nosac motora JTD
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: nosac motora JTD
To je zadnji (neki ga zovu i "srednji") nosač - menjao sam i taj...
Ne znam da li on prvi "ode", ali sam smanjio vibracije kad sam umesto takvog novog aftermarket zadnjeg nosača (možda "Akron", ne sećam se) vratio originalni...
Možda bi Tejović koji reparira ramena/viljuške/štangle mogao da uzme u obzir i nosače motora?
Ne znam da li on prvi "ode", ali sam smanjio vibracije kad sam umesto takvog novog aftermarket zadnjeg nosača (možda "Akron", ne sećam se) vratio originalni...
Možda bi Tejović koji reparira ramena/viljuške/štangle mogao da uzme u obzir i nosače motora?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Darko_NS
- Garaža: Skoda Superb 1.4
Lancia Lybra 1.8 - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: nosac motora JTD
pa ne znam nisam pametan, probacu da zamenim onda taj donji mozda cu imati vise srece
a sto se tice nosaca kod menjaca, da li je njegova zamena komplikovana??
i jesi li ti cistio dizne, kakav je bio efekat pre i posle?
a sto se tice nosaca kod menjaca, da li je njegova zamena komplikovana??
i jesi li ti cistio dizne, kakav je bio efekat pre i posle?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: nosac motora JTD
Zamena bilo kog od četiri nosača je maksimum 30min posla.
Menjao sam uloške u injektorima (kod "Vilića" na Klisi) i smanjio potrošnju za skoro 1l/100km.
Menjao sam uloške u injektorima (kod "Vilića" na Klisi) i smanjio potrošnju za skoro 1l/100km.
Alfa je stil... ostalo je status...
- impossibleman
- Garaža: alfa 147 jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: nosac motora JTD
citam vase simtome,i mogu vam reci sledece,citajuci razne polemike,uvideo sam da postoji nekoliko razloga zasto motor otresa pri gasenju ili pri kretanju.
kao prvo nosaci motora
kao drugo zamajac
lamela korpa
ali jedna od bitnih stavki su i dizne
slabe tacke jtd motora su
eger ventil map senzor i vakum za pomeranje krilaca turbine
ako ne zelite da vam usisna grana bude masna malo prelistajte pise negde kojim sredstvima se cisti,nalazio sam negde hrvati se time intezivno bave
a kad ocistite
bilo bi pozeljno svakih 20 000 km
skinuti crevo od turbine do interkulera
skinuti crevo od interkulera do grane
skinuti klapnicu pred usisnu granu
i skinuti interkuler
oprati lepo faminom iznutra i spolja te isprati vodom i dobro osusiti
povedite racuna samo da ne pokvasite elektroniku na klapnici
do prljanja dolazi zato sto nema selektora za ulje i pare kroz turbinu dodju do interkulera ,u njemu se hlade i taloze,i vremenom napravi se talog koji se pod pritiskom usisa u granu i tu se talozi,cak kazu kada se uhvati u debelom sloju ,moze doci do iberture
a to je onda sex.
sto se tice egera
najbolje resenje staviti na rebrastu metalnu cev blokadu u vidu dihtunga
razliku necete osetiti,a sacuvacete motor ,nema povratka kiselih gasova
jos je jako bitno skinuti map senzor i ocistiti ga vaticom za usi ili nekom krpicom,nikako prati vodom ili podmazivati ,zna se uhvatiti prljavstine i garezi,jer je grana puna masti i ulja i eto jos razloga vise zasto nece da vuce kako treba
eto toliko nadam se da ce nekome pomoci,ja sam to sve uradio i rezultati su odlicni
kao prvo nosaci motora
kao drugo zamajac
lamela korpa
ali jedna od bitnih stavki su i dizne
slabe tacke jtd motora su
eger ventil map senzor i vakum za pomeranje krilaca turbine
ako ne zelite da vam usisna grana bude masna malo prelistajte pise negde kojim sredstvima se cisti,nalazio sam negde hrvati se time intezivno bave
a kad ocistite
bilo bi pozeljno svakih 20 000 km
skinuti crevo od turbine do interkulera
skinuti crevo od interkulera do grane
skinuti klapnicu pred usisnu granu
i skinuti interkuler
oprati lepo faminom iznutra i spolja te isprati vodom i dobro osusiti
povedite racuna samo da ne pokvasite elektroniku na klapnici
do prljanja dolazi zato sto nema selektora za ulje i pare kroz turbinu dodju do interkulera ,u njemu se hlade i taloze,i vremenom napravi se talog koji se pod pritiskom usisa u granu i tu se talozi,cak kazu kada se uhvati u debelom sloju ,moze doci do iberture
a to je onda sex.
sto se tice egera
najbolje resenje staviti na rebrastu metalnu cev blokadu u vidu dihtunga
razliku necete osetiti,a sacuvacete motor ,nema povratka kiselih gasova
jos je jako bitno skinuti map senzor i ocistiti ga vaticom za usi ili nekom krpicom,nikako prati vodom ili podmazivati ,zna se uhvatiti prljavstine i garezi,jer je grana puna masti i ulja i eto jos razloga vise zasto nece da vuce kako treba
eto toliko nadam se da ce nekome pomoci,ja sam to sve uradio i rezultati su odlicni
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: nosac motora JTD
Ok impossibleman - dao si jedan detaljan prikaz skoro svih mogućih aktivnosti koje bi mogle da doprinesu mirnijem radu JTD motora. Problem je što su neki od nas sve to uradili pa su vibracije u leru (to nam uglavnom smeta) tek malo smanjene...
Problem "drmanja" pri startu/gašenju motora jeste izražen, ali srazmerno kratko traje (oko jedan sekund), pa su se valjda svi već navikli.
Nego imaš li ti neku novu ideju - nešto što nismo probali? Osim da pređemo na benzin ...
Problem "drmanja" pri startu/gašenju motora jeste izražen, ali srazmerno kratko traje (oko jedan sekund), pa su se valjda svi već navikli.
Nego imaš li ti neku novu ideju - nešto što nismo probali? Osim da pređemo na benzin ...
Alfa je stil... ostalo je status...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: nosac motora JTD
Sta to utice na stradanje zamajca i kad kazete da probamo ali ne cesto nije mi to jasno pa ako neko moze neka mi to malo pojasni.Povucite rucnu izbacite auto iz brzine pa ugasite.....itd,ako sam dobro shvatio to bi znacilo da auto treba ugasiti sa pritisnutim kvacilom a ne sa pustanim kvacilom,normalno prethodno izbacit iz brzine.Pa ja najcesce na takav nacin i ugasim motor ode moj zamajac uskoromilosh024 napisao:Ljudi zamajac kod JTD=a definitivno moze da ode, i u velikom broju slucajeva on odlazi.....pouzdan nacin za njegovu proveru ne postoji dok se ne skine kvacilo ali se zvukom i podrhtavanjem moze u velikoj meri odrediti da li je on ili nije.......evo jedan od metoda, nesto sto inace i utice na stradanje zamajca, probajte pa vidite ali nemojte cesto.....povucite rucnu, izbacite auto iz brzine i ugasite motor....zamajac ce zbog pustenog kvacila slobodno da "ljulja" dok se ne umiri, ako je istrosen odnosno ako su mu zazori pomeranja veci od tolerisanog cucete lupanje iz predela menjaca i automobil ce se prilicno zatresti zatresti (zavisi od toga koliko je trosen zamajac).....
- dukitza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
116 ks
2001 god. - Lokacija: Leskovac
- Lokacija: leskovac
Post
hvala unapred
Re: nosac motora JTD
poz druze...reci mi kako se zove pravilno KOSKA DRZAC...kako da trazim taj nosac?dusanGT napisao:A kako ide JTD (max 8.5l/100km gradske vožnje) u odnosu na tog tihog benzinca (oko 12.5l/100km gradske vožnje)? Inače, novi 159 JTDm 16v radi u leru kao benzinac...
To što JTD malo zatrese pri startu/gašenju je normalno, tj. treba se navići.
Ja sam digao ler gas sa 850o/min na 900o/min i sada je sve mnogo mirnije... Inače sam menjao nosače motora (sva tri donja i onaj gornji - kosku), radio reparaciju injektora, proveru kompresije, pešao na drugo ulje, radio promenu oslanjanja cevi izduva...
A juče sam bio u "Sija Motors" vlasnika Aleksandra Bečejca, gde mi je majstor Dejan skinuo prednju instrument tablu, jer nešto vibrira ispod nje pri ubrzavanju... To je stvarno veliki posao, ali su vibracije tog dela eliminisane...
hvala unapred
- dukitza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
116 ks
2001 god. - Lokacija: Leskovac
- Lokacija: leskovac
Post
pozz svima
Re: nosac motora JTD
pozz druze...ja imam problem sa tim drzacem(koska drzac) kako se taj drzac pravilno zove,kako da trazim u prodavnici ili netu...malopre sam gledao taj drzac,i na onoj strani na motoru ceo drzac mi se vadi,a gumica ostaje na motoru i srafu...citao ove postove,i mislim da je taj drzac (koska) najveci uzrok tresenja pri polasku i gasenju motora...Dragon napisao:Promenjen nosac motora, tzv. koska. Vibracije koje su se javljale, a za koje su mnogi mislili da dolaze od loseg kvacila ili zamajca, su nestale...
pozz svima
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: nosac motora JTD
Gornji nosac motora, mozes i samo da kazes koska znaju sta je to. Krecu se od 1500din
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: nosac motora JTD
To u servisima i prodavnicama delova zovu "koska", a u pitanju je gornji nosač JTD motora ili gornji stabilizator, ali sumnjam da ovo neko zove "stabilizator" kod nas.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Одг: nosac motora JTD
Pa da. Samo kazes "koska", svi ce da znaju.
Послато са GT-I9100 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I9100 користећи Тапаток 2
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- dukitza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
116 ks
2001 god. - Lokacija: Leskovac
- Lokacija: leskovac
Post
jos da im kazem baci kosku,i uzmem kosku i odem:)
Re: Одг: nosac motora JTD
hvala bro...Dragon napisao:Pa da. Samo kazes "koska", svi ce da znaju.
Послато са GT-I9100 користећи Тапаток 2
jos da im kazem baci kosku,i uzmem kosku i odem:)
- dukitza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
116 ks
2001 god. - Lokacija: Leskovac
- Lokacija: leskovac
Post
Re: nosac motora JTD
uspeo sam da je nadjem na net-u...
http://www.autoricambi.co.rs/index.php/ ... ory_id=139
i mislim da je povoljna...
http://www.autoricambi.co.rs/index.php/ ... ory_id=139
i mislim da je povoljna...
- dukitza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
116 ks
2001 god. - Lokacija: Leskovac
- Lokacija: leskovac
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: nosac motora JTD
Taman sam resio jedan problem, eto ga drugi
da ne racunam to sto sam morao jutros da kupim akumulator je me izdao kad sam izasao s posla
Imam problem kad krecem, javljaju se vibracije i auto kao da hoce da se ugasi.
Pritisnem malo vise papucicu gasa, ali opet ista situacija.
Kad upalilm ujutru auto i prvi put krenem nema traznja, ali svaki sledeci polazak kad je auto zagrejan, ponavljaju se simptomi. Auto je do pre nekoliko dana polazio iz mesta tecno kao da klizi, bez ikakvog problema.
Ima li neko ideju sta bi moglo biti
da ne racunam to sto sam morao jutros da kupim akumulator je me izdao kad sam izasao s posla
Imam problem kad krecem, javljaju se vibracije i auto kao da hoce da se ugasi.
Pritisnem malo vise papucicu gasa, ali opet ista situacija.
Kad upalilm ujutru auto i prvi put krenem nema traznja, ali svaki sledeci polazak kad je auto zagrejan, ponavljaju se simptomi. Auto je do pre nekoliko dana polazio iz mesta tecno kao da klizi, bez ikakvog problema.
Ima li neko ideju sta bi moglo biti
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: nosac motora JTD
Zahvaljujuci Dusanu nasao sam resenje za vibracije
Sta se zapravo desilo?
Imao sam problem s turbinom, koja je prepumpavala, i SAMOUKI majstor je sumnjao na katalizator da je zapusen, pa sugerisao da skinem isti.
Otisao sam u auspuh-servis i trazio da skinu doticni uredjaj, ali kako je to mnogo posla rekli su samo da je dovoljno probusiti nekoliko rupa. Nakon toga su se pojavile vibracije.
Dusan mi je objasnio da se sace katalizatora guzva pri busenju i time je protok izduvnih gasova ometen i smanjen, pogotovu kad se katalizator zagreje.
Sutra idem da skinem katalizator i stavim cev, pa javljam rezultate
Sta se zapravo desilo?
Imao sam problem s turbinom, koja je prepumpavala, i SAMOUKI majstor je sumnjao na katalizator da je zapusen, pa sugerisao da skinem isti.
Otisao sam u auspuh-servis i trazio da skinu doticni uredjaj, ali kako je to mnogo posla rekli su samo da je dovoljno probusiti nekoliko rupa. Nakon toga su se pojavile vibracije.
Dusan mi je objasnio da se sace katalizatora guzva pri busenju i time je protok izduvnih gasova ometen i smanjen, pogotovu kad se katalizator zagreje.
Sutra idem da skinem katalizator i stavim cev, pa javljam rezultate
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: nosac motora JTD
Da budemo precizni: samo pretpostavljam da u servisu nisu dobro razbušili katalizator, već su ga više izgužvali (to se obično dešava kod katalizatora sa metalnim saćem) praveći male kanale. Kad se saće katalizatora pri bušenju izgužva, protok izduvnih gasova je ometan i smanjen, što posebno dolazi do izražaja kada se katalizator zagreje (bude i do 700°C). Ako je ova pretpostavka tačna, onda se Gremlinov JTD guši, kao da je neko zapušio auspuh...
Inače, kod turbo motora ne postoji nijedan razlog (back-pressure se često navodi, ali to je priča za atmo motore) da se glavni katalizator ne izvadi, osim ekološkog.
Uloga prednjeg katalizatora (umesto kojeg se stavlja downpipe) je još više sporna - on služi da na početku rada motora poveća temperaturu izduvnih gasova, jer se tek tako aktivira glavni katalizator. Kad izduvni gasovi postanu dovoljno vreli (posle petnaestak minuta rada motora u vožnji) prednji katalizator gubi baš svaku funkciju... Ali ometa slobodni protok izduvnih gasova, pa je bolje da se izvadi.
Inače, kod turbo motora ne postoji nijedan razlog (back-pressure se često navodi, ali to je priča za atmo motore) da se glavni katalizator ne izvadi, osim ekološkog.
Uloga prednjeg katalizatora (umesto kojeg se stavlja downpipe) je još više sporna - on služi da na početku rada motora poveća temperaturu izduvnih gasova, jer se tek tako aktivira glavni katalizator. Kad izduvni gasovi postanu dovoljno vreli (posle petnaestak minuta rada motora u vožnji) prednji katalizator gubi baš svaku funkciju... Ali ometa slobodni protok izduvnih gasova, pa je bolje da se izvadi.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: nosac motora JTD
Kao na reklami za koka kolu:)
Jedna stvar pokrece drugu!
U petak sam otisao da skinem katalizator i majstor je rekao da dodjem sutra, medjutim ja sam morao na put za BG i novi novi problem.
U ulici Vojsilava Ilica pre raskrsnice sa Ustanickom, na uzbrdici, prebacujem u trecu brzinu i dok pustam kvacilo cuje se cudan zvuk "tak" a papucia kvacila "propada".
Naravno, odmah stajem i primecujem sledece:
-prilikom kretenj dok lagano pustam kvacilo u jednom momentu se cuje kao zujanje
-kad menjam iz jedne u drugu brzinu oseca se kao blago traznje dok pustam kvacilo
-ovo se ne desava uvek, ponekad sve bude noramalno
-koliko ja mogu da primetim kao da papcica kvacila ostane dole i javlja se zujanje i traznje, a kad se vrati normalno sve funkcionise.
Jedna stvar pokrece drugu!
U petak sam otisao da skinem katalizator i majstor je rekao da dodjem sutra, medjutim ja sam morao na put za BG i novi novi problem.
U ulici Vojsilava Ilica pre raskrsnice sa Ustanickom, na uzbrdici, prebacujem u trecu brzinu i dok pustam kvacilo cuje se cudan zvuk "tak" a papucia kvacila "propada".
Naravno, odmah stajem i primecujem sledece:
-prilikom kretenj dok lagano pustam kvacilo u jednom momentu se cuje kao zujanje
-kad menjam iz jedne u drugu brzinu oseca se kao blago traznje dok pustam kvacilo
-ovo se ne desava uvek, ponekad sve bude noramalno
-koliko ja mogu da primetim kao da papcica kvacila ostane dole i javlja se zujanje i traznje, a kad se vrati normalno sve funkcionise.
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: nosac motora JTD
Izvinjavam se moderatorima sto skrenuh s teme.
Imam samo jedno pitanje.
Koji uredjaj vraca papucicu, tj. kvacilo prilikom menjanja brzine?
Imam samo jedno pitanje.
Koji uredjaj vraca papucicu, tj. kvacilo prilikom menjanja brzine?
- BanE147
- Garaža: AR 147 jtd 8v
- Lokacija: Sid
- Lokacija: Šid
Post
Re: nosac motora JTD
Da li ovaj nosac moze na 147?
Izgleda mi identicno a pise 156 2.4 jtd
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=37988
Izgleda mi identicno a pise 156 2.4 jtd
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=37988
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: nosac motora JTD
papuci vraca prvo samo ulje hidraulicno tj cilindar na njoj a onda i jedna opruga koja se nalazi i koja ima efekta prakticno samo zadnjih 1cm da pedalu vrati u skroz gornji polozaj... da je opruga otisla jedino simptom bi ti bio da je pedala labava zadnjih 1cm i nista drugo... kod tebe je vjerovatno neki krshum sa setom kvacila tako da bolje sto pre skidaj i menjaj
- dukitza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd
116 ks
2001 god. - Lokacija: Leskovac
- Lokacija: leskovac
Post
vidi,ovde je spisak na kojim modelima ide,e sad da li ide na 2.4 jtd,to ne znam,moraces da pozoves i da pitas,ili kod svog majstora...
Re: nosac motora JTD
BanE147 napisao:Da li ovaj nosac moze na 147?
Izgleda mi identicno a pise 156 2.4 jtd
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=37988" onclick="window.open(this.href);return false;
vidi,ovde je spisak na kojim modelima ide,e sad da li ide na 2.4 jtd,to ne znam,moraces da pozoves i da pitas,ili kod svog majstora...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: nosac motora JTD
Konacno resio problem
Stavio nov set kvacila i izvadio katalizator kao sto je rekao Dusan:)
Auto ide kao blesav
Hvala svima na pomoci i podrsci!
Stavio nov set kvacila i izvadio katalizator kao sto je rekao Dusan:)
Auto ide kao blesav
Hvala svima na pomoci i podrsci!