Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Sad naletim na ovaj sajt mozda nesto pasuje ili prave po narudzbini
http://www.gomma.rs/2/index.php?option= ... &Itemid=53
http://www.gomma.rs/2/index.php?option= ... &Itemid=53
- radza991
- Garaža: Alfa romeo 147, 1.9 JTD
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Dusane, imam jedno pitanje. Na 147-ici 1.9 jtd, 8v, 85kw mi je riknulo to crevo, nema od krpljenja nista, pa planiram da odnesem negde da se napravi drugo jer ni novo ni polovno ne mogu da nadjem nigde... e sad, prema ovoj slici sto si slikao na mestu gde treba da stoji ne mogu da se snadjem nikako, pa me zanima sledece: Da li crevo koje je na ovim nacrtima u potpunosti odgovara oreginalu (mislim na dimenzije i krivinu onu)? Prilicno mi je sve zbijeno tamo gde stoji to crevo, a ovde na ovoj tvojoj slici mi deluje da ima dosta vise mesta...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Na slikama su dimenzije creva nešto veće dužine i piše da se seku viškovi - seče se "na meru" sa obe strane. Krivina nije predviđena, jer je crevo išlo na 147cu koja ima BMC-CDA 85-150 filter za vazduh...
Alfa je stil... ostalo je status...
- radza991
- Garaža: Alfa romeo 147, 1.9 JTD
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Ok, hvala na informacijama... ipak cu zbog te krivine morati da nosim negde, pa po uzorku da naprave takvo crevo
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Meni je palo na pamet da uzmem plasticni cep za metalne cijevi, ona rebra popunim silikonom, i kad se osusi zacepim ovaj ulaz u usisno crijevo i stegnem metalnom selnom. Kolike su vakumske sile tu? Da se ne desi slucajno da turbina uvuce taj cep pa da se izlomi sve unutra...
I da li ima potrebe stavljati nesto na kraj iberlauf crijeva? Neku mrezicu ili tako nesto zbog insekata i ne znam ni ja?
I da li ima potrebe stavljati nesto na kraj iberlauf crijeva? Neku mrezicu ili tako nesto zbog insekata i ne znam ni ja?
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Piše u prvom postu ove teme...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
pa vidim da ima ovaj oil catch can ali ja to ne mogu da napravim.. kontam da ima da se naruci negdje ali znam da su ljudi na starijim autima ostavljali crijevo samo da visi bez icega na kraju pa me interesuje vase misljenje da li je neophodno i to..?
I sto se tice zacepljanja crijeva, sta mislis da li bi plasticni cep (koriste se za zacepljanje metalnih cijevi) bio dobar?
I sto se tice zacepljanja crijeva, sta mislis da li bi plasticni cep (koriste se za zacepljanje metalnih cijevi) bio dobar?
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Može i samo crevo, ali... Perforirana posuda (je zapravo filter male pumpe za vodu) i holender (za spajanje baštenskog creva na slavinu) kupljeni su u prodavnici opreme za vodovod, a crevo (između MAF i ulaza u kompresor) prema drugom crtežu naruči u http://www.hemija.co.rs/gumiplastivon/.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Najbolje resenje staviti pripremnu grupu od kompresora, mnogo delotvorinije od pravljenje Oil catch cana-a a povoljne nego gotov, plus ne znam da li ima kod nas uopste da se nadje...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
http://www.js-tuning.nl/catch-tank-p-15 ... 7bkck3oqn0
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
ahaaaaa, to nisam znao... to onda moze lagano da se odradi... a crijevo cu vjerovatno da narucim..
extra! hvala ljudi!
extra! hvala ljudi!
Assumption is the mother of all fuckups
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
evo mali update cijele price ako kome zatreba:
Crijevo od MAF-a do turbine u gumiplastu je 2000 din sada i moze da se naruci.
Ovaj improvizovani oil catch can se sastoji od usisne korpe za vodenu pumpu i holendera. Korpa konkretno sa slike je bas onako handy za ovu priliku, pravi je firma avit iz NS (http://regulacija.avit.rs/en/catalog/se ... isna-korpa)
U NS imaju prodavnicu a u bg veleprodaju a ima to da se uzme na uglu gavrila principa i balkanske, kantal se zove prodavnica, odmah pored restorana zavicaj. Najbolje je uzeti usisnu korpu od cola jer se onda holender mnogo lakse nalazi (vecina holendera za cesme je od cola) a i postoji holender sa izlazom (koje ustvari ulazi u iberlauf crijevo) od 3/4 cola sto je taman koliko je crijevo.
Sve napisano je rezultat potrage od par sati u subotu i danas i obilazenja 7-8 prodavnica elektro i vodo materijala a bogami i farbara po bg. Ko me sisa pa sam prvo poceo da obilazim prodavnice umjesto da guglam
Crijevo od MAF-a do turbine u gumiplastu je 2000 din sada i moze da se naruci.
Ovaj improvizovani oil catch can se sastoji od usisne korpe za vodenu pumpu i holendera. Korpa konkretno sa slike je bas onako handy za ovu priliku, pravi je firma avit iz NS (http://regulacija.avit.rs/en/catalog/se ... isna-korpa)
U NS imaju prodavnicu a u bg veleprodaju a ima to da se uzme na uglu gavrila principa i balkanske, kantal se zove prodavnica, odmah pored restorana zavicaj. Najbolje je uzeti usisnu korpu od cola jer se onda holender mnogo lakse nalazi (vecina holendera za cesme je od cola) a i postoji holender sa izlazom (koje ustvari ulazi u iberlauf crijevo) od 3/4 cola sto je taman koliko je crijevo.
Sve napisano je rezultat potrage od par sati u subotu i danas i obilazenja 7-8 prodavnica elektro i vodo materijala a bogami i farbara po bg. Ko me sisa pa sam prvo poceo da obilazim prodavnice umjesto da guglam
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Vadim temu iz naftalina.
Kod mene kod creva koje povezuje maf i turbinu, sem ulaza za iberlauf, sa dodnje strane postoji jos jedno crevo koje ide negde prema kutiji filtera za vazduh, sa prednje strane. Jel to neki fabricki odvod ili sta? Evo po eperu slika
Kod mene kod creva koje povezuje maf i turbinu, sem ulaza za iberlauf, sa dodnje strane postoji jos jedno crevo koje ide negde prema kutiji filtera za vazduh, sa prednje strane. Jel to neki fabricki odvod ili sta? Evo po eperu slika
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Znam kako to izgleda kod 156ce (ne postoji kod 147/GT), ali mi nije jasna funkcija tog dodatnog creva. Moguće je da ide od airbox rezonatora, kojeg mnogi na 147/GT seku i nastali otvor zatvaraju aluminijumskim limom (šrafljenje + lepljenje).
Izgleda mi da bi usisni sistem 156ce mogao da se pojednostavi izbacivanjem rezonatora (i creva čija je funkcija nepoznata), zatvaranjem otvora rezonatora alu limom i rotiranjem airboxa tako da izlazni otvor bude okrenut ka turbini, a ulazni otvor bude gore...
A mnogo brže, jednostavnije i bolje za protok vazduha je da se napravi sistem:
BMC-CDA (ili K&N) filter + koleno + MAF + crevo => ulaz u kompresor
tako da vazduh u turbinu ulazi direktno sa prednje strane (gril). Na 147ci i na GT sam to pravio i pokazalo je dobre rezultate.
Izgleda mi da bi usisni sistem 156ce mogao da se pojednostavi izbacivanjem rezonatora (i creva čija je funkcija nepoznata), zatvaranjem otvora rezonatora alu limom i rotiranjem airboxa tako da izlazni otvor bude okrenut ka turbini, a ulazni otvor bude gore...
A mnogo brže, jednostavnije i bolje za protok vazduha je da se napravi sistem:
BMC-CDA (ili K&N) filter + koleno + MAF + crevo => ulaz u kompresor
tako da vazduh u turbinu ulazi direktno sa prednje strane (gril). Na 147ci i na GT sam to pravio i pokazalo je dobre rezultate.
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Jel rezonator ova desno kutija na slici sto se nastavlja na kutiju filtera? Jesi siguran da jtd ima rezonator?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Nije , slika je sa benzinca. Kod njega vidim svrhu rezonatora, ali kod jtd-a ne vidim zbog cega je on tu. Ulaz za njega je odmah ispod ulaza iberlauf-a, pa mi je logicnije da ce ulje ,ako dodje iz ibrlaufa, da se sliva direktno u njega.
Jel i kroz njega ide vazduh? Malo mi je nelogicno s obzirom da se nalazi posle maf-a, da i kroz rezonator vuce vazduh.
Jel i kroz njega ide vazduh? Malo mi je nelogicno s obzirom da se nalazi posle maf-a, da i kroz rezonator vuce vazduh.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Vidim da bi jtd trebao da ima 2 rezonatora, gornji i donji. Ovaj na slici je donji a gornji se nalazi na onoj "U" savijenoj plasticnoj cevi posle mafa, koje spaja maf i crevo od turba. Taj gornji rezonator se nalazi pored hladnjaka motora na par milimetara.
Secam se kad sam ga skidao da je imao rupu na sebi, ali mi je izgledalo kao da je lego na hladnjak i da se istopio pa se napravila rupa. Naravno ja sam je zatvorio. Sad vidim po net-u pise da bi rupa tu i trebala da bude zbog izjednacavanja pritiska. Ali mi je malo nelogicno jer se ta rupa na gornjem rezonatoru nalazi posle mapa pa vuce vazduh koji maf ne meri. Ako se neko seca da li neko od vlasnika jtd-a ima tu rupu ili je nema u gornjem rezonatoru neka javi.
Secam se kad sam ga skidao da je imao rupu na sebi, ali mi je izgledalo kao da je lego na hladnjak i da se istopio pa se napravila rupa. Naravno ja sam je zatvorio. Sad vidim po net-u pise da bi rupa tu i trebala da bude zbog izjednacavanja pritiska. Ali mi je malo nelogicno jer se ta rupa na gornjem rezonatoru nalazi posle mapa pa vuce vazduh koji maf ne meri. Ako se neko seca da li neko od vlasnika jtd-a ima tu rupu ili je nema u gornjem rezonatoru neka javi.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Isto to sam i ja kod mene primetio i isto tako sam postupio - zatvorio sam tu rupu.
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
mladenke napisao:Vidim da bi jtd trebao da ima 2 rezonatora, gornji i donji. Ovaj na slici je donji a gornji se nalazi na onoj "U" savijenoj plasticnoj cevi posle mafa, koje spaja maf i crevo od turba. Taj gornji rezonator se nalazi pored hladnjaka motora na par milimetara.
Secam se kad sam ga skidao da je imao rupu na sebi, ali mi je izgledalo kao da je lego na hladnjak i da se istopio pa se napravila rupa. Naravno ja sam je zatvorio. Sad vidim po net-u pise da bi rupa tu i trebala da bude zbog izjednacavanja pritiska. Ali mi je malo nelogicno jer se ta rupa na gornjem rezonatoru nalazi posle mapa pa vuce vazduh koji maf ne meri. Ako se neko seca da li neko od vlasnika jtd-a ima tu rupu ili je nema u gornjem rezonatoru neka javi.
Isto to sam i ja kod mene primetio i isto tako sam postupio - zatvorio sam tu rupu.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Ja zalemio plastikom tu rupicu na rezonatoru. Vise mi lici na bahato namestanje tog "U" creva nekog od prethodnih majstora, pa da je lego na hladnjak tim gornjim rezonatorom. Vidi se otisak koji je hladnjak napravio. Ostaje da se javi neko ko je voljan da to proveri na jtd 8v.
Ulaz u crevo od usisa gde je bio iberlauf sam blokirao a na crevo od iberlaufa sam stavio usisnu korpu, tj filter usisne korpe kako je neki zovu od vodene pumpe.U mrezici sam stavio sunjder cisto da mi od uljnih isparenja ne kape po dvoristu, pa neka se skuplja u sudjer koji mogu vremenom da promenim kad se natopi. Crevo je od iberlaufa do turba bilo strokavo od uljnih isparenja a od iberlaufa prema maf-u cisto. Ceo zahvat 60 dinara za usisnu korpu.
Ulaz u crevo od usisa gde je bio iberlauf sam blokirao a na crevo od iberlaufa sam stavio usisnu korpu, tj filter usisne korpe kako je neki zovu od vodene pumpe.U mrezici sam stavio sunjder cisto da mi od uljnih isparenja ne kape po dvoristu, pa neka se skuplja u sudjer koji mogu vremenom da promenim kad se natopi. Crevo je od iberlaufa do turba bilo strokavo od uljnih isparenja a od iberlaufa prema maf-u cisto. Ceo zahvat 60 dinara za usisnu korpu.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Dosta dimi iberlauf (rešenje sa korpom "dvorišne" pumpe za vodu) kad se ugasi motor posle vožnje i na semaforu...
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Upravo sam primetio da dimi. Ali sam primetio i mirniji rad u leru. Imao sam vibracije volana u leru koje su se verovatno prenosile od motora, sada ni tih vibracija nema. Mozda ako bi se napravila neka posuda, sa pregradama i filterima koja ce da razbiju taj "dim", pa na izlazu iz te posude bude bilo manje dima?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910