Bravo Gile za forum, meni ovo skroz OK.
E, znate vec za moje probleme sa autom, sta sve nisam radio...
Pre neki dan resim da proverim jos jedared sve (posle provere dijagnostikom, provere ozupcenja, provere osciloskopom,...) i skinem sve kablove, bobine, svecice,...
Ocistim sve lepo, proverim kablove, vratim sve (ali ne kako je bilo vec ispremestam bobine i kablove)...Upalim, i sve radi kako treba, nema vise stucanja i odslaska ugla predpaljenja u plus.
Znaci neka piiiip sa paljenjem, bem mu misa...
E sad jedno pitanje:
dignem kablove i bobine (sve komplet), bacim pogled unutra i rebus:
1. bobina (s' leva) = direktno vezana na veliku svecicu, a kablom na VELIKU broj 4
2. bobina = direktno vezana na veliku svecicu, kablom na VELIKU broj 3
3. bobina = direktno vezana na MALU svecicu, kablom na malu broj 2
4. bobina = direktno vezana na MALU svecicu, bablom na malu broj 1
koji je ovo fazon? Jel kod svih tako ili meni neki zalud u motoru?
Prve dve bobine pale velike svecice (po dve) a druge dve bobine pale male svecice? Ili ja negde gresim?
Evo i slike:
Pozdrav...
problem i moguce resenje, i jos po nesto
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
Ja cu da pokusam da ti malo razresim rebus , moje glediste , pa ako gresim ispravljajte.
Pa da krenemo redom , evo i ova slika
ovako , kada je prvi cilindar na paljenju cetvrti je na vagi , signal ide na obe bombine i na prvom i na cetvrtom ,
sto znaci sve cetiri svecice bacaju varnicu (mislim na dve male+dve velike)
a posto je cetvrti na vagi sama varnica u cilindru nesmeta ,
u slucaju da jedna bombina zakaze motor i dalje radi na sva cetiri cilindra
stim sto ce na dva cilindra raditi samo po jedna svecica .
Mozda ti nisam bas slikovito objasnijo al mislim da sam ti donekle resio rebus
Pozdrav
PS Nek me neko ispravi ako sam coveku pogresno rekao
Pa da krenemo redom , evo i ova slika
ovako , kada je prvi cilindar na paljenju cetvrti je na vagi , signal ide na obe bombine i na prvom i na cetvrtom ,
sto znaci sve cetiri svecice bacaju varnicu (mislim na dve male+dve velike)
a posto je cetvrti na vagi sama varnica u cilindru nesmeta ,
u slucaju da jedna bombina zakaze motor i dalje radi na sva cetiri cilindra
stim sto ce na dva cilindra raditi samo po jedna svecica .
Mozda ti nisam bas slikovito objasnijo al mislim da sam ti donekle resio rebus
Pozdrav
PS Nek me neko ispravi ako sam coveku pogresno rekao
-
Gu
- Drug Član
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
Dobro si rekao, i tako je ok vezano, od CF3 motora (euro3) svaka bobina posebno pali veliku i malu svecicu (na istom cilindru)... pretpostavljam da su sa wasted spark rezima presli u full sekvencijalni rezim.
medjutim pogodnost starijeg sistema je sto mogu cak 2 bobine da otkazu a da se nastavi voznja nesmetano potpuno
medjutim pogodnost starijeg sistema je sto mogu cak 2 bobine da otkazu a da se nastavi voznja nesmetano potpuno
- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
Jel bi dobijo sta ili izgubio kada bi postavio da bombina sa cilindra pali obe svecice na tom cilindru,
znam da bi izgubio varijantu pri crkavanju iste ali dali bi nesto uticalo na rad motora
znam da bi izgubio varijantu pri crkavanju iste ali dali bi nesto uticalo na rad motora
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
reset ECU-a ,kao podestnik neka bude ovde, inace ovo vazi za 16v motore
izvucen kljuc iz brave,
skinuti kleme (obe) 15 minuta
vratiti kleme
kljuc u bravu (kontakt) 90 sekundi
kljuc u bravi (u pocetnom polozaju, skinut sa kontakta) 90 sekundi
paljenje, bez diranja pedale gasa
pustiti da radi na leru 5 minuta
ugasiti
upaliti i voziti mesovito narednih 100 km (u jednom cugu), sto raznovrsnije,da ECU pokupi sve parametre
za 8v motore dovoljno je samo skinuti obe kleme na 15-20min, vratiti i vozi, mada negde kazu da je i 2 min dovoljno
izvucen kljuc iz brave,
skinuti kleme (obe) 15 minuta
vratiti kleme
kljuc u bravu (kontakt) 90 sekundi
kljuc u bravi (u pocetnom polozaju, skinut sa kontakta) 90 sekundi
paljenje, bez diranja pedale gasa
pustiti da radi na leru 5 minuta
ugasiti
upaliti i voziti mesovito narednih 100 km (u jednom cugu), sto raznovrsnije,da ECU pokupi sve parametre
za 8v motore dovoljno je samo skinuti obe kleme na 15-20min, vratiti i vozi, mada negde kazu da je i 2 min dovoljno
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
jel se i kod vas cuje ECU i pimpa da zuje kad se da kontakt jedno 15-20 sec pa stanu
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
na kontaktu ne ali se cuje ECU kad upalim auto i traje tj cuje se nekih 1-2min
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
..bem ga sad cuje se isto na 15-20 sek svaki put kad ukljucim neki potrosac (svetla, radio,prozore ...) bilo u voznji ili kad stoji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: problem i moguce resenje, i jos po nesto
ipak se i kod mene cuje ECU i na kontaktu, sad obratih paznju ali pumpa ne mada sam je cu par puta ali samo na kratko 3-4sec
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji