Alfa 6
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Alfa 6
Evo jedne pomalo zaboravljene lepotice...
Alfa 6 ulazi u produkciju 1979 godine kao vrhunska, udobna limuzina. Iako Alfa, ponasanje u voznji joj nije bilo sportsko, tipicno za ostale Alfe, no i namena joj je bila drugacija... Medju ljubiteljima (a i novinarima) bila je nazvana .italijanskim Rolsom..
Proizvodjena je u dve verzije do 1986 godine, a tacan broj primeraka koji je napustio fabriku nisam tacno utvrdio. Nasao sam dva podatka: 12050 i 14377. Koji je tacan, mozda nije ni vazno..
U 6-icu su ugradjivana tri motora.Prvi, cuveni 2,5 V6 od 160 konja, znamo ga i iz 75-ice, 90-ice GTV-a itd. Drugi je bio cetvorocilindras od 2,0l ali nije odigrao znacajniju ulogu, i treci, VM-ov turbodizel od 2,5l sa pet cilindara i 105 konja. V6 je terao .preko 195. km/h, a sa dizelom max brzina je bila 171 km/h.
Za svoje doba je poprilicno veliki auto, duzina je celih 4,76m, siroka 1,684m i visoka 1,425m uz medjuosovinsko rastojanje od 2,60m i masu od 1430kg (V6). To se lepo i vidi po prostoru oko zadnje klupe.
Evo i nekoliko interesantnih detalja u vezi ove Alfice:
~Nije postojala lampica pritiska ulja, pa ako ne gledate manometar a pritisak padne, pumpa za gorivo prekida sa radom (a i ko vam kriv ako niste gledali doticni :cool )
~Neki smatraju 6-icu (a ne Alfettu) pretecom 75-ice, 90-ice i GTV-a, mada je transmisija klasicno smestena iza motora
~Zadnja osovina je naravno bila DeDion, a kocnice dvokruzne, s tim sto je jedan .krug. bio i za prednje i za zadnje tockove, a drugi samo za prednje sto znaci da prednje kocnice imaju po dvoje kocionih kljesta sa razlicitim vodovima!
~Centralna brava samo zakljucava centralno, otkljucavanje vrata je pojedinacno...
Alfa 6 ulazi u produkciju 1979 godine kao vrhunska, udobna limuzina. Iako Alfa, ponasanje u voznji joj nije bilo sportsko, tipicno za ostale Alfe, no i namena joj je bila drugacija... Medju ljubiteljima (a i novinarima) bila je nazvana .italijanskim Rolsom..
Proizvodjena je u dve verzije do 1986 godine, a tacan broj primeraka koji je napustio fabriku nisam tacno utvrdio. Nasao sam dva podatka: 12050 i 14377. Koji je tacan, mozda nije ni vazno..
U 6-icu su ugradjivana tri motora.Prvi, cuveni 2,5 V6 od 160 konja, znamo ga i iz 75-ice, 90-ice GTV-a itd. Drugi je bio cetvorocilindras od 2,0l ali nije odigrao znacajniju ulogu, i treci, VM-ov turbodizel od 2,5l sa pet cilindara i 105 konja. V6 je terao .preko 195. km/h, a sa dizelom max brzina je bila 171 km/h.
Za svoje doba je poprilicno veliki auto, duzina je celih 4,76m, siroka 1,684m i visoka 1,425m uz medjuosovinsko rastojanje od 2,60m i masu od 1430kg (V6). To se lepo i vidi po prostoru oko zadnje klupe.
Evo i nekoliko interesantnih detalja u vezi ove Alfice:
~Nije postojala lampica pritiska ulja, pa ako ne gledate manometar a pritisak padne, pumpa za gorivo prekida sa radom (a i ko vam kriv ako niste gledali doticni :cool )
~Neki smatraju 6-icu (a ne Alfettu) pretecom 75-ice, 90-ice i GTV-a, mada je transmisija klasicno smestena iza motora
~Zadnja osovina je naravno bila DeDion, a kocnice dvokruzne, s tim sto je jedan .krug. bio i za prednje i za zadnje tockove, a drugi samo za prednje sto znaci da prednje kocnice imaju po dvoje kocionih kljesta sa razlicitim vodovima!
~Centralna brava samo zakljucava centralno, otkljucavanje vrata je pojedinacno...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Interesantno je i da je u pocetku imala 6 jednogrlih karburatora, sto je vrlo retka konfiguracija.
Acqua-Olio-Benzina
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Pa Boki sve je stvar ukusa... Meni izgleda bas dobro, nekako ekscentricno za danasnje pojmove...
A i lici pomalo (ustvari povise) na 132-ku... a nju sam kao klinac obozavao..
Starce, izvinjavam se zbog propusta...
Onda da dodam i 25% LSD koji sam takodje zaboravio...
A i lici pomalo (ustvari povise) na 132-ku... a nju sam kao klinac obozavao..
Starce, izvinjavam se zbog propusta...
Onda da dodam i 25% LSD koji sam takodje zaboravio...
- HEMI 426
- Garaža: Ford Focus 2.0 Ghia
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Alfa 90 mi nije toliko lepa ali je Alfa 6 zakon! Ako nekog interesuje, mogu da nadjem lika koji ima dve! Jednu vozi ( svakodnevno ) a jedna je za delove?
Pravila se od 79-83 i napravljeno ih je 12 000 kom! Cuvena Alfa 1900 u sedan varijanti koji se smatra retkim je napravljen u 40 000 tokom 50tih a ovo je jos redje!
Imala je diskove montirane unutar zadnje osovine kao Jaguar E type ali nije imala transaxle na zalost svih .sektasa.
Pravila se od 79-83 i napravljeno ih je 12 000 kom! Cuvena Alfa 1900 u sedan varijanti koji se smatra retkim je napravljen u 40 000 tokom 50tih a ovo je jos redje!
Imala je diskove montirane unutar zadnje osovine kao Jaguar E type ali nije imala transaxle na zalost svih .sektasa.
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
@33ie
Potpuno podrzavam!!!! Ja sam taj auto prvi i poslednji put u zivotu video kao klinac pre nekih 20ak godina u Baje Sekulica kod Novog groblja... (inace na istom mestu video prvi put i 90icu i Arnu !!! )
Zamislite ludilo da covek jos pristane da dodje na skup!!!!
E to bi bile slike da saljemo u inozemstvo...
'...ovo mora da izadje u javnost...'
Ah da, @HEMI426:
Nije imala diskove uz diff kao Jaguar vec kao 75ica...
Potpuno podrzavam!!!! Ja sam taj auto prvi i poslednji put u zivotu video kao klinac pre nekih 20ak godina u Baje Sekulica kod Novog groblja... (inace na istom mestu video prvi put i 90icu i Arnu !!! )
Zamislite ludilo da covek jos pristane da dodje na skup!!!!
E to bi bile slike da saljemo u inozemstvo...
'...ovo mora da izadje u javnost...'
Ah da, @HEMI426:
Nije imala diskove uz diff kao Jaguar vec kao 75ica...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
I da se nadje Alfa 6 to ne bi predstavljalo nikakvo cudo (sem za ljude koji ga nikad nisu videli) jer auto nema nikakvu posebnu vrednost na trzistu klasika. Auto je samo produzena i povecana Alfetta. Najvaznija stvar kod tog auta je pojava sestocilndrasa.
Acqua-Olio-Benzina
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Aresse 2.5 V6 by Giuseppe Buscostarac vujadin napisao: Najvaznija stvar kod tog auta je pojava sestocilndrasa.
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
Go
- Drug Član
Post
da malo nadopunim ovaj odlican topic
Alfa 6 / 2,5 / 1979 - 1987 / 6372 primjerka proizvedena, od kojih 1206 sa katalizatorom
tipo vettura: 119A; motore tipo : AR01913
( tipo vettura: 119AI - s automatskim mjenjacem ZF )
motore: cilinri 6 a V ( 60`) ccm 2492; promjer cil. 88,00mm; hod 68,30mm
odnos kompresije 9:1 / 158 ks
karburatori Dell`Orto FRPA40 / 6 x jednostruki vertikalni
Alfa 6 / 2,0 / 1983 - 1986 / 1771 primjeraka proizvedeno
tipo vettura: 119A3; motore tipo AR01932
motore: cilindri 6 a V ( 60`) ccm 1996; promjer cil. 80,00mm; hod 66,20mm
odnos kompresije 9:1 / 135 ks
karburatori Dell`Orto FRPA40 / 6 x jednostruki vertikalni
Alfa 6 / 2,5i Quadrifoglio Oro / 1983 - 1986 / 1168 primjeraka proizvedeno, oko 100 sa katalizatorom
tipo vettura: 119AA; motore tipo AR01928
jedina bitna razlika je upotreba elektronskog ubrizgavanja Bosch L-Jetronic umjesto karburatora
Alfa 6 / 2,5 turbodiesel 5 / 1983 - 1987 / 2977 primjeraka proizvedeno
tipo vettura: 119A2; motor tip: VM 5HT / 2,5
ccm 2494ccm; linijski; promjer cil. 88,00mm; hod 82,00mm
odnos kompresije 22:1 / 105 ks
@ Gruja - motor 4 cilindra nije bio tvornicki ugradjivan, vrlo lako da ga je neko utrpao kasnije.
ono sto je nama ( mnogima, a meni svakako ) sad najinteresantnije, to je da motor V6 ( 3.0 npr.) uz upotrebu kartera, uljne pumpe, zamasnjaka, kvacila i mjenjaca od benzinske Alfe 6 ide u 105/115 saraf na saraf !
a pred 15-stak godina nailazio sam na njih po otpadima u Italiji....
Alfa 6 / 2,5 / 1979 - 1987 / 6372 primjerka proizvedena, od kojih 1206 sa katalizatorom
tipo vettura: 119A; motore tipo : AR01913
( tipo vettura: 119AI - s automatskim mjenjacem ZF )
motore: cilinri 6 a V ( 60`) ccm 2492; promjer cil. 88,00mm; hod 68,30mm
odnos kompresije 9:1 / 158 ks
karburatori Dell`Orto FRPA40 / 6 x jednostruki vertikalni
Alfa 6 / 2,0 / 1983 - 1986 / 1771 primjeraka proizvedeno
tipo vettura: 119A3; motore tipo AR01932
motore: cilindri 6 a V ( 60`) ccm 1996; promjer cil. 80,00mm; hod 66,20mm
odnos kompresije 9:1 / 135 ks
karburatori Dell`Orto FRPA40 / 6 x jednostruki vertikalni
Alfa 6 / 2,5i Quadrifoglio Oro / 1983 - 1986 / 1168 primjeraka proizvedeno, oko 100 sa katalizatorom
tipo vettura: 119AA; motore tipo AR01928
jedina bitna razlika je upotreba elektronskog ubrizgavanja Bosch L-Jetronic umjesto karburatora
Alfa 6 / 2,5 turbodiesel 5 / 1983 - 1987 / 2977 primjeraka proizvedeno
tipo vettura: 119A2; motor tip: VM 5HT / 2,5
ccm 2494ccm; linijski; promjer cil. 88,00mm; hod 82,00mm
odnos kompresije 22:1 / 105 ks
@ Gruja - motor 4 cilindra nije bio tvornicki ugradjivan, vrlo lako da ga je neko utrpao kasnije.
ono sto je nama ( mnogima, a meni svakako ) sad najinteresantnije, to je da motor V6 ( 3.0 npr.) uz upotrebu kartera, uljne pumpe, zamasnjaka, kvacila i mjenjaca od benzinske Alfe 6 ide u 105/115 saraf na saraf !
a pred 15-stak godina nailazio sam na njih po otpadima u Italiji....
- TOXON
- Garaža: Bmw E30 318is
- Lokacija: Beograd
Post
Nisam do sad znao da alfa 6 ima takav sistem prenosa sa de dionom bez menjaca pozadi i mogu vam reci da mi se ova kombinacija vise svidja zato sto predpostavljam da mu je menjac za klasu bolji i precizniji od Transaxle-a?
Cudi me da ovaj auto nije imao nekog veceg zapazanja?,dosta lici na staru verziju BMW-a Serije 5 koji je imao mnogo vise uspeha od nase alfe!
Stvarno sam se odusevio,skroz sam zaboravio na ovaj auto koji ima tako lepe ostre linije i odaje utisak kvaliteta,udobnosti i elegancije!
Cudi me da ovaj auto nije imao nekog veceg zapazanja?,dosta lici na staru verziju BMW-a Serije 5 koji je imao mnogo vise uspeha od nase alfe!
Stvarno sam se odusevio,skroz sam zaboravio na ovaj auto koji ima tako lepe ostre linije i odaje utisak kvaliteta,udobnosti i elegancije!
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
@AlfaZD1
podatke sam 'kopao' po netu i u principu ih malo nasao....
Za podatke o motorima se vise ne secam sajta sa kog sam skinuo, moguce da su tamo zgresili pa napisali 2.0 sa 4 cil., a mozda sam i ja po automatizmu zakljucio da je 4 cilindra... jbg, davno bese pa se ne secam...
Hvala za dopunu informacija!!!
podatke sam 'kopao' po netu i u principu ih malo nasao....
Za podatke o motorima se vise ne secam sajta sa kog sam skinuo, moguce da su tamo zgresili pa napisali 2.0 sa 4 cil., a mozda sam i ja po automatizmu zakljucio da je 4 cilindra... jbg, davno bese pa se ne secam...
Hvala za dopunu informacija!!!
-
Go
- Drug Član
Post
nista cudno za greske na netu....ima ih.
i kod knjga je slicno. ja sam skupio stvarno razlicitih, od tvornickih kataloga iz perioda, do raznih knjiga pisanih kasnije. od ovih pisanih kasnije, pola su slikovnice, ili sa mnogim greskama. u drugoj polovici ima stvarno vrhunskih knjiga, s perfektnim tvornickim ili tunerskim podatcima.
svagdje sam ih nabavljao....po talijanskim sajmovima, tamo ima na prodaju novih, ali i knjizarskih antikvarijata, ili narudzbama, na razne strane....
a cesto je to bilo ovako: zove me prijatelj iz CH ili I i kaze: .ja sam u knjizari, drzim u ruci knjigu o alfama, ( mnoge novije su bile zapakovane u najlon, i nije ih bilo moguce prelistati bez kupovine ) knjiga se zove >.............< neznam dal valja, sto da radim? . moj odgovor je bio uvijek .kupuj, ja riskiram.. i nikad mi nije bilo zao, pa ni kad je ispalo da je slikovnica.
kad se odvoji smece, podatci u onim PRAVIMA su neprocijenjivi.
bilo tko, ako treba kakve podatke, samo neka upita, pomocicu, odgovoricu, bilo iz literature bilo iz iskustva.
i kod knjga je slicno. ja sam skupio stvarno razlicitih, od tvornickih kataloga iz perioda, do raznih knjiga pisanih kasnije. od ovih pisanih kasnije, pola su slikovnice, ili sa mnogim greskama. u drugoj polovici ima stvarno vrhunskih knjiga, s perfektnim tvornickim ili tunerskim podatcima.
svagdje sam ih nabavljao....po talijanskim sajmovima, tamo ima na prodaju novih, ali i knjizarskih antikvarijata, ili narudzbama, na razne strane....
a cesto je to bilo ovako: zove me prijatelj iz CH ili I i kaze: .ja sam u knjizari, drzim u ruci knjigu o alfama, ( mnoge novije su bile zapakovane u najlon, i nije ih bilo moguce prelistati bez kupovine ) knjiga se zove >.............< neznam dal valja, sto da radim? . moj odgovor je bio uvijek .kupuj, ja riskiram.. i nikad mi nije bilo zao, pa ni kad je ispalo da je slikovnica.
kad se odvoji smece, podatci u onim PRAVIMA su neprocijenjivi.
bilo tko, ako treba kakve podatke, samo neka upita, pomocicu, odgovoricu, bilo iz literature bilo iz iskustva.
- Mique
- Contact:
- Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd - Žarkovo
Post
Re: Alfa 6
Neko ce reci da je ruznjikava a nekome je toliko lepa , meni se mnogo dopada kako izgleda pozadi pogotovo zadnja svetlosna grupa.Alfa 6 me asocira na seriju ''Hobotnica'' nekako pravi mafijaski auto.Stoga evo dosta lepih slika sestice.
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
- Vuk 166
- Garaža: A6 C7 3.0 TDI '13
166 FL 2.0 TS '05
166 V6 TB '00
Ex 166 3.0 Sportronic '98 - Lokacija: NI
- Lokacija: 18000
Post
Re: Alfa 6
Posle Giuliette to je nalepsa starija Alfa za mene,da naletim na neku koja se prodaje,bez razmisljanja bi je uzeo....
- Mique
- Contact:
- Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd - Žarkovo
Post
Re: Alfa 6
Ovaj auto je po meni jos ruzniji od 90-ke ali sto je jos veci apsurd vise mi se dopada .... Mislim da i dalje postoje jos one dve u Elemiru kod Zr, e sada da li neko ima slike od tih alfica ??? btw. evo jos slicica
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
-
Sa
- Drug Član