Po chemu je Alfa 75 toliko posebna?
-
Go
- Drug Član
Post
Po chemu je Alfa 75 toliko posebna?
Evo chitam forum, i svugde gde se nadje zaljubljenik u Alfe, nemoze a da barem u nekom od svojih postove ne pohvali Alfu 75.
Nemojte ovo shvatiti pogreshno, ali nikad nisam seo u nju niti sam imao bilo koji kontakt ( sem sudara moje R5 sa Alfom 33 ) pa neznam shta je to toliko posebno na njoj/u njoj?
Objektivna obrazlozenja!
Thanx
Nemojte ovo shvatiti pogreshno, ali nikad nisam seo u nju niti sam imao bilo koji kontakt ( sem sudara moje R5 sa Alfom 33 ) pa neznam shta je to toliko posebno na njoj/u njoj?
Objektivna obrazlozenja!
Thanx
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Po meni, ima tu dosta materijala za pricu, al' u kratkim crtama, istakao bih sledece:
- AR 75 je jedina Alfa do sada koja je nazvana po jubileju (75 godina fabrike)
- 'Poslednja prava' je dobila kao poslednja velikoserijska Alfa koja je zadrzala stari koncept 'Transaxle' koji je odbacen posto je Fiat preuzeo fabriku i izbacio model 155
- Lezanje sektasice po krivinama je i dan danas misaona imenica za vecinu serijskih proizvedenih automobila (SZ, koja je derivat AR 75 je neprevazidjena po G sili koju trpi u krivini pre nego sto izgubi kontakt sa podlogom)
- Dosta neobicnosti koje nosi u skoro svakom svom segmentu (npr. rucna u 'aero' fazonu, podizaci stakala pored retrovizora...)
- Serijski paket opreme koji se u to vreme nije mogao naci kod vecine ostalih proizvodjaca i uz doplatu (dijagnosticki kompjuter, podesavanje volana po visini i dubini...)
- Veoma zahvalna za dalje dorade na snazi motora
- Cinjenica da je sa adekvatnom kubikazim tukla ekvivalente u BMW-u
E sad, subjektivno, to ne vredi pricati, sektasicu treba DOZIVETI!
- AR 75 je jedina Alfa do sada koja je nazvana po jubileju (75 godina fabrike)
- 'Poslednja prava' je dobila kao poslednja velikoserijska Alfa koja je zadrzala stari koncept 'Transaxle' koji je odbacen posto je Fiat preuzeo fabriku i izbacio model 155
- Lezanje sektasice po krivinama je i dan danas misaona imenica za vecinu serijskih proizvedenih automobila (SZ, koja je derivat AR 75 je neprevazidjena po G sili koju trpi u krivini pre nego sto izgubi kontakt sa podlogom)
- Dosta neobicnosti koje nosi u skoro svakom svom segmentu (npr. rucna u 'aero' fazonu, podizaci stakala pored retrovizora...)
- Serijski paket opreme koji se u to vreme nije mogao naci kod vecine ostalih proizvodjaca i uz doplatu (dijagnosticki kompjuter, podesavanje volana po visini i dubini...)
- Veoma zahvalna za dalje dorade na snazi motora
- Cinjenica da je sa adekvatnom kubikazim tukla ekvivalente u BMW-u
E sad, subjektivno, to ne vredi pricati, sektasicu treba DOZIVETI!
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
kao vozac koji iza sebe ima cca 150.000km sa FWD kolima mogu ti reci da sam bio prilicno skeptican sto se 75 (RWD) tice. kazu svi (koji su probali) i u pravu su: 156 ne ide kao sto ide 155, a 155 ne ide kao 75. priznajem, probao sam 75 i istinski sam uzivao u svakom trenutku (Nigy, hvala ti). osecaj je kao da je auto ziv stvor koji si zajahao. bez zezanja, kad krene da se pod tobom transaxle mrda u svim pravcima prateci put, napred macka prede, pozadi urla, a ceo auto (to mi je najjaci utisak) mirise na ulje i benzin, plus ako ima skraceni prenos i sper i sve to na 2.0 TS motoru, imas osecaj pri 160km/h da ce i tada ako naglo stisnes gas da krene da proklizava... zao mi je sto nisam spletom okolnosti uzeo 75, ali 155 mi je bio - prvenstveno logicniji, 7 godina mladji izbor (ali to nije tema ovde).
inace, smesan tugaljiv prednji deo, na oko nimalo privlacan. izuzetak medju 75cama je Dorina QV koju bih pazario i ne bih postavljao previse pitanja. najlepsa, turbo, novija ne moz biti (za 75ce) a enterijer kao iz snova. tokijeva (daretova) je prelepa zbog boje i jos par detalja a svi znamo sta je pravila po autoputu...
poslednji severni Milano Alfa model pre nego sto se sve preselilo na jug...
RESPECT
inace, smesan tugaljiv prednji deo, na oko nimalo privlacan. izuzetak medju 75cama je Dorina QV koju bih pazario i ne bih postavljao previse pitanja. najlepsa, turbo, novija ne moz biti (za 75ce) a enterijer kao iz snova. tokijeva (daretova) je prelepa zbog boje i jos par detalja a svi znamo sta je pravila po autoputu...
poslednji severni Milano Alfa model pre nego sto se sve preselilo na jug...
RESPECT
-
Sa
- Drug Član
Post
Fabrika na jugu je pocela sa radom pocetkom/polovinom '70-tih godina. I nije se sve preselilo na jug, nego je zbog politike Italijanske vlade da se siromasni jug pomogne otvaranjem novih radnih mesta, otvorena fabrika kod Napulja. Tu su se proizvodili modeli sud i sprint, a sve ostalo je dolazilo iz maticne Milanske fabrike. Fiat preuzima Alfu '85 (do tada je Alfa bila jedini Italijanski nezavisni proizvodjac automobila, svi ostali su bili pod Fiatom) i krece fiatizacija
Deki, sedi 1.dekideki napisao: poslednji severni Milano Alfa model pre nego sto se sve preselilo na jug...
RESPECT
Fabrika na jugu je pocela sa radom pocetkom/polovinom '70-tih godina. I nije se sve preselilo na jug, nego je zbog politike Italijanske vlade da se siromasni jug pomogne otvaranjem novih radnih mesta, otvorena fabrika kod Napulja. Tu su se proizvodili modeli sud i sprint, a sve ostalo je dolazilo iz maticne Milanske fabrike. Fiat preuzima Alfu '85 (do tada je Alfa bila jedini Italijanski nezavisni proizvodjac automobila, svi ostali su bili pod Fiatom) i krece fiatizacija
-
Go
- Drug Član
Post
Dobro...ali nemoze se sve objashnjavati recima .to je ALFA.
Iskreno, koliko sam skontao i 33 ima dobro lezanje na putu jer je motor postavljen veoma nisko, praktichno u liniji koja se proteze izmedjucentra prenjih i zadnjih tochkova, josh je to i boxer, shto je omogucilo koliko shvatam lep raspored tezine itd.... e sad da li je i Boxer motor kod 75-ice,pa je zbog toga dobijena velika stabilnost?
Iskreno, koliko sam skontao i 33 ima dobro lezanje na putu jer je motor postavljen veoma nisko, praktichno u liniji koja se proteze izmedjucentra prenjih i zadnjih tochkova, josh je to i boxer, shto je omogucilo koliko shvatam lep raspored tezine itd.... e sad da li je i Boxer motor kod 75-ice,pa je zbog toga dobijena velika stabilnost?
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
napred motor, pa kardan, pa menjac i diferencijal pozadi na de dion-u. tu lezi odlican raspored tezine i lezanje na putu.
e zato je posebna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_75
tu imas puno informacija, pogledaj i motore koji su isli u nju.
*mnogi ljudi i V motor zovu bokser motor... boxer je samo onaj sa uglom 180.
e zato je posebna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_75
tu imas puno informacija, pogledaj i motore koji su isli u nju.
*mnogi ljudi i V motor zovu bokser motor... boxer je samo onaj sa uglom 180.
-
ki
- Drug Član
Post
Poenta boksera je shto mu dva parnjaka u isto vreme dolaze u gornju mrtvu tachku, dok kod V motora parnjak kasni za prvim pola obrtaja radilice.
Netachno. To je i dalje V motor ali sa uglom od 180 stepeni.dekideki napisao:**mnogi ljudi i V motor zovu bokser motor... boxer je samo onaj sa uglom 180.
Poenta boksera je shto mu dva parnjaka u isto vreme dolaze u gornju mrtvu tachku, dok kod V motora parnjak kasni za prvim pola obrtaja radilice.
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Oces ti da probas moju turbaljku kad je sklopim?
Ako oces, necu vise da cujem za to zahvaljivanje. Vec vrtim film kako mi se kao matori cica, na mom pomenu, zahvaljujes za tih par minuta voznje!
Na transaxle delu Alfa foruma postavljas pitanja a nisi ni osnovne stvari o temi pogledao. banujga
Aman covece!dekideki napisao:(Nigy, hvala ti)
Oces ti da probas moju turbaljku kad je sklopim?
Ako oces, necu vise da cujem za to zahvaljivanje. Vec vrtim film kako mi se kao matori cica, na mom pomenu, zahvaljujes za tih par minuta voznje!
Ovo sto si napisao vec nema smisla...mb12 napisao: Iskreno, koliko sam skontao i 33 ima dobro lezanje na putu jer je motor postavljen veoma nisko, praktichno u liniji koja se proteze izmedjucentra prenjih i zadnjih tochkova, josh je to i boxer, shto je omogucilo koliko shvatam lep raspored tezine itd.... e sad da li je i Boxer motor kod 75-ice,pa je zbog toga dobijena velika stabilnost?
Na transaxle delu Alfa foruma postavljas pitanja a nisi ni osnovne stvari o temi pogledao. banujga
-
Go
- Drug Član
Post
Za 75 valjda moras da sazris... Ja sam postao svestan Alfi tek pre par godina, ali sam ih oduvek voleo i do skoro mi je 75 bila ruznjikava i potpuno van onoga sto je za mene predstavljala Alfa, dok je ona zapravo bila jedan od njenih najboljih primera!
U sustini ceo njen izgled i neka dizajnerska resenja tipa rucne kocnice, podizaca na skroz nesvakidasnjem mestu, su mi bila u najmanju ruku cudna, meni kao Germanizovanom ljubitelju automobila, posebno Italijanskih automobila! Ali nekako vremenom upoznas stvari onako kako bi trebalo i umes da prepoznas pravo stanje stvari, a ne nametnuto spoljnim uticajima, tipa gomilom automobila na nasim ulicama gde odjednom dozivljavas kao normalno da je Passat dobar, lep i kompaktan (savrsen) automobil, pa naravno da ce ti Alfa 75 delovati u najmanju ruku cudno!
Auto koji ja vozim je na neki nacin poseban jer nema mnogo ovakvih, bar u nasoj zemlji, ali imati 75 je neuporedivo veca stvar, ne govorim to iz iskustva vec iz zelje, ali sto se mene tice samo kao drugi automobil, nedeljom u crkvu, kad je seoski vasar ili se neko zeni!
U sustini ceo njen izgled i neka dizajnerska resenja tipa rucne kocnice, podizaca na skroz nesvakidasnjem mestu, su mi bila u najmanju ruku cudna, meni kao Germanizovanom ljubitelju automobila, posebno Italijanskih automobila! Ali nekako vremenom upoznas stvari onako kako bi trebalo i umes da prepoznas pravo stanje stvari, a ne nametnuto spoljnim uticajima, tipa gomilom automobila na nasim ulicama gde odjednom dozivljavas kao normalno da je Passat dobar, lep i kompaktan (savrsen) automobil, pa naravno da ce ti Alfa 75 delovati u najmanju ruku cudno!
Auto koji ja vozim je na neki nacin poseban jer nema mnogo ovakvih, bar u nasoj zemlji, ali imati 75 je neuporedivo veca stvar, ne govorim to iz iskustva vec iz zelje, ali sto se mene tice samo kao drugi automobil, nedeljom u crkvu, kad je seoski vasar ili se neko zeni!
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
-
Go
- Drug Član
Post
Prvi put sam se vozio u AR75 neke davne 1997-98. Dosao tetak iz ZG i isao sa njim iz BL u ZG. Isli preko Banije i tamo nekih zveka (autoput zbog necega bio zatvoren). Alfa bila (samo) 1.8 a islaaaa... Uglavnom, odesevio me taj auto i tako mi ostalo!
BTW Oduvijek su mi se svidjali stari modeli AR Nove su OK ali to nije to!
BTW Oduvijek su mi se svidjali stari modeli AR Nove su OK ali to nije to!
- vojaalfa
- Drug Član
- Garaža: 156 1.8TS SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bgd-Zarkovo
Post
Moj prvi susret sa 75-icom je bio kad je Pera ciganin dovezao 3.0 v6 america na popravku. Tad smo je popravili i isli da je probamo. Tad sam imao dvadeset i neku a Alfa je imala malo probusena ona prva dva loncica i taj zvuk kada pustite gas u drugoj da biste prebacili u trecu vam ostaje zauvek urezan u glavi i nista se nemoze uporediti sa tim zvukom (mislim po lepoti tj. kakofoniji)
-
Go
- Drug Član
Post
po osecaju za volanom i u sedistu.
konstruktivne osobine koje obezbedjuju taj tako tipican dozivljaj nepoznat kod FWD koncepcije.
balans koji omogucava po zelji upravljanje ponasanjem auta, da li ce biti stabilan na putanji ili ce se po zelji vozaca izbaciti kontrolisano sa putanje.
po preciznosti upravljanja koja je moguca samo kod RWD koncepcije.
po okretnosti, vrlo direktnom upravljacu koji je opet osobina takve RWD bazne kosntrukcije.
ja sam o tome pokusavao da pricam i objasnim pre vise godina unazad, da novije FWD Alfe nisu primeri vozila kojim treba da se dice Alfisti kada pominju sportsko srce, bar ne u tom delu ponasanja u voznji.
i naravno, zagrizeni ALfisti su me horski pljuvali sto se neko usudjuje da drzne u tabu temu. nedostatak iskustva, sta da kazem
sada verujem da su i mnogi medju njima spoznali da je starija Alfa daleko vise sportsko srce nego noviji modeli, da je 75 ono sto je decenijama vezano za pojam i ime Alfa.
u sustini svaki auto koji ima slican koncept, konstrukcionu bazu se slicno 75ici jako dobro ponasa na putu, odlicna vozljivost, upravljivost i razlike su vise u nijansama.
posto je ovo ALfa soba necu da pominjem marke i modele ima ih i evropskih i japanskih koji su po osobinama veoma slicni 75ici po tim pitanjima. uglavnom stariji modeli iz 80tih.
FWD modeli, pa i ALfe u tom domenu su 3 stepenice zaostatka i pored mnogo truda i raznih trikova da se maskiraju nedostaci FWD koncepcije upravljivost i balans je hronicno (nemoguce) neresiv problem.
FWD Alfe su ispred ostatka prosecne FWD mas produkcije ali ako bih ja birao, vezanih ociju bih uvek prvo odabrao RWD
konstruktivne osobine koje obezbedjuju taj tako tipican dozivljaj nepoznat kod FWD koncepcije.
balans koji omogucava po zelji upravljanje ponasanjem auta, da li ce biti stabilan na putanji ili ce se po zelji vozaca izbaciti kontrolisano sa putanje.
po preciznosti upravljanja koja je moguca samo kod RWD koncepcije.
po okretnosti, vrlo direktnom upravljacu koji je opet osobina takve RWD bazne kosntrukcije.
ja sam o tome pokusavao da pricam i objasnim pre vise godina unazad, da novije FWD Alfe nisu primeri vozila kojim treba da se dice Alfisti kada pominju sportsko srce, bar ne u tom delu ponasanja u voznji.
i naravno, zagrizeni ALfisti su me horski pljuvali sto se neko usudjuje da drzne u tabu temu. nedostatak iskustva, sta da kazem
sada verujem da su i mnogi medju njima spoznali da je starija Alfa daleko vise sportsko srce nego noviji modeli, da je 75 ono sto je decenijama vezano za pojam i ime Alfa.
u sustini svaki auto koji ima slican koncept, konstrukcionu bazu se slicno 75ici jako dobro ponasa na putu, odlicna vozljivost, upravljivost i razlike su vise u nijansama.
posto je ovo ALfa soba necu da pominjem marke i modele ima ih i evropskih i japanskih koji su po osobinama veoma slicni 75ici po tim pitanjima. uglavnom stariji modeli iz 80tih.
FWD modeli, pa i ALfe u tom domenu su 3 stepenice zaostatka i pored mnogo truda i raznih trikova da se maskiraju nedostaci FWD koncepcije upravljivost i balans je hronicno (nemoguce) neresiv problem.
FWD Alfe su ispred ostatka prosecne FWD mas produkcije ali ako bih ja birao, vezanih ociju bih uvek prvo odabrao RWD
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
-
ki
- Drug Član
Post
Brick: Nije bash sve toliko crno - belo.
Jedna 156 sa SP3 paketom (fabrichki paket koji se pozabavio samo oprugama) je zaista DRASTICHNA razlika u odnosu na vecinu fwd automobila, a mogu se kladiti da ce odlichno parirati novim rwd koncepcijama.
Mislim da se vecina .fwd vs rwd. priche, ipak pre svega bazira na subjektivnom osecaju i to pogotovo kada se radi o snazi do nekih 250 KS.
Nisam tvrdoglav, ali zhelim biti objektivan. Osnovna chinjenica je da fwd ne mozhe priushtiti zabavu poput nekog rwd-a. Takodje, josh jedna chinjenica je da se 75-ica zaista lepo vozi; moja prva ozbiljna vozhnja rwd mashine je bila upravo sa turbo 75-icom. Chak sam je namerno izbacivao iz putanje, ali mi nije dozvoljavala da preteram.
Jedna 156 sa SP3 paketom (fabrichki paket koji se pozabavio samo oprugama) je zaista DRASTICHNA razlika u odnosu na vecinu fwd automobila, a mogu se kladiti da ce odlichno parirati novim rwd koncepcijama.
Mislim da se vecina .fwd vs rwd. priche, ipak pre svega bazira na subjektivnom osecaju i to pogotovo kada se radi o snazi do nekih 250 KS.
Nisam tvrdoglav, ali zhelim biti objektivan. Osnovna chinjenica je da fwd ne mozhe priushtiti zabavu poput nekog rwd-a. Takodje, josh jedna chinjenica je da se 75-ica zaista lepo vozi; moja prva ozbiljna vozhnja rwd mashine je bila upravo sa turbo 75-icom. Chak sam je namerno izbacivao iz putanje, ali mi nije dozvoljavala da preteram.