Stranica 5 od 8

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 12:09 am
od Alex V6
Naravno. To i pokusavam da kazem. 2.4 lonci sigurno nemaju manji protok od 2.0, a njemu je to i bitno.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 12:23 am
od delic
Sto jurite toliko protocnost celog izduva,pogotovu na dizelima?
Koliko je realno potrebno sve prepravljati zarad dobijenih par konja na kolima koja se voze po gradu.Skidanje lonaca zarad nekog zvuka koji u glavnom ispadne buka iz auspuha koja samo mami pandure da vas zaustavljaju i drndaju.
Ima toliko pametnijih i korisnijih stvari na kolima koje se mogu poboljsati,u vecini slucajeva rezultat cackanja izduva na ozbiljnim kolima je gubitak snage i povecanje buke.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 12:41 am
od dusanGT
Ako je korisno, lako se postigne i nema buke, a ne košta skoro ništa, ne bi trebalo da smeta... :)

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 1:48 am
od Alex V6
Jednom sam iz dosade skinuo kompletan auspuh posle precat-a na 2.4 m-jet i obrnuo krug. Motor skoro uopste nije bio glasniji, samo se turbina cula kao mlazni avion. hahaha

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 8:35 am
od YUgisa
Pa na turbo motoru bas upravo vredi modifikovati izduv posle turba ako se vozi mnogo po gradu jer pravljenje vece razlike pritisaka pre i posle turba omogucava da se lakse zavrti turbina sto znaci vise snage u nizim obrtajima. Jedino u zavisnosti od toga koliko je ubrizgavanje moderno, neki ce dobiti snagu nakon te modifikacije dok neki nece (ili mogu da izgube) bez remapa posto motor registruje tu prepravku kao neispravanost ili poseduje ogranicenje koje sprecava da motor isprati modifikaciju.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 8:56 am
od delic
Znam za slucajeve gde su recimo na clio rs-u posle pravljenja trkackog auspuha izgubili 10ks,kod turba ne znam ali na atmosvercu je nauka napraviti koristan izduv.Ja licno bi se pre igrao sa izduvnom granom od motora pa narednih 150-200cm nego sto bi skidao lonce.Naravno skinuo bi katalizatore.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 9:27 am
od YUgisa
To je ok za motor bez turba, slazem se da najcesce najvise snage lezi u izduvnoj grani i katalizatorima ali kod turbaka se mogu dobiti i lepi rezultati i nakon turba jer je manja nauka. Naravno ne kazem da sad bilo sta da uradis da daje vecu snagu. Sto se tica Clia, sam si rekao, stavili su trkacki auspuh, on je namenjen za trke samim tim i tako pripremljenom autu tj motoru, ne znaci naravno da ako je nesto za trke da postavljanje tog jednog dela mora i obavezno da donese vise ks... Uostalom, ako je neki model visokih performansi, normalno da u danasnje vreme proizvodjaci automobila nece dozvoliti velike gubitke kao sto su na izduvu i slicno i da ih usaglase najbolje moguce sa motorom pa da je tesko izvuci dobitke, dok je to drugacije kod nekih porodicnih modela gde su neke druge stvari prioritet a ne snaga.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 9:41 am
od dusanGT

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 9:53 am
od darko qv
Najveca je greska kad ljudi petljaju oko izduva,a nemaju blage veze sta rade.Jeddnostavno e2 motor,kao kod mene sto je slucaj,posebno 16v,je napravljen da radi sa cat-om,potreban mu je backpresure,a kad skines cat,poremetis fabricki sklop,izgubis na niskim,a dobijes na visokim obrtajima,sem ako nije cat full los,onda bolje bez njega.
Ne pravi dzabe SS cat-dumy za zamjenu katalizatora.Jednostavno ako se hoce poboljsanje to mora i da se plati.S tim sto je chip obavezan,da bi se poslozili novi parametri.Pricam o atmo motoru.4 cilindra.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 10:19 am
od dusanGT
Darko, pogledaj prvi link u poruci pre tvoje...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 10:35 am
od YUgisa
Meni ne radi prvi link...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 10:42 am
od darko qv
dusanGT napisao:Darko, pogledaj prvi link u poruci pre tvoje...
Iscitao sam cijeli.
Istrazivao sam dosta kad je u pitanju ono sto ja posjedujem,i zakljucio sam da je najbolje sto mogu da uradim je srednji i zadnji SS,uz cat-dumy,neki cda i neki chip da to poveze da se osjete performanse u cijelom rasponu obrtaja.
Najbolje bi bilo i SS grana.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 11:46 am
od dusanGT
@YUgisa - sad sam probao - link radi...
@Darko - poenta je da je svaki backpressure štetan, a da povećanje prečnika cevi smanjuje backpressure, ali i smanjuje i povoljan "scavening" efekat koji je više potreban na malim obrtajima.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 11:49 am
od darko qv
Razumio,ali je jako komplikovano sve to,cak i razumiti sta se tu desava u stvari.
Najzanimljiviji mi je onaj dio gdje pominje Ferarri,i kako su oni naj napredniji u tome.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 12:08 pm
od YUgisa
Nesto izgleda mene smara, jel ja ne mogu da otvorim ni preko kompa ni na mob, probao sam i samo sajt ali cak ni to nece :banghead:

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 1:43 pm
od dusanGT
Pojednostavljeno objašnjenje... Obično se intervencije na izduvu atmo-motora svode na izbacivanje katalizatora, stavljanje protočnih zadnjih lonaca i stavljanje cevi većeg prečnika. Sve nabrojano smanjuje štetni backpressure i povoljno je na velikim obrtajima. Na malim obrtajima, gde je količina i pritisak izduvnih gasova manji, korisno je da se, zbog efikasnije evakuacije gasova iz motora, poveća brzina tih gasova, a za to je bolja cev manjeg prečnika.

U slučaju standardnih vozila pravi se kompromisno rešenje koje usaglašava ta dva suprotstavljena zahteva (veća brzina gasova na manjim opbrtajima i veći protok na većim obrtajima). I samo zbog toga ne bi trebalo menjati prečnik cevi izduva kod standardnog vozila, bez ozbiljnijeg proračuna, ali je poželjno izbacivanje svih prepreka (katalizatori, zadnji lonci sa dosta prigušenja)...

U slučaju sportskih mašina, ovaj problem se rešava paralelnim izduvnim sistemom ("dvocevka") gde se druga grana angažuje na nekim većim obrtajima (u temi su date lepe slike na kojima se to vidi). E sad, dobici se isplate samo na mašinama i u situacijama gde svaka KS znači nekoliko milisekundi bolje vreme ili u situacijama gde potrebe marketinga diktiraju neke aspekte dizajna...

Kod turbo motora stvar je mnogo jednostavnija - veća cev od izlaza do zadnjeg lonca, a fabrička cev od izduvne grane do ulaza u turbinu.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 2:00 pm
od YUgisa
Moj izbor je za motor bez turba, modifikovanje izduvne grane ili kompletna zamena, cev sa sto manje krivina fabrickog precnika ili do 10% veci poprecni presek i na kraju jedan ne protocan lonac sa paralelnim cevima, mislim da to daje razumnu kolicinu buke, relativno lep zvuk uz dobar protok bez velike restrikcije na najvisim obrtajima i dovoljan pritisak u nizim obrtajima...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 2:23 pm
od dusanGT
YUgisa napisao:... i dovoljan pritisak u nizim obrtajima...
U stvari, dovoljna brzina gasova u nižim obrtajima koja, stvarajući podpritisak, izvlači/usisava izduvne gasove iz motora...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 3:50 pm
od YUgisa
Da ;) Moja ideja za lonac:
Slika

Recimo da je ulaz fi45mm, unutra da su perforirane cevi fi60mm i isto takav izlaz iz lonca kako bi se napravila veca razlika pritisaka pre i posle lonca sto takodje povecava protocnost.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Feb 18, 2014 6:50 pm
od testera
Veliko Hvala svima na sugestijama, lonac resen. Na kraju sam se odlucio da ipak idem na varijantu sa dva lonca nazad, od 2.4. Bio sam kod Pirketa i covek mi je dugo objasnjavao da necu imati nikakvog gubitka u performansama ili promenu zvuka ukoliko to odradim. Cifra za sve sa ukrasnim zavrsetcima je 180 evra. Moj lonac je mogao da se krpi, propao je samo spoljni omotac koji je napravljen od nekog jako tankog lima, duvanja koja sam video su bila od rupica na unutrasnjem limu koje su tu fabricki izbusene iz meni nepoznatog razloga. Krrpljenje spoljnog lima mog lonca bi bilo oko 2000-3000 hiljade din. I opet bih imao krpljen lonac. Zasto je propao nikom nije jasno, definitivno je mnogo losije uradjen u odnosu na 159 1.9. Lonci za 2.4 su poruceni, a privremeno je stavljen ovaj koji je imao od 1.9. Sa ovim ja ne primecujem bilo kakvu razliku u zvuku i pasuje bukvalno na selnu, sve je istog promera samo sto je drugacijeg oblika i vidi se da je robusnije napravljen.

Slika
Slika


Slika

Evo je i jedna mala slicica moje Alfe, na parkingu i po maraku, ali kada se sredi bice prestavljena u virusu. :)

Slika

P.S. izvinjenje zbog eventualnih gresaka pri kucanju, saljem sa telefona

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Avg 04, 2014 9:03 pm
od Alfa Muzijak
Imam jedno pitanje :)
Imam alfu GTV 2.0 ts , ona 2 sonde pa katalizator pa posle tog kat. Jos jednu sondu , pa jedan manji lonac , pa dva veci i jos jedan manji.
E sad ja sam vec taj zadnji skinuo i izveo dve cevi od njega tako da sada imam dupli izduv pozadi i nema nikakve promene u nicemu.
Skoro mi je drug iz autrije poslao lonac Magnaflow made in u.s.a. znaci original , sada planiram da ova tri lonca izbacim , i upacim odma posle katalizatora i sonde jedan od najvecih lonaca koji su vec na autu i odma posle njega ovaj sportski koji bi dosao ispod zadnje osovine pa iz njega dve cevi ka spolja .
Time bi dobio izduv bez krivina do samog kraja . E sada ima li nekog ko se razume dali je ovo pametno uraditi , da nece imati nekih posledica itd , znaci mesto sadasnjih 3 lonca pozadi ostavio bi jedan stari i ovaj sportski :) .

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Avg 04, 2014 10:06 pm
od Zvrle
Kale, ma kakvi Americki lonci, stavi ti jedno burence od tvog omiljenog "Hajnekena" :drink hahaha

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Mar 09, 2015 6:52 pm
od dejanribic
ljube-kugla napisao:na nekim autima se cuje zvizduk na odredjenom rpm
Ovo se javlja na mom GTu, bas u odredjenom opsegu RPM-a, obicno u trecoj brzini.
Ima li leka? :)

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Sre Apr 08, 2015 11:39 pm
od Boza 147
Ugradio sam down pipe i straight pipe na remap-ovanoj 147 ici 1.9 jtd , izvadio katalizatore, srednji i zadnji lonaci izvukao jos jedan izduv na desnoj strani. Prezadovoljan sam zvukom pogotovo posle drugog remap-a. Dubok zvuk na jacem gasu, fijukanje slicno blow-off-u dok se na manjim obrtajima skroz podnosljivo cuje sto se tice buke. Ja volim da se auto cuje jace pogotovo ako ima snage tako da meni zaista ne smeta ta buka na punom gasu, cak sta vise, svaki tunel namami i meni i ostalim ljudima u kolima osmeh na lice svaki put.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Apr 09, 2015 12:28 am
od Crni
Zanimljivo, ko je radio dupli izduv i moze li se znati koliko novcanica? :)