Novi pocetak (modeli)
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Dejane, drago mi je što si se uključio u polemiku i taj tvoj scenario je onaj koji i sam priželjkujem iako neće da se desi i bez obzira na činjenicu što bih u penziju (jednog dana) ipak sa malo većim i udobnijim vozilom. Razlog za eskivažu Alfe prilikom kupovine novog vozila nije baš uvek jednostavno objasniti, a nije često ni racionalan. Uvek se samo Alfi pamte neki gresi iz prošlosti, uvek se samo kod Italijana primećuje prepakivanje (reč od koje se naježim i koja neretko potekne iz "naših" redova) i uvek se samo kod Alfe premerava koliko je brend na tragu svoje slavne istorije, iako se evoluirati mora i ići u korak sa vremenom (i zahtevima kupaca), što svi drugi rade.
Sećam se davnih dana kada su se puritanci i hardcore fanovi ježili od pomisli da Porsche odstupi od vazduhom hlađenih boxera. Kasnije se desilo nešto zbog čega bi fanovi u prošlosti izvršili harakiri - Porsche da pravi "džipove" i da u njih ubaci dizel pogon!? Ipak oni se kasnije ubiše od prodaje i ne mogu proizvesti baš takvih modela koliko su traženi. Sve je OK, da Jaguar sarađuje sa drugima, da ubaci dizel pogon, karavan i SUV, OK je da jedan Bentley napravi SUV i ubaci dizel, OK je da BMW pravi one grdne X-eve, male automobile, monovolumene i čak koketira sa korišćenjem tuđih motora i prednjim pogonom... Poneko negde progunđa, ali svima se sve prašta i svi se ubiše od dobre prodaje.
Ali eto, čak i kolega @2600 koristi izraz "prepakovan Punto", govori o greškama sa 145/146 i tvrdi kako to "u slučaju Italijana tržište ne prašta", što uopšte nije netačno!? Šta da im tržište (ne) prašta i šta to Italijani rade toliko taboo i drugačije od ostalih? OK, skupo su platili propuste kod kvaliteta modela u jednom periodu svoje istorije, možemo da se složimo i kako su pravili propuste u marketingu i odnosu prema kupcu, ali dokle će više da ih prati ta senka i da se slaba prodaja pripisuje isključivo organizaciono-produkciono-marketinškim razlozima i samom rukovodstvu Alfe? Da li su svi ostali tako dobri i savršeni, da li i drugi naprave neki propust koji im se pamti generacijama u budućnosti? Kakvu će štetu pretrpeti VW ztbog poznatog skandala i šta reći na primer o Takatinim vazdušnim jastucima? Ništa, biće tu nešto packi i novčane globe, ali će sve brzo da se slegne i opet će se svi rasturati od prodaje, a ostaje samo anatemisana Alfa (Italijani) da je tržište budno ocenjuje i kažnjava.
Već sam više puta pisao, ne bih baš tačno znao šta da osećam i radim da sam u rukovodstvu Alfe, čak i sada kada ima ovakve adute za tržište! Ne želim da budem subjektivan, priznajem otvoreno da ima boljih i uspešnijih na tržištu automobila (iako personalno imam pravo na subjektivan stav i snažnu emociju prema Alfi), uvek sam za to da se prizna i ukaže na propuste, loš rad i odnos prema kupcu, ali brate mili ovo je već sve postalo tako preterano i izlizano. Dosadilo mi je već i da "branim" sebe i svoju Alfu od priče o prepakivanju, a simptomatično je što uglavnom kritike dođu iz naših redova (ponekad i od onih koji nemaju lično iskustvo sa vozilom), dok daleko više pozitivne pažnje i zanimanja dobijam od ljudi koji ni blizu nisu deklarisani ljubitelji i poznavaoci...
Bilo kako bilo realnost je takva da zaista verujem kako je bolje za Alfu da tržište malih automobila ostavi FIAT-u, a da se usredsredi na ono što već planiraju i na čemu su započeli dobar posao. Žao mi je što MiTo koga toliko volim neće imati naslednika, ali teško da bi uz takvu reputaciju i trenutne afiniteta kupaca (uz jaku konkurenciju, pre svega u Miniju) takav novi model pravio preko potrebni novac. Italijani oduvek imaju znanja da naprave sjajne stvari, ali to ne znači da će i uz najbolji rad i volju moći da ga prodaju kupcima. Možda ja debelo grešim u ovom podugačkom filozofiranju, ali tako doživljavam ove stvari već duže vreme. I pored svega toga verujem da će Alfa pronaći snage i pameti da se izvuče, a onda možda i otvori širu ponudu za kupce...
Sećam se davnih dana kada su se puritanci i hardcore fanovi ježili od pomisli da Porsche odstupi od vazduhom hlađenih boxera. Kasnije se desilo nešto zbog čega bi fanovi u prošlosti izvršili harakiri - Porsche da pravi "džipove" i da u njih ubaci dizel pogon!? Ipak oni se kasnije ubiše od prodaje i ne mogu proizvesti baš takvih modela koliko su traženi. Sve je OK, da Jaguar sarađuje sa drugima, da ubaci dizel pogon, karavan i SUV, OK je da jedan Bentley napravi SUV i ubaci dizel, OK je da BMW pravi one grdne X-eve, male automobile, monovolumene i čak koketira sa korišćenjem tuđih motora i prednjim pogonom... Poneko negde progunđa, ali svima se sve prašta i svi se ubiše od dobre prodaje.
Ali eto, čak i kolega @2600 koristi izraz "prepakovan Punto", govori o greškama sa 145/146 i tvrdi kako to "u slučaju Italijana tržište ne prašta", što uopšte nije netačno!? Šta da im tržište (ne) prašta i šta to Italijani rade toliko taboo i drugačije od ostalih? OK, skupo su platili propuste kod kvaliteta modela u jednom periodu svoje istorije, možemo da se složimo i kako su pravili propuste u marketingu i odnosu prema kupcu, ali dokle će više da ih prati ta senka i da se slaba prodaja pripisuje isključivo organizaciono-produkciono-marketinškim razlozima i samom rukovodstvu Alfe? Da li su svi ostali tako dobri i savršeni, da li i drugi naprave neki propust koji im se pamti generacijama u budućnosti? Kakvu će štetu pretrpeti VW ztbog poznatog skandala i šta reći na primer o Takatinim vazdušnim jastucima? Ništa, biće tu nešto packi i novčane globe, ali će sve brzo da se slegne i opet će se svi rasturati od prodaje, a ostaje samo anatemisana Alfa (Italijani) da je tržište budno ocenjuje i kažnjava.
Već sam više puta pisao, ne bih baš tačno znao šta da osećam i radim da sam u rukovodstvu Alfe, čak i sada kada ima ovakve adute za tržište! Ne želim da budem subjektivan, priznajem otvoreno da ima boljih i uspešnijih na tržištu automobila (iako personalno imam pravo na subjektivan stav i snažnu emociju prema Alfi), uvek sam za to da se prizna i ukaže na propuste, loš rad i odnos prema kupcu, ali brate mili ovo je već sve postalo tako preterano i izlizano. Dosadilo mi je već i da "branim" sebe i svoju Alfu od priče o prepakivanju, a simptomatično je što uglavnom kritike dođu iz naših redova (ponekad i od onih koji nemaju lično iskustvo sa vozilom), dok daleko više pozitivne pažnje i zanimanja dobijam od ljudi koji ni blizu nisu deklarisani ljubitelji i poznavaoci...
Bilo kako bilo realnost je takva da zaista verujem kako je bolje za Alfu da tržište malih automobila ostavi FIAT-u, a da se usredsredi na ono što već planiraju i na čemu su započeli dobar posao. Žao mi je što MiTo koga toliko volim neće imati naslednika, ali teško da bi uz takvu reputaciju i trenutne afiniteta kupaca (uz jaku konkurenciju, pre svega u Miniju) takav novi model pravio preko potrebni novac. Italijani oduvek imaju znanja da naprave sjajne stvari, ali to ne znači da će i uz najbolji rad i volju moći da ga prodaju kupcima. Možda ja debelo grešim u ovom podugačkom filozofiranju, ali tako doživljavam ove stvari već duže vreme. I pored svega toga verujem da će Alfa pronaći snage i pameti da se izvuče, a onda možda i otvori širu ponudu za kupce...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ja se sve isto nadam da oni znaju šta rade - al onda mi padne na pamet kako su na onaj glupi Chrysler-ov zamrzivač/šifonjer zalepili "Lancia Thema" i obuzme me sumnja, strah i panika. Ne znam na kojim opijatima treba da budeš da ti ta ideja padne na pamet
U suštini nešto će od Alfe svakako biti - možda ne ono što bi smo mi želeli i očekivali, ali neki će se novac prosuti i nešto će se napraviti, makar za neke nove, buduće "Alfiste". U današnje vreme takve disruptivne akcije su postale normalne.
Mene najviše srce boli za Lanciu, jer po meni ona nema ništa manji sjaj i vrednost od Alfe, a žrtva je konfuznog i bezglavog menadžmenta praznih novčanika i sumanutih ideja.
U suštini nešto će od Alfe svakako biti - možda ne ono što bi smo mi želeli i očekivali, ali neki će se novac prosuti i nešto će se napraviti, makar za neke nove, buduće "Alfiste". U današnje vreme takve disruptivne akcije su postale normalne.
Mene najviše srce boli za Lanciu, jer po meni ona nema ništa manji sjaj i vrednost od Alfe, a žrtva je konfuznog i bezglavog menadžmenta praznih novčanika i sumanutih ideja.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Užasno mi je žao Lancie, baš kao i tebi
Ali jednostavno vidim da na tržištu nema mesta za tolike Italijane. Ne znam zašto, ali ljudi ih prosto ne kupuju tako da negde očigledno mora da se seče. Ideja sa kloniranjem Chrylsera i Lancie je svakako grozna iz našeg ugla, ali valjda su i to morali da probaju pa ako prođe - prođe.
Mnogo toga ne razumem, izgleda da nisam dovoljno pametan poput prosečnog vozača i kupca danas, ali zaista ne vidim po čemu to drugi toliko mnogo odskaču i zašto Italijani ne prodaju makar toliko da se reprodukuju i životare. Nikakve priče o kvalitetu ne gutam jer takvi argumenti odavno već ne stoje. Drago mi je što ne moram da sečem i donosim takve odluke u ime menadžmenta, te što sam "samo" običan kupac i vozač kome su italijanska vozila toliko lepa, dobra i dovoljna, da se uopšte ne postavlja pitanje dalje vernosti i emocija. Jedino što se još nadam jeste da tokom ostatka vozačke karijere mogu sebi da priuštim ono što volim i što me čini zadovoljnim.
Ali jednostavno vidim da na tržištu nema mesta za tolike Italijane. Ne znam zašto, ali ljudi ih prosto ne kupuju tako da negde očigledno mora da se seče. Ideja sa kloniranjem Chrylsera i Lancie je svakako grozna iz našeg ugla, ali valjda su i to morali da probaju pa ako prođe - prođe.
Mnogo toga ne razumem, izgleda da nisam dovoljno pametan poput prosečnog vozača i kupca danas, ali zaista ne vidim po čemu to drugi toliko mnogo odskaču i zašto Italijani ne prodaju makar toliko da se reprodukuju i životare. Nikakve priče o kvalitetu ne gutam jer takvi argumenti odavno već ne stoje. Drago mi je što ne moram da sečem i donosim takve odluke u ime menadžmenta, te što sam "samo" običan kupac i vozač kome su italijanska vozila toliko lepa, dobra i dovoljna, da se uopšte ne postavlja pitanje dalje vernosti i emocija. Jedino što se još nadam jeste da tokom ostatka vozačke karijere mogu sebi da priuštim ono što volim i što me čini zadovoljnim.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ja mislim da italijanima u suštini i ne ide tako loše, ali da bi moglo da im ide mnogo mnogo bolje, a da su glavni krivci za to oni sami.
Kao prvo ne vidim sposobnost da prepoznaju svoje greške, kao drugo ne vidim sposobnost da spoznaju tog svog imaginarnog budućeg kupca i obrate mu se na pravi način. Oni pucaju na kupce iz sačmare, a ako i ulove nekog nepogrešivo žele da ga se otarase čim mu prodaju auto. I da im se više nikad ne pojavi ako je moguće.
Kad sam već u par navrata upotrebio reč "glup" za njihov marketinški nastup, probaću to da ilustrujem sa recimo dva najbanalnija primera, a ima ih more...
Glupost 1
U poslednjih nekoliko godina sam imao nekoliko Alfinih i Fiatovih hatchbacka. Nepogrešivo na svakom sam uspeo da polomim one male šarkice koje drže policu između petih vrata i zadnjeg sedišta. Polica onda počne da skače i klopara i vrlo brzo iako ti se polomio deo od €2 imaš utisak da voziš razvaljenu kantu koja lupa i klopara. Deo po pravilu nema niko i osuđen si da čekaš par meseci da ga neko nabavi i voziš auto koji tandrče. Što je najgore često tandrču i automobili kojima na polici ništa nije polomljeno, jednostavno postoji luft između police i okoline i ona skakuće i tandrče.
Pre par meseci mi dođe u posed jedna Lancia Y iz 2007. Prva stvar koju sam provalio je da ona na zadnjoj polici na šarkama ima male gumene obujmice a takođe s prednje strane police ima dva mala gumena jastučeta. Rezultat - polica je potpuno bešumna kao da je došla sa Maybacha. Ne može da mrdne ni milimetar makar polomio pola police. 4 minijaturna komada gume, ukupno teška 3 grama i ukupne cene od čitavih pola eura. Utisak u autu - kao da je €10,000 skuplji nego što jeste.
Dakle, moje pitanje za ljude iz FCA... kada su već inženjeri svojim napornim radom od pola veka konačno došli do ideje da 4 komada gume od pola eura mogu da drže policu na mestu, ZAŠTO ta 4 komada gume nisu ugrađena U SVAKI auto koji je izašao iz njihove fabrike od 2007. na ovamo? Zašto auto od €10,000 to ima, a auto od €25.000 to nema? Jel pola eura zaista toliko skupo i mnogo? (možda je i €0,05 da stvar bude gora) Zašto propustiti tako jeftinu priliku da percepcija kvaliteta tvog proizvoda bude na daleko višem nivou? Razumem da nemaš kinte za hibridni pogon, ali za 4 komadića gume?
Glupost 2
Kada se pojavila 147 2000. godine imala je štofani i kožni enterijer u nekoliko boja. Jedina mana je bila što je čak i kožni enterijer imao obične crne štofane stranice vrata pa je to izgledalo pomalo skromno i tužno. Problem je primećen i kada je 2005. izašao FL dobio je kožne tapacirunge i to u više boja, zajedno sa više boja kože. Sva štampa je naglas primetila da je novi enterijer daleko kvalitetniji i luksuzniji i da rebrasta koža na vratima fantastično izgleda što je zaista tačno.
2010. izlazi Giulietta. Štampa bruji na sav glas "enterijer je skroman, nemaštovit, sa oblogom vrata od crne jeftine plastike koja se lako grebe" Već 2014. se pojavljuje nova varijanta sa kožnim oblogama vrata u više boja...
Dakle, moje pitanje za FCA je... Ako si za problem iz 2010. imao rešenje već 2005. za koji k*rac si ponovio dva puta istu grešku? Ko ponavlja dva puta iste greške? Šta se kaže za onog ko dva puta ponovi istu grešku? Šta možeš da očekuješ kad dva puta uradiš istu pogrešnu stvar?
Zašto Giulietta nije nastavila tamo gde je 147 stao nego se vratila u nekim stvarima dva koraka unazad? Da ne pitam zašto se tako ambiciozan auto kao što je Giulietta nudi u manje od 10 boja u momentu kada se gorepomenuta Lancia Y nudi u 200 boja? WTF Moglo bi ovako do preksutra... Ja inače jako volim Giuliettu i meni je brilijantan auto, ali da su i s njom napravili gomilu gluposti i to je činjenica.
A staviti "Lancia Thema" na Chrysler 300 je isto kao kad bi na konzervu coca-cole zalepio nalepnicu "Prirodni voćni sok od 100% pomorandže. Bez dodatka šećera". Mislim da bi imao sličnu reakciju tržišta
Kao prvo ne vidim sposobnost da prepoznaju svoje greške, kao drugo ne vidim sposobnost da spoznaju tog svog imaginarnog budućeg kupca i obrate mu se na pravi način. Oni pucaju na kupce iz sačmare, a ako i ulove nekog nepogrešivo žele da ga se otarase čim mu prodaju auto. I da im se više nikad ne pojavi ako je moguće.
Kad sam već u par navrata upotrebio reč "glup" za njihov marketinški nastup, probaću to da ilustrujem sa recimo dva najbanalnija primera, a ima ih more...
Glupost 1
U poslednjih nekoliko godina sam imao nekoliko Alfinih i Fiatovih hatchbacka. Nepogrešivo na svakom sam uspeo da polomim one male šarkice koje drže policu između petih vrata i zadnjeg sedišta. Polica onda počne da skače i klopara i vrlo brzo iako ti se polomio deo od €2 imaš utisak da voziš razvaljenu kantu koja lupa i klopara. Deo po pravilu nema niko i osuđen si da čekaš par meseci da ga neko nabavi i voziš auto koji tandrče. Što je najgore često tandrču i automobili kojima na polici ništa nije polomljeno, jednostavno postoji luft između police i okoline i ona skakuće i tandrče.
Pre par meseci mi dođe u posed jedna Lancia Y iz 2007. Prva stvar koju sam provalio je da ona na zadnjoj polici na šarkama ima male gumene obujmice a takođe s prednje strane police ima dva mala gumena jastučeta. Rezultat - polica je potpuno bešumna kao da je došla sa Maybacha. Ne može da mrdne ni milimetar makar polomio pola police. 4 minijaturna komada gume, ukupno teška 3 grama i ukupne cene od čitavih pola eura. Utisak u autu - kao da je €10,000 skuplji nego što jeste.
Dakle, moje pitanje za ljude iz FCA... kada su već inženjeri svojim napornim radom od pola veka konačno došli do ideje da 4 komada gume od pola eura mogu da drže policu na mestu, ZAŠTO ta 4 komada gume nisu ugrađena U SVAKI auto koji je izašao iz njihove fabrike od 2007. na ovamo? Zašto auto od €10,000 to ima, a auto od €25.000 to nema? Jel pola eura zaista toliko skupo i mnogo? (možda je i €0,05 da stvar bude gora) Zašto propustiti tako jeftinu priliku da percepcija kvaliteta tvog proizvoda bude na daleko višem nivou? Razumem da nemaš kinte za hibridni pogon, ali za 4 komadića gume?
Glupost 2
Kada se pojavila 147 2000. godine imala je štofani i kožni enterijer u nekoliko boja. Jedina mana je bila što je čak i kožni enterijer imao obične crne štofane stranice vrata pa je to izgledalo pomalo skromno i tužno. Problem je primećen i kada je 2005. izašao FL dobio je kožne tapacirunge i to u više boja, zajedno sa više boja kože. Sva štampa je naglas primetila da je novi enterijer daleko kvalitetniji i luksuzniji i da rebrasta koža na vratima fantastično izgleda što je zaista tačno.
2010. izlazi Giulietta. Štampa bruji na sav glas "enterijer je skroman, nemaštovit, sa oblogom vrata od crne jeftine plastike koja se lako grebe" Već 2014. se pojavljuje nova varijanta sa kožnim oblogama vrata u više boja...
Dakle, moje pitanje za FCA je... Ako si za problem iz 2010. imao rešenje već 2005. za koji k*rac si ponovio dva puta istu grešku? Ko ponavlja dva puta iste greške? Šta se kaže za onog ko dva puta ponovi istu grešku? Šta možeš da očekuješ kad dva puta uradiš istu pogrešnu stvar?
Zašto Giulietta nije nastavila tamo gde je 147 stao nego se vratila u nekim stvarima dva koraka unazad? Da ne pitam zašto se tako ambiciozan auto kao što je Giulietta nudi u manje od 10 boja u momentu kada se gorepomenuta Lancia Y nudi u 200 boja? WTF Moglo bi ovako do preksutra... Ja inače jako volim Giuliettu i meni je brilijantan auto, ali da su i s njom napravili gomilu gluposti i to je činjenica.
A staviti "Lancia Thema" na Chrysler 300 je isto kao kad bi na konzervu coca-cole zalepio nalepnicu "Prirodni voćni sok od 100% pomorandže. Bez dodatka šećera". Mislim da bi imao sličnu reakciju tržišta
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Da ima bespotrebnih gluposti - svakako ih ima. Da li su po tome jedinstveni i da li je samo to razlog čitave anateme u nekim slučajevima - ne verujem!
Dve stvari su meni interesantne u toj priči. Prva je ta da sam prilično imun oko nekih sitnica koje izgleda mnoge nerviraju, pod uslovom da one fundamentalne stvari rade kako treba i kako volim. Nikad me nešto nije vuklo da opipavam plastike unutra, reagujem na svakog cvrčka i slično. Sledeća je pitanje na koje nemam odgovor, a to je da li i drugi naprave neki sličan propust, ne poentiraju gde objektivno mogu i iznerviraju nekog novinara, a kasnije i kupca? Ja bih rekao da toga ima i kod drugih, a u tom slučaju Alfa nije jedinstvena u greškama i to opet potire teoriju o slabijoj prodaji zbog sopstvenog javašluka. O ovom drugom ne mogu objektivno da sudim jer nemam toliko veliko iskustvo sa drugim proizvođačima, iako čitam razna testiranja i zamerke koje novinari obožavaju da pronalaze i naglašavaju.
Inače kapiram priču u vezi polica između petih vrata i zadnjeg sedišta Kod Lancie su valjda hteli da se izdvoje upravo tim izuzetno visokim kvalitetom enterijera i materijala, ali očigledno je da to u ovom slučaju nije odradilo posao kako treba. Inače na novom službenom Grande Puntu je neko u roku od par dana uspeo da polomi jednu zakačku koja se ubada u peta vrata i trenutno polica visi na jednoj traci kad se podigne, a kod mog (prepakovanog) MiTo sa identičnim rešenjem i dalje izdržava i radi posao - valjda zato što se odnosim nežnije i sa više pažnje.
Kad već poredim kod GP je počeo da brljavi senzor spoljne temperature, zadnji brisač se ponekad nekontrolisano aktivira, obično kad se jače prikoči (neka žica dobija spoj), pojavilo se čudno lupkanje kod predela gde se fiksira zadnja klupa i ima još par gremlina iako generalno važi za sasvim solidan i izdržljiv automobil iz svoje klase i cenovnog ranga (potvrđeno mi je i u Stojanovu kroz neformalnu priču da zaista dobro guraju i izdržavaju eksploataciju na našim putevima). Iako je MiTo podelio neke od tih komponenti, kod mene je za sada (kuc-kuc) bez sličnih gremlina. Automobili su inače isto godište, a GP je prešao skoro 10 kkm manje od MiTo.
Uglavnom priča o održavanju i kvalitetu je zbir različitih iskustava, ali i odraz pažnje i održavanja, ponekad i sreće. Uvek može bolje, ali za ono koliko košta i šta nudi ja nemam posebnih zamerki kad je u pitanju Alfa Romeo. Opet, koliko ljudi toliko ćudi i svako najbolje zna šta želi od onoga u čega ulaže novac. Iz nekih razloga u Alfi često propuste da se dodvore ovim drugima, a ako požele da to urade po svaku cenu onda rizikuju da ih "svoji" popljuju kako su izneverili tradiciju. Uz sve to je kriza i besparica uradila svoje, pa valjda gledaju da uštede gde god mogu, čak i na sitnim gumicama i plastikama. Sa novim modelima izgleda stiže i neka nova filozofija, ali hajde da vidimo u kojoj meri i koliko će to da utiče na kupce i dalju sudbinu Alfe.
Dve stvari su meni interesantne u toj priči. Prva je ta da sam prilično imun oko nekih sitnica koje izgleda mnoge nerviraju, pod uslovom da one fundamentalne stvari rade kako treba i kako volim. Nikad me nešto nije vuklo da opipavam plastike unutra, reagujem na svakog cvrčka i slično. Sledeća je pitanje na koje nemam odgovor, a to je da li i drugi naprave neki sličan propust, ne poentiraju gde objektivno mogu i iznerviraju nekog novinara, a kasnije i kupca? Ja bih rekao da toga ima i kod drugih, a u tom slučaju Alfa nije jedinstvena u greškama i to opet potire teoriju o slabijoj prodaji zbog sopstvenog javašluka. O ovom drugom ne mogu objektivno da sudim jer nemam toliko veliko iskustvo sa drugim proizvođačima, iako čitam razna testiranja i zamerke koje novinari obožavaju da pronalaze i naglašavaju.
Inače kapiram priču u vezi polica između petih vrata i zadnjeg sedišta Kod Lancie su valjda hteli da se izdvoje upravo tim izuzetno visokim kvalitetom enterijera i materijala, ali očigledno je da to u ovom slučaju nije odradilo posao kako treba. Inače na novom službenom Grande Puntu je neko u roku od par dana uspeo da polomi jednu zakačku koja se ubada u peta vrata i trenutno polica visi na jednoj traci kad se podigne, a kod mog (prepakovanog) MiTo sa identičnim rešenjem i dalje izdržava i radi posao - valjda zato što se odnosim nežnije i sa više pažnje.
Kad već poredim kod GP je počeo da brljavi senzor spoljne temperature, zadnji brisač se ponekad nekontrolisano aktivira, obično kad se jače prikoči (neka žica dobija spoj), pojavilo se čudno lupkanje kod predela gde se fiksira zadnja klupa i ima još par gremlina iako generalno važi za sasvim solidan i izdržljiv automobil iz svoje klase i cenovnog ranga (potvrđeno mi je i u Stojanovu kroz neformalnu priču da zaista dobro guraju i izdržavaju eksploataciju na našim putevima). Iako je MiTo podelio neke od tih komponenti, kod mene je za sada (kuc-kuc) bez sličnih gremlina. Automobili su inače isto godište, a GP je prešao skoro 10 kkm manje od MiTo.
Uglavnom priča o održavanju i kvalitetu je zbir različitih iskustava, ali i odraz pažnje i održavanja, ponekad i sreće. Uvek može bolje, ali za ono koliko košta i šta nudi ja nemam posebnih zamerki kad je u pitanju Alfa Romeo. Opet, koliko ljudi toliko ćudi i svako najbolje zna šta želi od onoga u čega ulaže novac. Iz nekih razloga u Alfi često propuste da se dodvore ovim drugima, a ako požele da to urade po svaku cenu onda rizikuju da ih "svoji" popljuju kako su izneverili tradiciju. Uz sve to je kriza i besparica uradila svoje, pa valjda gledaju da uštede gde god mogu, čak i na sitnim gumicama i plastikama. Sa novim modelima izgleda stiže i neka nova filozofija, ali hajde da vidimo u kojoj meri i koliko će to da utiče na kupce i dalju sudbinu Alfe.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Zašto nema Lancie? Pa uvijek je interes za nju stajao sa granicom Italije. Kod Alfe to nije slučaj.
Kod malih Lanci nasljednici su evidentni. Obitelj 500. Zašto? Pa 500 i 500X su dosta popularni van Italije.
A ono za njemačke automobile. To vam je poput politike u Hrvatskoj ili Srbiji. Ljudi gunđaju protiv nekih, a opet ih iznova biraju. Tako i Njemački automobili. To je valjda taj statusni simbol. Manje si vrijedan ako kupiš nešto što je njemačko.
Trebamo razumijeti u cijeloj priči da je talijansko tržište dosta manje nego nekada. Pogotovo to vrijedi za veće i luksuznije modele. Isto tako su Talijani jako malo nacionalno osvješteni kada je riječ o kupnji talijanskih automobila (tu je naravno i sada i Jeep) gdje se ide od 25 do 30% tržišta.
Francuzi svoga preko 50%. Nijemci i put 80%.
I onda neke stvari postanu jasnije.
Onda se prebacimo na testove. Nijemci su tu veliki nacionalisti. Nema šanse da tamo neki ne-Nijemac dobije usporedni test. Kao da je to zabranjeno zakonom. I to je u percepciji ljudi normalno, čak širom Europe.
Pisao sam da je u njemačkim medijima općenito zadnja pobjeda ne-Nijemca u usporednom testu ona Maseratia 4200GT protiv BMW Z8. To je bilo jako, jako davno.
Oni te jednostavno u startu sasjeku da im budeš prijetnja.
Većina automagazina diljem Europe su samo njihove filijale ili imaju poslovnu suradnju... I onda je situacija jasna. U većini mainstream automobilskih medija Giulia niže poraz za porazom kod usporedbi.
OK. Nijemci su gradili uspjeh i kroz vlastite leasing kuće. FCA je u tome novi. Tek su sada nakon Italije došli do Španjolske. Mislim da bi im sljedeća vrlo lako mogla biti Francuska.
No vratimo se na proizvode. Alfa bi sa ovim cijenama kakve sada guraju morala imati tehnički bolji proizvod od Nijemaca da ju se uzme u razmatranjem. Giulia i Stelvio to jesu. Neka nastave u tom tonu i moje je mišljenja da ih u ostvaranje postavljenih planova neće moći zaustaviti niti kupljeni testovi.
Kod malih Lanci nasljednici su evidentni. Obitelj 500. Zašto? Pa 500 i 500X su dosta popularni van Italije.
A ono za njemačke automobile. To vam je poput politike u Hrvatskoj ili Srbiji. Ljudi gunđaju protiv nekih, a opet ih iznova biraju. Tako i Njemački automobili. To je valjda taj statusni simbol. Manje si vrijedan ako kupiš nešto što je njemačko.
Trebamo razumijeti u cijeloj priči da je talijansko tržište dosta manje nego nekada. Pogotovo to vrijedi za veće i luksuznije modele. Isto tako su Talijani jako malo nacionalno osvješteni kada je riječ o kupnji talijanskih automobila (tu je naravno i sada i Jeep) gdje se ide od 25 do 30% tržišta.
Francuzi svoga preko 50%. Nijemci i put 80%.
I onda neke stvari postanu jasnije.
Onda se prebacimo na testove. Nijemci su tu veliki nacionalisti. Nema šanse da tamo neki ne-Nijemac dobije usporedni test. Kao da je to zabranjeno zakonom. I to je u percepciji ljudi normalno, čak širom Europe.
Pisao sam da je u njemačkim medijima općenito zadnja pobjeda ne-Nijemca u usporednom testu ona Maseratia 4200GT protiv BMW Z8. To je bilo jako, jako davno.
Oni te jednostavno u startu sasjeku da im budeš prijetnja.
Većina automagazina diljem Europe su samo njihove filijale ili imaju poslovnu suradnju... I onda je situacija jasna. U većini mainstream automobilskih medija Giulia niže poraz za porazom kod usporedbi.
OK. Nijemci su gradili uspjeh i kroz vlastite leasing kuće. FCA je u tome novi. Tek su sada nakon Italije došli do Španjolske. Mislim da bi im sljedeća vrlo lako mogla biti Francuska.
No vratimo se na proizvode. Alfa bi sa ovim cijenama kakve sada guraju morala imati tehnički bolji proizvod od Nijemaca da ju se uzme u razmatranjem. Giulia i Stelvio to jesu. Neka nastave u tom tonu i moje je mišljenja da ih u ostvaranje postavljenih planova neće moći zaustaviti niti kupljeni testovi.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ovo sve svakako stoji i u najvećoj meri objašnjava suštinu zbog čega se Alfa stalno bori sa vetrenjačama, ali opet mi nije jasno da ljudi do te mere dozvole da (fingirani) rezultati testiranja utiču na njihov izbor. Da u ovom trenutku apstrahujemo pitanje statusnog simbola sa Nemcima. Prosečno inteligentnom čoveku je jasno da su razlike često samo u detaljima i finesama, što ne bi smelo da bude presudno ukoliko čovek ima afinitet prema nekom brendu i izraženu emociju. Konkretno, kakva je razlika kad se Giulia uporedi sa C klasom, serijom 3 i A4 kao glavnom konkurencijom "plave krvi"? Ništa spektakularno, čak i ako Alfa gubi za poneki bod u određenim oblastima i na kraju bi sve trebalo da se svede na ukus, te da se čovek pre svega opredeli prema dizajnu. Tako barem ja razmišljam kad se stavim u poziciju kupca.
A činjenica je i da ja kao stranac fugurativno govoreći padam u nesvest kad vidim Alfu, dok domaći Italijani nemaju izraženu naviku da kupuju domaće ako se pravi poređenje sa nekim drugim silama u autoindustriji. Nije mi jasno da ja sa ponosom vozim Alfu dok oko mene krstare "Francuzi i Nemci" sa italijanskim tablicama!? OK, nije svaki vozač na tim tablicama obavezno i Italijan, ali nema sumnje da se po ulicama Italije ni blizu ne viđaju domaća vozila kao što bi bilo normalno i očekivano!? Ako sami Italijani u većoj meri ne pomažu svoju industriju i ekonomiju, kako da očekuju da to urade drugi?
A činjenica je i da ja kao stranac fugurativno govoreći padam u nesvest kad vidim Alfu, dok domaći Italijani nemaju izraženu naviku da kupuju domaće ako se pravi poređenje sa nekim drugim silama u autoindustriji. Nije mi jasno da ja sa ponosom vozim Alfu dok oko mene krstare "Francuzi i Nemci" sa italijanskim tablicama!? OK, nije svaki vozač na tim tablicama obavezno i Italijan, ali nema sumnje da se po ulicama Italije ni blizu ne viđaju domaća vozila kao što bi bilo normalno i očekivano!? Ako sami Italijani u većoj meri ne pomažu svoju industriju i ekonomiju, kako da očekuju da to urade drugi?
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Dobro je da neće biti naslednika Mita. To je bila od samog starta glupa ideja.
Da je pameti ta mala urbana posh kola bi pravila Lancia, kao i SUV-ove. Sada Alfa mora da navikava kupce da može da pravi SUV, a firma je koja ima hipoteku slabih trapova kod mnogih modela. Mnogo lakše bi bilo da su krenuli to prave od Lancie, naslonjene na reli tradiciju.
No, sada je kasno za takvu priču. Neka ide kako ide, i ovo je bolje nego što je bilo do pre 3-4 godine.
Da je pameti ta mala urbana posh kola bi pravila Lancia, kao i SUV-ove. Sada Alfa mora da navikava kupce da može da pravi SUV, a firma je koja ima hipoteku slabih trapova kod mnogih modela. Mnogo lakše bi bilo da su krenuli to prave od Lancie, naslonjene na reli tradiciju.
No, sada je kasno za takvu priču. Neka ide kako ide, i ovo je bolje nego što je bilo do pre 3-4 godine.
Acqua-Olio-Benzina
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Lancia ima krizu identiteta. Nije to od jučer, to je praktički oduvijek tako, još dok su bili samostalna kompanija. Sa druge strane svatko zna što je ili barem što bi trebala biti Alfa. Sa tim u vidu jasno je zašto je Alfa dobila prioritet pri oživljavanju.
Lancia, kao što sam rekao i ranije, kod tih manjih automobila ima interes koji realno staja sa granicama Italije. Tu stvarno može igrati Fiat, a bome može i postići cijenu. Primjer 500 i 500X. Doduše tu se onda za Fiat javljaju neki drugi problemi. Jedna marka, a dva lica.
Re: Novi pocetak (modeli)
Alfa van Italije ima daleko bolju reputaciju od Lancie.starac vujadin napisao:Dobro je da neće biti naslednika Mita. To je bila od samog starta glupa ideja.
Da je pameti ta mala urbana posh kola bi pravila Lancia, kao i SUV-ove. Sada Alfa mora da navikava kupce da može da pravi SUV, a firma je koja ima hipoteku slabih trapova kod mnogih modela. Mnogo lakše bi bilo da su krenuli to prave od Lancie, naslonjene na reli tradiciju.
No, sada je kasno za takvu priču. Neka ide kako ide, i ovo je bolje nego što je bilo do pre 3-4 godine.
Lancia ima krizu identiteta. Nije to od jučer, to je praktički oduvijek tako, još dok su bili samostalna kompanija. Sa druge strane svatko zna što je ili barem što bi trebala biti Alfa. Sa tim u vidu jasno je zašto je Alfa dobila prioritet pri oživljavanju.
Lancia, kao što sam rekao i ranije, kod tih manjih automobila ima interes koji realno staja sa granicama Italije. Tu stvarno može igrati Fiat, a bome može i postići cijenu. Primjer 500 i 500X. Doduše tu se onda za Fiat javljaju neki drugi problemi. Jedna marka, a dva lica.
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ta priča o Lancii je malo priča o kokoški i jajetu. Da li su Lanciu prestali da proizvode jer je niko ne kupuje ili Lanciu niko ne kupuje jer magarci ništa normalno i ne proizvode? Ja glasam za ovu drugu varijantu. Prva je samo izgovor za nesposobne.
Kinezi pre 20 godina nisu znali šta je automobil i onda naprave neki Ling Dong Džong Ming i on ide ko alva a ima pola zvezdice na crash tesu i izgleda kao karikatura. A italijani brend potpuno istih potencijala kao Alfa Romeo dovedu do prosijačkog štapa i ugase. Zaboga, plaše se da dobra Lancia ne ugrozi prodaju Alfa Romea. Kao da pare od prodate Lancie idu Opelu. Niko ne zna šta je Lancia... Pa pre 30 godina niko nije znao ni šta je Apple.
VW ima auto za svakoga. Oćeš Škodu ili Vayron. Kad uđeš u radnju s parama ne izlaziš iz nje bez auta. Nešto će se za tebe svakako naći koliko god da si uvrnut. I ako trenutno nemaju, napraviće za pola sata...
Ja pre godinu i nešto dana uđem u Alfa Romeo sa idejom da kupim felne sa Giuliette Sprint. Ponudim im da im za set 17" felni platim onoliko koliko traže za set 18" iz Giuliettinog Lineaccessori kataloga. To je skoro €1000. Odgovor je - a pa to ne može. Te felne se ne prodaju. Dakle firma koja kuka da joj loše ide i da po prodatom autu zaradi jedva €300-400 je mene sa €1000 u džepu izbacila iz prodavnice. Pa oni bi na ta 4 komada aluminijuma od mene zaradili kao da su mi prodali auto, ali to im nije dovoljno, mnogo im je komplikovano, aj marš napolje... Srećom ja sam te pare uložio u mnogo pametniju stvar, a te točkove ću kupiti polovne kad se na kupujemprodajem pojave za €200-300. Ali suština je da kad kupca sa €1000 u džepu izbaciš iz radnje - ti mora da propadneš.
Kinezi pre 20 godina nisu znali šta je automobil i onda naprave neki Ling Dong Džong Ming i on ide ko alva a ima pola zvezdice na crash tesu i izgleda kao karikatura. A italijani brend potpuno istih potencijala kao Alfa Romeo dovedu do prosijačkog štapa i ugase. Zaboga, plaše se da dobra Lancia ne ugrozi prodaju Alfa Romea. Kao da pare od prodate Lancie idu Opelu. Niko ne zna šta je Lancia... Pa pre 30 godina niko nije znao ni šta je Apple.
VW ima auto za svakoga. Oćeš Škodu ili Vayron. Kad uđeš u radnju s parama ne izlaziš iz nje bez auta. Nešto će se za tebe svakako naći koliko god da si uvrnut. I ako trenutno nemaju, napraviće za pola sata...
Ja pre godinu i nešto dana uđem u Alfa Romeo sa idejom da kupim felne sa Giuliette Sprint. Ponudim im da im za set 17" felni platim onoliko koliko traže za set 18" iz Giuliettinog Lineaccessori kataloga. To je skoro €1000. Odgovor je - a pa to ne može. Te felne se ne prodaju. Dakle firma koja kuka da joj loše ide i da po prodatom autu zaradi jedva €300-400 je mene sa €1000 u džepu izbacila iz prodavnice. Pa oni bi na ta 4 komada aluminijuma od mene zaradili kao da su mi prodali auto, ali to im nije dovoljno, mnogo im je komplikovano, aj marš napolje... Srećom ja sam te pare uložio u mnogo pametniju stvar, a te točkove ću kupiti polovne kad se na kupujemprodajem pojave za €200-300. Ali suština je da kad kupca sa €1000 u džepu izbaciš iz radnje - ti mora da propadneš.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Mislim da se stvari kreću nabolje po pitanju odnosa sa kupcima i da te više ne bi eskivirali nakon što im ponudiš novac Barem slutim da je tako i ovde kod nas iz iskustava ljudi koji su nedavno konfigurisali svoje nove automobile. Slažem se da ponuda treba da postoji, od malih do velikih, jeftinih do skupih. Uvek će biti uvrnutih poput mene kojima je recimo ideja o maloj Alfi ne samo super, nego se i savršeno uklapa u potrebe.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ovo za Lanciu. Uzmite zadnjih 20-30 godina i sve će vam biti jasno. Svi se podatci mogu naći. Njena popularnost van Italije je jedna velika nula.
Alfa baš suprotno.
Alfa baš suprotno.
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ne uzimam ja situaciju kod nas kao tipičan primer jer smo mi po svemu specifični i vrlo mali i beznačajni pa zaista nismo reprezenti ničega.
I meni je logično nuditi mali auto u Evropi jer je mali auto u mnogim situacijama jedino rešenje. Nije bitno da li auto ima 3 ipo metra ili 5 da bi bio Alfa Romeo. Bitno je da imaš Alfa Romeo doživljaj i iskustvo s njim.
Stvari se svakako kreću na bolje. Giulia meni kao laiku i na oko i na dodir deluje vrlo kvalitetno, pa sam siguran da će se puno ljudi zbog toga odlučiti da je probaju, a onda će verovatno auto svojim neospornim kvalitetom prodati sam sebe. Oni koji kola kupuju čitajući čaopise će propustiti dobru stvar verujući više drugima nego sebi.
Štos je u tome što će za oporavak trebati mnogo duže nego što se mi ložimo. Trebaće bar jedna cela generacija automobila, u Alfinom slučaju oko 10 godina.
I meni je logično nuditi mali auto u Evropi jer je mali auto u mnogim situacijama jedino rešenje. Nije bitno da li auto ima 3 ipo metra ili 5 da bi bio Alfa Romeo. Bitno je da imaš Alfa Romeo doživljaj i iskustvo s njim.
Stvari se svakako kreću na bolje. Giulia meni kao laiku i na oko i na dodir deluje vrlo kvalitetno, pa sam siguran da će se puno ljudi zbog toga odlučiti da je probaju, a onda će verovatno auto svojim neospornim kvalitetom prodati sam sebe. Oni koji kola kupuju čitajući čaopise će propustiti dobru stvar verujući više drugima nego sebi.
Štos je u tome što će za oporavak trebati mnogo duže nego što se mi ložimo. Trebaće bar jedna cela generacija automobila, u Alfinom slučaju oko 10 godina.
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Poenta je - napravi dobar prozivod i prodavaće se.
Ako nemaš pojma ni šta praviš ni ko bi to kupio naravno da ćeš da završiš u đubretu istorije.
Re: Novi pocetak (modeli)
Pa popularnost Fiata je vazda bila minus beskonačno pa to nije ni najmanje bila smetnja da Fiat 500 košta i do €16500 i da se prodaje ko alva.2600 napisao:Ovo za Lanciu. Uzmite zadnjih 20-30 godina i sve će vam biti jasno. Svi se podatci mogu naći. Njena popularnost van Italije je jedna velika nula.
Alfa baš suprotno.
Poenta je - napravi dobar prozivod i prodavaće se.
Ako nemaš pojma ni šta praviš ni ko bi to kupio naravno da ćeš da završiš u đubretu istorije.
- ceftriaxone
- Garaža: 2.0 159 SW
- Lokacija: Reggio Emilia
- Lokacija: Troppo lontano
Post
Јутрос долазим на посао (Италија) и дочека ме колегиница с кезом од ува до ува: купила сам ауто. Питам шта је узела, а она каже новог клиа!!! Узела на кредит, део дала у кешу, остало на рате, три године по неких 300е месечно. Нисам смео да питам колико је дала у старту. Али јбм ти сунце поред Мита или чак Ђулијете, она узе клиа... Е стварно... И онда ми кажу да сам Тероне (погрдан назив за Италијане јужно од Рима) јер возим Алфу. Море...
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Spomenuo si gore Ypsilon? E i to je dobar primjer. I što onda više reći? Lancia nema pozornost kupaca.
Mislim da bi se to moglo spojiti sa Chryslerom. Ne sa onim 300 koji je dobar mada 100% američki. Pričam o budućem putu Chryslera kojeg je pokrenila nova Pacifica. Samo što Ameri vole prevelike modele s obzirom na naše potrebe.
Re: Novi pocetak (modeli)
DejanGT napisao:Pa popularnost Fiata je vazda bila minus beskonačno pa to nije ni najmanje bila smetnja da Fiat 500 košta i do €16500 i da se prodaje ko alva.2600 napisao:Ovo za Lanciu. Uzmite zadnjih 20-30 godina i sve će vam biti jasno. Svi se podatci mogu naći. Njena popularnost van Italije je jedna velika nula.
Alfa baš suprotno.
Poenta je - napravi dobar prozivod i prodavaće se.
Ako nemaš pojma ni šta praviš ni ko bi to kupio naravno da ćeš da završiš u đubretu istorije.
Spomenuo si gore Ypsilon? E i to je dobar primjer. I što onda više reći? Lancia nema pozornost kupaca.
Mislim da bi se to moglo spojiti sa Chryslerom. Ne sa onim 300 koji je dobar mada 100% američki. Pričam o budućem putu Chryslera kojeg je pokrenila nova Pacifica. Samo što Ameri vole prevelike modele s obzirom na naše potrebe.
- Djo83
- Garaža: Alfa 159 SW 1.9 jtdm
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Pa zene gledaju kako auto izgleda i koliko je fency. Novi Clio stvarno izgleda moderno i fency a uz to je i povelik i veoma praktican spram Mita. Od Giulliete je sigurno jeftiniji.
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
FCA sada nema ništa novo u toj klasi.
Moram naći negdje mjerenja talijanskog 4R gdje uspoređuju neke modele u klasi, između ostalog ima i Clio i Punto. Oni mjere količinu prostora i u unutrašnjosti i prtljažnika. Dan danas se Punto nema čega sramiti, a izašao još 2005.
Moram naći negdje mjerenja talijanskog 4R gdje uspoređuju neke modele u klasi, između ostalog ima i Clio i Punto. Oni mjere količinu prostora i u unutrašnjosti i prtljažnika. Dan danas se Punto nema čega sramiti, a izašao još 2005.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Lancia ima indukovanu krizu identiteta od strane Fiata u poslednjih 20 godina, ne zato što je tržište nju dovelo do toga. Jednostavno se u poslednjih 20 godina isprofilisala kao brend koji prodaje posh mini automobil za bogate babe u Italiji i Francuskoj i ništa drugo...a i kao takva se Y prodavala odlično, bolje nego Mito. Pre 25-30 godina Lancia je imala razvijeniju gamu modela nego Alfa jer je janso bila profilisana kao premium brend Fiata. Sigurno je Lancia imala mnogo bolju startnu poziciju za razvijanje SUV game nego Alfa.
Da je Lancia oduvek imala krizu identiteta ne bi ostala zapamćena u istoriji. Uopšte ne bi bio problem da se "vaskrsne" taj brend ako bi imali ideju šta bi s njim, kao što su lako vaskrsli Abarth brend. Mogli su lako da je pozicioniraju kao što se recimo pozicionirao Subaru i da svojom gamom popunjava niše koje mainstream modeli ne ispunjavaju. Ne bi to bili ubitačni tiraži, lai ne bi bili ni mali i utoj vrsti ponude su zarade slatke i solidne. Remodelovan 500x s bedžom Lancie bio bi pun pogodak, npr. Lanica Fulvia koncept mogla je da pokupi kajmak u niši koju niko tada nije ispunjavao dok se nije pojavio BMW 1 kupe + što je moglo od je da se napravi novi Integrale. Mnogo je lakše bilo da se Lancia pokriva neke segmente, a Alfa druge, nego Alfu nateravati u sve segmente od Mita do 8c. I 4c je primer promašenog koncepta. Alfa nije nikada pravila mid engine lagani auto (sem 33 stradale), nišu u kojoj caruje Lotus i koji je tu referenca. I kada uletiš u nešto što ne znaš i kada ti fale neke stvari da bi taj proizvod valjao (motor, menjač, know how o setovanju ležanja takvih automobila) onda izbaciš poluproizvod koji ne pruža ono što kupci takvih vozila očekuju. Umesto toga, bolje bi bilo da je to bio Fiat, da su to krstili naslednikom x 1/9, da je bio Fiat, bez karbonskog monokoka, sa ponudim i slabijih motora, ali sa znatno privlačnijom cenom.
Kupio moj drugar novog 595 competizione, ful oprema sem panorame. Ja htedoh da mu kupim neki Abarth asesoar. Prvo zovem Stojanov gde održavam auto...još kod njih najbolje prođem, ali nisu uspeli ono što sam ja hteo. Praktično su hteli da mi naruče ono što sma mogao i sam od Engleza, ali cenim trud...nego su i Englezi desortirani. Onda zovem FCA, oni me upute na Koleta koji je zvanično jedini "ofišal", tamo nemaju pojma, nema ništa i ne može ništa...Onda lepo odem u British Motors i kupim mu Jaguar asesoare...imaju dosta toga, bez čekanja.
Re: Novi pocetak (modeli)
Moj post je obuhvatao malo veći vremenski opseg. Ne mislim na "blisku istoriju".2600 napisao:Alfa van Italije ima daleko bolju reputaciju od Lancie.starac vujadin napisao:Dobro je da neće biti naslednika Mita. To je bila od samog starta glupa ideja.
Da je pameti ta mala urbana posh kola bi pravila Lancia, kao i SUV-ove. Sada Alfa mora da navikava kupce da može da pravi SUV, a firma je koja ima hipoteku slabih trapova kod mnogih modela. Mnogo lakše bi bilo da su krenuli to prave od Lancie, naslonjene na reli tradiciju.
No, sada je kasno za takvu priču. Neka ide kako ide, i ovo je bolje nego što je bilo do pre 3-4 godine.
Lancia ima krizu identiteta. Nije to od jučer, to je praktički oduvijek tako, još dok su bili samostalna kompanija. Sa druge strane svatko zna što je ili barem što bi trebala biti Alfa. Sa tim u vidu jasno je zašto je Alfa dobila prioritet pri oživljavanju.
Lancia, kao što sam rekao i ranije, kod tih manjih automobila ima interes koji realno staja sa granicama Italije. Tu stvarno može igrati Fiat, a bome može i postići cijenu. Primjer 500 i 500X. Doduše tu se onda za Fiat javljaju neki drugi problemi. Jedna marka, a dva lica.
Lancia ima indukovanu krizu identiteta od strane Fiata u poslednjih 20 godina, ne zato što je tržište nju dovelo do toga. Jednostavno se u poslednjih 20 godina isprofilisala kao brend koji prodaje posh mini automobil za bogate babe u Italiji i Francuskoj i ništa drugo...a i kao takva se Y prodavala odlično, bolje nego Mito. Pre 25-30 godina Lancia je imala razvijeniju gamu modela nego Alfa jer je janso bila profilisana kao premium brend Fiata. Sigurno je Lancia imala mnogo bolju startnu poziciju za razvijanje SUV game nego Alfa.
Da je Lancia oduvek imala krizu identiteta ne bi ostala zapamćena u istoriji. Uopšte ne bi bio problem da se "vaskrsne" taj brend ako bi imali ideju šta bi s njim, kao što su lako vaskrsli Abarth brend. Mogli su lako da je pozicioniraju kao što se recimo pozicionirao Subaru i da svojom gamom popunjava niše koje mainstream modeli ne ispunjavaju. Ne bi to bili ubitačni tiraži, lai ne bi bili ni mali i utoj vrsti ponude su zarade slatke i solidne. Remodelovan 500x s bedžom Lancie bio bi pun pogodak, npr. Lanica Fulvia koncept mogla je da pokupi kajmak u niši koju niko tada nije ispunjavao dok se nije pojavio BMW 1 kupe + što je moglo od je da se napravi novi Integrale. Mnogo je lakše bilo da se Lancia pokriva neke segmente, a Alfa druge, nego Alfu nateravati u sve segmente od Mita do 8c. I 4c je primer promašenog koncepta. Alfa nije nikada pravila mid engine lagani auto (sem 33 stradale), nišu u kojoj caruje Lotus i koji je tu referenca. I kada uletiš u nešto što ne znaš i kada ti fale neke stvari da bi taj proizvod valjao (motor, menjač, know how o setovanju ležanja takvih automobila) onda izbaciš poluproizvod koji ne pruža ono što kupci takvih vozila očekuju. Umesto toga, bolje bi bilo da je to bio Fiat, da su to krstili naslednikom x 1/9, da je bio Fiat, bez karbonskog monokoka, sa ponudim i slabijih motora, ali sa znatno privlačnijom cenom.
Ja pre godinu i nešto dana uđem u Alfa Romeo sa idejom da kupim felne sa Giuliette Sprint. Ponudim im da im za set 17" felni platim onoliko koliko traže za set 18" iz Giuliettinog Lineaccessori kataloga. To je skoro €1000. Odgovor je - a pa to ne može. Te felne se ne prodaju. Dakle firma koja kuka da joj loše ide i da po prodatom autu zaradi jedva €300-400 je mene sa €1000 u džepu izbacila iz prodavnice. Pa oni bi na ta 4 komada aluminijuma od mene zaradili kao da su mi prodali auto, ali to im nije dovoljno, mnogo im je komplikovano, aj marš napolje... Srećom ja sam te pare uložio u mnogo pametniju stvar, a te točkove ću kupiti polovne kad se na kupujemprodajem pojave za €200-300. Ali suština je da kad kupca sa €1000 u džepu izbaciš iz radnje - ti mora da propadneš.
Kupio moj drugar novog 595 competizione, ful oprema sem panorame. Ja htedoh da mu kupim neki Abarth asesoar. Prvo zovem Stojanov gde održavam auto...još kod njih najbolje prođem, ali nisu uspeli ono što sam ja hteo. Praktično su hteli da mi naruče ono što sma mogao i sam od Engleza, ali cenim trud...nego su i Englezi desortirani. Onda zovem FCA, oni me upute na Koleta koji je zvanično jedini "ofišal", tamo nemaju pojma, nema ništa i ne može ništa...Onda lepo odem u British Motors i kupim mu Jaguar asesoare...imaju dosta toga, bez čekanja.
Acqua-Olio-Benzina
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Promašio si poantu modela 4C. On je služio za nešto drugo.
A... Lancia. To je jedna velika mitomanija i sa originalnom Deltom. Da, dosta dobro se prodavala. Al ono jedva premašeno 40 000 sa HF modelom. Morat ću se raspitati koliko je izašlo do sada Giulia QV. Nekako imam osjećaj da će taj model premašiti razne verzije Delte HF.
A... Lancia. To je jedna velika mitomanija i sa originalnom Deltom. Da, dosta dobro se prodavala. Al ono jedva premašeno 40 000 sa HF modelom. Morat ću se raspitati koliko je izašlo do sada Giulia QV. Nekako imam osjećaj da će taj model premašiti razne verzije Delte HF.
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Meni je Grande Punto i dan danas najlepši auto u B segmentu. Crveni GP sport sa t-jetom od 120 ks i panorama krovom je užasno poštena ponuda auta. Da su poradili na percepciji kvaliteta i modernizaciji opreme, poštujući originalni gotovo klasični dizajn bio bi konkurentan i dan danas. Umesto toga su ga poružneli i poglupeli, stavili mu brkove od 500 i na kraju bacili. Poštujem i to što su napravili Abarth varijantu, to je stvarno bio autentičan pokušaj da se uradi nešto pametno a rekao bih i da je solidno uspeo.
Slažem se da su sve najveće greške počinjene davno, ali ili se uopšte ne priznaju, ili se uopšte ne ispravljaju ili se ispravljaju užasno sporo.
Evropa i USA su dve potpuno različite planete kad je u pitanju automobilizam i drumski saobraćaj. Dobro je što je FCA postao globalni igrač u tom smislu, ali sve što je dobro za Amere je nepogrešivo loše za Evropljane i obrnuto. Ta dva sveta se uopšte ne mešaju i to je greška i pokušavati.
Možda neki Jeep i može da prođe i tamo i ovamo, ali sve ostalo jako teško. Ili je nešto prozivod za evropljane ili za amere, ali nikad nije i za jedne i za druge. Svako ko je u USA seo u evropski auto odmah mu je jasno da to nije isti auto koji sreće u Evropi.
Slažem se da su sve najveće greške počinjene davno, ali ili se uopšte ne priznaju, ili se uopšte ne ispravljaju ili se ispravljaju užasno sporo.
Evropa i USA su dve potpuno različite planete kad je u pitanju automobilizam i drumski saobraćaj. Dobro je što je FCA postao globalni igrač u tom smislu, ali sve što je dobro za Amere je nepogrešivo loše za Evropljane i obrnuto. Ta dva sveta se uopšte ne mešaju i to je greška i pokušavati.
Možda neki Jeep i može da prođe i tamo i ovamo, ali sve ostalo jako teško. Ili je nešto prozivod za evropljane ili za amere, ali nikad nije i za jedne i za druge. Svako ko je u USA seo u evropski auto odmah mu je jasno da to nije isti auto koji sreće u Evropi.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Što se tiče Integrale danas kada bi obnovili proizvodnju tog auta, kao što su nekada uradili sa 124 spider i da ga prave ručno i da košta 200-250000 evra prodavala bi se lagano i bez problema.
No, dobro si spomenuo taj model. Lancia je imala utvrđeni autoritet u toj podklasi iz koje je Fiat povukao. Još tada je to bila greška zobg štednje, a nisu ni mogli da pretpostave koliko će ta vozačka subkultura dobiti na značaju u budućnosti i koliko bi im značilo da su imali dinastiju Integrale HF modela, a lako su mogli da je imaju...Zato se sada cene Integrale eksplodirale.
Re: Novi pocetak (modeli)
O poenti 4c nisam ni govorio nego o pogrešno koncipiranom autu za Alfu. Poentu sa halo efektom nisu pogodili osim početnog hype. Sve je isparilo posle prvih ozbiljnijih testova. Srećom, te ispraviše one grozne farove i napraviše targa verziju.2600 napisao:Promašio si poantu modela 4C. On je služio za nešto drugo.
A... Lancia. To je jedna velika mitomanija i sa originalnom Deltom. Da, dosta dobro se prodavala. Al ono jedva premašeno 40 000 sa HF modelom. Morat ću se raspitati koliko je izašlo do sada Giulia QV. Nekako imam osjećaj da će taj model premašiti razne verzije Delte HF.
Što se tiče Integrale danas kada bi obnovili proizvodnju tog auta, kao što su nekada uradili sa 124 spider i da ga prave ručno i da košta 200-250000 evra prodavala bi se lagano i bez problema.
No, dobro si spomenuo taj model. Lancia je imala utvrđeni autoritet u toj podklasi iz koje je Fiat povukao. Još tada je to bila greška zobg štednje, a nisu ni mogli da pretpostave koliko će ta vozačka subkultura dobiti na značaju u budućnosti i koliko bi im značilo da su imali dinastiju Integrale HF modela, a lako su mogli da je imaju...Zato se sada cene Integrale eksplodirale.
Acqua-Olio-Benzina
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Čak su uvatili Chris Harrisa kako je lažirao vrijeme kruga na stazi, toliko o tome.
Novije verzije 4C dolaze sa drugačije podešenim ovjesom.
Ja mislim da su odlično odradili posao halo modela dok nije došla Giulia.
EDIT:
Što se HF tiče, kasnije HF Integrale. Pa nju su isto testovi pokopavali tada u raznim medijima. Ovo, ono, lijevo, desno, ne valja. Ljigavi Britanci su joj kopali grob. Danas ti isti Britanci na nju.
Neke stvari se nikada ne mijenjaju.
Re: Novi pocetak (modeli)
Za 4C ima jako puno lažiranih testove. Onda neke smeta što nema servo.starac vujadin napisao:O poenti 4c nisam ni govorio nego o pogrešno koncipiranom autu za Alfu. Poentu sa halo efektom nisu pogodili osim početnog hype. Sve je isparilo posle prvih ozbiljnijih testova. Srećom, te ispraviše one grozne farove i napraviše targa verziju.2600 napisao:Promašio si poantu modela 4C. On je služio za nešto drugo.
A... Lancia. To je jedna velika mitomanija i sa originalnom Deltom. Da, dosta dobro se prodavala. Al ono jedva premašeno 40 000 sa HF modelom. Morat ću se raspitati koliko je izašlo do sada Giulia QV. Nekako imam osjećaj da će taj model premašiti razne verzije Delte HF.
Što se tiče Integrale danas kada bi obnovili proizvodnju tog auta, kao što su nekada uradili sa 124 spider i da ga prave ručno i da košta 200-250000 evra prodavala bi se lagano i bez problema.
No, dobro si spomenuo taj model. Lancia je imala utvrđeni autoritet u toj podklasi iz koje je Fiat povukao. Još tada je to bila greška zobg štednje, a nisu ni mogli da pretpostave koliko će ta vozačka subkultura dobiti na značaju u budućnosti i koliko bi im značilo da su imali dinastiju Integrale HF modela, a lako su mogli da je imaju...Zato se sada cene Integrale eksplodirale.
Čak su uvatili Chris Harrisa kako je lažirao vrijeme kruga na stazi, toliko o tome.
Novije verzije 4C dolaze sa drugačije podešenim ovjesom.
Ja mislim da su odlično odradili posao halo modela dok nije došla Giulia.
EDIT:
Što se HF tiče, kasnije HF Integrale. Pa nju su isto testovi pokopavali tada u raznim medijima. Ovo, ono, lijevo, desno, ne valja. Ljigavi Britanci su joj kopali grob. Danas ti isti Britanci na nju.
Neke stvari se nikada ne mijenjaju.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Nisam mislio da postoji neko ko više kritikuje pristrasnost nemačkih auto medija od mene, ali ti si baš opretećen time. Šta znači lažirati test? Subjektivni utisci se ne mogu lažirati. Mereni rezultati mogu, ali treba imati u vidu da mnogi danas testiraju i da bitna odstupanja ne mogu da ostanu nezapažena. Nije se šaliti sa kredibilitetom koji lako može da propadne. Pored toga, merenjima često prisutvuju predstavnici firme i njihovi pr timovi. Ono gde Nemci guraju svoje i nameštaju su bodovanja koja su subjektivna i naštimovana.
Nije lako pobediti Nemca na domaćem terenu, ali to se ipak ponekad dešava. Desilo se i Giulia-i. Ima tih primera malo više nego ranije. Morali su malo da olabave zbog EU. Takođe, mora se priznati da je Ferrari i kod njih nedodorljiv. Ferrari ozbiljno pristupa testovima i merenjima i šalje svoje ekipe da sve isprate da bi kola dala perfomanse koje su obećane, a i zbog Schumacher-a. Takođe, postoje uticajni mediji koji su specijalizovani, nisu viskotiražni i kod njih je manji pritisak da moraju Nemci da pobede.
4c je "odlično odradio posao" u smislu da kada se Giulia QV pojavila svi rekoše "najzad prava Alfa, a ne kao što smo se lažno ponadali s 4c" . Ako je tako, onda je uspeo da pojača utisak koliko je Giulia dobra. U svakom slučaju 4c nije dovoljno hardcore za track day ljubitelje kao Lotus ili KTM, a suviše je skučen i loše opremljen u poređenju s Caymanom. Nije ni baba ni devojka, i zato ga ljudi često preskaču u razmišljanjima. Pored toga, previsoka cena mu nimalo ne pomaže.
4c nije ni bio planiran nego je razmak između 8c i povratka na američko tržište i "poplave" novih modela bio prevelik, pa su morali nešto da izmisle da bi se popunila nova rupa...pa nije ni to bilo dovoljno, pa su krenuli da najavljuju Giuliu QV suviše rano, toliko da su ljudi počeli da se sprdaju da li će ikada da se pojavi.
To što je neki auto kritikovan nema veze s njegovom istorijskom vrednošću i imidžom. Integrale jeste bila i ostala tiha jeza za održavanje. Bila je i tada jako poštovana i voljena i pored svojih mana i buba. Kako god, mogli su da imaju dinastiju, a sada se umesto toga ljudi lože na Cupre i ostala kola bez pedigrea.
Nije lako pobediti Nemca na domaćem terenu, ali to se ipak ponekad dešava. Desilo se i Giulia-i. Ima tih primera malo više nego ranije. Morali su malo da olabave zbog EU. Takođe, mora se priznati da je Ferrari i kod njih nedodorljiv. Ferrari ozbiljno pristupa testovima i merenjima i šalje svoje ekipe da sve isprate da bi kola dala perfomanse koje su obećane, a i zbog Schumacher-a. Takođe, postoje uticajni mediji koji su specijalizovani, nisu viskotiražni i kod njih je manji pritisak da moraju Nemci da pobede.
4c je "odlično odradio posao" u smislu da kada se Giulia QV pojavila svi rekoše "najzad prava Alfa, a ne kao što smo se lažno ponadali s 4c" . Ako je tako, onda je uspeo da pojača utisak koliko je Giulia dobra. U svakom slučaju 4c nije dovoljno hardcore za track day ljubitelje kao Lotus ili KTM, a suviše je skučen i loše opremljen u poređenju s Caymanom. Nije ni baba ni devojka, i zato ga ljudi često preskaču u razmišljanjima. Pored toga, previsoka cena mu nimalo ne pomaže.
4c nije ni bio planiran nego je razmak između 8c i povratka na američko tržište i "poplave" novih modela bio prevelik, pa su morali nešto da izmisle da bi se popunila nova rupa...pa nije ni to bilo dovoljno, pa su krenuli da najavljuju Giuliu QV suviše rano, toliko da su ljudi počeli da se sprdaju da li će ikada da se pojavi.
To što je neki auto kritikovan nema veze s njegovom istorijskom vrednošću i imidžom. Integrale jeste bila i ostala tiha jeza za održavanje. Bila je i tada jako poštovana i voljena i pored svojih mana i buba. Kako god, mogli su da imaju dinastiju, a sada se umesto toga ljudi lože na Cupre i ostala kola bez pedigrea.
Acqua-Olio-Benzina
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ja dobijem proliv kad pročitam da je auto krš jer je ivica gepeka toliko visoka da ne možeš lako u gepek da staviš gajbu piva. (još ono ima 3 fotke koje to kao ilustruju, sa sve crvenim gajbicama i namrštenim novinarom u crvenoj jakni koji zapinje i mršti se, samo što se ne usere)
Do sad sam promenio jedno 20 automobila i nikad u životu ni na sekund nisam imao ni najmanji problem ni sa jednim da utovarim pivo u gepek. Onog momenta kad mi bude problem da utovarim pivo u gepek prestaću i da vozim auto i da pijem pivo
Zar je moguće da to smeće iko čita a još manje veruje u ono što pročita?
I što uopšte ljudi gledaju kako neko razvlači auto po stazi i meri mu sve moguće performanse i agonija je oko svake stotinke - i onda odu i kupe isti takav - samo sa 65 ks umesto 185 ks. Al sve drugo je isto, majke mi...
Sve jedno, mislim da internet polako razbija monopol na informacije u svakom smislu i da se prave informacije šire, polako ali ipak šire. Biće i Alfi neki drugi svet za nekoliko godina, samo nek istraju s kvalitetom.
Do sad sam promenio jedno 20 automobila i nikad u životu ni na sekund nisam imao ni najmanji problem ni sa jednim da utovarim pivo u gepek. Onog momenta kad mi bude problem da utovarim pivo u gepek prestaću i da vozim auto i da pijem pivo
Zar je moguće da to smeće iko čita a još manje veruje u ono što pročita?
I što uopšte ljudi gledaju kako neko razvlači auto po stazi i meri mu sve moguće performanse i agonija je oko svake stotinke - i onda odu i kupe isti takav - samo sa 65 ks umesto 185 ks. Al sve drugo je isto, majke mi...
Sve jedno, mislim da internet polako razbija monopol na informacije u svakom smislu i da se prave informacije šire, polako ali ipak šire. Biće i Alfi neki drugi svet za nekoliko godina, samo nek istraju s kvalitetom.