Ferrari 365 GTB/4 Daytona
-
Sa
- Drug Član
Post
Iako su konkurenti već počeli postavljati motor ispred stražnje osovine, Enzo je ostao vjeran klasičnoj koncepciji – motor sprijeda, pogon straga. Daytona je dobila ime po glasovitoj utrci na kojoj je Ferrari tri puta pobjeđivao.
Ferrari 365 GTB/4 Daytona bio je savršena inkarnacija automobila s motorom postavljenim naprijed i pogonom na stražnje kotače. Dostigao je točku na kojoj pojam sportskog automobila više nije ispunjavo svoju svrhu. Prijevoz putnika pri konstruiranju ovog automobila kao da nije bila stvar kojom su se trebali pozabaviti inženjeri. Istina, ovaj je Ferrari dobio ime po slavnoj trkaćoj stazi u Americi na kojoj je Ferrari tri puta pobjeđivao. Riječ je o glasovitoj utrci 24 sata Daytone. Dakle, Daytona je trebala biti, što i jest, pravi sirovi trkaći automobil upakiran u zavodljivu Pininfarininu karoseriju. Prednji dio automobila, dugačak poklopac mootra, protezao se gotovo polovicom automobila. Na njega se nadovezuje malena kabina te još manji prtljažnik. Mjenjač, volan, kvačilo i kočnice zahtijevale su pravu mušku ruku i nogu kako bi Daytona dala ono naj. U doba Daytone sasvim bi se solidno uklopio sustav za pomoć pri parkiranju. Nije bilo šanse da vozač vidi gdje mu završava prednji kraj zbog dužine i zbog spuštenog nosa. Valjda je zato Ferrari ugradio male decentne spojlere kako vozači barem ne bi oštetili lak automobila. Šalimo se, oni su tu zbog stila, no kao svojevrsni “parktronic” sustav i više su nego dobro došli. Na kraju krajeva Ferrari je napravlje da se vozi, i to prilično brzo, a široki parking ionako je uvijek rezerviran za automobile s propetim konjićem. Brzoj vožnji u prilog ide moćni 4.4 litarski V12 motor smješten sprijeda uzdužno koji pri 7500 okretaja u minuti razvija 352 konjske snage. Šest dvostrukih Weber rasplinjača radilo je smjesu, a za optimalno disanje brinule su se po dvije bregaste osovine u glavi motora. Mjenjač, standardni Ferrarijevski s izduženom “štangom” i sjajnom kuglom na vrhu, imao je pet brzina. 352 konja Daytoni su omogućavali 280 km/h maksimalne brzine te 6.8 sekundi za ubrzanje od 0-100 km/h. Kada je predstavljen, 1968. u Parizu, bilo je jasno kako napada Lamborghinijevu Miuru i DeTomasovu Mangustu. Iako su oni već koristili centralni smještaj motra, Ferrari je s Daytonom ostao vjeran klasičnoj konstrukciji, kao što su činili i Maserati s Ghiblijem te Aston Martin (jedini netalijan). Performanse su bile na strani Daytone – 280 km/h nasuprot 273 km/h Miure, 257 km/h Ghiblija, 242 km/h Manguste i 238 km/h Astona. Jasno je kako su Talijani bili nedostižni u klasi superautomobila tih godina. Astonova je uloga bila više stvar imidža nego pravih sirovih sportskih užitaka. Prvi je prototip Daytone imao po jedan klasičan okrugli far sa svake strane, no taj je dizajn prepustio mjesto novom s dva dvostruka fara smještena ispod prozirnog plastičnog pokrova. Kasniji modeli, od 1971. godine nadalje, također su bili dizajnerski i tehnološki hit jer je Ferrari po prvi puta predstavio svjetla na izvlačenje. Takvo je rješenje nastavljeno i s ostalim modelima, a posljednji Ferrari s legendarnim svjetlima je model F355 predstavljen 1994. godine. 1969. godine predstavljena je Daytona Spider s platnenim krovom na izvlačenje, a iz tvornice u Maranellu izašlo je samo 124 primjerka “open top” izvedbi. Jedan od najomoljenijih Ferrarija u Americi ujedno je i jedan od najprodavanijh u povijesti Ferrarija. Atraktivnost i performanse snažnog V12 motora nikako joj se ne mogu osporiti.
Motor V12 4.4
Snaga motora 352 @ 7500 o/min
Ubrzanje 0-100 6.8 s
Maksimalna brzina 280 km/h
Proizvedeno 1395
Karoserija Pininfarina
Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Iako su konkurenti već počeli postavljati motor ispred stražnje osovine, Enzo je ostao vjeran klasičnoj koncepciji – motor sprijeda, pogon straga. Daytona je dobila ime po glasovitoj utrci na kojoj je Ferrari tri puta pobjeđivao.
Ferrari 365 GTB/4 Daytona bio je savršena inkarnacija automobila s motorom postavljenim naprijed i pogonom na stražnje kotače. Dostigao je točku na kojoj pojam sportskog automobila više nije ispunjavo svoju svrhu. Prijevoz putnika pri konstruiranju ovog automobila kao da nije bila stvar kojom su se trebali pozabaviti inženjeri. Istina, ovaj je Ferrari dobio ime po slavnoj trkaćoj stazi u Americi na kojoj je Ferrari tri puta pobjeđivao. Riječ je o glasovitoj utrci 24 sata Daytone. Dakle, Daytona je trebala biti, što i jest, pravi sirovi trkaći automobil upakiran u zavodljivu Pininfarininu karoseriju. Prednji dio automobila, dugačak poklopac mootra, protezao se gotovo polovicom automobila. Na njega se nadovezuje malena kabina te još manji prtljažnik. Mjenjač, volan, kvačilo i kočnice zahtijevale su pravu mušku ruku i nogu kako bi Daytona dala ono naj. U doba Daytone sasvim bi se solidno uklopio sustav za pomoć pri parkiranju. Nije bilo šanse da vozač vidi gdje mu završava prednji kraj zbog dužine i zbog spuštenog nosa. Valjda je zato Ferrari ugradio male decentne spojlere kako vozači barem ne bi oštetili lak automobila. Šalimo se, oni su tu zbog stila, no kao svojevrsni “parktronic” sustav i više su nego dobro došli. Na kraju krajeva Ferrari je napravlje da se vozi, i to prilično brzo, a široki parking ionako je uvijek rezerviran za automobile s propetim konjićem. Brzoj vožnji u prilog ide moćni 4.4 litarski V12 motor smješten sprijeda uzdužno koji pri 7500 okretaja u minuti razvija 352 konjske snage. Šest dvostrukih Weber rasplinjača radilo je smjesu, a za optimalno disanje brinule su se po dvije bregaste osovine u glavi motora. Mjenjač, standardni Ferrarijevski s izduženom “štangom” i sjajnom kuglom na vrhu, imao je pet brzina. 352 konja Daytoni su omogućavali 280 km/h maksimalne brzine te 6.8 sekundi za ubrzanje od 0-100 km/h. Kada je predstavljen, 1968. u Parizu, bilo je jasno kako napada Lamborghinijevu Miuru i DeTomasovu Mangustu. Iako su oni već koristili centralni smještaj motra, Ferrari je s Daytonom ostao vjeran klasičnoj konstrukciji, kao što su činili i Maserati s Ghiblijem te Aston Martin (jedini netalijan). Performanse su bile na strani Daytone – 280 km/h nasuprot 273 km/h Miure, 257 km/h Ghiblija, 242 km/h Manguste i 238 km/h Astona. Jasno je kako su Talijani bili nedostižni u klasi superautomobila tih godina. Astonova je uloga bila više stvar imidža nego pravih sirovih sportskih užitaka. Prvi je prototip Daytone imao po jedan klasičan okrugli far sa svake strane, no taj je dizajn prepustio mjesto novom s dva dvostruka fara smještena ispod prozirnog plastičnog pokrova. Kasniji modeli, od 1971. godine nadalje, također su bili dizajnerski i tehnološki hit jer je Ferrari po prvi puta predstavio svjetla na izvlačenje. Takvo je rješenje nastavljeno i s ostalim modelima, a posljednji Ferrari s legendarnim svjetlima je model F355 predstavljen 1994. godine. 1969. godine predstavljena je Daytona Spider s platnenim krovom na izvlačenje, a iz tvornice u Maranellu izašlo je samo 124 primjerka “open top” izvedbi. Jedan od najomoljenijih Ferrarija u Americi ujedno je i jedan od najprodavanijh u povijesti Ferrarija. Atraktivnost i performanse snažnog V12 motora nikako joj se ne mogu osporiti.
Motor V12 4.4
Snaga motora 352 @ 7500 o/min
Ubrzanje 0-100 6.8 s
Maksimalna brzina 280 km/h
Proizvedeno 1395
Karoserija Pininfarina
- Mique
- Contact:
- Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd - Žarkovo
Post
Re: Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Gledao sam veceras TG na Ultri , i ne secam se da je neki auto ostavio jaci utisak kao Daytona ... Iskreno dok ga Hammond nije predstavio kako samo on ume nisam neku posebnu paznju obracao na ovaj Ferrari ... To je cist , autentican klasik koji ce uvek biti ''specijalan'' , nekako se vidi da auto dusu ... Fenomenalna Pininfarina kreacija ...
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Prilog je stvarno izvanredan, jedan od najboljih u Top Gearu ikada...prava oda klasicnim sportskim automobilima i automobilizmu. Zbog takvih prica ljudi zavole autmobile i udju im pod kozu. Hammond, kao Hammond - nije bas neki poznavalac materije, ali ima emociju.
Acqua-Olio-Benzina
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Ferrari 365 GTB/4 Daytona
i ja sam gledao taj TG , super je odradjen prilog a i auto je vrh
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Mique
- Contact:
- Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd - Žarkovo
Post
Re: Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Maestralno odradjeno ...
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Re: Ferrari 365 GTB/4 Daytona
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- wipeoutbg
- rookie
- Contact:
Post
Re: Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Nekako cudno zvuci! Italijanski auto, americko ime. Ipak je smekerskije samo cifre
eat my dust
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Re: Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Nije chudno... I nije prvi, a ni poslednji put da neki Ferrari ima neshto americhko u svom imenu... Da ne nabrajam sada...
If everything seems under control, you're just not going fast enough.