim obrtajima. Jel neko čistio celu usisnu granu i kolika je to komplikacija ?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Alfaskorpion je čistio granu, ali nije dao slike...
Uzgred, ako se zatvori EGR verovatno više neće biti potrebno čišćenje usisne grane i MAP senzora, a ima i dodatne koristi...
Uzgred, ako se zatvori EGR verovatno više neće biti potrebno čišćenje usisne grane i MAP senzora, a ima i dodatne koristi...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Možeš li da slikaš detalje, kad budeš čistio usisnu granu? Bilo bi korisno da se uradi dijagnostika u vožnji, pre i posle čišćenja, pa da se vidi koliki je uticaj zaprljanosti izlaznih kanala usisne grane, na protok vazduha...
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Malo sam istrazivao na temu ciscenja usisne grane i ima dosta posla, cak mislim da mora common rail pumpa da se skine da bi se oslobodila usisna. Bilo bi dobro o ovome u drugoj temi posto se ovde radi o ciscenju EGR-a
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: ERG Ventil ciscenje
Pogledao sam malo eLEARN i odustao od rasturanja grane jer ima dosta posla, a ja baš i nemam adekvatan alat za sve to pa sam batalio.
Skinuo sam EGR da vidim kakv je i da ga operem, nije bio preterano prljav i nije bio zaglavljen.
A kad sam već sve rasturio reko ajde da kupim onaj sprej da malo produvam usisnu granu. Ušpricavao sam sa skinutim EGR-om pa je većina čađi izbijala na povratnu cevku što se vidi na snimku.
Posle nekog vremena sam morao da prestanem jer sam se udavio od čađi i gasova
[youtube]OZtwXri78V8[/youtube]
Skinuo sam EGR da vidim kakv je i da ga operem, nije bio preterano prljav i nije bio zaglavljen.
A kad sam već sve rasturio reko ajde da kupim onaj sprej da malo produvam usisnu granu. Ušpricavao sam sa skinutim EGR-om pa je većina čađi izbijala na povratnu cevku što se vidi na snimku.
Posle nekog vremena sam morao da prestanem jer sam se udavio od čađi i gasova
[youtube]OZtwXri78V8[/youtube]
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: EGR Ventil ciscenje
Ja sam kod Dese cistio usisnu kada sam radio veliki servis, razupcuje se, skida se CR, da bi se skinula usisna. Nisam radio diagnostiku pre-posle, ali se u voznju itekako oseti... Mislim da to treba uvrstiti u veliki servis, pogotovo ako je egr zatvoren, tada se usisna vise prlja
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: EGR Ventil ciscenje
@Falcon
Bravo za film i čišćenje...
@Sone
kakv je utisak u vožnji posle ćišćenja usisa?
Sasvim je OK predlog da se u okviru velikog servisa očisti usisna grana, ali kad se jednom zatvori EGR, ne prlja se ni priobližno kao sa aktivnim EGRom... Nelogično je da se usisna grana više prlja kad je EGR zatvoren.
Bravo za film i čišćenje...
@Sone
kakv je utisak u vožnji posle ćišćenja usisa?
Sasvim je OK predlog da se u okviru velikog servisa očisti usisna grana, ali kad se jednom zatvori EGR, ne prlja se ni priobližno kao sa aktivnim EGRom... Nelogično je da se usisna grana više prlja kad je EGR zatvoren.
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: EGR Ventil ciscenje
@Falcon-jesi primeio nesto bolje posle ciscenja sprejom i koliko si ga platio? Je li imao pun efekat s obzirom da dosta brzo izadje na povratno crevo?
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: EGR Ventil ciscenje
Čišćenje sprejem nije ni približno kao kad se otvara. Nisam siguran po kom principu radi ali mislim da pri svakom ušpricavanju izaziva detonacije i da uz pomoć nagle promene pritiska otresa čađ i izbacuje prema izduvnoj grani, mada ima i hemijsko dejstvo čišćenja jer može da se koristi i za direktno pranje EGR-a.
Što se tiče poboljšanja nisam nešto puno testirao ali kao što rekoh nisam ni imao nekih problema. Verovatno se oseti ako je usisna grana baš zaprljana.
Sprej košta 1100 din u AP-Sportu.
Što se tiče poboljšanja nisam nešto puno testirao ali kao što rekoh nisam ni imao nekih problema. Verovatno se oseti ako je usisna grana baš zaprljana.
Sprej košta 1100 din u AP-Sportu.
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: EGR Ventil ciscenje
@dusan
I meni je bilo nelogicno da se vise prlja ako je egr zatvoren. Desa mi objasnjavao nesto tipa da ako je egr u funkciji uljne pare bolje sagorevaju jer je veca temperatura u usisnoj grani, meni i dalje nelogicno doduse nisam ga bas ni najbolje razumeo. Sto se tice razlike u voznji, od tada za nijansu mirnije radi i ostrije prima gas.
Da li sprejevi ove vrste-namene mogu da imaju neke nuspojave, konkretno mislim da se nesto od prljavstine bude "usisano" pa napravi jos vecu stetu? Ako ne ovo je dobro koristi posle ciscenja grane kako bi se sprecilo talozenje.
I meni je bilo nelogicno da se vise prlja ako je egr zatvoren. Desa mi objasnjavao nesto tipa da ako je egr u funkciji uljne pare bolje sagorevaju jer je veca temperatura u usisnoj grani, meni i dalje nelogicno doduse nisam ga bas ni najbolje razumeo. Sto se tice razlike u voznji, od tada za nijansu mirnije radi i ostrije prima gas.
Da li sprejevi ove vrste-namene mogu da imaju neke nuspojave, konkretno mislim da se nesto od prljavstine bude "usisano" pa napravi jos vecu stetu? Ako ne ovo je dobro koristi posle ciscenja grane kako bi se sprecilo talozenje.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: EGR Ventil ciscenje
Funkcija EGR je da ubaci umerenu količinu izduvnih gasova u usis i da tako smanji temperaturu sagorevanja, a time i nastanak toksičnih produkata sagorevanja.
Znači...
Aktivan EGR - niža temperatura izduvnih gasova i taloženje čađi na zidovima usisne komore, što u kombinaciji sa uljnim parama (turbina, iberlauf...) stvara štetne naslage.
Zatvoren EGR: nešto viša temperatura sagorevanja i skoro bez čađi u usisnoj komori, a uljne pare sagorevaju sa gorivom.
Na prethodnoj 147ci sam crevo iberlaufa izveo van usisa u kompresor, što mi izgleda korisno za sva starija vozila... viewtopic.php?p=1349451#p1349451
Znači...
Aktivan EGR - niža temperatura izduvnih gasova i taloženje čađi na zidovima usisne komore, što u kombinaciji sa uljnim parama (turbina, iberlauf...) stvara štetne naslage.
Zatvoren EGR: nešto viša temperatura sagorevanja i skoro bez čađi u usisnoj komori, a uljne pare sagorevaju sa gorivom.
Na prethodnoj 147ci sam crevo iberlaufa izveo van usisa u kompresor, što mi izgleda korisno za sva starija vozila... viewtopic.php?p=1349451#p1349451
Alfa je stil... ostalo je status...
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: EGR Ventil ciscenje
Jedno laicko pitanje. Kako to da su izduvni gasovi koje ubacuje egr nize temperature od vazuha koje gura turbina, samim ti sto su izduvni temperature su visoke, a pitanje je koliko hladnjak egr-a moze drasticno da spusti njihovu temperaturu? I ako su nize temperature zasto se zatvaranjem-a egr pruduzava vreme dostizanja radne temperature, mislim konkretno na zimske uslove?dusanGT napisao:Funkcija EGR je da ubaci umerenu količinu izduvnih gasova u usis i da tako smanji temperaturu sagorevanja, a time i nastanak toksičnih produkata sagorevanja.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
nisam do sada cuo da se produzava vreme dostizanja radne temp ako se zatvori egr...
mislim da nema veze koja je temp izduvnih gasova koje egr vraca u motor jer ono sto smanjuje temp sagorjevanja je smanjenje koncentracije kiseonika u usisu tj pri sagorjevanju...
te razlike u temperaturi sagorjevanja sa/bez egr-e su jako male, cini mi se smanjenje temp za 5 stepeni smanjuje kolicinu NOx gasova za 10% (po sjecanju kucam ali ima po netu da se nadje tacan podatak)...
mislim da nema veze koja je temp izduvnih gasova koje egr vraca u motor jer ono sto smanjuje temp sagorjevanja je smanjenje koncentracije kiseonika u usisu tj pri sagorjevanju...
te razlike u temperaturi sagorjevanja sa/bez egr-e su jako male, cini mi se smanjenje temp za 5 stepeni smanjuje kolicinu NOx gasova za 10% (po sjecanju kucam ali ima po netu da se nadje tacan podatak)...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Ja sam tokom čišćenja primetio još jednu čundu stvar, pa ako neko može da mi objasni.
Na početku snimka se vidi da u povratnoj cevi koja ide na EGR stoji sunđer naguran. To sam uglavio da mi nebi čadilo dok ušpricavam sprej.
Tada sam primetio da na crevo koje dolazi sa turbine izlazi dim u nekoj manjoj količini, kada je kasnije sunđer izleteo od pritiska detonacija dim je prestao da izlazi.
Interesuje me odakle turbo upumpava dim kada je EGR blokiran ???
Na početku snimka se vidi da u povratnoj cevi koja ide na EGR stoji sunđer naguran. To sam uglavio da mi nebi čadilo dok ušpricavam sprej.
Tada sam primetio da na crevo koje dolazi sa turbine izlazi dim u nekoj manjoj količini, kada je kasnije sunđer izleteo od pritiska detonacija dim je prestao da izlazi.
Interesuje me odakle turbo upumpava dim kada je EGR blokiran ???
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Kao što je rekao Mlađa, funkcija EGR je zasnovana na jednostavnom hemijskom principu: izduvni gasovi koji prolaze kroz EGR i ulaze u usis "ometaju" sagorevanje, na osnovu smanjenja koncentracije kiseonika u usisanoj smesi (vazduh + izduvni gasovi iz EGR). Koncentracija kiseonika je veća kad je EGR zatvoren, pa je sagorevanje efikasnije i oslobađa veću količinu toplote.
Hladnjak EGR radi kao izmenjivač toplote: hladi izduvne gasove i diže temperaturu rashladne tečnosti. Kad je EGR zatvoren, izduvni gasovi ne greju rashladnu tečnost, pa se zimi radna temperatura postigne malo kasnije. Umesno je pitanje: da li se temperatura rashladne tečnosti uopšte sporije i diže u kombinaciji sa većim oslobađanjem toplote sagorevanja, kad je RGR zatvoren...
@Falcon
Dim iz creva koje dolazi iz turbine bi mogle da budu uljne pare (iz turbine i iberlaufa)...
Hladnjak EGR radi kao izmenjivač toplote: hladi izduvne gasove i diže temperaturu rashladne tečnosti. Kad je EGR zatvoren, izduvni gasovi ne greju rashladnu tečnost, pa se zimi radna temperatura postigne malo kasnije. Umesno je pitanje: da li se temperatura rashladne tečnosti uopšte sporije i diže u kombinaciji sa većim oslobađanjem toplote sagorevanja, kad je RGR zatvoren...
@Falcon
Dim iz creva koje dolazi iz turbine bi mogle da budu uljne pare (iz turbine i iberlaufa)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Pretpostavio sam da je dim od uljnih para i turbine samo mi nije jasno zašto dimi kad je blokiran EGR, a dima nema kada je otvoren